Kønsdiskrimination i Københavns Kommune
Fra : Per Rønne

Dato : 24-10-05 04:57

I dagens JP på:

http://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=3339504/

kan man bl.a. læse følgende:

==
Flere kvinder skal være med til at trække i trådene, når det gælder
magten og ansvaret for de 36.000 ansatte i Københavns Kommune. Inden
udgangen af 2010 skal 40 pct. af kommunens ledere være kvinder. Det
kræver et politisk flertal på Rådhuset bestående af SF, Venstre, de
radikale, Socialdemokratiet og Enhedslisten, der har bedt kommunen om at
lave en strategi for bedre ligestilling. Kravet kommer, efter at den
nyeste ligestillingsredegørelse viser, at 83 pct. af alle topchefer og
over 67 pct. af mellemlederstillingerne i kommunen er besat af mænd. Og
det selv om kvinderne udgør over 70 pct. af de 36.000 kommunalt ansatte.
Til gengæld er 6 af 10 ledere på laveste niveau i f.eks.
daginstitutioner kvinder.

»Udviklingn er gået i stå, når det gælder ligestilling. Københavns
Kommune er nærmest en kvindearbejdsplads, så det er ikke muligt at tro,
at man ikke kan finde nok kvindelige ledere til de øverste stillinger.
Vi bør kunne få flere kvinder til at søge jobbet som topchef ved f.eks.
at tilbyde dem mentorer, som kan lære dem op i jobbet de første par år,«
siger Trine Schaltz (SF), der har stillet forslaget.

Målet om at 40 pct. af kommunens ledere skal være kvinder inden udgangen
af 2010 skal nås ved, at de enkelte forvaltninger laver en strategi for
bedre ligestilling. Ingen andre kommuner i hovedstadsområdet har den
type mål for ligestilling.
==

Man kan så undre sig over at kommunen ikke vil gøre noget ved det
/store/ kønsproblem i kommunen. Hvorfor er mere end 70% af de ansatte
kvinder? Især er der da brug for flere mænd i folke- og gymnasieskolen,
i børneinstitutionerne og i ældreforsorgen. På gulvet.

Men en Trine Schaltz synes fokuseret på at få flere kvindelige /ledere/,
og synes endda villig til at indføre en »mentorordning«, hvor mentorerne
skal have den virkelige magt, mens de kvindelige frontfigurer så blot
skal fungere som markører.

For at fortælle de piger, der i forvejen dominerer i skolen og
påuniversitetet, at der »også er plads til dem«.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 24-10-05 06:05

Per Rønne wrote:

> [...]
> kvinder? Især er der da brug for flere mænd i folke- og gymnasieskolen,
> i børneinstitutionerne og i ældreforsorgen. På gulvet.

Og du tror på at de mænd findes? I større tal?
Da jeg læste på pædagogseminariet, var jeg den eneste mand i min årgang
der udtrykte ønske at at ville arbejde i en daginstitution når jeg var
færdiguddannet, den eneste ud af omkring 15-20 stk., resten ville
arbejde indenfor specialområdet.
Tvivler på det er blevet bedre i dag, eller at det skulle være bedre
indenfor social- og sundhedsområdet.

Så hvor vil du finde de mænd henne?????

Jan

Fra : Per Rønne

Dato : 24-10-05 06:16

Jan Allan Andersen <akkerdk@gmail.com> wrote:

> [...]
> arbejde indenfor specialområdet.
> Tvivler på det er blevet bedre i dag, eller at det skulle være bedre

Så må man vel bare gøre det mere attraktivt for mænd at få de
stillinger, og den uddannelse disse stillinger kræver. Sæt lønnen op for
/mændene/ de steder hvor de er i undertal, og gør det tilsvarende for
kvinderne hvor de er i undertal. Som når det drejer sig om
kloakarbejdere.

--
Per Erik Rønne

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 24-10-05 08:33

Per Rønne wrote:

> [...]
> /mændene/ de steder hvor de er i undertal, og gør det tilsvarende for
> kvinderne hvor de er i undertal. Som når det drejer sig om

Er du ikke en smule naiv nu?
Hvor vil du dog få de penge fra?
Det er jo sjældent penge til dem på gulvet der er flest af, eller sidder
mest løst.

