Velfærdsdanmark strikes back
Fra : Rune

Dato : 26-10-05 11:18

Elektroniske patientjournaler, som skulle have været klar ved årsskiftet, er
forsinket i op til - hold fast! - 15 år. En ting må man give
velfærdssystemet: når de kommer for sent, kommer det seriøst for sent. En
ting til må man give velfærdssystemet: når det er dårligt, hvad det som
regel er, så er det rigtig dårligt. Og Danmark har i forvejen et af den
vestlige verdens dårligste sundhedssystemer. Lad os alle takke
velfærdssystemet for det.

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=647198/

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 26-10-05 11:43

"Rune" <test@test.test> wrote in message
> [...]
> regel er, så er det rigtig dårligt. Og Danmark har i forvejen et af den
> vestlige verdens dårligste sundhedssystemer. Lad os alle takke

og hvordan får du det til at være velfærdssystemets skyld??

Peter

Fra : Martin K

Dato : 26-10-05 11:59

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> og hvordan får du det til at være velfærdssystemets skyld??

Den var aldrig gået i det private erhvervsliv, det er helt sikkert.

15 års forskinkelse - holy fucking Christ!

--
Martin K

Progressiv og tolerant

Fra : morten sorensen

Dato : 26-10-05 12:03

Martin K wrote:
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Den var aldrig gået i det private erhvervsliv, det er helt sikkert.

Hvad var ikke gået?

Mener du at en privatiseret sundhedssektor for længst var blevet enige
om en fælles standard? Hvis ja - hvad baserer du da det på?

Det er imho først nu store firmaer på IT-området er begyndt at blive
enige om standarder (som de mere eller mindre søger at overholde) på
enkelte områder. Ellers er det private et stort forudsigeligt
proprietært cirkus.

> 15 års forskinkelse - holy fucking Christ!

Ja - det er utroligt og helt og aldeles uholdbart.

--

morten sorensen

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-05 12:23

Martin K <n@da.spam> wrote:

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Den var aldrig gået i det private erhvervsliv, det er helt sikkert.
>
> 15 års forskinkelse - holy fucking Christ!

Mere præcist: Et privat firma med en sådan effektivitet gik hurtigt
konkurs.

BTW, hvor mange firmaer er det i øvrigt der hvert år går fallit. Ja,
selv store velrenomerede firmaer som Nordisk Fjer kan det jo ske for ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Martin K

Dato : 26-10-05 12:42

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Mere præcist: Et privat firma med en sådan effektivitet gik hurtigt
> konkurs.

Præcis, og den trussel har det offentlige ikke hængende over hovedet. Derfor
mangler de simpelthen et incitement til at være effektive, hvilket ses igen
og igen. Prøv bare at henvende dig til kommunen om et eller andet og oplev
hvor ligeglade og sløve de virker, frem for hvis man henvender sig til et
privat firma.

--
Martin K

Progressiv og tolerant

Fra : morten sorensen

Dato : 26-10-05 12:42

Martin K wrote:
> [...]
> hvor ligeglade og sløve de virker, frem for hvis man henvender sig til et

Prøv at henvend dig til en håndværker; så skal du se sløvhed i
verdensklasse.

--

morten sorensen

Fra : GB

Dato : 26-10-05 14:58

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> Prøv at henvend dig til en håndværker; så skal du se sløvhed i
> verdensklasse.

ROTFL! Jamonikke - med enkelte gode undtagelser.

--
He, who Controls the Spice, Controls the Universe.
The Sleeper Must Awaken!

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 26-10-05 12:50

"Martin K" <n@da.spam> wrote in message
> [...]
> hvor ligeglade og sløve de virker, frem for hvis man henvender sig til et

Jamen lad nu værre med at forveksle "offentlig sektor" med "velfærdssystem"

Hvis man vil deltage i en debat, så er det en fordel hvis man har blot
nogenlunde styr på begreberne

Peter

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 26-10-05 12:43

> [...]
>
> BTW, hvor mange firmaer er det i øvrigt der hvert år går fallit. Ja,
> selv store velrenomerede firmaer som Nordisk Fjer kan det jo ske for ...

