Galskaben fortsætter
Fra : Croc®

Dato : 24-10-05 12:56

Nu har vanviddet spredt sig til Australien.

citat:
Australian federal education minister Dr. Brendan Nelson yesterday
restated his view that he has no problem with ID being taught in
Australia's schools, while more than 70,000 Australian scientists
endorsed an open letter condemning ID as "unscientific", and calling
on schools to ban it from their classrooms.
citat slut.
http://www.theregister.co.uk/2005/10/21/intelligent_design/

Regards Croc®

Fra : Lyrik

Dato : 24-10-05 13:08

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har vanviddet spredt sig til Australien.
+++++++++++++++
Du kan ikke bremse udviklingen.
Efterhånden som mennesket har opdaget programmering, computerteknologi og
nanoteknologi, så opdager man nu, at nogen har været der først.
Og i en langt mere avanceret målestok.
Et enkelt æg og en sædcelle har indbygget nanoprogrammering og totaldesign
til et fuldt færdigt menneske.
Det har hele tiden ligget lige for. Det er først nu hvor mennesket har nået
dette kulturelle udviklingsstadie at tanken kan tænkes til ende og at man
har værktøjer til at sætte ord på hvilken "månebase Alpha" cellen i
virkeligheden er.
Du vil skrue tiden tilbage. Måske til min barndom og skolegang hvor alt var
så enkelt.
Omkring cellen sagde læreren:"Alt er celler. Vi kan betragte oliedråber i en
vandpyt som primitive celler. En celle er det enkleste af alt. En
hønseblomme med lidt hvide rundt om. Det er det hele."
Nu er der ved at gå noget andet op for verden. Intelligent design. Nu skal
designeren opspores.))

Hilsen
Jens

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-10-05 13:18

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er der ved at gå noget andet op for verden. Intelligent design. Nu
> skal designeren opspores.))

Skal han? Hvorfor?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)

Fra : Lyrik

Dato : 24-10-05 13:42

> "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Skal han? Hvorfor?
+++++++++++++++++++++++++++
Hvorfor ikke? Mennesket kan slet ikke lade være. De er så nysgerrige.

Hilsen
Jens

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 24-10-05 21:54

Jens Bruun skrev:
> "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Skal han? Hvorfor?

Fordi det kunne være at han var en hun, så vi kunne pare os med ham

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-10-05 22:01

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi det kunne være at han var en hun, så vi kunne pare os med ham

Spookey.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 24-10-05 13:47

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> wrote in message

> [...]
> Efterhånden som mennesket har opdaget programmering, computerteknologi og
> nanoteknologi, så opdager man nu, at nogen har været der først.

For nu at citere Dolph: Lalalalalala - Ævl & Bævl og Pladder!

http://www.amazon.com/exec/obidos/search-handle-url/index=books&field-author-exact=Stuart%20Kauffman&rank=-relevance%2C%2Bavailability%2C-daterank/104-0969435-7172724

Stuart Kaufmann argumenterer ganske overbevisende for at "Order for Free" er
en ganske normal egenskab ved Universet. "Intelligent Design" folkene kan
stoppe deres pseudo-videnskabelige pladder op et vist sted.

PS:

Hvorfor skulle en eventuel Gud også gå og nørde med individuelle gener når
man kan få det lavet - til alle økosystemer på een gang?

> Du vil skrue tiden tilbage. Måske til min barndom og skolegang hvor alt
var
> så enkelt.

De fleste mennesker lever stadigvæk i Middelalderen!

Fra : Henri Gath

Dato : 24-10-05 18:51

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
skrev i en meddelelse news:djil3h$h6f$1@news.al.sw.ericsson.se...

> [...]
> en ganske normal egenskab ved Universet. "Intelligent Design" folkene kan
> stoppe deres pseudo-videnskabelige pladder op et vist sted.

Kan du ikke bare stoppe dig selv op et vist sted..............du er jo død,
siden du har så fasttømret en mening om noget, hvis rækkevidde overstiger
din lille fatteevne i uendelig potens.......

