/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Først var det 10 mio, så 30 mio og nu 50 m~
Fra : Malene P


Dato : 23-10-05 19:24

Ja, det er danske skattekroner, der nu skal flyde i stride strømme til
atommagten Pakistan, der er tale om. På godt en uge har Ulla Tørnæs formået
at 5-doble beløbet til ofrene for jordskælvet i Pakistan og proklamerer nu,
at hun selv tager på rejse for at "besigtige" forholdene. Mon ikke vi kan
forvente at skulle bøde mindst yderligere 50 mio danske skattekroner for den
tur. Alt imens Pakistan netop køber stort ind af militært isenkram. Jeg
synes det er ækelt at overvære -men det er jo et billede, der tegner den
"humanitære hjælp" mange steder, om det er katastrofer eller ulandsbistand.
Herskerne vælter sig i luksus og køber våben for milliarder -og vi kommer så
trippende og hjælper deres befolkninger uden at stille krav.

Malene P



 
 
Allan Riise (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 23-10-05 19:31

Malene P wrote:
> Ja, det er danske skattekroner, der nu skal flyde i stride strømme til
> atommagten Pakistan, der er tale om. På godt en uge har Ulla Tørnæs
> formået at 5-doble beløbet til ofrene for jordskælvet i Pakistan og
> proklamerer nu, at hun selv tager på rejse for at "besigtige"
> forholdene. Mon ikke vi kan forvente at skulle bøde mindst yderligere
> 50 mio danske skattekroner for den tur. Alt imens Pakistan netop
> køber stort ind af militært isenkram. Jeg synes det er ækelt at
> overvære -men det er jo et billede, der tegner den "humanitære hjælp"
> mange steder, om det er katastrofer eller ulandsbistand. Herskerne
> vælter sig i luksus og køber våben for milliarder -og vi kommer så
> trippende og hjælper deres befolkninger uden at stille krav.

Og du ville have at vi skulle sende penge til det land i verden der er
rigest, ifølge nogen (jeg mener de lever på lånte penge), det land der har
det suverænt største militærbudget, noget nær det samme som resten af
verdens tilsammen.

Har det ikke noget at gøre med hvem de er, som mennesker, og ikke hvilket
land det drejer sig om?

Det du her skriver om Pakistan, kunne du sagtens skrive om det land du skrev
så meget om, som du var meget harm over at der ikke var hjælp til fra
Danmark.

Du ved godt hvad jeg skriver om, ikke Malene?

Moral er godt, dobbeltmoral.........

--
Allan Riise



Malene P (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Malene P


Dato : 23-10-05 19:46


"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:435bd6df$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Malene P wrote:
> > Ja, det er danske skattekroner, der nu skal flyde i stride strømme til
> > atommagten Pakistan, der er tale om. På godt en uge har Ulla Tørnæs
> > formået at 5-doble beløbet til ofrene for jordskælvet i Pakistan og
> > proklamerer nu, at hun selv tager på rejse for at "besigtige"
> > forholdene. Mon ikke vi kan forvente at skulle bøde mindst yderligere
> > 50 mio danske skattekroner for den tur. Alt imens Pakistan netop
> > køber stort ind af militært isenkram. Jeg synes det er ækelt at
> > overvære -men det er jo et billede, der tegner den "humanitære hjælp"
> > mange steder, om det er katastrofer eller ulandsbistand. Herskerne
> > vælter sig i luksus og køber våben for milliarder -og vi kommer så
> > trippende og hjælper deres befolkninger uden at stille krav.
>
> Og du ville have at vi skulle sende penge til det land i verden der er
> rigest, ifølge nogen (jeg mener de lever på lånte penge), det land der har
> det suverænt største militærbudget, noget nær det samme som resten af
> verdens tilsammen.
>
> Har det ikke noget at gøre med hvem de er, som mennesker, og ikke hvilket
> land det drejer sig om?
>
> Det du her skriver om Pakistan, kunne du sagtens skrive om det land du
skrev
> så meget om, som du var meget harm over at der ikke var hjælp til fra
> Danmark.
>
> Du ved godt hvad jeg skriver om, ikke Malene?

Joda -og jeg lavede en lille gættekonkurrence med mig selv om, hvilken
idiot, der lige netop kom først på banen med den slags vrøvl. Du vandt,
Croc-fjolset blev nummer 2. Hvem bliver mon idiot nummer 3? For sagen er jo,
at vi rent faktisk BETALER til Pakistan. Det gjorde vi ikke i nævnlig grad
til ofrene i USA. Og mit indlæg dengang handlede om, at de frelste kunstnere
netop samlede ind til ofrene for flodbølgen i Asien -og IKKE til ofrene for
oversvømmelserne i USA. Men det evner i åbenbart ikke at fatte.

