Syriens sande ansigt
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 26-10-05 00:27

"Jesus-loves-you" skrev
4674 news:8xy7f.71798$Fe7.245579@news000.worldonline.dk

[ ... Syria behind the killing of Rafik Hariri ... ]

Kristeligt Dagblad skrev i deres leder, Tirsdag den 25. oktober 2005
følgende:

=== citat start ===

Pres på Syrien

FN-rapport afslører den syriske ledelses sande ansigt

Når FN's Sikkerhedsråd i dag samles for at diskutere rapporten om mordet på
Libanons tidligere premierminister Rafik al Hariri, er det Syriens ledelse,
der står for slag.

Til trods for, at den syriske ledelse i Damaskus gentagne gange har
benægtet enhver involvering i likvideringen af al Hariri siden rapportens
offentliggørelse i slutningen af sidste uge, efterlader rapporten ingen
tvivl om, at dele, eller måske endda hele den syriske ledelse, har taget del
i både planlægning og udførelse af den omfattende mission, det var at dræbe
al Hariri i februar 2005.

Rapporten fastslår, at Syriens udenrigsminister bevidst har løjet over for
FN. Dele af rapporten, som stadig er hemmelige, udpeger fem af Syriens
ledende personer som meddelagtige i mordet på al Hariri. Og endelig
fastslår rapporten, at Syrien stadig ikke overholder FN's Sikkerhedsråds
resolution nr. I559 fra september 2004, der kræver fuld tilbagetrækning fra
Libanon.

Rapporten er ikke politisk tendentiøs og løgnagtig, som den syriske
ledelse forsøger at bilde verden ind. Det er til gengæld en meget seriøs og
prisværdig rapport, der er med til at bevare FN's slagkraft som
internationalt organ.

Det er tvivlsomt, at FN-diskussionen i dag vil føre til øjeblikkelige
sanktioner, og det er langtfra sikkert, at Syrien på kort sigt vil betale
prisen for den terrorhandling, det var at dræbe Rafik al Hariri.

Men rapporten har allerede skabt en ny virkelighed i det mellemøstlige
nabolag. Og Syrien kan kun beskylde sig selv for dette. Det eneste
beklagelige i denne sag er, at mens en række mellemøstlige lande undergår en
slags politisk selvransagelse, har Syrien stædigt afholdt sig selv fra at
tage del i denne tendens. Med rapportens offentliggørelse tyder meget på, at
Syriens ledelse, om den vil det eller ej, vil blive tvunget til at ændre sin
attitude af det internationale samfund.

Efter rapportens offentliggørelse vil det blive meget vanskeligt for Syrien
at fortsætte sin arrogante opførsel i Libanon. Der vil blive sat fokus på
de syriske efterretningsenheder, der stadig opererer i Libanon, og der vil
formentlig blive tyndet ud i de pro-syriske elementer i den libanesiske
politik.

Samtidig vil der automatisk blive sat mere fokus på Syriens rolle i
krigen i Irak. Fra krigens start, endda før krigens start, har Syriens
grænse været en af de vigtigste livslinjer til den væbnede modstand i Irak.
Tusinder af krigere har krydset grænsen mellem Syrien og Irak for at skabe
kaos og for at forhindre den irakiske befolkning i at etablere en
velfungerende stat.

Netop derfor er rapporten en tiltrængt afsløring af Syriens sande ansigt.
Den viser, at der er international vilje til at stå stærkt mod lyssky
regimer som det syriske. Og den positive konklusion er, at det fra i dag er
blevet sværere for Syriens ledelse at slippe af sted med sin uanstændige og
diktatoriske opførsel.

A.S

=== citat slut ====

Og et andet spørgsmål melder sig også:

I hvor lang tid finder det irakiske folk sig i dette ?

Memory on:
1608 news:eEI0c.102128$jf4.6139781@news000.worldonline.dk

> [...]
> who'd launched this war against the world, and not only
> the war, but also - prior to the commencement of the war
> and during it - had, of course, committed the most ter-
> rible crimes against humanity as, for instance, by exter-
> minating, and certainly 7 million jews.
> The second purpose of the trial was that we hoped to
> lay down the rules of international law of the future.
> Not only making the waging of aggressive war unlawful,
> but, for the first time, making the statesmen, who led
> their countries into an aggressive war, personally re-

Aggressive war ?

*Personally* responsible ?

Hmm ... das war nicht so gut, Assad ...

Copy of this message sent to the International Court of Justice, The Hague.