Nordisk Fjer kørte ganske fortræffelig i mange år, selv om det var et fallit
bo.............

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 26-10-05 12:48

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Den var aldrig gået i det private erhvervsliv, det er helt sikkert.

der er da ellers mange eksempler på fejlprojekter i det private også, men
det er en anden sag. At noget går galt inden for det offentlige er da ikke
ensbetydende med at det er velfærdsstatens skyld.

vil du også mene at det er velfærdsstatens skyld når noget går galt i Irak,
USA eller Korea???

> 15 års forskinkelse - holy fucking Christ!

Ja det er simpelthen for dårligt og bør koste et par hoveder hist og pist,
men at give "velfærdsstaten " skylden er at rette skytset i den forkerte
retning, og kan da kun skyldes at man har en helt anden dagsorden

Peter

Fra : John Schmitt

Dato : 26-10-05 17:17

Hello, Martin!
You wrote on Wed, 26 Oct 2005 12:59:18 +0200:

??>> og hvordan får du det til at være velfærdssystemets skyld??

MK> Den var aldrig gået i det private erhvervsliv, det er helt sikkert.

MK> 15 års forskinkelse - holy fucking Christ!

Alle systemerne leveres af det private erhvervsliv.

With best regards, John Schmitt. E-mail: John Schmitt@webpost.nl

Fra : Jim

Dato : 26-10-05 17:26

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse
> Hello, Martin!
> You wrote on Wed, 26 Oct 2005 12:59:18 +0200:
>
> ??>> og hvordan får du det til at være velfærdssystemets skyld??

> Alle systemerne leveres af det private erhvervsliv.

Det er da ikke en undskyldning.
'Systemerne' siger det hele.
I stedet burde der have været eet system.

J.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 26-10-05 17:50

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message
> Hello, Martin!
> You wrote on Wed, 26 Oct 2005 12:59:18 +0200:
>
> ??>> og hvordan får du det til at være velfærdssystemets skyld??

> Alle systemerne leveres af det private erhvervsliv.

Det er dog noget af det dummeste svar jeg har set længe.

Jeg sad selv til frokost med adskillige amtspolitikere for et års tid siden,
på det konservative landsråd.

Og de fik allerede den gang grovfilen, er der noget jeg har forstand på er
det den slags projekter og her er det netop tumpevældet i amtsråd viser
hvorfor det er på tide så alvorlige beslutninger skal fratages tumper. De
skalter og valter med milliarder og i dette tilfælde menneskeliv.

Der skal naturligvis vælges ET system, den strategi genierne i amtsrådene
har lagt er ufattelig stupid. Jeg har ikke mødt et eneste menneske i
industrien der har format til at overskue den slags projekter, som ikke
ryster helt vildt på hovedet over det der sker her.

Og det har vi vel at mærke sagt fra starten.

Men selv vores advarsler kan ikke fjerne deres selvglade smil fra
ansigterne.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 26-10-05 18:01

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> Det er dog noget af det dummeste svar jeg har set længe.
>
> Jeg sad selv til frokost med adskillige amtspolitikere for et års tid
> siden, på det konservative landsråd.
>
> Og de fik allerede den gang grovfilen,

ja det gør alle der ikke er enige med dig jo

er der noget jeg har forstand på er
> det den slags projekter

Det er jeg tilgengæld ikke i tvivl om

og her er det netop tumpevældet i amtsråd viser
> hvorfor det er på tide så alvorlige beslutninger skal fratages tumper. De
> skalter og valter med milliarder og i dette tilfælde menneskeliv.

jamen hvem vil du så have skal træffe politiske beslutninger?

> Der skal naturligvis vælges ET system, den strategi genierne i amtsrådene
> har lagt er ufattelig stupid.

enig

> [...]
>
> Og det har vi vel at mærke sagt fra starten.
>
> Men selv vores advarsler kan ikke fjerne deres selvglade smil fra

Nej sådan er de jo i den borgerlige lejr, men det ændrer jo ikke på at det
ikke er velfærdssystemets skyd, men derimod de ansvarlige beslutningstagere
der er skyld i miseren. De burde selvfølgelig have alieret sig med nogle
kompetente rådgivere

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 27-10-05 05:09

> ja det gør alle der ikke er enige med dig jo

Nej, det er gør der udtrykker en mening og ikke anerkender værdien af
logiske dragninger.