Og hvis det så skulle være, for argumentets skyld, hvor vil du så ha'
der skal spares henne i stedet?

Og så er jeg da langt fra sikker på at mere i løn ville hjælpe
alligevel, der er ingen prestige i at sige man arbejder som pædagog i en
daginstitution, det man stort set altid bliver mødt med er undren.

Hvis man så også ser på de krav der stilles til dem der arbejder med
vores børn i daginstitutionerne, sammenholdt med de betingelser de
bydes, så bliver det jo slet ikke bedre, eller lettere at skaffe mænd.
F.eks. ville min bror måske for sin løn affinde sig med de krav der
stilles, men han tjener altså også 50+ om måneden.

Jan

Fra : Croc®

Dato : 24-10-05 12:08

On Mon, 24 Oct 2005 07:16:11 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>/mændene/ de steder hvor de er i undertal, og gør det tilsvarende for
>kvinderne hvor de er i undertal. Som når det drejer sig om

Det er jo kønsdiskriminering.

Regards Croc®

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-10-05 09:59

"Jan Allan Andersen" <akkerdk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Og du tror på at de mænd findes? I større tal?

De findes vel i lige så stort tal, som der findes kvindelige ledere...

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 24-10-05 14:08

Jens Bruun skrev:

> De findes vel i lige så stort tal, som der findes kvindelige ledere...

Wake up and see reality!

Der er stort set ingen mænd der gider arbejde på gulvet indenfor
daginstitutionsområdet, ikke til de lønninger, med de krav og
forventninger der er til de mennesker der er ansat i daginstitutionerne
og med de mangelfulde ressourcer der allokeres til området.

--
Jan

www.biotopia.dk
Stedet hvor biseksuelle mødes

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-10-05 14:40

> [...]
> forventninger der er til de mennesker der er ansat i
> daginstitutionerne og med de mangelfulde ressourcer der allokeres til

Jeg tror, du skal læse mit svar én gang til.

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 24-10-05 20:41

Jens Bruun skrev:

> Jeg tror, du skal læse mit svar én gang til.

ja, det kan jeg godt se, har jo egentlig ikke svaret på det du skrev.
Men rent faktisk tror jeg der findes flere kvindelige ledere, eller
kvinder der kunne være ledere, end der findes mænd der vil arbejde

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-10-05 20:55

> Men rent faktisk tror jeg der findes flere kvindelige ledere, eller
> kvinder der kunne være ledere, end der findes mænd der vil arbejde
> indenfor daginstitutions-området.

Jeg er ikke enig.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-10-05 21:04

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> "Jan Allan Andersen" <akkerdk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er ikke enig.

Det er jeg heller ikke. Det er i hvert fald ganske almindeligt at der
arbejder unge drenge som pædagogmedhjælpere, eller mænd der har taget en
pædagoguddannelse, i børnehaverne. Det er som regel så sidstnævnte der
bliver ledere, mens de førstnævnte som regel blot tager sig et sabbatår
før de går videre i uddannelsessystemet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 25-10-05 10:04

Per Rønne skrev:

> [...]
> bliver ledere, mens de førstnævnte som regel blot tager sig et sabbatår
> før de går videre i uddannelsessystemet.

Say what? Ganske almindeligt? Hvad er dit erfaringsgrundlag i den
forbindelse? Eller hvilke undersøgelser kan du henvise til?

Jeg har ingen undersøgelser som sådan, andet end at jeg for en vel 7-8
år siden hørte (uden at have set nogen form for dokumentation) om en
undersøgelse, hvoraf det fremgik at der i alle vuggestuer i hele Danmark
kun var ansat 2!(TO!) mænd - Om de var pædagoger eller medhjælpere
ved/husker jeg ikke noget om.
Nu var det selvfølgelig vuggestuer, så det er nok noget andet. Kan huske
at tallene for mænd i børnehaver var bedre, men kan slet ikke huske hvor
mange der var tale om.

Så er der min personlige erfaring, dels gennem mine 4 børn og de 3
daginstitutioner de har gået i (2 vuggestuer og 1 børnehave), dels
gennem min uddannelse (2 x praktik i børnehave, 1 x i integreret
institution) samt mit arbejde efter endt uddannelse (2 x integreret
institution) og selvfølgelig også min kærestes erfaring fra hendes
uddannelsetid og efterfølgende arbejdsliv.
Hvis jeg skal gøre op hvor mange mænd jeg er stødt på disse steder, så
er der tale om 3 uddannede pædagoger (2 af dem ledere, så det
understøtter det du siger omkring uddannet mandligt personale i
daginstitutioner) og 4 medhjælpere (som jeg lige kan tælle det op) - Det
synes jeg altså ikke er særligt imponerende.