Malene P



Allan Riise (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 23-10-05 19:50

Malene P wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:435bd6df$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Malene P wrote:
>>> Ja, det er danske skattekroner, der nu skal flyde i stride strømme
>>> til atommagten Pakistan, der er tale om. På godt en uge har Ulla
>>> Tørnæs formået at 5-doble beløbet til ofrene for jordskælvet i
>>> Pakistan og proklamerer nu, at hun selv tager på rejse for at
>>> "besigtige" forholdene. Mon ikke vi kan forvente at skulle bøde
>>> mindst yderligere 50 mio danske skattekroner for den tur. Alt imens
>>> Pakistan netop køber stort ind af militært isenkram. Jeg synes det
>>> er ækelt at overvære -men det er jo et billede, der tegner den
>>> "humanitære hjælp" mange steder, om det er katastrofer eller
>>> ulandsbistand. Herskerne vælter sig i luksus og køber våben for
>>> milliarder -og vi kommer så trippende og hjælper deres befolkninger
>>> uden at stille krav.
>>
>> Og du ville have at vi skulle sende penge til det land i verden der
>> er rigest, ifølge nogen (jeg mener de lever på lånte penge), det
>> land der har det suverænt største militærbudget, noget nær det samme
>> som resten af verdens tilsammen.
>>
>> Har det ikke noget at gøre med hvem de er, som mennesker, og ikke
>> hvilket land det drejer sig om?
>>
>> Det du her skriver om Pakistan, kunne du sagtens skrive om det land
>> du skrev så meget om, som du var meget harm over at der ikke var
>> hjælp til fra Danmark.
>>
>> Du ved godt hvad jeg skriver om, ikke Malene?
>
> Joda -og jeg lavede en lille gættekonkurrence med mig selv om, hvilken
> idiot, der lige netop kom først på banen med den slags vrøvl. Du
> vandt, Croc-fjolset blev nummer 2. Hvem bliver mon idiot nummer 3?
> For sagen er jo, at vi rent faktisk BETALER til Pakistan. Det gjorde
> vi ikke i nævnlig grad til ofrene i USA. Og mit indlæg dengang
> handlede om, at de frelste kunstnere netop samlede ind til ofrene for
> flodbølgen i Asien -og IKKE til ofrene for oversvømmelserne i USA.
> Men det evner i åbenbart ikke at fatte.

Dit indlæg!!
Dine mange mavesure og indlæg fyldt med tuderi og "retfærdig" harme mener du
vel!

www.kinagrill.dk

--
Allan Riise



Henri Gath (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Henri Gath


Dato : 23-10-05 19:52


"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:435bda9c$0$38642$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Joda -og jeg lavede en lille gættekonkurrence med mig selv om, hvilken
> idiot, der lige netop kom først på banen med den slags vrøvl. Du vandt,
> Croc-fjolset blev nummer 2. Hvem bliver mon idiot nummer 3? For sagen er
> jo,
> at vi rent faktisk BETALER til Pakistan. Det gjorde vi ikke i nævnlig grad
> til ofrene i USA. Og mit indlæg dengang handlede om, at de frelste
> kunstnere
> netop samlede ind til ofrene for flodbølgen i Asien -og IKKE til ofrene
> for
> oversvømmelserne i USA. Men det evner i åbenbart ikke at fatte.

De pro-Saddam og pro-terrorister fatter ikke en skid af noget som helst....



Croc® (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Croc®


Dato : 23-10-05 22:41

On Sun, 23 Oct 2005 20:46:15 +0200, "Malene P"
<malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote:

>> Du ved godt hvad jeg skriver om, ikke Malene?
>
>Joda -og jeg lavede en lille gættekonkurrence med mig selv om, hvilken
>idiot, der lige netop kom først på banen med den slags vrøvl

Det var sørme et smart træk at du lavede en gættekonkurrence med dig
selv, det ville også være noget nær den eneste chance for at vinde en
sådan.

Regards Croc®

Malene P (24-10-2005)
Kommentar
Fra : Malene P


Dato : 24-10-05 10:30


"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:6q0ol1h308uijoh3g973939jg9p6c0rk8p@4ax.com...
> On Sun, 23 Oct 2005 20:46:15 +0200, "Malene P"
> <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote:
>
> >> Du ved godt hvad jeg skriver om, ikke Malene?
> >
> >Joda -og jeg lavede en lille gættekonkurrence med mig selv om, hvilken
> >idiot, der lige netop kom først på banen med den slags vrøvl
>
> Det var sørme et smart træk at du lavede en gættekonkurrence med dig
> selv, det ville også være noget nær den eneste chance for at vinde en
> sådan.

