Vi bøjer os
Fra : Henri Gath

Dato : 23-10-05 20:39

Vi fængsler de tegnere der forevigede Muhammmed i avisen.......de vil
naturligvis blive dømt efter sharia.
Vi kan vel lige så godt få det overstået.......med alle de bløddyr, der er i
Danmark efterhånden, ender det sgu alligevel sådan!

Fra : Lyrik

Dato : 23-10-05 22:54

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi kan vel lige så godt få det overstået.......med alle de bløddyr, der er
> i Danmark efterhånden, ender det sgu alligevel sådan!
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Med mit kendskab til protestantisk kultur, vil jeg formode at man også græd
og hulkede, havde frustrationer og selvmordsplaner, mens man ombragte "Det
Tredie Rige."))
Og jeg ved helt sikkert at man vred sine hænder inden man smed to atombomber
på "Solens Rige".
"Hvis vi ikke gør det er det det rene selvmord! Det er ikke med vores gode
vilje, måske skal vi hellere opgive ævred?-Og dog...!"-BooooM!!
Oppenheimer fik dog lige hvisket:"Also sprach Zarathustra!" Som en lidt mere
grandios optakt.

Så min protestantisk kulturelle opfattelse er, at hvis denne, din mening
,-breder sig, så ville jeg nødig være i et par muslimske haremsbukser.
Så er det nemlig et signal til et voldsomt overgreb, mens vi tørrer
krokodilletårerne af kinden i "afmagt" og rækker efter lugtesaltet.

Det er godt at verdens herrer, de protestantiske kulturer kun modvilligt gør
brug af deres magt. Men forvis dig om at de gør brug af den hvergang de
føler sig truet.
Det jeg ville ønske var at magten bekendte kulør og ikke opererede bag en
falsk maske af afmægtighed.

Egentlig var det jo en anden løsning at kulturens grundlægger anbefalede.
Det var at elske sine fjender og gøre diciple af dem, ved at gøre godt imod
dem og lære dem noget.
Lær dem noget om ytringsfrihed og karikaturtegninger. Lær dem om at leve et
liv uden at blive respekteret som stor mand, men gerne tabe ansigt og ydmyge
sig for at undgå blodfejder.
Lær dem feksibilitet og tolerance.
Vi har dem her som lærlinge. Vi HAR magten over dem, uden krokodilletårer
som antyder at "det har vi da slet ikke-vel?-Hulk!-Hulk!"

Hilsen
Jens

Fra : Peter Bang

Dato : 23-10-05 23:32

Henri Gath <gath@mail.dk> skrev:

>Vi kan vel lige så godt få det
>overstået.......med alle de bløddyr, der er i
>Danmark efterhånden, ender det sgu
>alligevel sådan!

;) ... du har opgivet? ... tag et enkelt kig på dit bidrag og
find så bløddyret ...