Terror og de moderate muhamedanere
Fra : Jesper

Dato : 29-10-05 14:54

Det forlyder at de 4 unge palæstinensere som Politiet har anholdt for
terrorplaner alle er fra hjem, hvor familierne er moderate muhamedanere
og at de 4 unge er velintegrerede. De er hhv 16,16,17 og 20 år.
Spørgsmålet er: Hvis såkaldte velintegrerede muhamedanere fra familier
der er såkaldte moderate muhamedanere, hvordan identificere man så dem
der går hen og bliver terrorister?

Svaret er at det gør man ikke. Muhamedanismen er i sig selv et
radikaliserende element, den eneste måde at beskytte sig imod dem på, er
ved at skille sig af med dem. Det skal ske ved at genforene
muhamedanerne med deres elskede hjemlande. I visse tilfælde kan det ikke
straks lade sig gøre. Hovedsagligt fordi de herboende muhamedanere ikke
er motiveret for at samarbejde. Derfor er det nødvendigt at give de
pågældende et incitament til at samarbejde. Det kan bedst ske ved at
sende de pågældende til en asyllejr i nærområdet, hvor de kan få et
telt, et tæppe og en skålfuld ris om dagen. Det er naturligvis ikke
særligt sjovt, så er det trods alt bedre at komme hjem.
Men det korte og det lange er at vi underminere vores egen og andre
landes sikkerhed ved at lade muhamedanerne bo her i landet og formere
sig som et vist loddent dyr at gnavergruppen, som man bliver dømt for
racisme for at nævne i denne sammenhæng.

http://dvd.tradewho.com/

Fra : Zeki

Dato : 29-10-05 15:22

> [...]
> muhamedanerne med deres elskede hjemlande. I visse tilfælde kan det ikke
> straks lade sig gøre. Hovedsagligt fordi de herboende muhamedanere ikke

Tænk dig - det samme siger de svenskere om danskere der er flyttet til
Malmø. Her skal danske børn gå i danske skoler og have danske venner.
Danskere i Malmø pakker sig lige så meget sammen som indvandrere på
Nørrebro.

> [...]
> telt, et tæppe og en skålfuld ris om dagen. Det er naturligvis ikke
> særligt sjovt, så er det trods alt bedre at komme hjem.

Du taler om danske statsborgere her. Dit forslag er ikke blot racistisk -
det er super naivt. Men ønsketænkning har vi vel alle lov til at have. Jeg
ønsker f.eks også at alle dem der er lider af fremmedforskrækkelse og tror
at Islam er roden til alt ondt i Verden bliver tvunget til at tage på ferie
i et land som Egypten, Tyrkiet eller Tunesien (der er pt billige
charterture). For jeg ved at de vil komme hjem med det mere nuanceret syn på
tingene.

> [...]
> sig som et vist loddent dyr at gnavergruppen, som man bliver dømt for
> racisme for at nævne i denne sammenhæng.

Naturligvis. Med mindre du mener at nazisterne ikke var racister?

Fra : Jim

Dato : 29-10-05 15:35

"Zeki" <zeki@[fjerndette]image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Malmø. Her skal danske børn gå i danske skoler og have danske venner.
> Danskere i Malmø pakker sig lige så meget sammen som indvandrere på

Du er ikke for kvik.
Malmö er dansk.
Skånsk er en dansk dialekt.

J.

Fra : Zeki

Dato : 29-10-05 15:38

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse

> Du er ikke for kvik.
> Malmö er dansk.

Yep, og Derby er en by på Fyn, Solvang en kommune i Jylland og Grimsby
landsbytossernes hovedstad.

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-10-05 15:58

"Zeki" <zeki@[fjerndette]image.dk> wrote in message

> Yep, og Derby er en by på Fyn, Solvang en kommune i Jylland og Grimsby
> landsbytossernes hovedstad.

Ikke den med Solvang igen, please!!

Fra : Per Rønne

Dato : 30-10-05 16:12

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> "Zeki" <zeki@[fjerndette]image.dk> wrote in message

> Ikke den med Solvang igen, please!!

Der findes faktisk hele otte Solvang'er ovre i det jydske .
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Hagemann

Dato : 29-10-05 17:14

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse
> Malmö er dansk.

Vær så venlig at stave Malmø med dansk ø.

Fra : Jim

Dato : 29-10-05 17:24

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Vær så venlig at stave Malmø med dansk ø.

Så lad gå da... Malmø.