Så vil det måske glæde dig at høre, at jeg rent faktisk tabte.

Malene P



Croc® (24-10-2005)
Kommentar
Fra : Croc®


Dato : 24-10-05 11:53

On Mon, 24 Oct 2005 11:29:40 +0200, "Malene P"
<malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote:

>> Det var sørme et smart træk at du lavede en gættekonkurrence med dig
>> selv, det ville også være noget nær den eneste chance for at vinde en
>> sådan.
>
>Så vil det måske glæde dig at høre, at jeg rent faktisk tabte.

Hvorfor dog? Har du den fejlagtige opfattelse at jeg har store tanker
om din intellektuelle kapacitet?

Regards Croc®

Malene P (24-10-2005)
Kommentar
Fra : Malene P


Dato : 24-10-05 14:10


"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:06fpl199101kra7cev7b61gm8sf7rlqda3@4ax.com...
> On Mon, 24 Oct 2005 11:29:40 +0200, "Malene P"
> <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote:
>
> >> Det var sørme et smart træk at du lavede en gættekonkurrence med dig
> >> selv, det ville også være noget nær den eneste chance for at vinde en
> >> sådan.
> >
> >Så vil det måske glæde dig at høre, at jeg rent faktisk tabte.
>
> Hvorfor dog? Har du den fejlagtige opfattelse at jeg har store tanker
> om din intellektuelle kapacitet?

Næh, mit gæt gik på, hvem der blev den første idiot -ikke den største.

Malene P



Croc® (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Croc®


Dato : 23-10-05 19:39

On Sun, 23 Oct 2005 20:23:45 +0200, "Malene P"
<malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote:

>Ja, det er danske skattekroner, der nu skal flyde i stride strømme til
>atommagten Pakistan, der er tale om. På godt en uge har Ulla Tørnæs formået
>at 5-doble beløbet til ofrene for jordskælvet i Pakistan og proklamerer nu,
>at hun selv tager på rejse for at "besigtige" forholdene. Mon ikke vi kan
>forvente at skulle bøde mindst yderligere 50 mio danske skattekroner for den
>tur. Alt imens Pakistan netop køber stort ind af militært isenkram. Jeg
>synes det er ækelt at overvære -men det er jo et billede, der tegner den
>"humanitære hjælp" mange steder, om det er katastrofer eller ulandsbistand.
>Herskerne vælter sig i luksus og køber våben for milliarder -og vi kommer så
>trippende og hjælper deres befolkninger uden at stille krav.
>
>Malene P
>
Herunder indsætter vi så Malenes reaktion på Katrina, så er tingene
ligesom sat i relief.

quote:
Hundrede tusinder af fattige amerikanere er blevet ofre for en
naturkatastrofe og omkostningerne forventes at nå mindst 250 mia
danske kroner. Mon Sanne Salomonsen og slænget af danske "kunstnere"
atter en gang stiller op for at pleje deres image ved at tigge penge
op af godhjertede/troende danskere lommer? Mon Parken eller Rosenborg
lægger arealer til -og mon DR og TV2 igen vil kæmper pladsen ved
ringside? Kommer Frederik og Mary til showet? Og vil Line&Co nu ses
tænde stearinlys og sige søde frelste ord i begge ender alle næsten
hver en reklameblok? Mon bare én eneste frelst "kunstner" vil komme
med et lille bitte enkelt pip til fordel for orkanofrene i USA?
Nej-vel?
quote end.

Regards Croc®

Allan Riise (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 23-10-05 19:39