Dertil kommer så min erfaring fra seminariet, hvor jeg, som sagt, var
den eneste blandt omkring 15 mænd på min årgang der ville arbejde i
daginstitution efter uddannelsen. Retfærdigvis skal så siges, at jeg
mødte et par andre fyre fra andre årgange, der også ville arbejde i
daginstitution.

Alt i alt synes jeg ikke det vidner om at mænd i særlig høj grad skulle
have lyst til at arbejde i daginstitution, ikke efter min personlige
erfaring i hvert fald.

Fra : Per Rønne

Dato : 25-10-05 11:39

> [...]

> Nu var det selvfølgelig vuggestuer, så det er nok noget andet. Kan huske
> at tallene for mænd i børnehaver var bedre, men kan slet ikke huske hvor

Jeg har ikke set konkrete tal, men taler udenlukkende fra personlige
erfaringer fra et job i Ishøj, hvor jeg kom rundt på kommunens
institutioner, og så unge jeg har mødt som spejder, der holdt et års
sabbat mellem skole og universitet.

I førstnævnte tilfælde var det typiske at var der en mandlig pædagog
ansat, så var han lederen.

I de andre tilfælde kunne de berette, at lederen insisterede på at
ansætte /drenge/ som medhjælpere, da det efter lederens opfattelse var
bedst for børnene. Der er dog tilsyneladende andre ledere der har den
stik modsatte opfattese; børn skal helst udelukkende have kvindelig
påvirkning i institutionerne.

Men tal - det har jeg altså ikke. Kun ganske almindelig erfaring.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 25-10-05 12:35

Per Rønne skrev:

> [...]
> erfaringer fra et job i Ishøj, hvor jeg kom rundt på kommunens
> institutioner, og så unge jeg har mødt som spejder, der holdt et års

Dvs. mindst lige så lidt reel viden som mig, kun personlige erfaringer.
Nu er det jo "sjovt" du næsvner Ishøj kommune, hvor jeg jo har boet
siden 1992.
Pånær den store knægt, der gik i vuggestue (kun kvindeligt personale) i
Tårnby, så har mine 3 andre drenge kun gået i daginstitution i Ishøj.
Vuggestue (2 stk.) fra 1992-1997, samt igen fra 2004- ..... Kun
kvindeligt personale.
Børnehave (1 stk.) fra 1992-2000 - Mandlig leder, samt, en kort
overgang, 1 enkelt mandlig medhjælper, ellers kun kvinder.
Selv arbejdet i 2 stk. børnehaver i Ishøj - Kun kvindeligt personale.
Arbejdet i Integreret institution i Ishøj - Kun kvindeligt personale.
Kendskab til én anden børnehave, mandlig leder, ellers kun kvinder (så
vidt jeg ved). Denne leder ville for øvrigt ikke engang have mig som et
par ekstra gratis hænder i 2 perioder á 4 uger?

Hvor de mænd du taler om så kommer fra? ..... Hmmmm ?????

Fra : Per Rønne

Dato : 25-10-05 16:22

> [...]

> par ekstra gratis hænder i 2 perioder á 4 uger?
>
> Hvor de mænd du taler om så kommer fra? ..... Hmmmm ?????

Er der da så stor forskel mellem erfaringerne? Er der ansat en mandlig
pædagog er han leder. Og så en erkendelse hos nogle ledere af at der
mangler mandlige rollemodeller.

Jeg ved ikke hvorfor den anden børnehave du taler om ikke ville have
dig, men når det er ulønnet ville det muligvis give nogle problemer. Min
egen fagforening ville i hvert fald ikke acceptere at en arbejdsløs
lærer gik ind og underviste på en gymnasieskole /uden løn/.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 25-10-05 19:08

Per Rønne skrev:

> Er der da så stor forskel mellem erfaringerne? Er der ansat en mandlig
> pædagog er han leder. Og så en erkendelse hos nogle ledere af at der
> mangler mandlige rollemodeller.

