Lidt fra Guds eget Land
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-10-05 13:10

Og lidt om konskvenserne af det som Thorkild kalder "frihed"

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3094573&forside

Nej Thorkild du har nok ret. Det er et paradis. Skide være med de svageste,
hvis man nu skærer endnu mere i de sociale ydelser for at give
skattelettelser til de rigeste, så vil nogle af de fattige sikkert hurtgit
dø og dermed skabe basis for yderligere frihed (læs skattelettelser) til de
rigeste

Peter

Fra : Allan Riise

Dato : 29-10-05 13:28

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]
> give skattelettelser til de rigeste, så vil nogle af de fattige
> sikkert hurtgit dø og dermed skabe basis for yderligere frihed (læs

Og tro mig, kommer regeringen igennem med en nye "integrationslov", som også
rammer et stort antal Danskere, så er vejen rigtig godt brolagt til
derouten!

--
Allan Riise
Life is like a box of Chocolates

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-10-05 14:21

Allan Riise wrote:

> Og tro mig, kommer regeringen igennem med en nye "integrationslov",
> som også rammer et stort antal Danskere, så er vejen rigtig godt
> brolagt til derouten!

Er det ikke herligt, at Profit-Danmark kan bruge perkerne som løftestang
for at fjerne flere og flere af velfærdsgoderne? Det er jo det der sker.

De mennesker, der ellers ville have stemt soc; men som er imod, at flere
hundrede tusinde perkere - og langt flere på vej - har indvandret
Danmark, de stemmer DF, der gladeligt går med på forringelser, hvis det
rammer perkerne.

Samfundets sammenhængskraft og borgernes indbyrdes solidaritet går mere
og mere i skuddermudder grundet perker-invasionen. Der kastes vrag på
landets kultur af kulturradikalister, venstreorienterede og muhamedanere
i uskønt fællesskab.. Folk mister følelsen af at høre sammen. Ganske
enkelt fordi, borgerne i landet udvikler sig til at høre mindre og
mindre sammen.

Vi bliver mere og mere til vores egen lykkes smede. Men det stopper ikke
der. Fordi "naboens" (perkere oa.) lykke kan være vores ulykke (sådan er
vi mange, der ser på det, hvad enten du bryder dig om det eller ej) så
bliver vi også fristet til gå med på uskønne ordninger, hvis bare det
kan dæmme en lillebitte smule op for perkerinvasionen. 24-års reglen er
et oplagt eksempel, og vi vil se meget mere fra den skuffe i fremtiden.
Vi bliver vores nabos ulykkes smed.

For vi ser ikke længere hinanden som mest medborgere; men i stigende
grad som modstandere. Vi har meget forskellige kulturer, og de er ikke
kompatible. Det kan og kunne ikke ende med andet end en opløsning af det
grundlag, der har skabt de unikke skandinaviske velfærdssamfund. For
grundlaget var, at vi allesammen opfattede hinanden som medborgere med
fælles værdier på alle vigtige områder, og at vi holdt af hinanden.

Alt det har folk som du i lang tid været i gang med at ødelægge.

Så du skal ikke klage over de uundgåelige og ubehagelige konsekvenser.
Du har ønsket blandingssamfundet af inkompatible værdier og folkeslag.
Det lykkedes for dig og din slags, at få det igennem. Så nu skal i ikke
sidde og beklage jer. I hvertfald ikke før I har grebet i egen barm og
vil arbejde aktivt med på at reversere ulykken.

Det sidste er af gode grunde umuligt for dig. Det forstår jeg
fuldkommen. Du er fanget i en catch 22, og du har selv medvirket aktivt
til det. Og er nødt til at fortsætte med at medvirke til hele tiden at
gøre det værre og værre til hele lortet springer i luften med et kæmpe
brag.

Det multietniske samfund med perkere og danskere kan ikke lykkes. Det er
en ulykkelig konstruktion. Kulturerne og folkene kan bare ikke sammen i
den skala, det har udviklet sig til. Der er kommet for mange. Alt for
mange. Og der kommer mange flere.

I stedet for at beklage opløsningen af det solidariske samfund, der kun
kunne hænge sammen og fungere så længe, befolkningen på mange områder
var tilstrækkeligt homogen, så burde du se indad og erkende, at ulykken
var din og dines egen gerning. Tag den derfra.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-10-05 15:13

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> [...]
> hundrede tusinde perkere - og langt flere på vej - har indvandret
> Danmark, de stemmer DF, der gladeligt går med på forringelser, hvis det

Kunne ikke være mere enig

> [...]
> i uskønt fællesskab.. Folk mister følelsen af at høre sammen. Ganske
> enkelt fordi, borgerne i landet udvikler sig til at høre mindre og

jamen så lad os da gøre noget for at komme til ar høre mere sammen

> [...]
> kan dæmme en lillebitte smule op for perkerinvasionen. 24-års reglen er
> et oplagt eksempel, og vi vil se meget mere fra den skuffe i fremtiden.