Croc® wrote:
> On Sun, 23 Oct 2005 20:23:45 +0200, "Malene P"
> <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote:
>
>> Ja, det er danske skattekroner, der nu skal flyde i stride strømme
>> til atommagten Pakistan, der er tale om. På godt en uge har Ulla
>> Tørnæs formået at 5-doble beløbet til ofrene for jordskælvet i
>> Pakistan og proklamerer nu, at hun selv tager på rejse for at
>> "besigtige" forholdene. Mon ikke vi kan forvente at skulle bøde
>> mindst yderligere 50 mio danske skattekroner for den tur. Alt imens
>> Pakistan netop køber stort ind af militært isenkram. Jeg synes det
>> er ækelt at overvære -men det er jo et billede, der tegner den
>> "humanitære hjælp" mange steder, om det er katastrofer eller
>> ulandsbistand. Herskerne vælter sig i luksus og køber våben for
>> milliarder -og vi kommer så trippende og hjælper deres befolkninger
>> uden at stille krav.
>>
>> Malene P
>>
> Herunder indsætter vi så Malenes reaktion på Katrina, så er tingene
> ligesom sat i relief.
>
> quote:
> Hundrede tusinder af fattige amerikanere er blevet ofre for en
> naturkatastrofe og omkostningerne forventes at nå mindst 250 mia
> danske kroner. Mon Sanne Salomonsen og slænget af danske "kunstnere"
> atter en gang stiller op for at pleje deres image ved at tigge penge
> op af godhjertede/troende danskere lommer? Mon Parken eller Rosenborg
> lægger arealer til -og mon DR og TV2 igen vil kæmper pladsen ved
> ringside? Kommer Frederik og Mary til showet? Og vil Line&Co nu ses
> tænde stearinlys og sige søde frelste ord i begge ender alle næsten
> hver en reklameblok? Mon bare én eneste frelst "kunstner" vil komme
> med et lille bitte enkelt pip til fordel for orkanofrene i USA?
> Nej-vel?
> quote end.

Man kan kun spørge sig selv, om det er mennesker hun ser for sig, eller om
det er religiøse billeder der kommer på nethinden.

--
Allan Riise



Krumme (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Krumme


Dato : 23-10-05 20:07


> Man kan kun spørge sig selv, om det er mennesker hun ser for sig, eller om
> det er religiøse billeder der kommer på nethinden.



Og evner i 2 genier så måske at svare på indlægget eller tåger i som
sædvanlig rundt i jeres evendilige ævl hvor det går ud på at give alle
vestlige lande skylden.

Fakta er at Pakistan har bestilt militært isenkram samtidig med at de tigger
efter penge fra de samme lande de nu lægger milliader i, istedet for at
ophæve kontrakten og så koncentrer sig om sine indbyggere. Evner i 2 at
komme med noget konstruktiv til den debat?????


Krumme



Henri Gath (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Henri Gath


Dato : 23-10-05 20:25


"Krumme" <kkolsenFJERN@email.dk> skrev i en meddelelse
news:djgn5c$15rl$1@newsbin.cybercity.dk...
>
>> Man kan kun spørge sig selv, om det er mennesker hun ser for sig, eller
>> om
>> det er religiøse billeder der kommer på nethinden.
>
>
>
> Og evner i 2 genier så måske at svare på indlægget eller tåger i som
> sædvanlig rundt i jeres evendilige ævl hvor det går ud på at give alle
> vestlige lande skylden.
>
> Fakta er at Pakistan har bestilt militært isenkram samtidig med at de
> tigger efter penge fra de samme lande de nu lægger milliader i, istedet
> for at ophæve kontrakten og så koncentrer sig om sine indbyggere. Evner i
> 2 at komme med noget konstruktiv til den debat?????

Det gør de næppe....dertil ligger hashtågerne for tykt over dem...



Peter Bang (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 23-10-05 22:32

Henri Gath <gath@mail.dk> skrev:
>
>"Krumme" <kkolsenFJERN@email.dk>
>skrev i en meddelelse
>news:djgn5c$15rl$1@newsbin.cybercity. dk...
>>
>>> Man kan kun spørge sig selv, om
>>>det er mennesker hun ser for sig, eller
>>> om
>>> det er religiøse billeder der
>>>kommer på nethinden.
>>
>>
>>
>> Og evner i 2 genier så måske at
>>svare på indlægget eller tåger i som
>> sædvanlig rundt i jeres evendilige
>>ævl hvor det går ud på at give alle
>> vestlige lande skylden.
>>
>> Fakta er at Pakistan har bestilt
>>militært isenkram samtidig med at de
>> tigger efter penge fra de samme
>>lande de nu lægger milliader i, istedet
>> for at ophæve kontrakten og så
>>koncentrer sig om sine indbyggere. Evner i
>> 2 at komme med noget konstruktiv
>>til den debat?????
>
>Det gør de næppe....dertil ligger
>hashtågerne for tykt over dem...

.... så er det jo godt, at du træder i karakter og i den grad
bidrager ... læg dig bare ned igen ... Kandis spiller først
efter midnat ...


