Overstyrrer jeres Safri-Duo plade? :o)
Fra : Thomas H.

Dato : 09-06-01 16:19

Har lige købt Safri-Duos CD.
Ret fedt, foruden Played Alive, synes jeg nummer 4 er ret godt.
Men ligemeget med det.

2 minutter inde i "played alive" hvor den stille passage er, overstyrer den i venstre kanal, ved hver
basslag på min CD
Først troede jeg sgu det var mine fine Cervin-Vegaer der var gået død, men så prøvede jeg lige
at grabbe nummeret ned på harddisken og ind i Cool-Edit.
Der er det helt tydligt, at venstre kanal klipper ret meget endda!

Er det min plade der er underligt, eller har andre også den fejl på?

Mvh
Thomas H.

P.S. I behøver IKKE kommentere om i synes Safri-Duo er noget lort osv. tak!!
Start en ny tråd, hvis i vil rakke ned på tekno/dance og kalde det talentløst.

--
Er du træt af TDC's nyhedsservere, så klik ind på
http://www.stevns.net/tdc_klage.htm

Fra : Thomas H.

Dato : 09-06-01 16:25

Fra : John K

Dato : 09-06-01 16:49

> Har lige købt Safri-Duos CD.
> Ret fedt, foruden Played Alive, synes jeg nummer 4 er ret godt.
> Men ligemeget med det.

Sidder jeg netop og hører lige nu - et af de bedre numre på album'et.

> [...]
> Der er det helt tydligt, at venstre kanal klipper ret meget endda!
>
> Er det min plade der er underligt, eller har andre også den fejl på?

Jeg har været i tvivl om det samme, men da fejlen både var på mine højtalere
derhjemme og på radioens højtalere, måtte det jo være CD'en der er en fejl
på, hvilket åbenbart også er tilfældet.
Den venstre kanal ser alt andet end pæn ud. En skam, for ellers er album'et
rimelig velproduceret...

Mvh

John K

Fra : Thomas H.

Dato : 09-06-01 16:57

"John K" <sydfynsfm@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:9ftgft$297f$1@news.cybercity.dk...

> Sidder jeg netop og hører lige nu - et af de bedre numre på album'et.

Ja ikk'? Resten er sådan lidt hmmm.... men det sidste nummer er også rigtig flot!

> [...]
> på, hvilket åbenbart også er tilfældet.
> Den venstre kanal ser alt andet end pæn ud. En skam, for ellers er album'et

Ja det er sgu surt med sådan en bommert
Men det kan jo være det kun er på nogle CD'er.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 09-06-01 17:25

Hej "Thomas H." <thhe@sol.dk>

>Ja det er sgu surt med sådan en bommert
>Men det kan jo være det kun er på nogle CD'er.

Det tror jeg ikke, det er sikkert på masteren. Jeg har også pladen,
men jeg har ikke hørt played alive ret meget, for den har jeg haft et
stykke tid på single.

Men jeg ka' da lige prøve ..

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 09-06-01 18:06

Hej Lars Kim Lund <larskim@mail.com>

>Det tror jeg ikke, det er sikkert på masteren. Jeg har også pladen,
>men jeg har ikke hørt played alive ret meget, for den har jeg haft et
>stykke tid på single.
>
>Men jeg ka' da lige prøve ..

Jo, fejlen er også på min skive.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Thomas H.

Dato : 09-06-01 18:14

"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> skrev i en meddelelse news:uol4itc8ri4u217sc9sq4u714tpp9nmk6s@news.tele.dk...

> Jo, fejlen er også på min skive.

Okey, sikke da noget møj, det lyder faktsik ret dårligt!
Hvad med på singlen?

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 09-06-01 18:42

Hej "Thomas H." <thhe@sol.dk>

>Okey, sikke da noget møj, det lyder faktsik ret dårligt!
>Hvad med på singlen?

Singlen er okay.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : John K

Dato : 09-06-01 23:53

> Ja det er sgu surt med sådan en bommert
> Men det kan jo være det kun er på nogle CD'er.

Jeg tror lige jeg smider en mail i retning pladeselskabet - de må kunne give
en forklaring...

Mvh

John K

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 10-06-01 00:30

Hej "John K" <sydfynsfm@hotmail.com>

>Jeg tror lige jeg smider en mail i retning pladeselskabet - de må kunne give
>en forklaring...

Sig til hvis de svarer. De burde trykke nye plader og erstatte dem,
til de folk der ønsker det.

Det er jo i princippet et defekt produkt, med mindre de ligefrem
påstår det SKAL lyde sådan.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Buhl

Dato : 10-06-01 05:30

Står der noget på om hvem der har udført masteringen - så tror jeg snarere
at det er dem I skal have fat i.

mvh.

Buhl

Fra : Thomas H.

Dato : 10-06-01 10:04

"Buhl" <buhl@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse news:9fut85$ot5$1@sunsite.dk...
> Står der noget på om hvem der har udført masteringen - så tror jeg snarere
> at det er dem I skal have fat i.

Played-a-live mixed by Michael Parsberg, Johnny Stage and Safri Duo.

Pre-mastered by Ingo KunziFinal
Final mastered by Jan Eliasson at Tocano

Fra : John K

Dato : 10-06-01 16:16

> Står der noget på om hvem der har udført masteringen - så tror jeg snarere
> at det er dem I skal have fat i.

Jeg regner med at pladeselskabet kan guide mig til rette person...

Mvh

John K

Fra : Daniel Andersen

Dato : 10-06-01 00:28

> Først troede jeg sgu det var mine fine Cervin-Vegaer der var gået død, men
så prøvede jeg lige
> at grabbe nummeret ned på harddisken og ind i Cool-Edit.

Cerwin Vega og Cool Edit ruler

Det var bare det jeg ville sige....