Så kan de lære det, kan de...
Fra : GB

Dato : 26-10-05 14:07

http://www.cnn.com/2005/WORLD/europe/10/25/turk.letters.reut/index.html

A Turkish court has fined 20 people for using the letters Q and W on
placards at a Kurdish new year celebration, under a law that bans use of
characters not in the Turkish alphabet, rights campaigners said.

The court in the southeastern city of Siirt fined each of the 20 people 100
new lira ($75.53) for holding up the placards, written in Kurdish, at the
event last year. The letters Q and W do not exist in the Turkish
alphabet...

--
He, who Controls the Spice, Controls the Universe.
The Sleeper Must Awaken!

Fra : morten sorensen

Dato : 26-10-05 14:09

GB wrote:
> [...]
> placards at a Kurdish new year celebration, under a law that bans use of
> characters not in the Turkish alphabet, rights campaigners said.

Det lyder selvfølgeligt latterligt - men skal vel ses i den sammenhæng
at Kemal Ataturk gik ret hårdt til værks for at tyrkerne nu bruger vore
bogstaver.

Mere interessant kunne det være at se om der kommer et efterspil eller
om de bare betaler.

--

morten sorensen

Fra : Jim

Dato : 26-10-05 14:19

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> new lira ($75.53) for holding up the placards, written in Kurdish, at the
> event last year. The letters Q and W do not exist in the Turkish

Jeg synes ikke de ligefrem gør det lettere for sig selv at blive accepteret
som emne til EU-forhandlinger.

J.

Fra : morten sorensen

Dato : 26-10-05 14:29

Jim wrote:
> "GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg synes ikke de ligefrem gør det lettere for sig selv at blive accepteret
> som emne til EU-forhandlinger.

De er allerede accepteret

Her kan de da netop vise hvor langt de er kommet. Eller hvor langt de
ikke er kommet.

--

morten sorensen

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 26-10-05 14:37

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote in message
> "GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg synes ikke de ligefrem gør det lettere for sig selv at blive
> accepteret som emne til EU-forhandlinger.

Dette eksempel kan dårligt bruges som argument for det. Derimod synes jeg
det siger mere om landets holdning til demokrati og ytringsfrihed, når man
ser at den tyrkiske ambassadør er medunderskriver af et brev til
stasministeren hvori de forlanger at der skrides ind over for
Jyllandsposten.

Peter

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 26-10-05 18:40

GB wrote:

> [...]
> placards at a Kurdish new year celebration, under a law that bans use
> of characters not in the Turkish alphabet, rights campaigners said.

Her er da endelig noget, Dubya med fuld ret kan gribe ind overfor.

Fra : GB

Dato : 26-10-05 19:40

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen news:435fbf6a$0
$84038$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Her er da endelig noget, Dubya med fuld ret kan gribe ind overfor.

Dubya?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 26-10-05 21:16

http://www.google.com/search?hl=en&q=dubya

Fra : GB

Dato : 26-10-05 21:25

> http://www.google.com/search?hl=en&q=dubya

LOL! Nåh, Bush-bashing fra den ekstremistiske venstrefløj. OK. Den slags
er det vist kun "Holger Danske", Crocodillen og de andre dhimmier, som
kan tage alvorligt.

Tak for linket - det er jo ekstremt morsomt at se, hvordan folk kan
udstille deres egen utilstrækkelighed på andres bekostning.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 26-10-05 21:41

GB wrote:
> [...]
>
> Tak for linket - det er jo ekstremt morsomt at se, hvordan folk kan
> udstille deres egen utilstrækkelighed på andres bekostning.

Det var slet ikke det jeg mente. Jeg ville bare sige, at Bush er Dubya.
Dybya er W. Tyrkiet har forbudt W. Det ville kun være rimeligt, hvis
Bush gjorde noget ved det.

Fra : GB

Dato : 26-10-05 22:26

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen news:435fe9f4$0
$84029$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Det var slet ikke det jeg mente. Jeg ville bare sige, at Bush er Dubya.

- og at du er en idiot?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 26-10-05 23:35

GB wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen
> news:435fe9f4$0 $84029$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> - og at du er en idiot?

Åbenbart, jeg havde regnet med, at du forstod humoren.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 27-10-05 09:52

"GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen news:435fe9f4$0
> $84029$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> - og at du er en idiot?

når argumenterne slipper op er det dumt at kaste med sten når man selv bor i
et glashus

Peter

Fra : #2066

Dato : 26-10-05 21:15

> [...]
> new lira ($75.53) for holding up the placards, written in Kurdish, at the
> event last year. The letters Q and W do not exist in the Turkish

Ja, saadan er der saa meget - i Quebec falder der boedestraf til indehavere
af forretninger med skiltning paa baade fransk og engelsk, hvis skiltningen
paa fransk ikke er med stoerre bogstaver end skiltningen paa engelsk.

Muslimer er ikke de eneste der kan vaere fjollede, hvis det ellers var det
der var pointen i at poste ovenstaaende.