Allan Riise (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 23-10-05 22:28

Krumme wrote:
>> Man kan kun spørge sig selv, om det er mennesker hun ser for sig,
>> eller om det er religiøse billeder der kommer på nethinden.
>
>
>
> Og evner i 2 genier så måske at svare på indlægget eller tåger i som
> sædvanlig rundt i jeres evendilige ævl hvor det går ud på at give alle
> vestlige lande skylden.
>
> Fakta er at Pakistan har bestilt militært isenkram samtidig med at de
> tigger efter penge fra de samme lande de nu lægger milliader i,
> istedet for at ophæve kontrakten og så koncentrer sig om sine
> indbyggere. Evner i 2 at komme med noget konstruktiv til den
> debat?????

Ja da , hvis det er det der ønskes debatteret, men det er jeg sikker på at
det ikke er.

Desuden så har jeg endnu ikke set et link der fremviser det du her
kolportrerer.

--
Allan Riise



Croc® (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Croc®


Dato : 23-10-05 22:43

On Sun, 23 Oct 2005 21:07:22 +0200, "Krumme" <kkolsenFJERN@email.dk>
wrote:

>Og evner i 2 genier så måske at svare på indlægget eller tåger i som
>sædvanlig rundt i jeres evendilige ævl hvor det går ud på at give alle
>vestlige lande skylden.

Det ville være spildte ord på BalleLars, I ville ikke evne at se det
åbenlyse alligevel.

Regards Croc®

Peter Bang (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 23-10-05 23:26

Krumme <kkolsenFJERN@email.dk> skrev:

>
>Fakta er at Pakistan har bestilt
>militært isenkram samtidig med at de tigger
>efter penge fra de samme lande de nu
>lægger milliader i, istedet for at
>ophæve kontrakten og så koncentrer sig
>om sine indbyggere. Evner i 2 at
>komme med noget konstruktiv til den debat?????
>

Våbenleverancer ordnes ikke over en kop kaffe. Der er ikke tale om, at
en eller anden general var på nettet for at krydse
ønskerne af, mens jorden rystede Islamabad. Der ligger års
forhandlinger, forberedelser, tests, produktion og betalinger
bag. For slet ikke at tale om involveringen af hundredevis af
underlevendører, brokers og konsulenter. Derudover er der
temmeligt strikse internationale krav til leverandøren om statslig
registrering, godkendelse, slutbrugeraftaler og kontrol
af alle stumper, der sendes ud af NATO. Våbensystemer og andet
militært isenkram er dyrt og det er derfor man skriver
kontrakter. Folk vil aflønnes.

Selvom eksempelvis Malene P. mener at den type forhandlinger naturligt
bør udredes, inden man brødføder og genhuser
jordskælvsofrene, så er der vel mere mening i, at prioritere
redningsarbejdet over genforhandling af måske hundredevis af
leverandørkontrakter.



Per Rønne (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 23-10-05 19:46

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote:

> Ja, det er danske skattekroner, der nu skal flyde i stride strømme til
> atommagten Pakistan, der er tale om. På godt en uge har Ulla Tørnæs formået
> at 5-doble beløbet til ofrene for jordskælvet i Pakistan og proklamerer nu,
> at hun selv tager på rejse for at "besigtige" forholdene. Mon ikke vi kan
> forvente at skulle bøde mindst yderligere 50 mio danske skattekroner for den
> tur. Alt imens Pakistan netop køber stort ind af militært isenkram. Jeg
> synes det er ækelt at overvære -men det er jo et billede, der tegner den
> "humanitære hjælp" mange steder, om det er katastrofer eller ulandsbistand.
> Herskerne vælter sig i luksus og køber våben for milliarder -og vi kommer så
> trippende og hjælper deres befolkninger uden at stille krav.

For mig at se virker det ikke som om det er pege, der udgør
flaskehalsen. Der er ganske simpelt ikke helikoptere nok til at tage sig
af sagen, og ej heller er der på verdensplan brugbare telte nok.

Og det hele forværres af at den pakistanske telt-produktion ikke
fungerer optimalt i ramadanen. Samt at en stor del af den ligger i
Kashmir, hvor mange af arbejderne tager fri fra arbejde for at begrave
deres koner og børn, der opholdt sig i purdah'et under jordskælvet {og
derfor omkom}.
--
Per Erik Rønne

morten sorensen (23-10-2005)
Kommentar
Fra : morten sorensen


Dato : 23-10-05 20:51

Malene P wrote:

....

> Alt imens Pakistan netop køber stort ind af militært isenkram.

Skal det militære isenkram ikke bruges i 'The War on Terrorism'? I givet
fald at det er rigtigt, er det vel nærmest vesten der har pålagt dem at
bruge pengene (og sandsynligvis står til at tjene pengene).


