Tysk van Gogh-sag
Fra : Per Rønne

Dato : 24-10-05 09:13

I dagens Kristeligt Dagblad kan man på:

http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/artikel:aid=269267

se at det største tysksprogede internet-forum for muslimer er
www.muslimmarkt.de viderebringer en opfordring til mord på den kendte
tyske forfatter og mellemøstekspert, Hans-Peter Raddatz.

Opfordringen, der er skrevet af brødrene Yavuz og Gürhan Özgus, har form
af en bøn der lyder:

»Hvis islam er sådan som hr. Raddatz altid forestiller sig det, så gid
Den almægtige Skaber må udslette alle tilhængere af religionen. Hvis hr.
Raddatz derimod er en hadprædikant og en løgner, så gid Den almægtige
Skaber må straffe ham for sine forbrydelser og ligeledes straffe dem,
der - selvom adskillige har gjort dem opmærksomme på det modsatte -
fortsat tror på disse usandheder.«

Efter at ARD har lavet et program om sagen her brødrenes Özguz dog
"På det sted, hvor der nu ikke længere står noget navn, var efternavnet
på en forfatter, der er kendt og berygtet for sine had-prædikener mod
islam og muslimer. Vi fjernede navnet for at forhindre, at personer, der
hader islam, skal gøre den pågældende noget og derefter kaste skylden på
muslimer."

Den 64-årige Hans-Peter Raddatz tager bønnens indhold meget alvorligt,
og siger: »Det er en mordtrussel, som er pakket meget smart ind i en
bøn.«

Den tyske anklagemyndighed har fået mellemøst-ekspert Tilman Nagel til
at lave en rapport om sagen, og han er blandt andet kommet til den
konklusion, at brødrene opfordrer muslimer til at yde selvtægt og slå
Hans-Peter Raddatz ihjel.

Han får støtte af så kendte islameksperter som Ursula Spuler-Stegemann
fra Marburgs universitet, som siger: »Bønnen er helt klart en opfordring
til mord.«

Yavuz og Gürhan Özguz nægter derimod, at deres anti-Raddatz-bøn skulle
opfattes som en opfordring til at myrde Hans-Peter Raddatz. Førstnævnte
forsøger at borforklare det med følgende: »Der er ... tale om det
såkaldte mubahala-princip, som vores profet i sin tid brugte som et
forbillede for, hvordan man med fredelige midler og igennem indre
oprigtighed kan gøre en hykler opmærksom på hans eller hendes eget
hykleri. Bønnen skal betragtes som en del af vores traditionelle,
gensidige forbandelser.«

Pressen ser anderledes på sagen, og avisen Süddeutsche Zeitung skriver i
en leder: »Raddatz er ligesom van Gogh kendt for at være en polemisk
kritiker af islam, der ikke altid udtaler sig diplomatisk. Sådan en
person tiltrækker sig hurtigt hadet fra muslimer, som vil være mere end
blot fromme.«

Raddatz er en omdiskuteret person, som har fremsat udtalelser som: »Løgn
er en vigtig bestanddel af den islamiske trosdoktrin, og derfor bør det
være muslimers vigtigste borgerpligt at gøre sig selv troværdige.«

Og i lighed med den tidligere chefredaktør på Information, historikeren
Lars Hedegaard ser han i islam en aggrassiv religion, der er i gang med
at kolonisere Europas storbyer: »Det er naivt at søge dialog med
muslimerne. Når vi viser tolerance overfor islam, er det det samme som
at ødelægge vores demokati og legitimere vold. Før vi giver fanatiske
islamister religionsfrihed, bør de først acceptere, at alle muslimer har
religionsfrihed, selv muslimske kvinder. Kvinderne skal have ret til
frihed uden at føle sig truet af deres egne mænd.«

»Bønnen« har fremkaldt vrede reaktion fra politisk hold, og en Kristina
Köhler fra CDU beskylder direkte brødrene Özguz for at pervertere
landets grundlovssikrede religionsfrihed: »Islamister misbruger
religionsfriheden til at indskrænke andre borgeres frihed. Derfor bør
alle muslimer i Tyskland tage klart afstand fra disse internetsider.«

Det er ikke første gang, at brødrene Özguz kommer i kontakt med det
tyske retssystem.

