Citat fra de 11 ambassadørers brev til Fog~
Fra : Spangkuk

Dato : 22-10-05 14:26

Er det korrekt citeret af EB ?

"De 11 ambassadører har i et brev til statsministeren opfordret
ham til 'at retsforfølge de anvarlige for at skabe religiøs harmoni,
bedre integration og forbedre Danmarks almindelige forhold til
den muslimske verden'."

I så fald .. LOL !

Hvis ikke .. BUMMEEEER !

Spang

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 22-10-05 15:24

Spangkuk wrote:

> [...]
> ham til 'at retsforfølge de anvarlige for at skabe religiøs harmoni,
> bedre integration og forbedre Danmarks almindelige forhold til

Vidunderlig formulering!

Nej, det KAN vel godt forstås at det er _Fogh_ der "for at skabe
religiøs harmoni..." skal retsforfølge "de ansvarlige".

(Og ikke, som man måske skulle tro, "de ansvarlige", der skal
retsforfølges "for at skabe religiøs harmoni...")

Ikke desto mindre er det jo totalt absurd at disse kulturelt
underudviklede mennesker bilder sig ind at skulle presse Danmarks
statsminister til officiel forfølgelse af journalister og kunstnere.

Men den var helt sikkert gået i Sverige!

Anders Peter Johnsen

Fra : Spangkuk

Dato : 22-10-05 15:47

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i

> Vidunderlig formulering!

Ualmindelig enig

> Nej, det KAN vel godt forstås at det er _Fogh_ der "for at skabe religiøs
> harmoni..." skal retsforfølge "de ansvarlige".

Ja, men BT har søreme benyttet samme citat-teknik....sært, ik' ?

> (Og ikke, som man måske skulle tro, "de ansvarlige", der skal
> retsforfølges "for at skabe religiøs harmoni...")

Den lader vi stå til den tilsyneladende, nu enige, presses fordel

> Ikke desto mindre er det jo totalt absurd at disse kulturelt
> underudviklede mennesker bilder sig ind at skulle presse Danmarks
> statsminister til officiel forfølgelse af journalister og kunstnere.

Yep.

> Men den var helt sikkert gået i Sverige!

Ja selvfølgelig. Det her er jo Dansk humor og pressefrihed når det er
aller, aller bedst!

2-0 til pressen (og for de tungnemme) 0-2 til de tungnemme

Spang

Fra : Michael Weber

Dato : 22-10-05 15:58

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:435a4b76$0$9147$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> underudviklede mennesker bilder sig ind at skulle presse Danmarks
> statsminister til officiel forfølgelse af journalister og kunstnere.

Tjaee...det kræver lidt af en balancegang mellem et potentielt export-marked
med 1.2 Mia. mennesker og ytringsfriheden.
Det kunne være interessant at se hvor mange danskere der vil blive
arbejdsløse hvis f.eks. MD Foods mister exporten til mellemøsten.

Me venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Henri Gath

Dato : 22-10-05 16:03

"Michael Weber" <michael@FJERNmichaelweber.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det kunne være interessant at se hvor mange danskere der vil blive
> arbejdsløse hvis f.eks. MD Foods mister exporten til mellemøsten.

Vorherrebevares.........du ville vel sælge din gamle mor også? Sikke et
synspunkt....godt at der er mere principfaste mennesker til end vatpikke som
dig

Fra : Michael Weber

Dato : 22-10-05 16:14

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Vorherrebevares.........du ville vel sælge din gamle mor også? Sikke et
> synspunkt....godt at der er mere principfaste mennesker til end vatpikke

Tjaee...Er det dig der kunne blive arbejdsløs ?
Dig der betaler prisen for princippet ?

Jeg mener ikke at nogen udfra kommende skal bestemme over vores
ytringsfrihed,
men de skal have det at vide på en diplomatisk måde.

med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Spangkuk

Dato : 22-10-05 16:15

"Michael Weber" <michael@FJERNmichaelweber.dk> skrev

> Jeg mener ikke at nogen udfra kommende skal bestemme over vores
> ytringsfrihed,
> men de skal have det at vide på en diplomatisk måde.

Og det har de vist også fået at vide i dag!

Som skrevet før, Dansk humor og pressefrihed når det
er bedst

Spang

Fra : Henri Gath

Dato : 22-10-05 16:32

> [...]
>
> "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> som

> Tjaee...Er det dig der kunne blive arbejdsløs ?

Godt det ikke var der, der ledede de allierede under krigen...så havde vi
sgu da talt tysk idag

Fra : Michael Weber

Dato : 22-10-05 16:45

> Godt det ikke var der, der ledede de allierede under krigen...så havde vi
> sgu da talt tysk idag

Tjaee...så havde jeg ikke behøvet at få dansk statsborgerskab...
Now U tell me !!!