Fra : Croc®

Dato : 25-10-05 00:21

On Mon, 24 Oct 2005 19:50:47 +0200, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

>Kan du ikke bare stoppe dig selv op et vist sted..............du er jo død,
>siden du har så fasttømret en mening om noget, hvis rækkevidde overstiger
>din lille fatteevne i uendelig potens.......

Ja du besidder vel indsigt og intelligens nok til at forklare os
uvidende hvordan det hænger sammen, så bare klø på det bliver
spændende.

Regards Croc®

Fra : Henri Gath

Dato : 25-10-05 00:24

> Ja du besidder vel indsigt og intelligens nok til at forklare os
> uvidende hvordan det hænger sammen, så bare klø på det bliver
> spændende.

Sagde du noget, eller lukkede du bare luft ud af tarmen?

Fra : Peter Bang

Dato : 25-10-05 01:12

Henri Gath <gath@mail.dk> skrev:

>"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse
>7b@4ax.com...

>Sagde du noget, eller lukkede du bare
>luft ud af tarmen?

.... var det alt det kunne blive til? ... du er dyb ...

Fra : Croc®

Dato : 25-10-05 02:41

On Tue, 25 Oct 2005 01:23:43 +0200, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

>Sagde du noget, eller lukkede du bare luft ud af tarmen?

Vakte din religiøse vækkelse kun til den udgydelse?
Utroligt så indsigtsfuld man bliver af at kende svaret på alt.

Regards Croc®

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 26-10-05 05:20

> Ja du besidder vel indsigt og intelligens nok til at forklare os
> uvidende hvordan det hænger sammen, så bare klø på det bliver
> spændende.

Jeg tror, pointen er, at mennesker ikke den kapacitet, der skal til.

/K

Fra : Croc®

Dato : 26-10-05 12:06

On Wed, 26 Oct 2005 06:19:51 +0200, "Hornbech - Nuuk"
<Hornbech1@greennet.gl> wrote:

>Jeg tror, pointen er, at mennesker ikke den kapacitet, der skal til.

Så kunne vedkommende jo nøjes med at tale om sine egne begrænsninger.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 26-10-05 13:04

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Så kunne vedkommende jo nøjes med at tale om sine egne begrænsninger.

Det burde du måske også... det kunne holde dig beskæftiget i ganske lang
tid... oh du store tågehovede-introducent.

Tim

Fra : Croc®

Dato : 26-10-05 23:40

On Wed, 26 Oct 2005 14:04:20 +0200, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

>Det burde du måske også... det kunne holde dig beskæftiget i ganske lang
>tid... oh du store tågehovede-introducent.

Ak den lille misundelige Tim er tilbage.

Regards Croc®

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 25-10-05 08:33

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message

> [...]
> siden du har så fasttømret en mening om noget, hvis rækkevidde overstiger
> din lille fatteevne i uendelig potens.......

Ved du overhovedet hvad "potens" *er* lille ven??

Fra : Henri Gath

Dato : 25-10-05 18:26

skrev i en meddelelse news:djkn41$mu6$1@news.al.sw.ericsson.se...

> Ved du overhovedet hvad "potens" *er* lille ven??

Ved du hvad en båtnakke er? Ikke? Det er sådan en som dig

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 25-10-05 23:33

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Nåh, Ikke, det tænkte jeg nok. Det forklarer din indebrændte frustration og
de slappe skældsord.

> Ved du hvad en båtnakke er? Ikke? Det er sådan en som dig

Fint - hellere det end at være dig!!

Har du ikke bare eet lille bitte - forkølet og patetisk måske, men man skal
jo starte I DET SMÅ ikke sandt - argument for noget som helst eller må vi
nøjes med at konkludere at du bare ikke *kan* gøre noget? ordentligt??
overhovedet???

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-10-05 14:17

Lyrik wrote:
> [...]
> hele."
> Nu er der ved at gå noget andet op for verden. Intelligent design. Nu

Jaja - og hvad skabte designeren - ID? Kom nu Lyrik - tro på gud er en
logisk kortslutning.

Fra : Spangkuk

Dato : 24-10-05 14:28

> [...]

> Efterhånden som mennesket har opdaget programmering, computerteknologi og
> nanoteknologi, så opdager man nu, at nogen har været der først.

