Justitsministerens våde drøm
Fra : Zeki

Dato : 29-10-05 12:01

Vi så det i USA og England, og nu er den så kommet til Danmark. Terror?
Næh.. Taco Bell? Nix!

Det er frygten for terroren vi nu skal importere, og arrestationen af fire
unge mænd i Danmark som angiveligt var medsammensvorne med andre i udlandet
som angiveligt planlagde et terrorattentat, gør nu at vi - hvis det står til
justitsministeren - også i Danmark skal indgå i en byttehandel mellem mere
tryghed og mindre frihed:

"Hun (red: justitsministeren) peger blandt andet på øget overvågning af
trafikknudepunkter, og at Politiets Efterretningstjeneste skal have adgang
til flyselskabers passagerlister og offentlige myndigheders oplysninger om
borgerne.

'Det vil skabe større tryghed, fordi det vil hjælpe politiet med hurtigt at
opklare eventuelle terroraktioner', mener justitsministeren."

Hvorfor ikke tage skridtet fuldt ud? Indføre kontrol ved vejspærringer, lade
soldater patruljere i gaderne, indføre metaldetektorer overalt, osv.?

Eller er dette kun slemt, fordi det er noget som borgerne rent faktisk
lægger mærke til?

Mvh
Zeki

Fra : Jesper

Dato : 29-10-05 14:38

"Zeki" <zeki@[fjerndette]image.dk> wrote:

> [...]
> til flyselskabers passagerlister og offentlige myndigheders oplysninger om

Er det et urimeligt forlangende?

> [...]
> soldater patruljere i gaderne, indføre metaldetektorer overalt, osv.?

Nok fordi det ikke skønnes nødvendigt.

> Eller er dette kun slemt, fordi det er noget som borgerne rent faktisk
> lægger mærke til?
>
> Mvh
> Zeki

Det er slemt som du ævler i da Zeki.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Jim

Dato : 29-10-05 14:59

> Er det et urimeligt forlangende?

> Nok fordi det ikke skønnes nødvendigt.

> Det er slemt som du ævler i da Zeki.

Hvornår har du sidst hørt en tyrk, som ikke ævlede?

Fra : Zeki

Dato : 29-10-05 15:10

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse

> Hvornår har du sidst hørt en tyrk, som ikke ævlede?

Den var ny. Nu skal jeg også have mærkatet "tyrk"

Prøv nu at fat det: Uanset hvor meget du forsøger at hidse mig op, så vil
det ikke lykkes dig. Så du spilder din tid. Brug hellere tiden på noget mere
fornuftigt - som f.eks her: http://www.ezines4all.com/fun/busy.htm

Fra : Jim

Dato : 29-10-05 15:15

"Zeki" <zeki@[fjerndette]image.dk> skrev i en meddelelse
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse

> Den var ny. Nu skal jeg også have mærkatet "tyrk"

Ja ok... det var en tyrkfjel... det hedder selvfølgelig tyrker.. sorry..
Eller det staves måske kurd?

Fra : Zeki

Dato : 29-10-05 15:24

> Ja ok... det var en tyrkfjel... det hedder selvfølgelig tyrker.. sorry..
> Eller det staves måske kurd?

He he...bliv bare ved. Du gætter det alligevel aldrig. Men for at hjælpe dig
lidt: Jeg er hverken tyrker eller kurder.

Fra : Jim

Dato : 29-10-05 15:33

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse

> He he...bliv bare ved. Du gætter det alligevel aldrig. Men for at hjælpe
> dig lidt: Jeg er hverken tyrker eller kurder.

Men europæer er du ikke.
Så meget kan jeg da se.

J.

Fra : Zeki

Dato : 29-10-05 15:35

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse

> Men europæer er du ikke.
> Så meget kan jeg da se.