Nej vi biver netop ikk enød til at gå med på uskønne ordninger. Vi er IKKE
nødt til at hoppe på FDs hadskabende syndebuksretorik

> [...]
> fælles værdier på alle vigtige områder, og at vi holdt af hinanden.
>
> Alt det har folk som du i lang tid været i gang med at ødelægge.

hvad er da det for noget sludder??

Peter

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-10-05 18:10

Peter K. Nielsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> hvad er da det for noget sludder??

Forskellen mellem os to her er, at du tror blandingssamfundet mellem
danskere og perkere kan lykkes.

Hidtil er det gået efter dit hoved med mere og mere blanding. Hvis du nu
skal gøre status, hvor godt er det så gået - efter din egen mening?

Fra : Croc®

Dato : 29-10-05 19:47

On Sat, 29 Oct 2005 19:09:47 +0200, "Henrik Svendsen"
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
>
>Hidtil er det gået efter dit hoved med mere og mere blanding. Hvis du nu
>skal gøre status, hvor godt er det så gået - efter din egen mening?

Du burde nu kunne skelne mellem folk der forlanger, at alle mennesker
har krav på at blive behandlet ordentligt, ikke er ensbetydende med at
de ønsker et multikulturelt samfund.

Dertil kommer at det ikke er den korrekte gruppe du angriber for
indvandringens velsignelser. Det var D.A. der var den største
bannerfører for den udvikling, og du skal nok få at se inden for få
år, at de sætter turbo på den udvikling igen, når arbejdsløsheden igen
får lønningerne til at stige.

Regards Croc®

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 30-10-05 02:03

Croc® wrote:

> Du burde nu kunne skelne mellem folk der forlanger, at alle mennesker
> har krav på at blive behandlet ordentligt, ikke er ensbetydende med at
> de ønsker et multikulturelt samfund.

Men til ordentlig behandling i Peters bog hører ret til
familiesammenføring, og at Danmark skal tage imod endnu flere
flygtninge, og at Danmark ikke kan være bekendt at sende de udenlandske
statsborgere retur, som nogen har givet opholdtilladelse uden slutdato.
Så Peter støtter den udvikling, der multificerer Danmark mere og mere,
og han vil lade den forsætte om så hele landet drukner i enkeltstående
eksempler. Og han vil under ingen omstændigheder være med til at
reversere udviklingen.

Man behøver bare huske på Peters skamrosning af hans navnebror Peter
Schlüters udfald mod Pia Kærsgaard. Så har man et klart billede af, hvor
engageret Peter er i projektet, og hvor meget han bifalder det.

Så ligegyldig hvordan og hvorledes er mit spørgsmål til Peter
berettiget. Hvor godt synes han selv, det er gået.

> [...]
> bannerfører for den udvikling, og du skal nok få at se inden for få
> år, at de sætter turbo på den udvikling igen, når arbejdsløsheden igen

Det er korrekt, at det i første omgang var profit-magerne, der startede
det siden fortløbende multieventyr. Men DA-gutterne udrettede kun
småting imod det velmenere som Peter og Allan sidenhen præsterede.

Og det er sku' begrædeligt, for de venstreorienterede og deres
fagforeninger så dengang ganske tydeligt skriften på væggen. De kaldte
fremmedarbejderne ved deres rette navn - løntrykkere. Men hvordan gik
det siden med det? I løbet af nul komma fem overtog velmenerne første
geled i bestræbelserne på at multificere Danmark og det var fra det
borgerlige Danmark, at vi skulle finde dem, der ville stoppe det. Ninn
Hansen og andre.

Okay - sømandsbossen glemte aldrig lektien fra dengang af; men han var
meget alene på sin fløj.

Fra : Croc®

Dato : 30-10-05 02:22

On Sun, 30 Oct 2005 02:02:36 +0200, "Henrik Svendsen"
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
>og han vil lade den forsætte om så hele landet drukner i enkeltstående
>eksempler. Og han vil under ingen omstændigheder være med til at

Bland nu ikke indvandrere sammen med flygtninge. Jeg er sandelig også
tilhænger af at en flygtning har mulighed for at blive sammenført med
sin kone/mand og børn. Den samme rettighed gav jeg også gerne til de
gæstearbejdere vi selv lukkede ind i landet, men processen med at
lukke onkler, tanter og bedstemødre ind i lid strøm var en ufattelig
dumhed.

>Man behøver bare huske på Peters skamrosning af hans navnebror Peter
>Schlüters udfald mod Pia Kærsgaard. Så har man et klart billede af, hvor
>engageret Peter er i projektet, og hvor meget han bifalder det.

Mon ikke det han bifaldt mest var tonen i parodien mod damens egne
harceleringer mod fremmede.

>Så ligegyldig hvordan og hvorledes er mit spørgsmål til Peter
>berettiget. Hvor godt synes han selv, det er gået.

Lad ham selv svare på direkte spørgsmål.

>Det er korrekt, at det i første omgang var profit-magerne, der startede
>det siden fortløbende multieventyr. Men DA-gutterne udrettede kun
>småting imod det velmenere som Peter og Allan sidenhen præsterede.

De var såmænd den eneste gruppe i samfundet der havde magten til at
starte importen af udlændinge, og hvad enten du kan lide det eller ej,
så vil det med ret stor sandsynlighed gentage sig de kommende år.