Ja, for du lægger op til, siger det endda direkte, at du mener det er
almindeligt med mandligt personale i børnehaverne.
Min påstand er at det langt fra er almindeligt, og at du heller ikke vil
kunne få særligt mange mænd til at ville arbejde i en daginstitution.
Jeg kan sagtens se forskellen her.

> [...]
> egen fagforening ville i hvert fald ikke acceptere at en arbejdsløs
> lærer gik ind og underviste på en gymnasieskole /uden løn/.

Nu var der heller ikke tale om at jeg var arbejdsløs pædagog på det
tidspunkt.
Jeg gik på et VUC kursus der lagde op til at man evt. startede på
pædagogstudiet bagefter, og jeg gik der på det tidspunkt for at finde ud
af om pædagog i det hele taget var noget for mig - Da var jeg nemlig
lige blevet alene med 2 små børn (5½ og 2½ år). I den forbindelse skulle
vi i praktik i de nævnte 2 perioder, og vi skulle selv finde et sted.
Det ville ikke koste institutionen noget som helst, men han ønskede
altså ikke at få mig ind.
At det var med den baggrund fremgik ikke af mit forrige indlæg, så jeg
kan godt forstå at du kan have misforstået situationen.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-05 01:56

Jan Allan Andersen <akkerdk@gmail.com> wrote:

> Ja, for du lægger op til, siger det endda direkte, at du mener det er
> almindeligt med mandligt personale i børnehaverne.

Hvor? I øvrigt er »almindeligt« er ret bredt ord. Det er også
almindeligt at der er ansat mandlige lærere på en folkeskole - normalt
vel en 20%.

> [...]

> vi i praktik i de nævnte 2 perioder, og vi skulle selv finde et sted.
> Det ville ikke koste institutionen noget som helst, men han ønskede

Med hvilken begrundelse? I øvrigt kunne de vel have taget dig som
pædagogmedhjælper, men så med løn {hvilket så kunne have givet dig nogle
budgetproblemer}.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-10-05 14:49

> [...]

> forventninger der er til de mennesker der er ansat i daginstitutionerne
> og med de mangelfulde ressourcer der allokeres til området.

Måske glemmer du en væsentlig ting: Med de risici der er for uretmæssigt
at blive beskyldt for pædofile tendenser. Det er vist noget mandlige
pædagoger og grundskolelærere er sig uhyre bevidste om.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 24-10-05 20:39

Per Rønne skrev:

> Måske glemmer du en væsentlig ting: Med de risici der er for uretmæssigt
> at blive beskyldt for pædofile tendenser. Det er vist noget mandlige
> pædagoger og grundskolelærere er sig uhyre bevidste om.

Ja, den glemte jeg, mest fordi det ikke er en risiko jeg finder
overhængende - Hermed ikke sagt at den slet ikke skulle være tilstede,
eller at det ikke er sket, jeg mener bare ikke den er særlig stor.
Personligt er det ikke noget jeg har taget mig særligt meget af.

Desuden tror jeg heller ikke det er en væsentlig grund til at mænd ikke
vil arbejde i daginstitutioner, højest endnu et søm til ligkisten.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-10-05 21:04

> [...]

> Desuden tror jeg heller ikke det er en væsentlig grund til at mænd ikke
> vil arbejde i daginstitutioner, højest endnu et søm til ligkisten.

Professor Eva Smidth udtrykte i hvert fald for få år siden sin lettelse
over at hendes søn /ikke længere/ arbejdede som pædagogmedhjælper. Men
det var også mens Gladsaxe-sagen var meget oppe at køre.

Det sker jo nok først igen, når den dømte, der stadig holder fast ved at
han var uskyldig, får afgørelsen fra menneskerettighedskommissionen om
hvorvidt hans sag skal realitetsbehandles af Domstolen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 25-10-05 10:14

Per Rønne skrev:

> Professor Eva Smidth udtrykte i hvert fald for få år siden sin lettelse
> over at hendes søn /ikke længere/ arbejdede som pædagogmedhjælper. Men
> det var også mens Gladsaxe-sagen var meget oppe at køre.

Jeg var under uddannelse da Vadstrupgård-sagen kom frem og mens den
kørte, og jeg skrev speciale om hvorvidt der skulle være en reel risiko
for, at vores børn kan blive udsat for misbrug i vores daginstitutioner.