> og her er det netop tumpevældet i amtsråd viser
>
> jamen hvem vil du så have skal træffe politiske beslutninger?

Jamen her er netop problemet, det skal ikke være en politisk beslutning.
Selve bevilgningen måske, men at sætte husmødre og folkeskolelærere til at
beslutte omkrig detaljer, er helt hen i vejret.

I dette tilfælde har Danmark brug for EN løsning, altså kun en og så må
plejepersonale, læger, overlæger og professorer indordne sig under det. Hvis
de så i samme ombæring tvinges til at revidere deres oldnordiske
arbejdsgange, er det helt fint.

> [...]
> beslutningstagere der er skyld i miseren. De burde selvfølgelig have
> alieret sig med nogle kompetente rådgivere

Nu blev beslutningen om at indføre EPJ taget for mange år siden, at
socialdemokratiet ikke evnede at indføre det kan ikke komme bag på nogen,
men at dette dilettantiske forehavende for lov at fortsætte, skriger til
himlen.

Det her ligner Amanda om igen, skønt teknologien i Amanda projektet var
baseret på en døende teknologi og dette var synligt allerede i 1996,
fortsatte man udviklingen i den forkerte retning. Det er den samme fejl man
gør her.

Og så lige en ting mere, et fem årigt edb projekt på et område hvor der
ligger kommercielle løsninger klar ? Er de rablende sindssyge ?

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 29-10-05 12:59

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og så lige en ting mere, et fem årigt edb projekt på et område hvor der
> ligger kommercielle løsninger klar ? Er de rablende sindssyge ?

Kan jeg godt forstå at du mener Thorkild, det er jo det du lever af.

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 29-10-05 15:49

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en
> meddelelse news:436052e4$0$41151$14726298@news.sunsite.dk...

> Kan jeg godt forstå at du mener Thorkild, det er jo det du lever af.

Faktisk nok mere rationalisering af arbejdsprocesser med brug af EDB.

Dette er vanvittigt.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 29-10-05 12:53

"Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den var aldrig gået i det private erhvervsliv, det er helt sikkert.
>
> 15 års forskinkelse - holy fucking Christ!

Jo, den går i det private erhvervsliv, men på et tidspunkt eksisterer
firmaet ikke mere.

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 29-10-05 15:50

> "Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse

> Jo, den går i det private erhvervsliv, men på et tidspunkt eksisterer
> firmaet ikke mere.

Øhhh,

så går det vel heller ikke i det private erhvervsliv ?

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 30-10-05 10:21

> "Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> Øhhh,
>
> så går det vel heller ikke i det private erhvervsliv ?
>
> Thorkild

ØHHH du omtaler dig selv som intelligent, den går da fint med private
virksomheder indtil virksomheden ikke eksisterer mere.
Hvordan skulle en virksomhed ellers holde op med at eksistere på det
grundlag!!!!

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 30-10-05 11:49

> ØHHH du omtaler dig selv som intelligent,

Øh, hvor ? (bortset fra over 9. klasses niveau)

> den går da fint med private virksomheder indtil virksomheden ikke
> eksisterer mere.
> Hvordan skulle en virksomhed ellers holde op med at eksistere på det
> grundlag!!!!

tænk dig nu lidt om Svend, hvis et firma går ned er det vel et tegn på det
ikke går i det private.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 30-10-05 16:27

> [...]
>
> Øh, hvor ? (bortset fra over 9. klasses niveau)

> tænk dig nu lidt om Svend, hvis et firma går ned er det vel et tegn på det

Ai Thorkild kan du ikke finde ud af at når virksomheder lukker på grund af
det, er det netop på grund af at det går indtil at virksomhederne lukker, er
du ikke lige lidt fatsvag nu eller spiller du bare dum!!!!

Altså er jeg nu igen nød til at fortælle dig, at jeg kommuniker på dit
valgte niveau!!!!

