Alene - i regnvejr - på Dhimmituuuude-vej.~
Fra : GB

Dato : 23-10-05 02:52

For meget at citere og linke til - læs selv:

http://www.polemiken.net/?p=1809

--
He, who Controls the Spice, Controls the Universe.
The Sleeper Must Awaken!

Fra : Per Hagemann

Dato : 23-10-05 10:02

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> For meget at citere og linke til - læs selv:
>
> http://www.polemiken.net/?p=1809

Det handler så igen om de bespottende tegninger. Jeg bed mærke i følgende:

citat start

Steen Skovsgaard: »Ud fra vores synspunkt er deres reaktion ikke rimelig.
Men jeg forstår dem godt. Den viser, at der er betydelig forskel på islam og
kristendommen. Jesus døde forhånet på et kors. I den afmagt findes Gud.
Omvendt i islam: Dér findes Gud ikke i korset, men i sejren.«

citat slut

Dette er bare en diplomatisk version af Blaise Pascals fyndord "Muhamed
skabte et imperium ved at dræbe, Jesus gjorde det ved at blive dræbt".

Til alle som ikke har set noget fra biskop Steen Skovsgaard før, så kan det
oplyses at han nok er Danmarks mest uforbedrelige muhamedanerapologet.

--
Sura 47:36 "Vær derfor ikke svage, så I opfordrer til fred, når I er
overlegne. Allah er med jer og vil ikke berøve jer frugten af jeres

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 23-10-05 10:19

Per Hagemann wrote:
> [...]
>
> Til alle som ikke har set noget fra biskop Steen Skovsgaard før, så
> kan det oplyses at han nok er Danmarks mest uforbedrelige

En hård dom når man kender apologeterne herinde.

Fra : Per Hagemann

Dato : 24-10-05 20:56

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> En hård dom når man kender apologeterne herinde.

Det er bare min mening efter at have fulgt hans islamkristne dialogside og
debatforum. I denne KIVIK-debat var vi tre debatgrupper; halalhippier,
muhamedanere og muhamedanerkritiske. Det sjove var at muhamedanerne og
kritikerne var enige om næsten alt faktuelt vedrørende korantokning osv,
mens apologeterne med Steen Skovsgaard og Niels Ivar Larsen i spidsen
bevidstløst snakkede om euro-islam, sækularisering og bortforkaringer af
koranvers.

Debatten blev lukket med den begrundelse at dialogen ikke var tilstrækkelig
konstruktiv.

--
Sura 5:52" O I som tror, tag ikke jøderne og de kristne til venner. De er
hinandens venner. Den af jer, der tager dem til venner, er sandelig en af

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-10-05 00:31

Per Hagemann wrote:
> [...]
> euro-islam, sækularisering og bortforkaringer af koranvers.
>
> Debatten blev lukket med den begrundelse at dialogen ikke var

Okay, hvis SS er i klasse med NIL, så har du ret. Han må absolut være en
af Danmarks mest uforbederlige muhamedanerapologeter. Og en komplet
tåbe.

Fra : NoTrabajo

Dato : 24-10-05 05:10

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i

> Til alle som ikke har set noget fra biskop Steen Skovsgaard før, så
> kan det oplyses at han nok er Danmarks mest uforbedrelige
> muhamedanerapologet.

Og han er vores nye biskop - øv, øv, øv!
--
NoTrabajo

Fra : Martin

Dato : 24-10-05 13:54

Henrik Svendsen skrev:

> En hård dom når man kender apologeterne herinde.

Hvad er egentlig grunden til at vi har bevaret bispestolene i dette
luthersk protestantiske og oplyste folkestyre (no irony)?

Martin
--------------

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-10-05 18:47

Martin wrote:

> Hvad er egentlig grunden til at vi har bevaret bispestolene i dette
> luthersk protestantiske og oplyste folkestyre (no irony)?

De sædvanlige og berygtede danske forbehold/fodnoter. Ligesom da vi
sagde nejtak til EU og derefter sagde ja - efter at have fået nogen
forbehold. Statsradiofonien sender også pavens antikke besværgelser ud
til det ganske danske lands seere og lyttere hvert år ved årsskiftet.

I øvrigt var Luther et udyr; men han kunne bruges til at løsrive os fra
Rom.