Så kan jeg hermed konkludere at du har behov for briller. Jeg vil sige at
svaret kun er delvist korrekt

Fra : Jim

Dato : 29-10-05 15:50

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse

> Så kan jeg hermed konkludere at du har behov for briller. Jeg vil sige at
> svaret kun er delvist korrekt

Altså at du ikke er europæer og med størst sandsynlighed er fra den
islamiske del af verden.

Fra : GB

Dato : 29-10-05 15:55

"Zeki" <zeki@[fjerndette]image.dk> wrote in

> Så kan jeg hermed konkludere at du har behov for briller. Jeg vil sige
> at svaret kun er delvist korrekt

Så er du sandsynligvis serber med det navn (Sadic). Uforståeligt - de
fleste serbere er ellers meget fornuftige. Eller kroat eller bosniak - det
er straks mere sandsynligt.

GB

Fra : Jim

Dato : 29-10-05 15:59

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så er du sandsynligvis serber med det navn (Sadic). Uforståeligt - de
> fleste serbere er ellers meget fornuftige. Eller kroat eller bosniak - det

Ja, den tanke strejfede mig også.

J.

Fra : Zeki

Dato : 29-10-05 16:54

> [...]

He he. som jeg skrev: Du gætter det aldrig. Nej, jeg er ikke det mindste
serber (eller fra Balkan) og jo jeg er (også) europæer. Lad mig give dig et
hint: Mine forældre er ikke fra det samme land.

Fra : Jim

Dato : 29-10-05 17:25

> [...]
> et
> hint: Mine forældre er ikke fra det samme land.

Dit navn alene fortæller, at du ikke er dansk.

Fra : Zeki

Dato : 29-10-05 17:32

> Dit navn alene fortæller, at du ikke er dansk.

He he...havde det være bedre hvis jeg havde heddet Abdul Wahid Petersen?

Endnu et hint: Min mor hedder Laurent til efternavn.

Fra : Jim

Dato : 29-10-05 17:40

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse

> He he...havde det være bedre hvis jeg havde heddet Abdul Wahid Petersen?
>
> Endnu et hint: Min mor hedder Laurent til efternavn.

Tja, det lyder lidt fransk.
Men så igen... Hvilke værdier har du fået i fødselsgave?
Hvilken kultur er du opvokset med?
Og hvor ligger dine sympatier, når Danmark spiller landspkamp i Parken? ;)

J.

Fra : Zeki

Dato : 29-10-05 17:56

> Tja, det lyder lidt fransk.
> Men så igen... Hvilke værdier har du fået i fødselsgave?

He he...f.eks at være tolerant over for mine medmennesker?

> Hvilken kultur er du opvokset med?

Tjae...katolsk privatskole - siger vist en del

> Og hvor ligger dine sympatier, når Danmark spiller landspkamp i Parken? ;)

Altid med hjemmeholdet (pånær når FCK spiller)

Fra : Jim

Dato : 29-10-05 18:03

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse

> He he...f.eks at være tolerant over for mine medmennesker?

Men er du også tolerant overfor islamiske værdier?

> Tjae...katolsk privatskole - siger vist en del

Ok, nul chicks og den dur der.

> Altid med hjemmeholdet (pånær når FCK spiller)

Bare du ikke holder med de 'GaleTosserier' (Galatasaray).

Fra : Zeki

Dato : 29-10-05 18:46

> Men er du også tolerant overfor islamiske værdier?

Ja. Jeg har muslimer blandt familien og har rejst så meget i udlandet, at
jeg har respekt for enhver religion. Også selvom jeg ikke nødvendigvis
forstår den. Nogle af de sødeste og mest gæstfrie mennesker jeg har mødt er
muslimer.

> Ok, nul chicks og den dur der.

He he...der var ikke meget "katolicisme" på skemaet i gymnasiet

> Bare du ikke holder med de 'GaleTosserier' (Galatasaray).

Nej, fy for pokker. Jeg kan ikke fordrage tyrkiske fodboldhold. Deres
spillere skaber sig helt vildt. Hvis du i øvrigt vil se fanatisme, så prøv
at tag til en fodboldkamp med et tyrkisk hold og stil dig blandt dets
tilskuere. Men de er nu meget underholdende.