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 30-10-05 16:46

> Ai Thorkild kan du ikke finde ud af at når virksomheder lukker på grund af
> det, er det netop på grund af at det går indtil at virksomhederne lukker,
> er du ikke lige lidt fatsvag nu eller spiller du bare dum!!!!

Nej Svend, jeg konstaterer bare det ikke går i det private.

Thorkild

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 29-10-05 22:13

Martin K skrev i meddelelsen <435f6186$0$41147$14726298@news.sunsite.dk>...

>Den var aldrig gået i det private erhvervsliv, det er helt sikkert.

Det private erhversliv er fuldt af eksempler på katastrofale IT-projekter
i samme omfang, som offentlige institutioner.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 30-10-05 11:51

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> wrote in message
> Martin K skrev i meddelelsen
> <435f6186$0$41147$14726298@news.sunsite.dk>...

> Det private erhversliv er fuldt af eksempler på katastrofale IT-projekter
> i samme omfang, som offentlige institutioner.

Naturligvis er der fiasko projekter i erhvervslivet, men jeg vil vove den
påstand de er mere udprægede i det offentlige.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 30-10-05 15:10

> [...]
> >

> Naturligvis er der fiasko projekter i erhvervslivet, men jeg vil vove den
> påstand de er mere udprægede i det offentlige.

Det er da alene fordi offentlige virksomheder er, netop "Offentlige".
De gange du, som privat, har kvajet dig, og er røget på røven, er du jo
netop, som privat, i stand til at skjule.
Det er jo grunden til, at ubefæstede sjæle kan få dert indtryk, at "det
private" er bedre end det offentlige.

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 30-10-05 16:48

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> [...]
> netop, som privat, i stand til at skjule.
> Det er jo grunden til, at ubefæstede sjæle kan få dert indtryk, at "det

Det er da sundt at få fjernet de inkomtente. I generationer er det ikke sket
i det offentlige.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 30-10-05 17:10

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Det er da sundt at få fjernet de inkomtente. I generationer er det ikke
> sket i det offentlige.
>
> Thorkild

Niks der er du også igen igen forkert på den.

Der vil det netop være en fordel at de Thorkild vil holde dem fra det
offentlige, da de Thorkild er virkelighedsfjern = ikke vil vide noget om
hvad der egentlig foregår, der er nok inkompetente i det offentlige, vi
behøver ikke at få en inkompetent mere til at blande sig i det offentlige,
det vil sige dem Thorkild.

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 31-10-05 07:46

> [...]
> behøver ikke at få en inkompetent mere til at blande sig i det offentlige,

Naturligvis ved jeg hvad der foregår og dit noget primitive indlæg giver jeg
ikke meget for.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-10-05 18:56

> [...]
>
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Det er da sundt at få fjernet de inkomtente. I generationer er det ikke

som ekspert udi privat erhversliv burde du om nogen vide at man får hvad
man betaler for - hverken mere eller mindre - og går man efter discount så
får man discaunt, og da der er nogle der mener at skaatebetaling er
frihedsberøvelse, så bliver det jo svært at lønne offentlig ansatte så man
kan begynde at stille krav om at de skal være lige så dygtige som deres
højtlønnede kolleger i det provate.

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 31-10-05 07:47

> [...]
> kan begynde at stille krav om at de skal være lige så dygtige som deres

Man får ikke hvad man betaler for, man får hvad man forhandler sig frem til.
Det er netop forskellen.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-10-05 10:46

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Man får ikke hvad man betaler for, man får hvad man forhandler sig frem
> til. Det er netop forskellen.

aha - så du kender altså heller ikke teorien om markedskræfterne -

DET forklarer jo en hel del om dine indlæg

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 31-10-05 14:01

> aha - så du kender altså heller ikke teorien om markedskræfterne -
>
> DET forklarer jo en hel del om dine indlæg

Det hedder såmænd bare fri konkurrence, en del af markedsøkonomien.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 31-10-05 19:52

> [...]
>
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Det er da sundt at få fjernet de inkomtente. I generationer er det ikke

Det er det da.
Det er jo derfor umennesker som dig ikke kan få ansættelse der.
Hovsa... Er det der, skoen trykker?
Synd...

