Taletid i USA
Fra : Allan Nielsen

Dato : 18-10-05 21:35

Hej,

Jeg skal til USA i 14 dage, og vil jo gerne ringe derovre uden at skulle
betale de høje roaming priser på mit danske abonnement. Jeg skal primært
ringe lokalt derovre (og har en telefon med der kan køre GSM1900). Er der
nogen der ved hvordan man billigst kringler den med et taletidskort
derovre? Det bedste jeg har fundet er:
http://www.t-mobile.com/prepaid/rates.asp
Men jeg synes stadig det er lidt dyrt - specielt de $1.50 til DK.

Mvh.
Allan

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 19-10-05 00:56

On Tue, 18 Oct 2005 22:35:06 +0200, Allan Nielsen <an_dk@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>derovre? Det bedste jeg har fundet er:
>http://www.t-mobile.com/prepaid/rates.asp
>Men jeg synes stadig det er lidt dyrt - specielt de $1.50 til DK.

Det er nogenlunde prisniveauet - så det smarteste er at bruge mobil
lokalt og så bruge et alm call back card til telefonbokse (som der
stadig findes en del af i USA) til de internationale opkald. Det er
langt billigere, ned til 5-10 cent i minuttet.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 20-10-05 09:36

"Allan Nielsen" <an_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> derovre? Det bedste jeg har fundet er:
> http://www.t-mobile.com/prepaid/rates.asp
> Men jeg synes stadig det er lidt dyrt - specielt de $1.50 til DK.

Du kan købe et telefonkort på nettet inden du tager hjemme fra, og så bruge
det sammen med det amerikanske SIM kort.
Se f.eks.
http://localaccess.telefonkort.dk/cards.php?id_country_from=2&id_country_to=62
hvor taksterne er fra 1.41 ¢/min

Mvh
TKJ

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 20-10-05 09:52

Hvis jeg var dig, så ville jeg købe 1-2 taletidskort, når du kommer til USA.

Skal du endelig sende en besked hjem til DK, så brug din Hotmail konto.

/F

Fra : Ole Brink Sørensen

Dato : 20-10-05 19:25

> [...]
> derovre? Det bedste jeg har fundet er:
> http://www.t-mobile.com/prepaid/rates.asp
> Men jeg synes stadig det er lidt dyrt - specielt de $1.50 til DK.

Hej Allan.

Jo, T-Mobile er den billigste af de landsdækkende selskaber som tilbyder GSM
service. Der er faktisk kun 2 store landsdækkende GSM teleselskaber derovre
med eget GSM net, den anden er Cingular. Derudover findes der vist nok et
par små MVNO udbydere som Telmore, men det er vist ikke stort billigere end
T-Mobile.

Jeg har selv en T-Mobile taletidskonto som jeg bruger når jeg er derovre.
Hvis jeg så skal ringe hjem, bruger jeg et calling card (fra
www.Iconnecthere.com, hvilket på samme tid giver mulighed for VoIP via
computeren på en og samme konto) hvor man så ringer til et gratis nummer og
herefter ringer hjem til Danmark (det er dog ikke gratis at ringe til det
her gratis nummer fra en mobiltelefon, det koster stadig normal takst. Man
kan også bruge kortet fra en telefonboks). Jeg tror nok taksten til Danmark
er på omkring 10 cent/minuttet med taletidskortet. Ellers kan du også finde
priser på andre calling cards på f.eks. www.cheapphonecards.com.

Mht. til at skaffe et T-Mobile SIM kort, så kan de fåes hos en T-Mobile
forhandler hvor man kan få et kort med 60 minutter for $50. En anden
mulighed er at købe et SIM-kort på eBay hvor man vist nok kan få et kort for
$5-10 (eller deromkring, jeg har ikke lige nogen præcis fornemmelse af
prisniveauet). Hos www.cheapphonecards.com kan du i øvrigt også købe taletid
til din T-Mobile taletidskonto, og ovenikøbet p.t. få 5% rabat ved siden af
at du ikke skal betale moms sådan som du skal hvis køber det hos T-Mobile
selv. Hvis du køber taletid der, får du tilsendt en email med en pin-kode
som du skal ringe op til T-Mobile's self-service linie (611 fra
mobiltelefonen, 1-877-778-2106 fra andre telefoner) og taste ind.

Hvis du vil spørge om noget, er du selvfølgelig velkommen.

Mvh. Ole.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 20-10-05 20:17

"Ole Brink Sørensen" <radarSPAM@FILTERmail-online.dk> skrev i

> Mht. til at skaffe et T-Mobile SIM kort, så kan de fåes hos en
> T-Mobile forhandler hvor man kan få et kort med 60 minutter for $50.