Men det fik mig ikke til at ændre på min tilgang til det at være
pædagog, eller på min approach til børnene - Hverken når jeg var i
praktik eller siden i mit arbejdsliv.
Sure, der har været nogle få situationer hvor jeg, bagefter, har tænkt,
at det kunne muligvis godt misforståes hvis man absolut ønskede at
misforstå situationen. Men det fik mig ikke til at tænke at jeg måske
burde have handlet anderledes i de få situationer.
Jeg har så heller aldrig mødt nogen form for mistænkelighed fra mine
(kvindelige) kollegaers side, hverken som praktikant eller uddannet -
Heldigvis da, for jeg ville ikke kunne arbejde et sted hvor jeg blev
betragtet med mistænkelighed, og/eller hvor der bliv lagt unødvendige
restriktioner for min tilgang til arbejdet og min approach til børnene,
så havde jeg sgu' sagt op lige på stedet.

Fra : GB

Dato : 24-10-05 22:51

Jan Allan Andersen <akkerdk@gmail.com> skrev i meddelelsen news:75ee7
$435c6b94$3e3d8433$9754@news.arrownet.dk:

> Da jeg læste på pædagogseminariet, var jeg den eneste mand i min årgang

Biseksuel pædagog? Du holder dig langt væk fra MINE børn! Fy for satan!

--
He, who Controls the Spice, Controls the Universe.
The Sleeper Must Awaken!

Fra : morten sorensen

Dato : 25-10-05 08:57

GB wrote:
> Jan Allan Andersen <akkerdk@gmail.com> skrev i meddelelsen news:75ee7
> $435c6b94$3e3d8433$9754@news.arrownet.dk:

> Biseksuel pædagog? Du holder dig langt væk fra MINE børn! Fy for satan!

Hvorfor er det specielt forargeligt? Ville du også opponere mod
homoseksuelle pædagoger?

--

morten sorensen

Fra : Per Rønne

Dato : 25-10-05 09:28

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> wrote:

> Hvorfor er det specielt forargeligt? Ville du også opponere mod
> homoseksuelle pædagoger?

For slet ikke at tale om HETEROseksuelle sådanne.
--
Per Erik Rønne

Fra : GB

Dato : 25-10-05 15:14

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> Hvorfor er det specielt forargeligt? Ville du også opponere mod
> homoseksuelle pædagoger?

Ja, hvis de skulle have med mine børn at gøre, og de udbasunerede deres
seksualitet for alverden.

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 25-10-05 19:13

GB skrev:

> Ja, hvis de skulle have med mine børn at gøre, og de udbasunerede deres
> seksualitet for alverden.

Nu ville jeg jo heller ikke, hverken til en jobsamtale eller hvis jeg
skulle præsenterer mig et nyt arbejdssted, eller for den sags skyld i
mange andre sammenhænge, komme bragende med at jeg var enten hetero-,
bi- eller homoseksuel - Det har ligesom ikke rigtig nogen relevans i
langt de fleste sammenhænge.
Jeg skrev det i min signatur i forbindelse med en diskussion omkring bi-
contra homoseksualitet, og så er det ligesom blevet hængende.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-05 01:56

Jan Allan Andersen <akkerdk@gmail.com> wrote:

> Jeg skrev det i min signatur i forbindelse med en diskussion omkring bi-
> contra homoseksualitet, og så er det ligesom blevet hængende.

Så slet den igen. I øvrigt skal det være blevet stadig mere almindeligt
at arbejdsgiverne googler på ansøgernes navne ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 25-10-05 10:21

GB skrev:

> Biseksuel pædagog? Du holder dig langt væk fra MINE børn! Fy for satan!

*GGG* Det er sgu'da for grineren at min lille tag-line (er det ikke det
sådan en hedder?) virkeligt kan afstedkomme sådan en reaktion.
Du burde nok ta' vores egen Kim Larsen i hånden ..... Nå nej, tænk hvis
I så fik hul på hvad det nu end er I måtte gå og bære rundt på i forhold
til hhv. biseksuelle og homoseksuelle *GGGGG*

Jeg gi'r den lige en tand til, håber ikke min tag bliver for stor så

--

www.boyfriend.dk - Danmarks største kontakt site for homo- og biseksuelle

Fra : Jan

Dato : 26-10-05 02:28

Per Rønne skrev:

> Så slet den igen.