Fra : Jesper

Dato : 30-10-05 02:24

> [...]

> Malmø. Her skal danske børn gå i danske skoler og have danske venner.
> Danskere i Malmø pakker sig lige så meget sammen som indvandrere på

Det er sgu da fordi de "danskere" der er flyttet derover er
muhamedanere, der forsøger at omgå 24 års reglen.

> [...]
> i et land som Egypten, Tyrkiet eller Tunesien (der er pt billige
> charterture). For jeg ved at de vil komme hjem med det mere nuanceret syn på

Sjovt du nævner det der med at være på besøg:

Muhammmed kommer ud for et trafikuheld indlægges i coma på hospitalet. I
sin coma oplever han at blive ført til helvede, men det er slet ikke som
han havde forestillet sig: Der er en masse dejlige piger, sprut, smøger,
gallare og dejligt lunt som i hans elskede hjemland. Muhammed vågner op
af sin coma lettet over at der er så dejligt i helvede, fordi med hans
kriminelle løbebane ved han godt, at det er dér han ender!

Nogle år senere dør Muhammed så og kommer i helvede, men dennegang var
det ikke spor rart, han blev nemlig sat i arbejde med det samme og han
spurgte Satan: Hvorfor skal jeg pines og plages og sættes til at lempe
kul i sådan en varme? Det var så dejligt sidste gang jeg var på besøg.
Hertil svarede Satan: Jamen dengang kom du jo som turist, nu kommer du
jo som FREMMEDARBEJDER.

> Naturligvis. Med mindre du mener at nazisterne ikke var racister?

Nejda, de er gode racebevidste danskere.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Zeki

Dato : 30-10-05 05:10

> Det er sgu da fordi de "danskere" der er flyttet derover er
> muhamedanere, der forsøger at omgå 24 års reglen.

Nej. Det er lyshårede danskere med -sen til efternavn. TV2 Lorry dedikerede
en hel udsendelse om dem. Der var sgu ikke den storre iver fra deres side
til at lade sig integrere. Det samme fænomen ser du i øvrigt i andre lande
hvor der også er små danske kolonier. F.eks i byen Carlsbad i USA hvor der
bor ca 200 danske familier klods op af hinanden, er de nærmest et lille
samfund i sig selv (og nej, heller ikke her er der tale om muhamedanere).

> Sjovt du nævner det der med at være på besøg:
> (...)Hertil svarede Satan: Jamen dengang kom du jo som turist, nu kommer
> du
> jo som FREMMEDARBEJDER.

Lad mig gætte: Du møder ikke mange indvandrere eller fremmede i det daglige,
taler med dem, indgår i sociale relationer, osv.

Du sidder bare der hjemme foran skærmen og er sur.

> Nejda, de er gode racebevidste danskere.

Og som mener at muslimer er rotter der formerer sig og som skal sendes til
lejre.

Lækkert menneskesyn du er i besiddelse af. Jeg er síkker på at din omverden
er stolt af dig når du forklarer at du har det på den måde.

Fra : hanzen

Dato : 30-10-05 05:12

> [...]
> USA hvor der bor ca 200 danske familier klods op af hinanden, er de
> nærmest et lille samfund i sig selv (og nej, heller ikke her er der tale

Lever de af offentlig støtte? Fra dag 1 ?
Får de modersmålsundervisning?
Går de underligt klædt?
Ser de kun dansk TV?
Udgør de en stor del af kriminalstatistikken?
Kræver de at hele området skal indordne sig under deres religions påbud?
Har de en hær af indvandrerkonsulenter til at varte sig op?
o.s.v Find selv på flere.

--
hilzen
hanzen

Fra : Zeki

Dato : 30-10-05 09:11

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> Lever de af offentlig støtte? Fra dag 1 ?
(snip)

Pointen er begæret for sammenhold og den manglende motivation for at give
slip på egen kultur. Her er der ikke den store forskel mellem danskere og
indvandrere (og mennesker i det hele taget)

Mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-10-05 16:15

> [...]
> slip på egen kultur. Her er der ikke den store forskel mellem danskere og
> indvandrere (og mennesker i det hele taget)

Der er en verden til forskel på danske indvandrere og efterkommere i USA, og
fx tyrkiske og pakistanske i Danmark. Du nævner en by med hele 200 familier,
som er mere eller mindre "danske", ud af de mere end én million efterkommere
efter danskere i USA, hvoraf 99% er fuldstændig forsvundet i samfundet.