--


morten sorensen

Peter Bang (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 23-10-05 22:28

Malene P <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev:
>Ja, det er danske skattekroner, der
>nu skal flyde i stride strømme til
>atommagten Pakistan, der er tale om.

Er det pludselig gået af mode, at støtte atommagter?

>På godt en uge har Ulla Tørnæs formået
>at 5-doble beløbet til ofrene for
>jordskælvet i Pakistan og proklamerer nu,
>at hun selv tager på rejse for at
>"besigtige" forholdene. Mon ikke vi kan
>forvente at skulle bøde mindst
>yderligere 50 mio danske skattekroner for den
>tur. Alt imens Pakistan netop køber
>stort ind af militært isenkram. Jeg
>synes det er ækelt at overvære -men
>det er jo et billede, der tegner den
>"humanitære hjælp" mange steder, om
>det er katastrofer eller
>ulandsbistand.

Ja, det er frygteligt. Og langt mere ækelt, end idéen om titusinder af
hjemløse, der dør af kulde, sult og sygdom under
åben himmel.

Faktisk burde det overføres til flere af livets forhold. Eksempelvis
burde man ved færdeselsulykker først få afklaret om
chaufføren har til hensigt at køre ordentligt i fremtiden ... og så
derefter koncentre sig om ofrene i bilen. Jeg får
simpelthen kvalme ved tanken om, at falckreddere - uden at stille krav
- skærer sårede børn ud af bilen, mens deres far
bare sådan kan slippe af sted med at køre råddent ... !?!

>Herskerne vælter sig i luksus og
>køber våben for milliarder -og vi kommer så
>trippende og hjælper deres
>befolkninger uden at stille krav.
>

Ja, umiddelbart lyder det fornuftigt at holde hjælpen tilbage, indtil
'herskerne' er blevet banket på plads i FN. Jeg er
sikker på, at den pakistanske befolkning ser rationalet i, at
sikkerhedsrådets atommagter forklarer Pakistan, at atomvåben
er nix-pille. Og ting tager tid .... det må de acceptere. Deres
herskere har jo selv bedt om det. Og vi er nødt til at
sikre, at pengene kommer befolkningen til gode ... altså via
fornuftsprægede vestlige pengetanke, naturligvis!
Mon ikke Carlyle Group, Annans oil-for-food-roadshow, Cheneys
logebrødre og andre entrepreneurs bakker op om idéen, Malene
P? ... det er jo så frygtelig ækelt at kigge på det politiske klima.
Og jeg synes da heller ikke, at et jordskælv eller to
skal komme i vejen. Herreste gud ... det er jo bare pakistanere, ikke?


Ralph (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Ralph


Dato : 23-10-05 23:09

"Peter Bang (slet DD5VR)" <peterbang@DD5VRprivat.dk> skrev i en meddelelse
news:11301031130.225576149895652@dtext.news.tele.dk...
> Er det pludselig gået af mode, at støtte atommagter?
> Ja, det er frygteligt. Og langt mere ækelt, end idéen om titusinder af
> hjemløse, der dør af kulde, sult og sygdom under
> åben himmel.
>
> Faktisk burde det overføres til flere af livets forhold. Eksempelvis
> burde man ved færdeselsulykker først få afklaret om
> chaufføren har til hensigt at køre ordentligt i fremtiden ... og så
> derefter koncentre sig om ofrene i bilen. Jeg får
> simpelthen kvalme ved tanken om, at falckreddere - uden at stille krav
> - skærer sårede børn ud af bilen, mens deres far
> bare sådan kan slippe af sted med at køre råddent ... !?!
>
>>Herskerne vælter sig i luksus og
>>køber våben for milliarder -og vi kommer så
>>trippende og hjælper deres
>>befolkninger uden at stille krav.
> Ja, umiddelbart lyder det fornuftigt at holde hjælpen tilbage, indtil
> 'herskerne' er blevet banket på plads i FN. Jeg er
> sikker på, at den pakistanske befolkning ser rationalet i, at
> sikkerhedsrådets atommagter forklarer Pakistan, at atomvåben
> er nix-pille. Og ting tager tid .... det må de acceptere. Deres
> herskere har jo selv bedt om det. Og vi er nødt til at
> sikre, at pengene kommer befolkningen til gode ... altså via
> fornuftsprægede vestlige pengetanke, naturligvis!
> Mon ikke Carlyle Group, Annans oil-for-food-roadshow, Cheneys
> logebrødre og andre entrepreneurs bakker op om idéen, Malene
> P? ... det er jo så frygtelig ækelt at kigge på det politiske klima.
> Og jeg synes da heller ikke, at et jordskælv eller to
> skal komme i vejen. Herreste gud ... det er jo bare pakistanere, ikke?

dagens bedste indlæg - det flytter dog næppe Marlenes ene brik, den står i
vejen for sig selv.