Og som »gode« muslimer benægter de to, der begge er ingeniører og
opvokset i Tyskland, at jødeudryddelserne under 2. verdenskrig
nogensinde at have fundet sted. Denne fremføring af Die Auschwitz-Lüge
førte for et år siden til at de kom for retten, og blev idømt en bøde på
¤1000. 7500 kroner. Altså i småtingsafdelingen.

Bundesnachtrichtendiens følger naturligvis brødrenes aktiviteter. De
samler penge ind til terrororganisationen Hizbollah {Libanon} og har
tidligere ydet styret i Teheran teknisk assistance.

Raddatz må nu leve med politibeskyttelse døgnet rundt, mens kritikken af
islam fortsætter: »Hvis ikke vi sætter en stopper for denne udvikling
,vil dele af det muslimske samfund i EU blive mere og mere radikalt.«

-- Ja, hvornår mon vi når dertil her i landet?
--
Per Erik Rønne

Fra : Croc®

Dato : 24-10-05 12:14

On Mon, 24 Oct 2005 10:12:45 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>,vil dele af det muslimske samfund i EU blive mere og mere radikalt.«
>
>-- Ja, hvornår mon vi når dertil her i landet?

Ja er religionsdyrkelse ikke en herlig og velsignet ting for
menneskeheden? ;->

Regards Croc®

Fra : Frank

Dato : 24-10-05 13:19

Hej

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Ja er religionsdyrkelse ikke en herlig og velsignet ting for
> menneskeheden? ;->

Jo da, og det er en menneske ret....

--
Frank

Husk at krigen i Irak er ført på samme folkeretslige grundlag som krigen om
Kosovo
I hate windsurfers, In a totally irrational way

Fra : Allan Riise

Dato : 24-10-05 14:28

Frank wrote:
> Hej
>
> "Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jo da, og det er en menneske ret....

Velbekommen, håber det smager!

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 24-10-05 14:49

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Velbekommen, håber det smager!

Ja, den fortjente han.
--
Per Erik Rønne

Fra : Frank

Dato : 24-10-05 21:33

Hej

> Velbekommen, håber det smager!

Tja, med lidt chianti går det an.....

Mvh
Frank

Fra : GB

Dato : 24-10-05 22:45

"Frank" <far@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Tja, med lidt chianti går det an.....

Du glemte fava-bønnerne.

> Den har indtil videre sparet mig for at få 9002 spam-mails.
> Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk

Gider du venligst få orden i din signatur?
http://www.usenet.dk/netikette/

Desuden bruger jeg selv mailwasher, som ikke sætter idiotiske reklamer i
slutningen af nyhedsmeddelelser eller mails, og jeg får næsten aldrig
spam... www.mailwasher.net - gratis!

--
He, who Controls the Spice, Controls the Universe.
The Sleeper Must Awaken!

Fra : Bo Warming

Dato : 24-10-05 14:18

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Ja er religionsdyrkelse ikke en herlig og velsignet ting for
> menneskeheden? ;->

Og ingen skal problematisere hvad folk dyrker på eget boligareal.
Men grundloven kræver ikke at noget skal ske offentligt
Eller at hvad krænker nogen, skal kontrolleres - folk kan se den anden
vej.

Fra : NoTrabajo

Dato : 25-10-05 13:51

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i

> Ja er religionsdyrkelse ikke en herlig og velsignet ting for
> menneskeheden? ;->

Muhamedanisme er i mindre grad en religion, og i større grad en
ideologi, der kan sammenlignes med nazismen. Vi (arierne/muhamedanerne)
er bedre end jer (ikke-ariere/vantro).
--
NoTrabajo

Fra : Bo Warming

Dato : 24-10-05 13:47

snip
> -- Ja, hvornår mon vi når dertil her i landet?

Andre aviser overskridter "Frygt for ny van Gogh sag"

Bedre overskrift ville være

"bagatel kan igen få dræberdyr til at gå amok"

Uanset om flygtning, bør man ved indrejse sætte alle sine medbragte
ejendele som pant, og underskrive at hvis man dræber i forsøg på at
knægte ytringsfrihed, er man indforstået med at blive hjemsendt med
hele sin slægt og uden nogen medbragte eller opnåede ejendele.