> [...]
>geled i bestræbelserne på at multificere Danmark og det var fra det
>borgerlige Danmark, at vi skulle finde dem, der ville stoppe det. Ninn

En ting er at skelne mellem årsagen til indvandringen og derefter
forholde sig til hvordan de bagefter skal behandles. Mener du virkelig
at de der kom burde smides ud sammen med de børn de siden har fået her
i landet?

>Okay - sømandsbossen glemte aldrig lektien fra dengang af; men han var
>meget alene på sin fløj.

Ja gammelkommunister som ham og Egon herinde er ret sjældne.

Regards Croc®

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-10-05 11:17

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> [...]
> dumhed.

> Mon ikke det han bifaldt mest var tonen i parodien mod damens egne

præcis

> Lad ham selv svare på direkte spørgsmål.

se selv - nu bliver jeg gud dødme gjort ansvarlig for de mange indvandrere
der er i danmark.

men når man så bruger nøjagtig samme teknik og retorik over for dem, så skal
du bare se pivedyrene komme frem og hyle som stukne gris

Peter

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-10-05 12:47

Peter K. Nielsen wrote:
> "Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> se selv - nu bliver jeg gud dødme gjort ansvarlig for de mange
> indvandrere der er i danmark.

Medansvarlig. Vil du da ikke vedgå det?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-10-05 13:46

> Medansvarlig. Vil du da ikke vedgå det?

Jeg gider slet ikke diskkutere på det plan. Du ved godt hvad jeg mener om
indvandrer spørgsmåler og Croc har vist også svaret.

Og så er den ikke længere

Peter

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-10-05 15:27

Peter K. Nielsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Jeg gider slet ikke diskkutere på det plan.

Næh, du foretrækker jo Peter Schlüter-planet; men det får du mig ikke
med på.

> Du ved godt hvad jeg
> mener om indvandrer spørgsmåler

Nemlig. Og det har jeg gengivet præcist. Du har da heller ikke taget til
genmæle mod et eneste af punkterne. Det gad jeg ellers godt se.

>og Croc har vist også svaret.

Ja, bla. at han ikke ville svare for dig, hvad angår dit syn på, hvor
godt det er gået. Det kan jeg godt forstå. Og så skrev han, at du
bifaldt tonen i Peter Schlüters artikel. Det vidste vi også allesammen.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-11-05 01:50

> [...]
>
> Nemlig. Og det har jeg gengivet præcist. Du har da heller ikke taget til
> genmæle mod et eneste af punkterne. Det gad jeg ellers godt se.

jo det har jeg, og nu er du efterhånden så dum at høre på med alle dine
bevidste løgne at du må en tur i filteret

PLONK

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 01-11-05 11:15

Peter K. Nielsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> jo det har jeg,

At du bare kalder det vås er ikke noget imponerende genmæle. Prøv med
noget mere seriøst.

> og nu er du efterhånden så dum at høre på med alle
> dine bevidste løgne

Hvilke løgne! Kom lige med bare ét eksempel på det.

> at du må en tur i filteret
>
> PLONK

Nå, tænkte det nok, dén ville du heller ikke stå til ansvar for. Du vil
bare sidde og påstå det ene mere fantastiske end det forrige - og ingen
skal tillade sig at komme og stille dig til ansvar - for så stikker du
nemlig bare af.

Ligesom Kim Larsen, da han blev taget i at svine en kvinde til, der
havde været udsat for lang tids seksuel ydmygelse - og i at give hende
selv skylden for det - ja han sagde ligeud, at det var kvinden, der var
forbryderen. Psst - væk som vinden var han - og nu sidder han og gir'
den som hellig bag filteret, så han er fri for at blive konfronteret med
det, han skriver.

Det er sgu patetisk med jer to.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-10-05 12:47

Croc® wrote:

> Bland nu ikke indvandrere sammen med flygtninge.

Flygtninge bliver til indvandrere. Men det er jo heller ikke hverken
indvandrere eller flygtninge per se, der er problemet. Lad os være
præcise. Det er muhamedanske perkere, der er problemet. Så ved vi, hvad
der tales om.

> Jeg er sandelig også
> tilhænger af at en flygtning har mulighed for at blive sammenført med
> sin kone/mand og børn.

Også når det medfører en katastrofal udvikling for modtagerlandet
Danmark? Jeg er lodret imod.

> Den samme rettighed gav jeg også gerne til de
> gæstearbejdere vi selv lukkede ind i landet,

Igen - selvom det medfører en katastrofal udvikling?

> men processen med at
> lukke onkler, tanter og bedstemødre ind i lid strøm var en ufattelig
> dumhed.

Hvorfor - fordi det medførte en katastrofal udvikling?

> Mon ikke det han bifaldt mest var tonen i parodien mod damens egne
> harceleringer mod fremmede.

Han gjorde hvert et ord til hans egne. Og Pia er aldrig kommet med
noget, der bare ligner det, som PS kom med.

> Lad ham selv svare på direkte spørgsmål.

Jeg forventede heller ikke, at du ville svare på det.