Er der noget med at der også bruges af de købte 60 min når man
tilringes, eller er det gratis at modtage opkald på sit USA-T-Mobile
SIM-kort, når man er i USA?

-cb

Fra : Ole Brink Sørensen

Dato : 20-10-05 20:58

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der noget med at der også bruges af de købte 60 min når man
> tilringes, eller er det gratis at modtage opkald på sit USA-T-Mobile

Ja, der bruges også taletid når man bliver ringet op. Det er forskellen i
forhold til Europa, og skyldes at man derovre ikke har specielle områdenumre
til mobil-telefoner. Så når man ikke kan afgøre om man ringer til en
mobiltelefon, så har man valgt at mobiltelefonens ejer betaler for den
"mobile" del af samtalen.

Venligst,
Ole.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 22-10-05 17:41

> [...]

> om man ringer til en mobiltelefon, så har man valgt at
> mobiltelefonens ejer betaler for den "mobile" del af samtalen.

Jeg véd at det på nogle mobilabonnementer er gratis at modtage samtaler
på sin mobil på visse tidspunkter af døgnet/ugen. Gælder det også for de
taletidskort man kan købe i USA?

Claus

Fra : Ole Brink Sørensen

Dato : 27-10-05 18:07

> Jeg véd at det på nogle mobilabonnementer er gratis at modtage samtaler
> på sin mobil på visse tidspunkter af døgnet/ugen. Gælder det også for de
> taletidskort man kan købe i USA?

Ikke hvad jeg ved af. Men du kan evt. prøve at stille spørgsmålet på
www.howardforums.com hvor der bliver diskuteret alt mellem himmel og jord
omkring amerikansk mobiltelefoni, der findes en gruppe for diskussion af alt
der vedrører taletidskort.

Just my $0.02 worth,
Ole.

Fra : Allan Nielsen

Dato : 20-10-05 21:57

Mange tak for de præcise svar!

Jeg har efter en del surfen fundet noget der hedder telestial som jeg
synes lyder lovende.

http://www.telestial.com/products/usa_simple_sim.htm

Som jeg læser det er prisen $0.15 pr. min både lokalt og til DK. Ulempen
er at kortet koster $40 ($50 - med $10 taletid), men det kan så genbruges
til næste rejse. De sender det vist også til DK, så man er på banen
straks man ankommer. De bruger cingulars net, og på kortet ser det lidt
tyndt ud hist og her, men Miami (hvor jeg skal til) ser ud til at være
dækket.

Mvh.
Allan

Fra : Ole Brink Sørensen

Dato : 21-10-05 20:52

Fra : Ole Brink Sørensen

Dato : 21-10-05 21:26

> [...]
> straks man ankommer. De bruger cingulars net, og på kortet ser det lidt
> tyndt ud hist og her, men Miami (hvor jeg skal til) ser ud til at være

Ja, det ser ud til også at være en udemærket handel. Det eneste er at det er
lidt dyrt at holde i live, hvis du gerne vil bruge det på en senere USA-tur.
For hvis kontoen udløber, skal du sandsynligvis starte forfra og betale for
et nyt kort igen.

Just my $0.02 worth
Ole.

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 21-10-05 21:13

Med et almindeligt abonnement / talekort derovre, burde du kunne bruge en
call-back service som f.eks. http://www.tele-link.dk/ (United World
Telecom). Ved tilmelding (eller senere) skal du oplyse dem hvilket
telefonnummer du ønsker at benytte call-back servicen på, og så vil du kunne
ringe til DK for omkring 50 øre. Eller er der noget jeg har overset?

Jeg har selv benyttet United World Telecom fra DK til udlandet og det er god
kvalitet og fantastisk billigt. F.eks. omkring 90 øre til Costa Rica mod ca.
25kr hos TDC.

Mvh
Jacob

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-10-05 14:07

"Jacob Jørgensen" <post@REMOVEjacobjorgensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> telefonnummer du ønsker at benytte call-back servicen på, og så vil du
> kunne ringe til DK for omkring 50 øre. Eller er der noget jeg har overset?

Det vil være "meget" billiger med et forudbetalt telefonkort, der koster i
omegnen af 9-10 øre/min.
Så kan man jo vælge et SIM kort der giver billig lokale samtaler, og så
bruge den til det, men ringe fra mønttelefon hvis man skal ringe hjem i
timevis, og derved spare på sine minutter på mobilen.

Mvh
TKJ