Selv et sted hvor de dyrker det danske som fx "Elk Horn" "hjertet af Denmark
USA", som der var fire udsendelser fra i sommer, - som man kunne høre, var
der ikke én som talte dansk, og deres
kultur havde intet som helst med dansk kultur at gøre.

Og det er altså den lille bitte minoritet som gider gå og lege danske, det
kan overhovedet ikke sammenlignes med fx det pakistanske miljø i Danmark,
hvor hele kulturen er anderledes og hvor man holder øje med hinanden, og
hinandens kultur.

Lad os dog debattere på basis af kendsgerninger, og ikke på fis som
"Solvang", og andre fuldstændig irrellevante og pjattede forsøg på
bortforklaringer, og "det hele er faktisk det samme" - gejl.

Fra : Jesper

Dato : 30-10-05 13:40

> [...]

> bor ca 200 danske familier klods op af hinanden, er de nærmest et lille
> samfund i sig selv (og nej, heller ikke her er der tale om muhamedanere).

Jeg har en lillebror der har boet og arbejdet derover, ganske vist i
Sveg og ikke i Malmø, han lærte sig svensk og tilpassede sig forholdene.

> Lad mig gætte: Du møder ikke mange indvandrere eller fremmede i det daglige,
> taler med dem, indgår i sociale relationer, osv.
>
> Du sidder bare der hjemme foran skærmen og er sur.

Vi havde en muhamedansk rengøringsmand på arbejdet der kom efter
fyraften og gjorde rent. En dag havde han sit rådne
teenagemuhamedaneryngel med på arbejde og de begik hærværk og tyveri på
virksomheden!

> [...]
>
> Lækkert menneskesyn du er i besiddelse af. Jeg er síkker på at din omverden
> er stolt af dig når du forklarer at du har det på den måde.

Hellere racebevidst i dag end raceuroligheder i morgen.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Zeki

Dato : 30-10-05 14:16

> Jeg har en lillebror der har boet og arbejdet derover, ganske vist i
> Sveg og ikke i Malmø, han lærte sig svensk og tilpassede sig forholdene.

Tillykke med det. Jeg har en ven der hedder Hassan, som kom hertil for 8 år
siden. Han har netop taget en universitetsuddannelse og arbejder pt som
linguist i København.

> [...]
> fyraften og gjorde rent. En dag havde han sit rådne
> teenagemuhamedaneryngel med på arbejde og de begik hærværk og tyveri på

Da jeg boede i USA var der en af mine danske bekendte derovre, som kørte bil
påvirket og forårsagede en stor ulykke, hvor en kvinde kom voldsomt til
skade. Desværre for ham så straffer de for den slags en del hårdere end de
gør herhjemme.

Ja ja. Behold du bare din paranoia.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 30-10-05 18:19

On Sun, 30 Oct 2005 05:10:25 +0100, in dk.politik "Zeki"
<zeki@[fjerndette]image.dk> wrote:

> F.eks i byen Carlsbad i USA hvor der
>bor ca 200 danske familier klods op af hinanden, er de nærmest et lille
>samfund i sig selv

Mon ikke det kan have noget at gøre med LEGOs tilstedeværelse i
Carlsbad? M.a.o. der er ikke tale om immigranter, men udstationerede
LEGO-medarbejdere.

Hvis det er immigranter, mon ikke de så behersker engelsk i
tilstrækkelig grad til at klare sig? Tror du, at de optræder i
kriminalitetsstatistikkerne i uforholdsmæssig højt antal? Kræver
modersmålsundervisning i dansk i de lokale skoler i Carlsbad, og
frikadeller i skolecafeteriatet?

Fra : Knud Larsen

Dato : 31-10-05 00:03

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> wrote in message

> Mon ikke det kan have noget at gøre med LEGOs tilstedeværelse i
> Carlsbad? M.a.o. der er ikke tale om immigranter, men udstationerede
> LEGO-medarbejdere.

Jamen, så går Zeki over til at bruge Solvang som "bevis", for at forholdene
er "de samme".

> [...]
> kriminalitetsstatistikkerne i uforholdsmæssig højt antal? Kræver
> modersmålsundervisning i dansk i de lokale skoler i Carlsbad, og

Det betyder intet for en apologet, det drejer sig kun om at finde
afledninger og bortforklaringer, eller?

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-10-05 15:58

> [...]