> De var såmænd den eneste gruppe i samfundet der havde magten til at
> starte importen af udlændinge, og hvad enten du kan lide det eller ej,
> så vil det med ret stor sandsynlighed gentage sig de kommende år.

Det vil det stensikkert. Profit er kommet fuldkommen i højsædet. De
Konservative mistede den sidste rest af natialsindethed med Ninn Hansen,
og Venstre ved vi jo, hvor vi har - på profitmagernes side.

> [...]
> forholde sig til hvordan de bagefter skal behandles. Mener du virkelig
> at de der kom burde smides ud sammen med de børn de siden har fået her

Som jeg siger, der er kommet alt for mange. Vi er nødt til at rulle
størstedelen af invasionen tilbage. På den ene eller anden måde. Jeg er
såmænd helt med på, at vi giver gigantiske økonomiske incentiver for at
få dem til at rejse frivilligt. Jeg er også med på, at vi fjerner al
støtte til alle svage grupper i dette samfund, hvis det er det, der skal
til for at opnå, perkerne frivilligt forlader landet. Eller
kombinationer af begge strategier. Hvad som helst.

> Ja gammelkommunister som ham og Egon herinde er ret sjældne.

Egon er ikke på sømandsbossens side, når det kommer til nationalt
sindelag.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-10-05 12:56

Henrik Svendsen wrote:

> Egon er ikke på sømandsbossens side, når det kommer til nationalt
> sindelag.

Rettelse - Egon ser ud til at være en hel del på den gode side
alligevel - Undskyld Egon.

Fra : Svend Poulsen

Dato : 30-10-05 10:16

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hansen og andre.
>
> Okay - sømandsbossen glemte aldrig lektien fra dengang af; men han var

På en eller anden måde har du argumenteret temmelig godt for at det ikke
kommer flertallet af danskerne ved at der er "danskere" der sulter eller
sulter ihjel, kun for at få smidt indvandrer ud.

Hvad var det Georg W. Bush sagde som guvernør for Texas, manden er dømt til
døden, altså skal han henrettes uanset at der er beviser for at han er
uskyldig, da loven skal følges, manden blev henrette.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-10-05 12:48

Svend Poulsen wrote:
> [...]
> ikke kommer flertallet af danskerne ved at der er "danskere" der
> sulter eller sulter ihjel, kun for at få smidt indvandrer ud.

Jeg har vist det. Det er konsekvensen af den utrolige import af perkere.
Det kunne ikke gå anderledes.

> Hvad var det Georg W. Bush sagde som guvernør for Texas, manden er
> dømt til døden, altså skal han henrettes uanset at der er beviser for
> at han er uskyldig, da loven skal følges, manden blev henrette.

Jeg kan ikke lige se, hvordan det relaterer.

Fra : Egon Stich

Dato : 31-10-05 19:02

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
news:4366048a$0$84037> >>

> Jeg har vist det. Det er konsekvensen af den utrolige import af perkere.
> Det kunne ikke gå anderledes.

Jo, det kunne det. Gå anderledes.
Det sørgelige ved hele affæren er jo, at venstre og konservative bruger
problemerne med indvandrerne, nogle af dem, til at gennemføre deres altid
villede mål.
Nemlig at afmontere det velfærdssystem, som praktisk taget alle nationer er
enige om, er hovedårsagen til, at danmark, skandinavien, klarer sig så godt,
som de gør.
I tyskland og Frankrig ønsker man sig det danske flexible system med
fagforeninger, aftaler, exklusivaftaler og hele molevitten.
Først og fremmest den tryghed, der gør flexibiliteten mulig.
Og tro mig, det kommer.
Så får idioterne fra CEPOS og deres klakører sandelig noget at forklare..

Jeg har sagt det før, og siger det igen:
Indvandrerne tjener for højrefløjen samme formål, som jøderne gjorde for
Hitler.
At virke som afledning for det svineri, de har gang i.
Og desværre virker det.
Og yderligere sørgeligt er det, at man har kunnet etablere et parti, DF,
alene på dette spørgsmål.
Fordi for mange danskere er for dumme, dovne og uvidende til at deltage
aktivt i et eller andet parti.
Men har ladet akademiske hallalhippier overtage magten.
Man ser endog medlemmer af denne "kreative" stand plædere for, at "man skal
have en pol. - jur - eller øko. uddannelse, for overhovedet at burde kunne
komme i betragtning som noget ved musikken.
Jo, herremændene er tilbage..
Et parti, DF, har samlet mange vælgere, der ikke har haft andre reelle
muligheder, men som er topstyret af nogle aldeles asociale røvhuller, for at
sige det på dansk.
Et demokratisk parti, kan man næppe tale om.

Og nu hører man i pressen, at regeringen har fremlagt en "terrorpakke", der
ikke lader Gestapo noget tilbage at ønske.
Velbekomme..(

MVH
Egon

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 01-11-05 00:12

Egon Stich wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> news:4366048a$0$84037> >>

> Jo, det kunne det. Gå anderledes.

Hvordan?

Fra : Egon Stich

Dato : 01-11-05 14:10

> Hvordan?

Taler vi om, hvorledes det "kunne have gået anderledes",
eller om hvorledes "det skal komme til at gå anderledes"?