With kind regards,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7.30938@news000.worldonline.dk

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 26-10-05 13:36

Ja der er rigtig gang i krigsophidselsespropagandaen ligesom, der var
med Saddams påståede masseødelæggelsesvåben. Iran og Syrien er de
næste lande, som USA overfalder, og nu skal offentligheden forberedes
og hidses op for dette forbryderiske formål.

Fra : Zeki

Dato : 26-10-05 14:44

"Ole Kreiberg" <kreiberg15@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> næste lande, som USA overfalder, og nu skal offentligheden forberedes
> og hidses op for dette forbryderiske formål.

Det forstår jeg ikke. Hvorfor skal offentligheden forberedes? Bush har jo
selv sagt at Gud har befalet ham at "gøre noget ved Mellemøsten." Burde det
ikke være nok argumentation i Guds eget land?

http://sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/c/a/2005/10/07/MNGNVF3SFM1.DTL

Mvh
Zeki

Fra : Sten Schou

Dato : 26-10-05 15:19

"Zeki" <zeki@i[fjerndette]tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selv sagt at Gud har befalet ham at "gøre noget ved Mellemøsten." Burde
> det ikke være nok argumentation i Guds eget land?

Har du ikke et link til videoen af den tale?...ifølge artiklen refereres der
til hvad to palæstinensiske udsendinge mener at kunne huske.

Hilsen Sten

Fra : Zeki

Dato : 26-10-05 16:15

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> Har du ikke et link til videoen af den tale?...ifølge artiklen refereres
> der til hvad to palæstinensiske udsendinge mener at kunne huske.

Mener at kunne huske?

Måske er det tydeligere her:

"In Elusive Peace: Israel and the Arabs, a major three-part series on BBC
TWO , Abu Mazen, Palestinian Prime Minister, and Nabil Shaath, his Foreign
Minister, describe their first meeting with President Bush in June 2003.
Nabil Shaath says: "President Bush said to all of us: 'I'm driven with a
mission from God. God would tell me, "George, go and fight those terrorists
in Afghanistan." And I did, and then God would tell me, "George, go and end
the tyranny in Iraq ." And I did. And now, again, I feel God's words coming
to me, "Go get the Palestinians their state and get the Israelis their
security, and get peace in the Middle East." And by God I'm gonna do it.'"

http://www.bbc.co.uk/pressoffice/pressreleases/stories/2005/10_october/06/bush.shtml

Fra : Sten Schou

Dato : 26-10-05 20:55

> [...]

> get the Israelis their security, and get peace in the Middle East." And by

Da det må betragtes som en rimelig markant udtalelse, burde den have været
vist på alverdens TV-stationer,hvilket jeg ikke mener den har været.

Hilsen Sten

Fra : Zeki

Dato : 26-10-05 22:05

> Da det må betragtes som en rimelig markant udtalelse, burde den have været
> vist på alverdens TV-stationer,hvilket jeg ikke mener den har været.

Forestiller du dig da at hver eneste møde Bush afholder bliver transmitteret
i TV?

I øvrigt er det en gammel nyhed efterhånden. Både CBS og CNN har også
tidligere været omkring den. Derudover har TV værter som Leno og Letterman
også gjort grin med det. Her er endnu én (som jeg synes er hylende morsom):

"What God really told Bush

"Psst! George! God here, taking a break from supervising the well-being of
eight billion troubled souls along with infinite galaxies of unimaginable
vastness to speak with you directly one more time because, well, you're
special, aren't you, George? Yes you are! Yes you are! OK, stop giggling. I
have more commands. Get off the damn hobbyhorse, George, and get a pen and a
notepad. No, not a crayon. I don't care if blue is your favori-- George! Get
a pen! OK? Good. Here we go:
"As you know, I'm not quite what everyone thinks. I am not all benevolence
and love and light. In fact, I have a downright dark side, mean and nasty
and cunning, and I want you, George, to continue to be my special right-hand
man. My special little guy. In fact, you shall help enact my wrath, Dubya.
Doesn't that sound fun?

"There are three things I love, George: war, revenge, suffering. Oh, and
smiting the heathens. OK, four things. And kickboxing. Five things. There
are five things I love, Dubya. You with me? And you and your demon monkeys
are enacting the first four admirably, George. Don't be shy, go ahead and
tell those Palestinian officials you were commanded by God to 'restore
peace' in the Middle East by bombing nearly defenseless, pip-squeak Iraq and
Afghanistan to smithereens. They love that stuff.