> ferie i et land som Egypten, Tyrkiet eller Tunesien (der er pt billige
> charterture). For jeg ved at de vil komme hjem med det mere nuanceret syn

Det siger meget om din naivitet, at du mener at fx en ferietur på Nilen, vil
sige dig noget om hvordan de europæiske muslimske parallelsamfund vil
udvikle sig. Selv danske kvinder, der bliver involveret med egyptiske mænd,
får ikke indblik i deres familieliv eller forstår deres kulturmønstre - som
man kunne høre på P1 - og som en FN-kvinde sagde om et andet muslimsk land:
"jo længere jeg lever her (hun havde været udstationeret i vist 14 år), jo
mindre forstår jeg af deres kultur" - men det kunne hun have rådet bod på
gennem en tur til pyramiderne, eller en dykkerejse til Sharm el Sheikh

En anden som ofte gav os lektioner om islam, "CRL", mente også, at han
næsten var blevet ekspert på muslimske forhold, efter at han havde tilbragt
8 dage "i muslimernes eget område" i Egypten. Herre Jemeni for en rystende
naivitet, hvis man ikke selv havde set det, ville man tro det var løgn.

Som du kan se, så går det ad helvede med "integrationen", selv i et
model-land som Sverige - hvor man står på hovedet for at nedgøre sig selv og
egen kultur og rose andres, og altså alligevel er det ikke nok, det er
aldrig nok når det drejer sig om islam, og nok så mange ferier i Pakistan
eller i Egypten, vil ikke give dig billetten til et lettelsens suk.

Der er mange velintegrerede muslimer i alle de europæiske lande, men der er
også i dem alle, en alt for stor del, der hverken vil eller kan, indrette
sig på den vestlige kultur. Og det kan man bide et Muhammed-billede i
turbanen på.

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-10-05 17:06

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> vil sige dig noget om hvordan de europæiske muslimske parallelsamfund vil

Men måske er du alligevel ikke så naiv, - her er lidt fra det harmoniske
samliv mellem kristne og muslimer i Egypten, du ville have kunnet høre
brølene fra de ophidsede masser, fra tour-båden uden for Alexandria, - det
er noget, der kan gøre en helt nuanceret i hovedet:

fra BBC:

Coptic leaders ask U.N., U.S. to help protect endangered Christians

By Michael Ireland
October 28, 2005

Fearing a repeat of the recent riots against the Coptic Church in
Alexandria, Egypt, which left four dead, more than 80 wounded and seven
churches defaced, leaders of the Coptic church in the United States are
calling on the U.S. government and the United Nations to take immediate
action to stop the bloodshed and destruction of churches.

Exclusive video footage released by the International Christian Union and
American Coptic Association, or ICU/ACA, yesterday reveals the destruction
of the Assemblies of God Church for Evangelical Copts in Moharam Bek on
Friday, Oct. 21.

An e-mail report from Dr. Monir Dawoud, president of the ICU/ACA, obtained
by ANS says: "We are receiving numerous reports that extremist Muslim groups
are planning to surround the Alexandria churches again on Friday, Oct.28,
and at the end of Ramadan on the following Tuesday, promising the death of
Christians and the continued destruction of churches throughout Egypt."

Dawoud faults the security forces for encouraging violence by first "giving
the green light to the mob," and then failing to control the resulting
riots.

"If the momentum of the riots is allowed to continue, the crowds will be
impossible to contain," Dawoud said.

Fra : Per Hagemann

Dato : 29-10-05 17:03

> [...]
> Spørgsmålet er: Hvis såkaldte velintegrerede muhamedanere fra familier
> der er såkaldte moderate muhamedanere, hvordan identificere man så dem

Når man har fulgt debatter blandt muhamedanere, så opdager man at de selv
bruger andre betegnelser end danske medier om forskellige individer og
grupper blandt dem selv:

Moderate kalder de uvidende.
Fundamentalister kaldes sande muslimer.

Takket være den danske skolegang, hvor der fremelskes evne til selvstændig
tankegang, så kan børn af uvidende forældre sagtens skaffe sig teoretisk
viden om deres tros fundament i ung alder. Hvis de unge så ikke forstår at
de er underlagt deres fædre og imamer, som skal give grønt lys til
kamphandlinger, så risikerer man at unge selv tilrettelægger bombeaktioner,
næppe for at kaste bomberne umiddelbart, men bare for at følge Allahs
udtrykte vilje.

--
Sura 9:123 "O I som tror, kæmp mod dem, der lever nær ved jer af de vantro,
og lad dem finde hårdhed i jer, og vid, at Allah er med de retfærdige"