Burde man starte en ny tråd om "hvorfor gik det galt"
og en om "hvad gør vi fremover"?

MVH
Egon

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-10-05 11:12

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Men til ordentlig behandling i Peters bog hører

snip en masse ævl, og DF retorik/demagogi og manipulation, som er på et
niveau jeg ikke engang gider kommentere

Peter

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-10-05 12:52

Peter K. Nielsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> snip en masse ævl, og DF retorik/demagogi og manipulation, som er på
> et niveau jeg ikke engang gider kommentere

Vås med dig. Hvert et ord passer, og den eneste grund til, at du ikke
vil kommentere det (med andet end gold benægtelse), er at vi alle sammen
ved, det passer, og du ville se virkelig mærkelig ud herinde, hvis du
benægtede.

Fra : Egon Stich

Dato : 30-10-05 16:01

> [...]
> geled i bestræbelserne på at multificere Danmark og det var fra det
> borgerlige Danmark, at vi skulle finde dem, der ville stoppe det. Ninn

Det er jo et resultat af de "dumme" borgerliges hetz imod fagforeningerne.
Fagforeningerne har jo ganske udmærket vidst, hvad det drejede sig om.
Men hvorledes skal fagforeningerne komme til orde?
Vi har udelukkende en borgerlig presse.
Den borgerlige hetz har været med til at få lukke de sidste rester af en fri
presse.
Og hvad er det, befolkningen bliver præsenteret for i samme?
Ligelig arbejdsgiverforening synspunkter, og hallalhippie samme.
Radio og TV er underlagt samme tvang fra politisk korrekt side.
Alene for at fremme egne klasseinteresser.

Venstrepartierne, de forhenværende, er overtaget af akademikere og andre
"kreative".
Man erklærede klassekampen død.
For hvad kender akademikere til denne?
Nej, vel?

Så mon ikke de borgerlige for at citerer: "Har sejret ad helvede til?"

Og "flugtmuligheden", DF, har ikke vist sig at være i besiddelse af social
anstændighed.

Og nu truer derouten og ødelæggelsen af homogeniteten.
(Den der trods alt var)

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-10-05 13:00

Egon Stich wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>
> Det er jo et resultat af de "dumme" borgerliges hetz imod
> fagforeningerne.

? Du mener vel ikke, at borgerliges hetz mod fagforeninger, fik
fagforeninger til at stille sig i første geled for at fremme
multificeringen?

> [...]
> Vi har udelukkende en borgerlig presse.
> Den borgerlige hetz har været med til at få lukke de sidste rester af

Fagforeningerne har da ikke haft problemer med at komme til orde, når
det gjalt deres brølen op om ond racisme og evindelig skælden ud på
nationaltsindede danskere. Hvordan kan du også tro, at fagforeningerne
ikke med lethed kan komme igennem til DR?

> [...]
> Alene for at fremme egne klasseinteresser.
>
> Venstrepartierne, de forhenværende, er overtaget af akademikere og

Enig. Akademikere er ikke dem, der udbyttes. De udgør en mellemklasse,
der hverken hører til det ene sted eller det andet sted. Dem af dem der
har arbejde.

> [...]
> social anstændighed.
>
> Og nu truer derouten og ødelæggelsen af homogeniteten.

DF _er_ desværre eneste mulighed i horisonten. Personligt nægter jeg at
stemme på DF, fordi partiet er så vild med at besætte Irak, hvilket er
pisse umoralsk, når man vil hævde sit eget lands ret til at være sig
selv med sin egenart.

Det er simpelthen fantastisk dumt af DF. Det skriger til himlen!

Fra : Egon Stich

Dato : 30-10-05 15:50

Det er nok at gøre "perkerne" for megen ære.

Næ, det der medvirker til at ødelægge sammenholdet og fællesskabet i
nationen, er de liberalistiske partier.
Startskuddet lød i 80erne, under schlüter.
Man begyndte at tale om "brugerbetaling".
Siden kom privatiseringerne.
Man fjernede samfundsopgaver fra samfundet.
Og undergravede solidariteten.
Understøttet af akademikere, DJØFere og andet pak, der ønskede at fremme
egne klasseinteresser.
At indvandrerne så, tilfældigvis, har vist sig egnede til brug i dette
egoistshow, er beklageligt.

Nu er det oven i købet blevet legitimt at indføre ændringer i
sociallovgivningen, der vil ramme også danskere i 5 generation, under påskud
af at "integrere" fremmede.

Man har delt, og nu hersker man.
Ufatteligt, at mennesker ikke gennemskuer svineriet.
Før de selv bliver ramt.
Og det bliver de.

MVH
Egon

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-10-05 13:03

Egon Stich wrote:

> [...]
> fremme egne klasseinteresser.
> At indvandrerne så, tilfældigvis, har vist sig egnede til brug i dette

Solidariteten var der før velfærdssamfundet. Det er derfor, der kunne
komme dette unikke velfærdssamfund, og solidariteten var der, fordi
Danmark var et homogent samfund. Der var en hel masse fælles at holde af
og være solidariske omkring. Ikke mindst hinanden.

