Nogle lever fint med blykugle i kroppen i ~
Fra : Bo Warming

Dato : 01-10-05 10:32

Bly er ikke halvædelt som Hg - men det er et en dnu
giftigere tungmetal
I talrigekrige siden 1400 har lemlestede og sårede soldater kommet hjem med
kugle i kroppen og ikke alle har fået den opereret ud eller legemet har
evnet at udstøde fremmedlegemet.
Mange har levet problemfrit med den enorme afsondring af Pb++ joner i
blodbanen i årtier - så det er helt til grin at opdigte at det langt mindre
opløselge Hg skulle være en fare. Tilmed er dette "giftige tungmetal" ikke i
kontakt med blod, kun med spyt, så langt mindre når de ædlere dele af
kroppen.

Lægestatistikere har hundreder af tal om de fleste af os og af døde
danskere, og deres komputere pukler i døgndrift for at finde kollerationer
så der kan opdigtes ny dommedag eller ny sygdom, men de har ikke haft held
til at finde en så god (læs middelmådig) korrelation som den mellem rygtning
og lungecanser.
Vedr Hg har de dermed reelt BEVIST PLUMBERS UFARLIGHED - ligesom de mange
sårede soldater der levede i årtier med bly i sig, viste at dette problem er
vildt overdrevet.

Engang fandt man øget dumhed hos USA-børn nær motorveje. Straks var det bly
fra udstødning der var skurk.
Men det er fattige der bor i den larmende nærhed til motorvejene, hvor der
er store omveje, fordi du skal til bro eller tunnel for at passere den
næriggende barriere lig bilvej
Og dumme børn fødes især af fattige, så det var et af miljøindustriens mange
løgne, at bly fra udstødning gør syg.

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 01-10-05 12:54

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=16183982&query_hl=4
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=16100660&query_hl=4
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=15631734&query_hl=8

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=16140626&query_hl=1
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=16002379&query_hl=1

--
Med venlig hilsen/Best regards

René Ernst Nielsen
www.fotographi.dk

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 02-10-05 11:34

Det er dumt at lave den konklusion at fordi folk ved veje er dumme af andre
grunde end blyforurening, så er bly uskadeligt.

Fra : Bo Warming

Dato : 02-10-05 16:33

"Jakob Nielsen" <a@b.c> wrote in message

> Det er dumt at lave den konklusion at fordi folk ved veje er dumme af
> andre grunde end blyforurening, så er bly uskadeligt.

Næppe nogen har debatteret så forenklet.
Vi må konkludere at vi er på bar bund mht om bly i udstødning har gjort
nogen syge nær motorvejene. Der er for mange fejlkilder og den med at
fattige bor i de støjende nære omgivelser er blot en af fejlkilderne

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 02-10-05 17:54

Bo Warming wrote:
> "Jakob Nielsen" <a@b.c> wrote in message
-snip-

> [...]
> nogen syge nær motorvejene. Der er for mange fejlkilder og den med at
> fattige bor i de støjende nære omgivelser er blot en af fejlkilderne

HVOR VILDT!

Bo Warming skriver et seriøst indlæg uden alle mulige irrelevante
citater. Har i set det med?

Altså, jeg fristes *virkeligt* til nu at stille spørgsmålet: Okay, hvem
er det der spøger med os og skriver i BW's navn, for det kan da ikke
være rigtigt - kan det?

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 02-10-05 18:14

Du skrev (bo gjorde)
"> Og dumme børn fødes især af fattige, så det var et af miljøindustriens
> mange løgne, at bly fra udstødning gør syg."

Det læser jeg som at du baserer din påstand "miljøindustrien lyver" på at
een argumentation for at "bly gør syg" er på et spinkelt grundlag. Det er
netop forenklet. Mig bekendt er der anden viden om blys skadelighed i
kroppen end netop dumme børn ved motorejen. Eksempelvis en ekspedition
gennem nordvestpassagen hvor folk blev syge af dåser med store klumper af
tin og bly. Det var medvirkende årsag til deres død. Det var iøvrigt før
motorvejene.

> Bo Warming skriver et seriøst indlæg uden alle mulige irrelevante citater.
> Har i set det med?

Det er nu sket før. Man kan bare glæde sig og lade værre med at besvare,
hvad man synes er seriøst, med noget useriøst.

Fra : Bo Warming

Dato : 03-10-05 02:26

> [...]
>
> Det er nu sket før. Man kan bare glæde sig og lade værre med at
> besvare, hvad man synes er seriøst, med noget useriøst.

Bly I STORE DOSER er klart farligt. Bly i benzin har skadet
industriarbejdere.
Men myten om at det der kom ud af udstødningen gjorde skade hviler
alene på statistik om børn fra hjem nær motorveje.

Historiske myter om romere og polarforskere der blev syge af bly er
langt ude. Men blyminearbejdere med scoliose er troværdigt.
Alt i kemi er om koncentration - gram pr liter. Der er ikke noget
giftstof der er giftigt per se. Men det vil massemedierne ikke fatte.
De behøver historier og de hersker over folkets viden.

Fra : Leif Neland

Dato : 02-10-05 22:05

Jakob Nielsen wrote:

> [...]
> syge af dåser med store klumper af tin og bly. Det var medvirkende
> årsag til deres død. Det var iøvrigt før motorvejene.

Måske...

http://www.sirjohnfranklin.com/pages/page4_a.html siger dette.

Franklin-ekspeditionen spiste samme slags dåsemad som resten af den britiske
flåde, der ikke døde af det.
De havde samme mængde bly som den øvrige britiske befolkning, der drak vand
af blyrør...

På den anden side:

http://www.chemistry.org/portal/a/c/s/1/acsdisplay.html?DOC=vc2%5C2my%5Cmy2_ice.html
In August 1984 Beattie and a team of researchers went to the island to
collect samples from the body of one of Franklin's crewmen, Petty Officer
John Torrington of the Terror. Beattie found that the body had been
amazingly well preserved by the permafrost underlying the surface layer of
loose limestone gravel. Analysis of Torrington's hair showed that it
contained more than 600 ppm of lead?120 times the amount typically found in
hair?and proof that Torrington had indeed suffered lead poisoning during the
expedition.

Så hvad skal man nu tro på?`

Leif

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 03-10-05 08:42

> Så hvad skal man nu tro på?`

Tro på begge, men bemærk til den første at ekspeditionens dåser
tilsyneladende var usædvanligt dårligt lodede og havde store klumper af
lodetin (tin og bly) på indersiden. Mere end det kan jeg ikke bidrage med,
da jeg ikke har sat mig videre ind i sagen.

Fra : Bo Warming

Dato : 03-10-05 10:56

"Leif Neland" <leifn@neland.dk> wrote in message

> [...]
> the amount typically found in hair?and proof that Torrington had
> indeed suffered lead poisoning during the expedition.

TRo på hvad er bekræftet af flere uafhængige dobbeltblind
undersø'gelser

Tro ikke på miljømafiaernes ophøjning af historie-myter til
videnskabelig bevis.
Briter led næppe ved blyrør, og forgiftning sker næppe fra dårlige
lodninger på dåser