Danm...du er fucked up !

Spang

Fra : Henri Gath

Dato : 24-10-05 22:41

"Spangkuk" <qioewpågjg@asklædhæfgh.nu> skrev i en meddelelse

> "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i

> Danm...du er fucked up !

Er det ikke bare dig, der kun kan bruge din egen lille målestok for
virkeligheden?

Fra : Henri Gath

Dato : 24-10-05 18:53

> [...]
> hønseblomme med lidt hvide rundt om. Det er det hele."
> Nu er der ved at gå noget andet op for verden. Intelligent design. Nu skal

Helt seriøst ment : Et rigtig begavet indlæg...en fornøjelse......det kunne
I lære meget af, I der tror, at I kender universets hemmeligheder, men i
virkeligheden kun kender jeres egen begrænsning.......................

Fra : Croc®

Dato : 25-10-05 00:20

On Mon, 24 Oct 2005 14:08:12 +0200, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

> [...]
>hønseblomme med lidt hvide rundt om. Det er det hele."
>Nu er der ved at gå noget andet op for verden. Intelligent design. Nu skal

God fornøjelse, belav dig på en lang og forgæves jagt.

Regards Croc®

Fra : Henri Gath

Dato : 25-10-05 00:26

> God fornøjelse, belav dig på en lang og forgæves jagt.

Ja, bare du får din porno og guldbajere og brækker dig hver weekend, har du
vel nok livsindhold.......

Fra : Croc®

Dato : 25-10-05 02:45

On Tue, 25 Oct 2005 01:26:02 +0200, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

>Ja, bare du får din porno og guldbajere og brækker dig hver weekend, har du
>vel nok livsindhold.......

Bortset fra at det ikke er min yndlingsbeskæftigelse, så har dyrkerne
af det da mangefold større chancer for at realisere deres lyst, end
dine chancer for en succesfuld jagt.

Regards Croc®

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 25-10-05 18:04

> Bortset fra at det ikke er min yndlingsbeskæftigelse, så har dyrkerne
> af det da mangefold større chancer for at realisere deres lyst, end
> dine chancer for en succesfuld jagt.
>
> Regards Croc®

Og dertil skal naturligvis tilføjes at en eventuel Gud nok vil have sig
frabedt at blive puttet ned i en så lille og snæver kasse som "de bibeltro"
finder for passende - eller sømmet op på kirkemuren, så man ved hvor man har
"Ham"?

Fra : Martin

Dato : 24-10-05 14:18

Henrik Svendsen skrev:

> Jaja - og hvad skabte designeren - ID? Kom nu Lyrik - tro på gud er en
> logisk kortslutning.

Skabte gud mennesket, eller skabte mennesket gud? Pas på, begge udsagn
indeholder tro.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-10-05 14:31

Martin wrote:

> Skabte gud mennesket, eller skabte mennesket gud? Pas på, begge udsagn
> indeholder tro.

Gud skabte ikke mennesket, og mennesket skabte ikke gud. For hvis
mennesket havde skabt gud, så ville han jo være et faktum. Du kan sige,
at nogen mennesker skaber og har fantasiforestillinger - og det er ingen
tro.

Fra : Croc®

Dato : 25-10-05 00:22

On 24 Oct 2005 06:18:21 -0700, "Martin" <Nexus1@lab.org> wrote:

>Skabte gud mennesket, eller skabte mennesket gud? Pas på, begge udsagn
>indeholder tro.

Menneskets historie er ældre end historien om gud, så det giver vel
sig selv.

Regards Croc®

Fra : Henri Gath

Dato : 25-10-05 00:25

> Menneskets historie er ældre end historien om gud, så det giver vel
> sig selv.

Det er godt, min dreng....du har allerede i en ung alder gennemskuet
eksistensens store spørgsmål..............Lys for mig, Oh mester

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-10-05 00:45

Henri Gath wrote:
> "Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det er godt, min dreng....du har allerede i en ung alder gennemskuet
> eksistensens store spørgsmål..............Lys for mig, Oh mester

Det har han også lige gjort. Croc viste at svaret på spørgsmålet slet
ikke var så vanskeligt endda. Men ganske enkelt.