Så jeg giver ikke perkerne for meget ære. Det enorme antal perkere
umuliggør et solidarisk samfund.

Fra : John Schmitt

Dato : 31-10-05 13:55

> [...]
> Danmark var et homogent samfund. Der var en hel masse fælles at holde af
> og være solidariske omkring. Ikke mindst hinanden.

Stavnsbånd, herremænd, grever og baroner, prygleret, fæstebønder - jo der
var masser af solidaritet!

Virkelig homogent! LOL

JS

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-10-05 15:32

John Schmitt wrote:

> Stavnsbånd, herremænd, grever og baroner, prygleret, fæstebønder - jo
> der var masser af solidaritet!

Alt hvad der krævedes var demokrati. Solidariteten var der mellem
flertallet. Ingen påstår at herremændene var solidariske med
hoveribønderne.

Men demokrati kan ikke længere få vendt udviklingen mod et stadig mere
usolidarisk samfund. Så nu får vi elendighederne tilbage - uden udsigt
til, at de forsvinder igen.

Men den slags drømmer du dig vel bare uden om. Kilder det dejligt med
alle de kviste og grene i ørerne på dig?

Fra : Egon Stich

Dato : 31-10-05 19:11

> Alt hvad der krævedes var demokrati. Solidariteten var der mellem
> flertallet. Ingen påstår at herremændene var solidariske med
> hoveribønderne.

Passer ikke.
Demokrati gør det ikke alene.
Det har vi jo set i dansk politik.
Provisorietiden...
Og senere.
Venstre var alene solidarisk med bønderne. De større af slagsen.
Solidariteten i samfundet som sådan, opstod først da fagforeningerne og
socialistpartierne fik magt.

> Men demokrati kan ikke længere få vendt udviklingen mod et stadig mere
> usolidarisk samfund. Så nu får vi elendighederne tilbage - uden udsigt
> til, at de forsvinder igen.

Det kan den godt.
Men det kræver, at vi får vist det fascistiske parti venstre døren.
Og får fjernet akademikere med egoistisk tunnelsyn fra ledende politiske
poster.

MVH
Egon

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 01-11-05 00:11

Egon Stich wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Passer ikke.
> Demokrati gør det ikke alene.

Nej - i starten var det jo meget få af borgerne, der havde stemmeret.
Flertallet havde ikke stemmeret. Det skal selvfølgelig være et
demokrati, hvor det store flertal har stemmeret.

Fra : Egon Stich

Dato : 31-10-05 19:06

> [...]
> og være solidariske omkring. Ikke mindst hinanden.
>
> Så jeg giver ikke perkerne for meget ære. Det enorme antal perkere

Du vrøvler.
Solidariteten skabte velfærdssamfundet.
Og antallet af perkere umuliggør ikke et solidarisk samfund.
Det gør den borgerlige politik, derimod.
Den politik, der har mere travlt med at fremhæve "problemerne" med vor tids
jøder, end med at skabe samfundsforhold, der kan gavne befolkningen.
Hele befolkningen, og ikke kun kapitalen.
Desværre hopper danskerne på demagogien, ligesom førhen mange tyskere.

MVH
Egon

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 01-11-05 00:10

Egon Stich wrote:

> Du vrøvler.
> Solidariteten skabte velfærdssamfundet.
> Og antallet af perkere umuliggør ikke et solidarisk samfund.

Det er min påstand, og jeg har argumenteret for den. Det er fint, du er
uenig - det er finere, hvis du peger de af mine argumenter, der ikke
holder og viser mig, hvorfor de ikke holder.

> Det gør den borgerlige politik, derimod.

Borgerlig politik ville ikke have fået den magt, som den har, hvis ikke
folk stemte DF i stedet for soc, og folk stemmer DF i stedet for soc. på
grund af perkerne. Så langt må vi da være enige?

> [...]
> Hele befolkningen, og ikke kun kapitalen.
> Desværre hopper danskerne på demagogien, ligesom førhen mange tyskere.

Find et andet eksempel - det er umuligt at få en frugtbar debat ud af
det, når jødehalløjsaet fra nazityskland bliver blandet ind i det. Det
er også en usenet-lov om det - Goodwins lov. Der kommer for mange
rygmarvsreaktioner ud af det og for lidt omtanke.

Du kommer jo også kun med påstand om, at projektet med et kæmpestort
element af perkere i Danmark kan lykkes. Min påstand er, at det kan det
ikke, og det har argumenteret for.

Fra : Egon Stich

Dato : 01-11-05 13:53

> Borgerlig politik ville ikke have fået den magt, som den har, hvis ikke
> folk stemte DF i stedet for soc, og folk stemmer DF i stedet for soc. på
> grund af perkerne. Så langt må vi da være enige?

Sagtens.
At indvandrerpolitikken, eller rettere manglen på samme, er en katastrofe,
er jeg enig i, hvis det er det, du mener.

Men det ændrer ikke på det forhold, at den borgerlige fløj nu bruger dette
problem som Trojansk Hest, for at beskære vore sociale ydelser.
Og jeg er ikke sikker på, at det er det, de politisk "hjemløse" ønsker.