Egon

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 04-11-05 21:02

Thorkild Poulsen skrev i meddelelsen
> [...]
>>

>Naturligvis er der fiasko projekter i erhvervslivet, men jeg vil vove den
>påstand de er mere udprægede i det offentlige.

Den holder næppe.

Her er starten af "Software Hall of Shame" fra IEEE Spectrum september 2005:

alle beløb omregnet til USD

2005: Hudson Bay Company - problemer med lagersystem bidrager til tab på
$33.3 millioner
2004-5: UK indland Revenue (skattevæsen) - softwarefejl bidrager til fejl på
$3.45 milliader i for meget tilbagebetalt skat
2004: AVIS Europe PLC - ERP system aflyst efter $54,5 millioner er brugt på
projektet
2004: Ford Motor Co - Indkøbssystem til $400 millioner droppet umidelbart
efter deployering
2004: J. Sainsbury PLC - Supply chain system til $527 millioner droppet
umidelbart efter deployering
2004: Hewlett-Packard Co - Problemer med ERP system bidrager til tab på $160
millioner
2003-4: AT&T Wireless - CRM upgrade problemer medfører tab på $100 millioner
2002: McDonalds Co - indkøbssystemprojekt droppet efter udgift på $170
millioner
2002: Sydney Water Co - Afregningssystemprojekt droppet efter udgift på
$33,2 millioner
2002: CIGNA Corp. - problemer med CRM system bidrager til tab på $445
millioner
2001: Nike Inc. - problemer med supply chain management system bidrager til
tab på $100 millioner
2001: Kmart Corp. - Supply chain management system projekt droppet efter
udgift på $130 millioner
2000: Washingtonm DC - Lønsystem til $25 millioner droppet efter efter
deployering
1999: United Way - Administrativt system projekt droppet efter udgift på $
12 millioner
1999: State of Mississipi - skattesystemprojekt droppet efter udgift på
$11,2 millioner (staten fik så $185 millioner i erstatning)
1999: Hershey Foods Co. - problmer med ERP system bidrager til tab på $151
millioner.

resten af listen fortsætter tilsvarende.

Altså er det offentlige ikke værre end det private hvad angår kulsejlede IT
projekter.

Det er jo også de samme leverandører som arbejder på projekterne.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 05-11-05 04:22

> [...]

> resten af listen fortsætter tilsvarende.
>
> Altså er det offentlige ikke værre end det private hvad angår kulsejlede

Nej kære ven, sådan kan du ikke drage konklusioner.

Jeg hæfter mig ved mange investeringer er i ERP som er bleeding edge - eller
var. Når man investerer i den slags får man i starten en meget stor udgift
og muligheden for en konkurrencefordel senere.

Men i Danmark har det offentlige opført sig direkte tåbeligt i den slags
projekter, det gælder fra Amanda, Vue og forsvaret, til en række projekter i
kommunerne vi slet ikke kender til. Den offentlige politiske styring af EDB
projekter er dømt til fiasko.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 05-11-05 12:50

> [...]
> kommunerne vi slet ikke kender til. Den offentlige politiske styring af

Siger Thorkild.
Og så har kendsgerninger bare at føje sig derefter..!!!

Egon

Fra : Allan Riise

Dato : 26-10-05 13:55

> "Rune" <test@test.test> wrote in message
>
> og hvordan får du det til at være velfærdssystemets skyld??

Det venter jeg spændt på bliver besvaret..

Og velkommen hjem, håber det var en godt tur

--
Allan Riise
Life is like a box of chocolates

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 26-10-05 14:35

"Allan Riise" <ari06zz@xxpc.dk> wrote in message

> Det venter jeg spændt på bliver besvaret..

det gør jeg også

> Og velkommen hjem, håber det var en godt tur

Takker. Ja det var en rigtig spændende tur, hvor jeg blandt andet så
eksempler på konsekvenerne af den politik regeringen fører i dette land. Det
lover ikke godt for fremtidens handicappede.

Jeg så også eksempler på hvad svage fagforeninger betyder. 70 timers
arbejdsuger, ingen pauser i løbet af dagen. uden wekkender (kun frin hver
anden mandag og tirsdag) til en løn af 16000? om året Og med ledelsesansvar
for 4. Jeg tænkte bare: godt af vi har DF til at kæmpe for afskaffelsen af
eksklusivaftalerne, og Venstre til at øge antallet at billig
østarbejdskraft. Vi skal nok nå ned på deres niveau inden for overskuelig
fremtid

Peter

Fra : Rune

Dato : 26-10-05 14:47

> det gør jeg også

Og her kommer så Godot

Hvis min bil bryder sammen, giver jeg SAAB skylden.

Hvis min telefon ikke dur, giver jeg Nokia skylden.

Hvis min det roder på min datters værelse (hvilke der altid gør) giver jeg
min datter skylden.

Hvis min computer crasher, knytter jeg næven mod Seattle.

Hvis centrale elementer i velfærdsstaten viser sig håbløst idiotisk
håndteret, giver jeg velfærdsstaten skylden. Hospitals og sundhedssystemet
er, eller burde være, et helt centralt element i velfærdsstaten.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 26-10-05 15:02

> [...]
> håndteret, giver jeg velfærdsstaten skylden. Hospitals og sundhedssystemet
> er, eller burde være, et helt centralt element i velfærdsstaten.

Jamen det var så en god forklaring og en understregning at du ikke ved meget
om årsag/virkning, og at du ikke har helt styr på de forskellige
begreber/termer i dette samfund

Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-05 17:02

Peter K. Nielsen <nixen@bixen.dk> wrote:

> godt af vi har DF til at kæmpe for afskaffelsen af eksklusivaftalerne

DFerne har da forlængst ændret holdning i det spørgsmål. Dansk
Folkeparti stemmer imod et forbud mod eksklusivaftaler.

Følger du slet ikke med?
--
Per Erik Rønne

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-10-05 17:27

> DFerne har da forlængst ændret holdning i det spørgsmål. Dansk
> Folkeparti stemmer imod et forbud mod eksklusivaftaler.
>
> Følger du slet ikke med?

Ja de fik kolde fødder da de fandt ud af at det ikke var en god politisk
sag. Man får sig tit et godt billigt grin af Dansk Folkeparti og deres
tosserier for fuld udblæsning.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 26-10-05 18:06

> DFerne har da forlængst ændret holdning i det spørgsmål. Dansk
> Folkeparti stemmer imod et forbud mod eksklusivaftaler.

ja de ændrede holdnig da konsekvenserne gik op for dem, selv om de var
blevet advaretom konsekvenserne for læææænge siden

> Følger du slet ikke med?

Joo da - DF skifter holdning efter hvad ekstra bladet mener den pågældende
dag

Peter

Fra : Croc®

Dato : 27-10-05 00:00

On Wed, 26 Oct 2005 15:34:41 +0200, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixen.dk> wrote:

>Takker. Ja det var en rigtig spændende tur

Jeg håber det regnede hver eneste dag.

Regards Croc®

p.s. Tog 11 ørreder i lørdags.

Regards Croc®

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 27-10-05 09:56

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Jeg håber det regnede hver eneste dag.

Nix ca 17 grader hver dag, og solskin. (fik cyklet 300 Km

> Regards Croc®
>
> p.s. Tog 11 ørreder i lørdags.

GAT

var det i en put and take

Troede det var forbudt at tage sådan en fangst uden min tilstedeværelse

Hvis ikke vil jeg straks tage fat på DF og bede dem fremsætte lovforslag
herom

Peter

Fra : Croc®

Dato : 27-10-05 11:53

On Thu, 27 Oct 2005 10:55:39 +0200, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixen.dk> wrote:

>Nix ca 17 grader hver dag, og solskin. (fik cyklet 300 Km

O.k. håber så at cyklen var flad og at turen kun var op ad bakke.

Regards Croc®

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 27-10-05 13:31

> O.k. håber så at cyklen var flad og at turen kun var op ad bakke.

Ikke en eneste punktering, men tilgengæld var det meget opad bakke, var så
heldig at finde en 25% stigning oppe i Yorkshire Dales. så det var en
helt fantastisk tur

Peter