Fra : Zeki

Dato : 29-10-05 15:06

> Er det et urimeligt forlangende?

Ja, det synes jeg. Vi skal ikke have mere kontrol med borgerne. Jeg synes at
det er fint nok som det er. Naturligvis skal politiet og PET have mandat til
at skride ind hvis de har BEVISER for at der vil ske en terroraktion. Men
denne kollektive mistænkeliggørelse hvor der skal snages og overvåges er jeg
direkte imod.

> Nok fordi det ikke skønnes nødvendigt.

Men det er nødvendigt at dine (personlige) informationer, lige fra de lån du
foretager dig til journaler om dit helbred samt de steder du rejser hen,
bliver tilgængelige for stort set enhver med et politiskilt? Pga hvad - de
fire unge der lige er arresterede og som har skabt massehysteri - ikke fordi
de har gjort noget ulovligt, men fordi de angiveligt planlægger noget
ulovligt?

Spanien bør være foregangsland, ikke England eller USA. For i Spanien har de
efter Madrid bomberne nægtet at indføre restriktioner der skulle indskrænke
borgernes frihed. De tror ikke på mere kontrol og overvågning og siden da
har der været ganske fredeligt.

> Det er slemt som du ævler i da Zeki.

Kald det hvad du vil, men jeg tager da gerne stilling til dine argumenter.
Hvis du da ellers kan hoste op med nogle.

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 30-10-05 08:44

> Ja, det synes jeg. Vi skal ikke have mere kontrol med borgerne.

Har du noget at skjule, eller hvad er du bange for?

/K

Fra : Zeki

Dato : 30-10-05 10:33

"Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> skrev i en meddelelse

> Har du noget at skjule, eller hvad er du bange for?

Ja, det er jo standardargumentet - at man har noget at skjule, hvis man ikke
ønsker mere borgerkontrol. Så du synes at det er helt fint at PET/politiet
har uhindret adgang til informationer om dine lån, dine lægejournaler,
informationer om hvor du rejser hen og hvornår, din bankkonto, osv?

Du synes vel også at det er fint hvis der bliver sat overvågningskameraer op
i dit hjem, eller dine cookies automatisk bliver videresendt til PET, ikke?
For hey, du har vel ikke noget at skjule vel.

Jeg har heller intet at skjule og intet at frygte. Jeg er dog bange for den
samfundsdrejning vi er inde i. Vores samfund skal ikke indrettes efter
(potientelle) terrorister, eller frygten for dem.

Forresten, jo. Jeg har noget at skjule. Nemlig denne følgende DVD, som jeg
ikke håber PET får færten af:
http://www.artpeople.dk/Krig__terror_og_andre_sjove_ti.822.0.html

Mvh
Zeki

Fra : Egon Stich

Dato : 30-10-05 16:12

"Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> skrev i en meddelelse

> Har du noget at skjule, eller hvad er du bange for?
>
> /K

Åh-nej...
Ikke den igen...
Er du virkelig så naiv?
Eller har du en krystalkugle?
Og kan med dennes hjælp med bestemthed vide, at vi ikke om nogle år vil have
nogle politikere, der vil misbruge de oplysninger, et overvågningssamfund
vil have?
For det kan jeg da garanterer dig, at politikere vil..!!
Vi skal være mere end almindeligt varsomme med, hvilke magtmidler vi
udstyrer dem med.

Vi har et forholdsvis frit demokrati.
Det skal vi kæmpe for.
På demokratisk og menneskelig vis.
Og må, beklageligvis, af og til betale en pris.
Er vi ikke villige til dette, men sælger od i ønske om "tryghed", vil vi en
dag vågne op, og finde at netop trygheden og friheden er forsvundet..!!
Og så finder jeg det underligt, at det altid er de borgerlige fortalere for
"frihed", der ønsker denne skærpede kontrol.
Er i virkelig så bange, for en dag at blive gennemskuede for det i i
virkeligheden er?
At i ønsker et diktaturs instrumenter i hænde?