> [...]
> er også en usenet-lov om det - Goodwins lov. Der kommer for mange
> rygmarvsreaktioner ud af det og for lidt omtanke.

Jeg finder, det er en udmærket sammenligning.
Strategien er den samme.
Find en befolkningsgruppe, læg dem for had, giv dem "skylden", og meget kan
opnås.
Desværre.
I årevis har man forsøgt strategien med "kommunismen" som fjenden.
Men ikke med nær samme succes, som med den nuværende syndebuk.

At anvende "jødehalløjet" som exempel, burde ikke skabe de følelser, du
omtaler.
Men skal jeg hellere anvende forholdene hvid/sort i USA som exempel på
mekanismen?
Eller Sydafrika?

> Du kommer jo også kun med påstand om, at projektet med et kæmpestort
> element af perkere i Danmark kan lykkes. Min påstand er, at det kan det
> ikke, og det har argumenteret for.

Det synes jeg ikke, jeg har argumenteret for.
Hvis dette kan udledes, beklager jeg.
Skal jeg skære min holdning, opfattelse, ud i korte termer, er det noget i
retning af:
Et land kan tage imod det antal mennesker, der er bolig - arbejde til.
Tilflyttere bør, ligesom gæster i et privat hjem, indordne sig under, og
respektere, husets regler.
Kan - vil man ikke det, er man kommet et forkert sted hen, og bør rejse
videre.
Dette er meget kort, og derfor lidt primitivt.
Men kan ganske udmærket udbygges.
Hvis ønsket.

MVH
Egon

Fra : T.Liljeberg

Dato : 05-11-05 03:50

On Tue, 1 Nov 2005 13:53:09 +0100, in dk.politik "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>Strategien er den samme.
>Find en befolkningsgruppe, læg dem for had, giv dem "skylden", og meget kan
>opnås.
>Desværre.

Som når man lægger akademikere for had og giver dem skylden?

Fra : Egon Stich

Dato : 05-11-05 12:54

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Som når man lægger akademikere for had og giver dem skylden?

En del af dem giver så rigelig grund hertil.
Desværre.

MVH
Egon

Fra : T.Liljeberg

Dato : 05-11-05 15:00

On Sat, 5 Nov 2005 12:53:58 +0100, in dk.politik "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

>En del af dem giver så rigelig grund hertil.
>Desværre.

Det sus du hørte, var en pointe der fløj over hovedet på dig.

Fra : Egon Stich

Dato : 05-11-05 22:37

> Det sus du hørte, var en pointe der fløj over hovedet på dig.

Sludder.
De to ting kan ikke sammenlignes.

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 29-10-05 15:28

> [...]
> var tilstrækkeligt homogen, så burde du se indad og erkende, at ulykken
> var din og dines egen gerning. Tag den derfra.

Der er kun eet svar på tingene.
Vi bør, af al kraft, starte en kamp imod de lalleglade frelste akademikere,
de i egen opfattelse "kreative", samt deres skrivekarle i pressen.
Og, naturligvis, fjerne dem fra valglisterne.
Med andre ord:
Klassekamp.
Vi er blevet udnyttet længe nok.

MVH
Egon

Fra : Svend Poulsen

Dato : 30-10-05 10:35

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dø og dermed skabe basis for yderligere frihed (læs skattelettelser) til

Nu er der det at Thorkild har levet i over 7 år i USA og det du kommer sker
ikke, da han ved hvordan det er i USA

Svend

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-10-05 11:19

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> Nu er der det at Thorkild har levet i over 7 år i USA og det du kommer
> sker ikke, da han ved hvordan det er i USA

Nåeh nej - det er sikkert bare nogle rødskrigere der bringer disse løgne til
torvs.

Jeg beklager dybt og undskylder

Peter

Fra : Svend Poulsen

Dato : 31-10-05 05:28

> [...]
>
> "Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> Nåeh nej - det er sikkert bare nogle rødskrigere der bringer disse løgne

Tak, du må være temmelig kvik i forhold til Thorkild siden du kan se at mit
indlæg er dybt sarkastisk.

Ja ikke, hvordan overlever Bush administrationen at der i et af hans
ministerier kommer sådan nogel rødskrigere med det pladder.
Får sparket ?

Svend

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-10-05 10:44

> Tak, du må være temmelig kvik i forhold til Thorkild siden du kan se at
> mit indlæg er dybt sarkastisk.

forsøger du at formærme mig?? jeg ville gerne du sammenligner mig med
mennesker der er kloge når du skal sammenligne :-9

> Ja ikke, hvordan overlever Bush administrationen at der i et af hans
> ministerier kommer sådan nogel rødskrigere med det pladder.
> Får sparket ?

Bush er ligeglad. Han har de fleste penge og de bedste advokater, og den der
har det "overthere" har altid ret

Peter

Fra : Knud Larsen

Dato : 31-10-05 11:19

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> "Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> Bush er ligeglad. Han har de fleste penge og de bedste advokater, og den
> der har det "overthere" har altid ret

Lige som Nixon fik ret?

Fra : Allan Riise

Dato : 31-10-05 11:28

Knud Larsen wrote:
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Lige som Nixon fik ret?

This time, the buck won't reach the top table!