--
venligst
Ralph



Peter Bang (24-10-2005)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 24-10-05 00:07

Ralph <rwr@post6.tele.dk> skrev:

>- det flytter
>dog næppe Marlenes ene brik, den står i
>vejen for sig selv.

Ja, pragtfuld pige og et rigtigt godt eksempel på, at ytringsfriheden
lever og har det godt. Hendes evner indenfor
nuancering og accept af kompleksitet er ret begrænsede, men sjældent
har forskellene på enten/eller og både/og været
personificeret tydeligere. Det synes jeg, at vi bør anerkende. Hun gør
det godt .... hiphip ...


Frank Løkkegaard (24-10-2005)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 24-10-05 05:50

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> on søndag 23. oktober 2005 at
20:23 +0100 wrote:
>Ja, det er danske skattekroner, der nu skal flyde i stride strømme til
>atommagten Pakistan, der er tale om. På godt en uge har Ulla Tørnæs
>formået
>at 5-doble beløbet til ofrene for jordskælvet i Pakistan og proklamerer
>nu,
>at hun selv tager på rejse for at "besigtige" forholdene. Mon ikke vi kan
>forvente at skulle bøde mindst yderligere 50 mio danske skattekroner for
>den
>tur. Alt imens Pakistan netop køber stort ind af militært isenkram. Jeg
>synes det er ækelt at overvære -men det er jo et billede, der tegner den
>"humanitære hjælp" mange steder, om det er katastrofer eller
>ulandsbistand.
>Herskerne vælter sig i luksus og køber våben for milliarder -og vi kommer
>så
>trippende og hjælper deres befolkninger uden at stille krav.

Du mener altså at man bare skal lade fattige undertrykte mennesker dø,
fordi de har et styre de ikke selv har indflydelse på?

At det pakistanske regime består af nogle skiderikker er der ikke megen
tvivl om, men det ændrer vel ikke på at der er en masse mennesker der er
reelle ofre i denne sag?

Hvad er en humanitær indsats i din optik?

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Jens Bruun (24-10-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 24-10-05 11:02

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b073211653b9aca0086dfa88b.7321172@net.dialog.dk

> Du mener altså at man bare skal lade fattige undertrykte mennesker dø,
> fordi de har et styre de ikke selv har indflydelse på?

Hvad skal der i dine øjne til, før en befolkning har indflydelse på et
styre?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



Allan Riise (24-10-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 24-10-05 11:11

Jens Bruun wrote:
> "Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> news:fc.0073fb6b073211653b9aca0086dfa88b.7321172@net.dialog.dk
>
>> Du mener altså at man bare skal lade fattige undertrykte mennesker
>> dø, fordi de har et styre de ikke selv har indflydelse på?
>
> Hvad skal der i dine øjne til, før en befolkning har indflydelse på et
> styre?

Demokrati, og ihvertfald ikke et militærstyre!

--
Allan Riise



Frank Løkkegaard (24-10-2005)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 24-10-05 11:41

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> on mandag 24. oktober 2005 at 12:01
+0100 wrote:
>Hvad skal der i dine øjne til, før en befolkning har indflydelse på et
>styre?

Demokrati er da en del af det at have indflydelse - reelt demokrati vel at
mærke.

Andre muligheder er at lave revolution, hvis man er tilstrækkeligt
utilfreds, eller har styrken/muligheden for det.

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Frank Løkkegaard (24-10-2005)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 24-10-05 11:42

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> on mandag 24. oktober 2005 at 12:01
+0100 wrote:
>Hvad skal der i dine øjne til, før en befolkning har indflydelse på et
>styre?

Hvor vil du egentlig hen med det spørgsmål?
Ser ikke helt sammenhængen med det, jeg forholder mig til.

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Jens Bruun (24-10-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 24-10-05 11:58

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b073231023b9aca0086dfa88b.7323114@net.dialog.dk

> Ser ikke helt sammenhængen med det, jeg forholder mig til.

Jeg ansér styret i Pakistan for at være i overenssstemmelse med
befolkningens ønsker.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



Frank Løkkegaard (24-10-2005)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 24-10-05 12:04

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> on mandag 24. oktober 2005 at 12:57
+0100 wrote:
>Jeg ansér styret i Pakistan for at være i overenssstemmelse med
>befolkningens ønsker.

Udfra hvilken betragtning?