MVH
Egon

Fra : Bo Warming

Dato : 29-10-05 18:00

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> Er det et urimeligt forlangende?

Selvfølgelig ikke

Og selvfølgelig tager samtlige muslimske unge mænd og kvinder ikke
skade af at bære elektronisk fodlænke og sender i deres biler

Målrettet rationel overvågning bør indføres FØR katastrofer sker.

De er mange nok til at aflive alle danskere (excl de der er på
kaserner) på een nat

Flygtningene har vi frelst fra tortur og henrettelse i hjemlandet. De
bør stadig være taknemlige, hvis de er totalovervåget. Jeg har intet
mod at bære chips - når man ikke har ondt i sinde, er det problemfrit.

Espersens eventuelle liderlighed ved ingen noget om - den har næppe
med overvågningspolitik at gøre - sådant afgøres af
departementschefer

Fra : Trans

Dato : 29-10-05 19:56

Zeki wrote:

> unge mænd i Danmark som angiveligt var medsammensvorne med andre i udlandet
> som angiveligt planlagde et terrorattentat,

Ja, det var da, hvad den i Sarajevo arresterede 18-årige
svensk-montenegrinske mand angav i den videofil, han havde indspillet.

Den 18-åriges angivelse bestyrkes af, at politiet hos de arresterede
fandt selvmordsseletøj, automatiske våben og flere kilo sprængstof.

Du kan læse om det her i den svenske avis EXPRESSEN:
http://expressen.se/index.jsp?a=460723
SVENSKEN VILLE BLI SJÄLVMORDSBOMBARE

> Hvorfor ikke tage skridtet fuldt ud? Indføre kontrol ved vejspærringer, lade
> soldater patruljere i gaderne, indføre metaldetektorer overalt, osv.?

Jeg tror, det vil være tilstrækkeligt at udvise folk fra Mellemøsten
fra kongeriget, som ikke er danske statsborgere og egentlig ikke har
nogen ret til at opholde sig i Danmark, samt at opsætte nogle flere
videoovervågningskameraer på befærdede steder.

Desuden skal alle visumansøgninger naturligvis indeholde ansøgerens
fingeraftryk foruden det sædvanlige foto.

Bent

Fra : Bo Warming

Dato : 29-10-05 20:18

"Trans" <kongaead@my-deja.com> wrote in message
Zeki wrote:

> [...]

Desuden skal alle visumansøgninger naturligvis indeholde ansøgerens
fingeraftryk foruden det sædvanlige foto.

BW Er terror pr selvmordsbombning ikke så uhyrlig en forbrydelse, at
vi skal have indført konfiskation af hele slægtens ejendom og
øjeblikkelig udvisning af alle fra slægten - eller alle muhamedanere i
miles omkreds?

Kollektiv straf er ikke danskernes kop te - men den skal kun bruges
mod folk der har fået statsborgerskab i de sidste årtier.

Selvfølgelig vil uskyldige blive ramt. So what. De har haft glæde af
bolig her i lang tid, og bør forlade os i taknemlighed

Fra : #2066

Dato : 29-10-05 20:03

"Zeki" <zeki@[fjerndette]image.dk> wrote in message
> [...]
> lade soldater patruljere i gaderne, indføre metaldetektorer overalt, osv.?
>
> Eller er dette kun slemt, fordi det er noget som borgerne rent faktisk

Those who desire to give up freedom in order to gain security will not have,
nor do they deserve, either one.

Thomas Jefferson

Fra : Croc®

Dato : 29-10-05 22:47

On Sat, 29 Oct 2005 15:02:37 -0400, "#2066" <neslein@hotmail.com>
wrote:

>Those who desire to give up freedom in order to gain security will not have,
>nor do they deserve, either one.

Det er der vist kun små 5 stykker herinde der fatter.

Regards Croc®