Hvorfor? For at ligge under for andres fobiske tendenser?
Når nu jeg mener det er vigtigt at slå et slag for de biseksuelle, og
derfor henviser til et seriøst debatforum om biseksualitet.
Aldrig i livet.

> I øvrigt skal det være blevet stadig mere almindeligt
> at arbejdsgiverne googler på ansøgernes navne ...

Og?
Jeg har intet at skjule, intet at skamme mig over, ligegyldigt hvilken
("lovlig") seksualitet jeg så end måtte have.
Mit liv, herunder også mit arbejdsliv, styres ikke, skal ikke styres,
af frygt for hvad andre måtte mene om mig, mine meninger, holdninger
og bl.a. min seksualitet, sålænge jeg ved at min stí er ren.
Det ville dog være et fattigt liv hvis jeg lod min frygt styre det.

---

Fra : Jan

Dato : 26-10-05 02:44

Per Rønne skrev:

> Hvor?

Citat:
"Det er i hvert fald ganske almindeligt at der arbejder unge drenge som
pædagogmedhjælpere, eller mænd der har taget en pædagoguddannelse,
i børnehaverne."
Ovenstående er altså dine egne ord Per.

> I øvrigt er »almindeligt« er ret bredt ord. Det er også almindeligt
> at der er ansat mandlige lærere på en folkeskole - normalt vel en 20%.

Hvis jeg lige tager de 5 daginstitutioner jeg pt. frekventerer/kender
til (2 børnehaver, 1 integreret institution og 2 vuggestuer), og
derfor kender personalefordelingen i, så er der kun i 1(EN!) af dem
ansat 1(EN!) enkelt mand.
Ud fra den betragtning kan man(d) da ikke sige det er almindeligt med
mandligt personale i daginstitutionerne, helt ærligt.

> Med hvilken begrundelse?

At det måske ville kunne være for besværligt at have en person
gående, som ikke i forvejen havde nogen form for professionel erfaring
med børn.

> I øvrigt kunne de vel have taget dig som pædagogmedhjælper, men så med løn

Da ikke for 2 perioder á 4 uger?

> {hvilket så kunne have givet dig nogle budgetproblemer}.

Ikke forstået?

---

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-05 02:59

Jan <akkerdk@gmail.com> wrote:

> Ikke forstået?

Lønudgifter skal holdes inden for budgettet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jan

Dato : 26-10-05 03:04

Per Rønne skrev:

> Lønudgifter skal holdes inden for budgettet.

Det er jeg da fuldt ud klar over.
Men jeg forstår stadigvæk ikke hvordan deres lønudgifter ville kunne
give mig budgetproblemer?????

---

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-05 03:27

Jan <akkerdk@gmail.com> wrote:

> Det er jeg da fuldt ud klar over.
> Men jeg forstår stadigvæk ikke hvordan deres lønudgifter ville kunne
> give mig budgetproblemer?????

Det ville kunne give /dem/ budgetproblemer.
--
Per Erik Rønne

Fra : Bo Warming

Dato : 26-10-05 19:01

> For at fortælle de piger, der i forvejen dominerer i skolen og
> påuniversitetet, at der »også er plads til dem«.

Bevidst vildledende metaforer gør skade.
Piger der ikke udvises af landet er pr definition piger der ER PLADS
TIL.

"Der er altid plads til en der bruger Rexona" lød min barndoms
reklame-lyrik i Fasan Bio.Tænk selv.

Forvildede meninger om ligemageri skal redakktører vægte og give
sendetid, spalte-mm og anden plads udfra afvejning af originalitet,
underholdningsværdi og ALSIDIGHED - ikke retfærdighedsbetragtninger
om at når piger har set fordel i at holde sig i baggrunden i 100 år,
har de nu noget til gode.

Forresten er (ifl Politiken d.d. ) Homer Simposon udvalgt af BBC
m.fl. som "årtiets filosof" for at være "en moderne far og sig selv".
Han modarbejder frremmedgørende, fortænkt kvindesag og kompromisser
klogt med uomgængelig kvindemagt - og er Glistrup-populær i det
ganske Springfield.