Logge celle-info ?
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-10-05 23:02

Findes der er et program der - via bluetooth forbindelse eller lokalt
på telefonen - kan logge hvilken mast (=celle info) telefonen er på og
tidspunktet for hvornår den er logget på den mast ?

Som tidligere nævnt har jeg lidt problemer med en voldsom hyletone -
hvilket iøvrigt ser ud til ikke at være Telia men telefonen da den også
kommer på TDC net - så nu vil jeg gerne prøve at logge lidt forskelligt
data fra telefonen. Jeg mangler bare et program der kan gøre det.

Fra : Georg

Dato : 19-10-05 02:17

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommer på TDC net - så nu vil jeg gerne prøve at logge lidt forskelligt
> data fra telefonen. Jeg mangler bare et program der kan gøre det.

Selvom telefonen viser div. celleinfo, er det ikke ensbetydende med, at den
kommunikerer med nettet. Kun ved opkald, location update og skift af LA
(Location Area) udveksles information.

Georg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-10-05 07:43

Georg explained on 19-10-2005 :

> Selvom telefonen viser div. celleinfo, er det ikke ensbetydende med, at den
> kommunikerer med nettet. Kun ved opkald, location update og skift af LA
> (Location Area) udveksles information.

Den må nødvendigvis tale med/modtage fra masten for at kunne opdatere
celle info. Når telefonen skifter mast får den en ny information, det
er skiftet mellem masterne jeg gerne vil logge.

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 20-10-05 10:14

Hej Henrik.

Henrik Stidsen wrote:
> Findes der er et program der - via bluetooth forbindelse eller lokalt
> på telefonen - kan logge hvilken mast (=celle info) telefonen er på og
> tidspunktet for hvornår den er logget på den mast ?

Måske er http://www.nobbi.com noget til dig.

Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.rainerschoebe.de

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-10-05 12:28

Rainer Schöbe was thinking very hard :

> Måske er http://www.nobbi.com noget til dig.

Den ser ud til umidelbart at kunne bruges, er dog nogen ting der ikke
spiller helt perfekt, bl.a. kan den så vidt jeg kan se ikke finde
navnet på cellen men blot registrere at man er tilknyttet en celle...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-10-05 20:49

Rainer Schöbe presented the following explanation :
> Måske er http://www.nobbi.com noget til dig.

Efter lidt test kan jeg konkludere at den ikke virker til min SE K700i
:/

Den kan ikke se celle navn, den tror alle celler er den samme celle og
den går kold efter et par minutter.

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 21-10-05 10:24

Hej Henrik.

Henrik Stidsen wrote:
> Rainer Schöbe presented the following explanation :
>
> Efter lidt test kan jeg konkludere at den ikke virker til min SE K700i
> :/

Du skrev ikke noget om din mobil. nobbi virker i hvert fald fint med gamle
Nokia-mobiler som 6150 eller 6210.

> Den kan ikke se celle navn, den tror alle celler er den samme celle og
> den går kold efter et par minutter.

Med en Nokia 6150 kan jeg logge celle-id, lac, cellbroadcast, ccch osv.

Købe en "ny" mobil?

Mvh.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-10-05 19:57

It happens that Rainer Schöbe formulated :

> Du skrev ikke noget om din mobil. nobbi virker i hvert fald fint med gamle
> Nokia-mobiler som 6150 eller 6210.

Sorry, min fejl

> Med en Nokia 6150 kan jeg logge celle-id, lac, cellbroadcast, ccch osv.
> Købe en "ny" mobil?

Gerne - men ikke af den grund, mere fordi den er ved at være slidt :)

Fra : stephen frederiksen

Dato : 20-10-05 15:01

hejsa
det du leder efter er celltrack
hentes på og er gratis
http://www.afischer-online.de/sos/celltrack/

venligst
stephen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-10-05 20:52

stephen frederiksen brought next idea :
> det du leder efter er celltrack
> hentes på og er gratis
> http://www.afischer-online.de/sos/celltrack/

Ser perfekt ud - bortset fra det er til Symbian hvilket K700 ikke er :/