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Jens Bruun (24-10-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 24-10-05 12:19

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b073233ef3b9aca0086dfa88b.73233fe@net.dialog.dk

> Udfra hvilken betragtning?

Den foretager sig intet for at ændre styret.

Lad mig vende spørgsmålet om: Hvad får dig til at tro, at styret ikke er i
overensstemmelse med befolkningens ønske?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



Frank Løkkegaard (25-10-2005)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 25-10-05 05:28

Jeg gensender lige nedenstående - går ud fra at Malene har overset det i
farten - jeg er stadig interesseret i at høre dine svar:

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> on søndag 23. oktober 2005 at
20:23 +0100 wrote:
>Ja, det er danske skattekroner, der nu skal flyde i stride strømme til
>atommagten Pakistan, der er tale om. På godt en uge har Ulla Tørnæs
>formået
>at 5-doble beløbet til ofrene for jordskælvet i Pakistan og proklamerer
>nu,
>at hun selv tager på rejse for at "besigtige" forholdene. Mon ikke vi kan
>forvente at skulle bøde mindst yderligere 50 mio danske skattekroner for
>den
>tur. Alt imens Pakistan netop køber stort ind af militært isenkram. Jeg
>synes det er ækelt at overvære -men det er jo et billede, der tegner den
>"humanitære hjælp" mange steder, om det er katastrofer eller
>ulandsbistand.
>Herskerne vælter sig i luksus og køber våben for milliarder -og vi kommer
>så
>trippende og hjælper deres befolkninger uden at stille krav.

Du mener altså at man bare skal lade fattige undertrykte mennesker dø,
fordi de har et styre de ikke selv har indflydelse på?

At det pakistanske regime består af nogle skiderikker er der ikke megen
tvivl om, men det ændrer vel ikke på at der er en masse mennesker der er
reelle ofre i denne sag?

Hvad er en humanitær indsats i din optik?


--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Croc® (25-10-2005)
Kommentar
Fra : Croc®


Dato : 25-10-05 11:53

On Tue, 25 Oct 2005 06:28:08 +0200, "Frank Løkkegaard"
<fl@net.dialog.dk> wrote:

>Du mener altså at man bare skal lade fattige undertrykte mennesker dø,
>fordi de har et styre de ikke selv har indflydelse på?
>
>At det pakistanske regime består af nogle skiderikker er der ikke megen
>tvivl om, men det ændrer vel ikke på at der er en masse mennesker der er
>reelle ofre i denne sag?

Ja og hun glemmer helt at siden 11/9 er de endda vores skiderikker, så
der er intet nyt under solen.
>
Regards Croc®

Frank Løkkegaard (25-10-2005)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 25-10-05 05:26

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> on mandag 24. oktober 2005 at 13:18
+0100 wrote:
>Den foretager sig intet for at ændre styret.

At fjerne et undertrykkende styre er ikke så let. Det er verden da fyldt
med eksempler på. Det er der desuden også nogle der forsøger på.
>
>
>Lad mig vende spørgsmålet om: Hvad får dig til at tro, at styret ikke er
>i
>overensstemmelse med befolkningens ønske?

Hmmm jeg tror ikke at en befolkning ønsker at være undertrykt.
Men hvis din logik skal følges så er et undertrykkende styre i
overensstemmelse med befolkningens ønsker, hvis ikke befolkningen er midt
i en revolution?

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Christian R. Larsen (28-10-2005)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 28-10-05 11:00

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:435bd556$0$38713$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Ja, det er danske skattekroner, der nu skal flyde i stride strømme til
> atommagten Pakistan, der er tale om. På godt en uge har Ulla Tørnæs
formået
> at 5-doble beløbet til ofrene for jordskælvet i Pakistan og proklamerer
nu,
> at hun selv tager på rejse for at "besigtige" forholdene. Mon ikke vi kan
> forvente at skulle bøde mindst yderligere 50 mio danske skattekroner for
den
> tur. Alt imens Pakistan netop køber stort ind af militært isenkram.

Det kan muligvis være svært at forstå, men Pakistan er IKKE et demokratisk
land, hvor borgerne har mulighed for at sikre sig selv imod sultedøden, ved
at stemme på et parti, der bruger færre penge på militær. Uanset om vi
vælger at bruge penge på nødhjælp eller ej, så VIL Pakistan bruge penge på
våben. Så forskellen er og bliver et spørgsmål om, hvor mange pakistanere,
der dør af sult.

Her er jeg så af den opfattelse, at det er en god idé at hjælpe - ikke
mindst fordi der så er en øget chance for, at jeg slipper for at høre folk
som dig hyle op om, at de kommer strømmende hertil.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408650
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste