Helle Thorning-Schmidt får opbakning
Fra : Morfar fra Viborg

Dato : 23-10-05 07:14

fundet på
http://www.berlingske.dk/grid/indland/artikel:aid=645722

Helle Thorning-Schmidt får opbakning fra langt de fleste kredsformænd til
at
stå uden for integrationsforliget. Men en del af baglandet erkender, at
prisen er en svækket socialdemokratisk leder.

Socialdemokraternes ledelse får opbakning fra partiets kredsformænd til
denne uges afgang fra integrationsforliget med regeringen og Dansk
Folkeparti. Men prisen kan være en uklar politisk profil og en svækkelse
af
Helle Thorning-Schmidt som leder.
en rundspørge, som Berlingske Søndag har foretaget blandt 77 af partiets
102 kredsformænd, som har svaret på spørgsmålene, støtter 59 ledelsens
beslutning. Otte kredsformænd er omvendt enige med den afgåede
integrationsordfører Anne-Marie Meldgaard om, at partiet skulle have
accepteret regeringens krav for at blive i forliget, mens ti svarer »ved
ikke«.
»Det var klart det bedste at trække sig ud af forliget. Jeg synes, vi var
gået langt. At tvinge bistandsklienter til at have 300 timer på
arbejdsmarkedet er helt uacceptabelt,« siger Erik Vinding fra Valby.

Rundspørgen får Socialdemokraternes gruppenæstformand, Henrik Sass Larsen,
til at glæde sig over »massiv opbakning« til partilinjen.

Men hver femte kredsformand mener samtidig, at integrationsforliset har
haft
en høj pris. 13 kredsformænd svarer, at forløbet har svækket Helle
Thorning-Schmidt som leder, mens 52 svarer nej. Både blandt nej-sigerne og
dem, der svarer »ved ikke«, er der også nogle, der erkender, at billedet
udadtil er mudret.

»Man kan sige, at det ikke har set kønt ud set fra sidelinien. Men jeg
mener, at hun nu er ved at signalere en anden kurs, og med den kan hun få
fornyet styrke. Jeg har den opfattelse, at det her samler partiet mere,
end
det splitter partiet,« siger Einer Lyduch fra Amager-kredsen.

Men det signal om »en anden kurs« har Amager-kredsen fået helt galt fat i,
fastslår Henrik Sass Larsen.

»Der har på intet tidspunkt været usikkerhed omkring vores politiske
linje.
Og med hensyn til integrations- og udlændingepolitikken står vi
fuldstændig
fast,« siger han. »Partiet er jo ikke splittet. Ud over Anne-Marie
Meldgaard, som er sur, er det ikke muligt at opdrive nogen i den
socialdemokratiske folketingsgruppe, der er uening i ledelsens
disposition,« siger Henrik Sass Larsen.

--
Hej fra Børge Højlund Jensen.
Min hjemmeside

..

Fra : Per Rønne

Dato : 23-10-05 07:29

Morfar fra Viborg <b-h-j@oncable.dk> wrote:

> Rundspørgen får Socialdemokraternes gruppenæstformand, Henrik Sass Larsen,
> til at glæde sig over »massiv opbakning« til partilinjen.

Som han dog ikke kan genfinde iblandt vestegnens borgmestre, der om
nogen ved hvor skoen trykker.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 23-10-05 08:38

> [...]

> stå uden for integrationsforliget. Men en del af baglandet erkender, at
> prisen er en svækket socialdemokratisk leder.

Hej bessefar i det jyske!

Vi har nu en vingeskudt, stærkt svækket S leder. Der er endnu ikke
offentliggjort meningsmålinger fortaget efter S forlod
integrationsforliget.
Jeg gætter på at det i al fald kunne få en del S vælgere til at løbe
over til DF i strakt gallop.

Især fordi S vestegnsborgmestrerne er meget kritiske overfor Helles
foligsbrud. Og det er jo hvad det er. Hvis Helle løber fra indgåede
forlig, flere måneder efter de er indgået, så er hun og partiet
utroværdige, både i vælgernes øjne og som forligspartner på
Christiansborg.
S har ganske enkelt aldrig mønstret over 50% af stemmerne ved et valg,
derfor er S dybt afhængige af at have forligspartnere eller
regeringspartnere.
Måske er det bare på tide at indse at S ikke længere er et
regeringsbærende parti og at det kun vil vokse én vej i fremtiden:
Nedad!
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 23-10-05 22:03

Morfar fra Viborg wrote:
> [...]
> stå uden for integrationsforliget. Men en del af baglandet erkender, at
> prisen er en svækket socialdemokratisk leder.

Kære Børge.

Du begynder altså at minde mig mere mere og mere om ham her:

http://www.welovetheiraqiinformationminister.com/

når du åbenbart har så travlt med at poste denne slags temmeligt
letgennemskuelige socialdemokratiske "lykken er vendt og vi vinder næste
valg"-propaganda, der "mærkværdigvis" lyder som noget sakset direkte fra
partiets ugebrev (og ikke fra obejektive politiske analytikere), her i
gruppen...

Anders Peter Johnsen

Fra : Tveskaeg

Dato : 24-10-05 01:49

On Sun, 23 Oct 2005 08:13:45 +0200, "Morfar fra Viborg"
<b-h-j@oncable.dk> wrote:

> [...]
>stå uden for integrationsforliget. Men en del af baglandet erkender, at
>prisen er en svækket socialdemokratisk leder.

S taber også næste valg, det er sammenbruddet i det såkaldte
integrationsforlig et fingerpeg om.

Striden står om gruppe 4 hvori mange indvandrerkvinder med meget
dårlige danskkundskaber vil blive placeret.

S er bange for at de skal miste bistandshjælpen ved visitationen
som skal foretages når forliget udmøntes i lov.

Disse kvinder kommer fra lande hvor det er kulturel og religiøs skik
at kvinden går derhjemme og passer hus mand og børn og det er vel fair
nok.

Men så må de kraftedme også selv betale hvad det koster!

Danskeren skal ikke aflevere surt tjente penge til en eller anden
muhammedaner der under dække af religiøs eller kulturel kotyme får
udbetalt penge så konen kan gå derhjemme og varte ham op.

De vil gerne afskaffe efterlønnen for danskeren men opvartings penge
til muhammedanere begår de gerne forligsbrud for at bevare

Bottom line er at når man ønsker at modtage bistandshjælp så står man
også til rådighed for arbejdsmarkedet.

Hvis det er sproget det kniber med så må der etableres sprogkurser med
henblik på at kvalificere de personer til et arbejde.

Det skal blive spændende at følge de kommende forhandlinger om
velfærdsreformerne så snart skal igang så skal vi se om S er lige så
standhaftige når det gælder danskeren.