--

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-10-05 13:49

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> Lige som Nixon fik ret?

Tjae han blev aldrig stillet for en domstol, og blev hyldet som en "stor"
præsiden ved sin begravelse Såeeee..............

Peter

Fra : Croc®

Dato : 01-11-05 01:02

On Mon, 31 Oct 2005 13:48:39 +0100, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixen.dk> wrote:

>Tjae han blev aldrig stillet for en domstol, og blev hyldet som en "stor"
>præsiden ved sin begravelse Såeeee..............

Han var faktisk ikke en dårlig præsident for USA.

Regards Croc®

Fra : John Schmitt

Dato : 30-10-05 11:48

> Nu er der det at Thorkild har levet i over 7 år i USA og det du kommer
> sker ikke, da han ved hvordan det er i USA

Nu har Thorkild nok ikke levet i slum eller i Wyoming eller Idahos
ødemarker.
Levet i USA - det svarer til at udtale sig om forholdene i Europa ved at
sige, at jeg har levet 7 år i Danmark.

JS

Fra : Svend Poulsen

Dato : 31-10-05 05:34

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse
> [...]

Tror jeg nu heller ikke han har.

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 31-10-05 10:42

> [...]
> dø og dermed skabe basis for yderligere frihed (læs skattelettelser) til

Vor herre bevares.

http://www.fns.usda.gov/fsp/

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-10-05 13:51

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> Vor herre bevares.
>
> http://www.fns.usda.gov/fsp/

Så du du har ret, det var bare noget af det sædvanlige rødskriger
propaganda.

Jeg er dybt imponeret over din faktaresistens

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 31-10-05 13:59

> [...]
> propaganda.
>
> Jeg er dybt imponeret over din faktaresistens

Fakta-resistens ?

Det er da vist dig den er gal med, jeg fremlægger netop fakta.

Og hvor er det synd for jer det er så nemt at tilbagevise jeres rødskrigeri.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-10-05 14:07

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Fakta-resistens ?
>
> Det er da vist dig den er gal med, jeg fremlægger netop fakta.

hvad er det du fremlægger fakta for??? At ingen sulter??? at det amerikanske
landbugs ministerium lyver?? (ja det er jo meget almindeligt for den
regering) Eller at deres velfærdssystemer ikke virker?

> Og hvor er det synd for jer det er så nemt at tilbagevise jeres
> rødskrigeri.

I det her tilfælde må det så være det amerikanske landbrugsmministerium der
er rødskrigere

Peter

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 31-10-05 14:08

> hvad er det du fremlægger fakta for??? At ingen sulter??? at det
> amerikanske landbugs ministerium lyver?? (ja det er jo meget almindeligt
> for den regering) Eller at deres velfærdssystemer ikke virker?

Jeg fremlægger fakta for det ikke er nødvendigt folk sulter, der findes
hjællp der forhindrer det.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-11-05 01:51

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Jeg fremlægger fakta for det ikke er nødvendigt folk sulter, der findes
> hjællp der forhindrer det.

Nåeh. så de sulter fordi de har lyst til at sulte.........

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 01-11-05 02:33

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> Nåeh. så de sulter fordi de har lyst til at sulte.........

Eller snarere stolthed.

Der er i hvert fald ingen grund til de sulter.

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 31-10-05 14:04

Peter K. Nielsen wrote:
> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> Så du du har ret, det var bare noget af det sædvanlige rødskriger
> propaganda.
>
> Jeg er dybt imponeret over din faktaresistens

Maks. 152$ for en enlig, hvorefter at der fratrækkes .3 af en evt. mindre
indtægt, eksempel.

250$ i indtægt *.3 = 75$

152$ - 75$ = 77$

1 Person skal så leve og betale alt for..

250$ + 77$ = 327$ pr. md. eller 2060,10 Danske kroner.

Det giver en års "indkomst" på 3924$ = 24721,25 Danske kroner.

De gør bare alt for at hjælpe de svage i U.S.A. det må man sige....

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 31-10-05 14:07

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> [...]
>
> Det giver en års "indkomst" på 3924$ = 24721,25 Danske kroner.
>
> De gør bare alt for at hjælpe de svage i U.S.A. det må man sige....

Er imponeret over du straks tænker på hvor meget du kan malke ud af systemet
uden at yde.

Nu er det bare sådan at der også er andre programmer der spiller ind.

Men heldigvis stopper man samfundsnasseriet i tide.

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 31-10-05 14:17

Thorkild Poulsen wrote:

> Er imponeret over du straks tænker på hvor meget du kan malke ud af
> systemet uden at yde.

Jeg?
Det er så demagogisk dårligt at jeg ikke engang gider kommentere det!

> Nu er det bare sådan at der også er andre programmer der spiller ind.

Private organisationer, ja.
Ikke i statslig regi!

> Men heldigvis stopper man samfundsnasseriet i tide.

Er det nasseri at man ikke kan klare sig med 1 styk arbejde i mange tilfælde
2 styks, men har brug for hjælp?

Tjener du lige omkring 4000.- om måneden får du ingen hjælp, og selv i
U.S.A. er det mere end almindeligt svært at overleve for 4000.- om måneden..