Fra : Croc®

Dato : 25-10-05 02:42

On Tue, 25 Oct 2005 01:24:51 +0200, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

>Det er godt, min dreng....du har allerede i en ung alder gennemskuet
>eksistensens store spørgsmål..............Lys for mig, Oh mester

Dreng?

Regards Croc®

Fra : Martin

Dato : 24-10-05 14:35

Henrik Svendsen skrev:

> [...]
> mennesket havde skabt gud, så ville han jo være et faktum. Du kan sige,
> at nogen mennesker skaber og har fantasiforestillinger - og det er ingen

Hvis det ikke er en tro, at man tror man har skabt noget der hverken
kan måles, ses, vejes eller på nogen anden måde opfanges af vores
sanser. Hvordan vil du så definere tro set ud fra et religiøst
perspektiv?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-10-05 14:44

Martin wrote:

> Hvis det ikke er en tro, at man tror man har skabt noget der hverken
> kan måles, ses, vejes eller på nogen anden måde opfanges af vores
> sanser.

Det er en tro. Det der ikke er tro er, at den slags
fantasiforestillinger opstår.

Fra : Martin

Dato : 24-10-05 14:38

Spangkuk skrev:

> "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i

> Danm...du er fucked up !

Tror du han er seriøs eller er der smurt tykt med ironi på?

martin
------------

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-10-05 14:47

Martin wrote:

> Tror du han er seriøs eller er der smurt tykt med ironi på?

Lyrik fortjener masser af respekt; men lige når det kommer til gud, så
er der opstået en fejl i hans programmering. Tryk på 'gud' i Lyrik, og
du starter et program, der løber i en løkke indtil der genopstartes.

Fra : Spangkuk

Dato : 24-10-05 14:59

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com>

> Lyrik fortjener masser af respekt; men lige når det kommer til gud, så
> er der opstået en fejl i hans programmering. Tryk på 'gud' i Lyrik, og
> du starter et program, der løber i en løkke indtil der genopstartes.

Hehe...hørt!

Spang

Fra : Henri Gath

Dato : 24-10-05 22:41

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

Spangkuk skrev:

> "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i

> Danm...du er fucked up !

Tror du han er seriøs eller er der smurt tykt med ironi på?

Og hvorfor skulle han ikke være seriøs?

Fra : Martin

Dato : 24-10-05 15:17

Henrik Svendsen skrev:

> Det er en tro. Det der ikke er tro er, at den slags
> fantasiforestillinger opstår.

Jeg forstår ikke et hak af den argumentation. Snakkes ved i morgen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-10-05 16:46

Martin wrote:

> Jeg forstår ikke et hak af den argumentation. Snakkes ved i morgen

Mit svar til dit stillede spørgsmål var, at nogen mennesker fantaserer
sig til en eller anden gud. Og til det fastslår jeg, at det ikke er en
tro; men altså en viden. For det gør mennesker jo.

Fra : Henri Gath

Dato : 24-10-05 21:56

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Mit svar til dit stillede spørgsmål var, at nogen mennesker fantaserer
> sig til en eller anden gud. Og til det fastslår jeg, at det ikke er en
> tro; men altså en viden. For det gør mennesker jo.

Du fantaserer dig jo også til, at du er Henrik Svendsen? Mange mystikere
ville fortælle dig, at du tager grueligt fejl.....

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-10-05 22:10

Henri Gath wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Du fantaserer dig jo også til, at du er Henrik Svendsen? Mange
> mystikere ville fortælle dig, at du tager grueligt fejl.....

Ja - og det du siger er, at gud fantaserer sin egen eksistens?

Fra : Henri Gath

Dato : 24-10-05 22:40

> Ja - og det du siger er, at gud fantaserer sin egen eksistens?

Havde en mistanke om, at dette abstraktionsniveau var for højt..........

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-10-05 00:17

Henri Gath wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Havde en mistanke om, at dette abstraktionsniveau var for

Tjah ... dine mystikere overflyver mig totalt. Men tvivl du bare på din
egen eksistens, hvis det kan hjælpe dig. Og egentligt - lige i dit
tilfælde kunne det nok være en hjælp.