"But let's put the delicious war stuff aside for a moment. I need to round
out my oeuvre. Here's the plan: I'm gonna wreak some major havoc on one of
your poorest, most racially mixed, underfunded cities by hurling a massive
hurricane at them, flooding the place and killing hundreds of poor people
you don't even know exist because you thought they all lived somewhere in
Africa. It's all right, the biggest city, New Orleans, will be full of
Kerry-loving Democrats. Yeah, I thought you'd like that.

"Here's where you come in, George: When those rains come, I want you to sit
back for a few days, stay in the hammock in Crawford, have a lemonade, OK?
Let those dead bodies float around New Orleans like it was some remote
village in Nigeria. Then look completely baffled when everyone blames you
for your administration's miserable response. You'll take some flak for it,
but did I ever say serving me would be easy? Besides, people need to know
I'm still here, still angry, getting angrier. Don't worry, I'll make it up
to you. How does eternal damnati-- er, blessed sainthood sound? Good.

"OK, moving on. I have a secret, George. Here it is: I hate this me-forsaken
planet. All this so-called beauty, nature and the magic of science and the
poetry of cells -- you know what Earth is to me? High maintenance, that's
what. A massive pain in my hallowed butt. Growing all that food, blowing the
wind, churning the oceans -- it's exhausting. Plus my energy bills are
skyrocketing. Heating India and Turkey cost me 87 trillion last month alone.
What am I, made of money? Well yes, of course I am. But no matter. I'm sick
of it.

"Here's the plan, George: I want you to despoil, OK? Rivers and air and
lakes, wildlife preserves and pristine forests and salmon runs and bird
sanctuaries. Screw 'em, Dubya. Screw 'em all. I want you to be the worst
environmental president in 50 years, OK? Hell, make it 100. I want you to
roll back more environmental protections and do more damage to the place in
eight months than my bitch Ronnie Reagan did in eight years. Rape the joint
clean. Sell it all off to your cronies in big industry and help me hasten
Armageddon. Deal? Here's the truth, Dubya: Earth's a giant liver-flavored
Kong toy and you're a rabid terrier. Now, go get it, boy!

"Damn kids these days. Who needs so many? Why not send tens of thousands of
them off to fight your two brutal, unwinnable wars? Why not Vietnam 2.0?
Hell yes! Because if there's one thing I love more than useless wars,
George, it's thousands of mutilated soldiers coming home in body bags, all
draped in the pretty American flag. Twenty-one gun salute! For God and
country! Righteous.

"Speaking of uppity kids, I know my own brat Jesus came down here once and
mumbled some flower-child gibberish about turning the other cheek and not
killing anyone and doing unto others as you would have them do unto you and
yadda-yadda-yadda. That's what happens when you give the kids the car keys
and an unsupervised weekend, am I right? It's all complete bupkes, but I
don't have to tell you that, now do I?

"So here's what I want you to do, George. I want your demoralized military
shlubs to capture as many swarthy types as possible, whenever they raid an
Iraqi home or school or Afghan farm, and throw them all straight into a
military prison and let 'em rot and wait for months, years for a fair
hearing. Got it?

"Strip them naked! Stick electrodes on their genitals! Smear menstrual blood
on their faces! Beat 'em senseless! I don't care if they're innocent. I
sayeth unto you, innocence is overrated. Rape the boys, too. Then cover it
all up and blame it all on a poor, dim-witted female soldier from Kentucky
and shove her into prison for three years while all the honchos who
sanctioned the torture (hi, Rummy!) merely smirk and walk away. God sayeth
unto you all, rock on!

"I know, everyone says I'm made of pure love. Ha. Truth is, I'm made of
aluminum chloride and coal cinders and something I'm not quite sure about
but I think might be MSG. Oh yeah, and money. Fifties, mostly.

"I gotta run, George. But rest assured, I'll be back soon, with more ideas.
But there's one more thing you need to know, one thing you absolutely cannot
forget. Remember our Super Triple Secret, George? Pinky swear? Spit
handshake? Atta boy.

"Here it is: We both know who I really am, don't we? I know you secretly
admire my scaly red flesh, my shining black eyes, these bitchin' horns, the
breath worse than Rove's after his morning meal of seared panda hearts. Of
course you know the real God is more than a little disgusted by you and your
administration, right?

"Well, screw her. Typical woman, all benevolent and chthonic and
compassionate. We know who's really in charge of your nasty administration,
don't we, Dubya? Damned right. And I mean that literally. Keep your hands in
the fire, if you know what I mean. Now c'mere and give me a hot tongue kiss.
Sorry about charring the carpet. Sweet dreams."

http://www.afterdowningstreet.org/?q=node/3563

Fra : GB

Dato : 26-10-05 22:28

"Zeki" <zeki@i[fjerndette]tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> "What God really told Bush

Gaaab.

Knight of Ni: We are now no longer the Knights Who Say "Ni"!
Other Knights of Ni: Ni! Shh! Shh!
Knight of Ni: We are now the Knights who say "Zeki-zeki-zeki-zeki-z'Bang,
zoom-Boing, z'nourrrwringmm".

--
He, who Controls the Spice, Controls the Universe.
The Sleeper Must Awaken!

Fra : Zeki

Dato : 26-10-05 22:50

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

> Other Knights of Ni: Ni! Shh! Shh!
> Knight of Ni: We are now the Knights who say "Zeki-zeki-zeki-zeki-z'Bang,

Ha ha, så helt humorforladt er du trods alt ikke.

Lur mig om du overhovedet har læst artiklen. Du så mit navn, og så følte du
bare behov for at ytre dig, ikke? Uden egentlig at have noget at byde på.

Now go bring me a shrubbery. And take your time.

Fra : GB

Dato : 27-10-05 00:01

> Lur mig om du overhovedet har læst artiklen. Du så mit navn, og så
> følte du bare behov for at ytre dig, ikke? Uden egentlig at have noget
> at byde på.

Jeg kender dig og dit fanatiske had til alt amerikansk. Fuck off.

Fra : Zeki

Dato : 27-10-05 05:06

> "Zeki" <zeki@i[fjerndette]tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg kender dig og dit fanatiske had til alt amerikansk. Fuck off.

Stadig intet at byde på, andet end invitation til mudderkastning. Debat er
ikke lige dig, vel?

Fra : gb

Dato : 27-10-05 12:10

"Zeki" <zeki@i[fjerndette]tiscali.dk> wrote in

> Stadig intet at byde på, andet end invitation til mudderkastning.
> Debat er ikke lige dig, vel?

Man kan ikke debattere mod pavlov'ske reflekser.

Fra : Sten Schou

Dato : 26-10-05 23:19

"Zeki" <zeki@i[fjerndette]tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> "Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> Forestiller du dig da at hver eneste møde Bush afholder bliver
> transmitteret i TV?

En udtalelse som denne burde få TV-stationer som DR op på de høje spanske
hæle, men fra deres side har der af en eller anden grund været larmende
tavshed, hvorfor mon?

Hilsen Sten

Fra : Zeki

Dato : 27-10-05 05:11

> [...]

> En udtalelse som denne burde få TV-stationer som DR op på de høje spanske
> hæle, men fra deres side har der af en eller anden grund været larmende

Hvad ved du om det? Ser du DR1/DR2 døgnet rundt?

Mvh
Zeki

Fra : Sten Schou

Dato : 27-10-05 10:36

> Hvad ved du om det? Ser du DR1/DR2 døgnet rundt?

Nej,men jeg ser nyhederne, gør du ikke det?

Hilsen Sten

Fra : Zeki

Dato : 27-10-05 15:53

> Nej,men jeg ser nyhederne, gør du ikke det?

Jo da. Men jeg ser ikke samtlige 21 nyhedsudsendelser som DR1 viser om ugen,
gør du? Og så har jeg ikke engang medregnet programmer som 'Deadline' og
'Horisont'. Ej heller DR2, som ellers har været dygtige til at vise Bush
kritiske dokumentarprogrammer på det seneste.

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-10-05 15:27

> [...]
> næste lande, som USA overfalder, og nu skal offentligheden forberedes
> og hidses op for dette forbryderiske formål.

Ja Iran har længe været på tegnebrættet til et overfald fra USA´s side. En
ekspert som arbejdede under George Bush (senior) udtalte forleden i en
TV-udsendelse at der vil komme et Iran-angreb indenfor et halvt år fordi det
vil være langt lettere at gennemføre mens man har Irak holdt besat, så man
kan rykke ind derfra.

Så ja, venner, der kommer et Iran-angreb og når vi kommer dertil at det skal
besluttes så vil skødehunden Anders Fogh Rasmussen hoppe op på skødet af
George Walker Bush med kærlighed i øjnene for at sige et ligeså kærligt
"vuf" som betyder at "selvfølgelig vil Danmark da følge med ind i Iran bare
du finder på en ordentlig plausibel løgn jeg kan fortælle mine vælgere og
politikerkollegaer, kære George".

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Tim

Dato : 26-10-05 16:03

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
> "Ole Kreiberg" <kreiberg15@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Ja Iran har længe været på tegnebrættet til et overfald fra USA´s side.

[snip resten af hans sludder]

Der er vist igen noget der ikke hænger rigtigt sammen for dig Kim:

Tim