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Allan Riise

Dato : 22-10-05 16:47

Henri Gath wrote:

> Godt det ikke var der, der ledede de allierede under krigen...så
> havde vi sgu da talt tysk idag

Du får lige en Goodwin..

Og dit lixtal er faldet ned på godt 7, da det jo er ledte, ikke ledede...

--
Allan Riise

Fra : T.Liljeberg

Dato : 22-10-05 17:00

On Sat, 22 Oct 2005 17:47:09 +0200, in dk.politik "Allan Riise"
<Ari06@pc.dk> wrote:

>Og dit lixtal er faldet ned på godt 7, da det jo er ledte, ikke ledede...

Hvis jeg var dig ville jeg være mere forsigtig med at kritisere
grammatik og sprogligt niveau.

Fra : Allan Riise

Dato : 22-10-05 17:01

T.Liljeberg wrote:

> Hvis jeg var dig ville jeg være mere forsigtig med at kritisere
> grammatik og sprogligt niveau.

Sikkert, jeg skriver usammenhængende, til tider.

Men Gath, hvad skal jeg skrive ??

Han kalder sig selv Buddhist, men har vidst tabt tråden ang. hvad Buddhisme
går ud på ( Ligesom G.B. der vidst ikke husker på den ædle ottefoldige vej,
især den 3'die ) , og hans latrinære sprogbrug er jo helt for sig selv.

Når man så begynder med at bruge Buddha for at fortælle hvilket "godt"
menneske man er, så vil jeg tillade mig at bruge retten til at fortælle hvor
de går imod Buddha's lære, ved siden af Gtah's sprogbrug som er under al
kritik.

--
Allan Riise

Fra : T.Liljeberg

Dato : 22-10-05 17:14

On Sat, 22 Oct 2005 18:01:24 +0200, in dk.politik "Allan Riise"
<Ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>de går imod Buddha's lære, ved siden af Gtah's sprogbrug som er under al

Jeg synes, at det er fint at kritisere vulgært eller usagligt
sprogbrug.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 22-10-05 18:30

T.Liljeberg wrote:

> Jeg synes, at det er fint at kritisere vulgært eller usagligt
> sprogbrug.

Det gør ikke noget, det er meningsløst, hvis der bare ikke forekommer
eder og andet unævneligt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-10-05 17:46

Du taler for døve øren: http://www.apa.org/journals/features/psp7761121.pdf

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)

Fra : Allan Riise

Dato : 22-10-05 18:13

Jens Bruun wrote:
> "T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Du taler for døve øren:
> http://www.apa.org/journals/features/psp7761121.pdf

Så er det jo godt at Liljeberg skriver, og ikke taler.

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 22-10-05 18:17

T.Liljeberg <tl_dp@adelphia.net> wrote:

> Hvis jeg var dig ville jeg være mere forsigtig med at kritisere
> grammatik og sprogligt niveau.

Jep, Politikens Store Ordbog:

lede 2 ['le·∂ø] verb. -r, -de (el. ledte), -t
--
Per Erik Rønne

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-10-05 17:10

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Og dit lixtal er faldet ned på godt 7, da det jo er ledte,
> ikke ledede...

Jeg har regnet hans lix-tal ud ud fr ovenstående sætning, og
her er den helt oppe på 20 svarende til let tekst for alle
læsere, f.eks. børnelitteratur (Anders And niveau) - men det
er jo en tilnærmelse og ikke en rigtig god måde at vurdere
en tekst på. F.eks. er ord som "børnefødselsdag" eller
"fødselsdagsfest" lange ord i en lix-tælling, men ikke
særligt svære ord for de fleste. Til gengæld er et ord som
"crux" eller "rambus" nok ikke ord de flest kender, men de
vil alligevel tælle som lette i en lix-tælling.

Gid det altså var så enkelt - men jeg fatter naturligvis
godt sigtet - og derfor kan man sige at et lix-tal på 20 for
en voksen mand er bestemt ikke noget at prale med.

For alle eventualiteters skyld har dette indlæg et lixtal på
48,0 svarende til svær, f.eks. saglige bøger,
populærvidenskabelige værker, akademiske udgivelser.

Så derfor har jeg måske overskredet hans formåen vedrørende
lix og læselighed?

--
ahw

Fra : Henri Gath

Dato : 22-10-05 17:21

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse

For alle eventualiteters skyld har dette indlæg et lixtal på
> 48,0 svarende til svær, f.eks. saglige bøger, populærvidenskabelige
> værker, akademiske udgivelser.

Men hold kæft, hvor er det kedekigt....

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-10-05 17:49

> For alle eventualiteters skyld har dette indlæg et lixtal på
> 48,0 svarende til svær, f.eks. saglige bøger,
> populærvidenskabelige værker, akademiske udgivelser.

Av for den da. Motivet for dine udgydelser begynder at dukke op i tågen...

Fra : Egon Stich

Dato : 23-10-05 22:24

> Godt det ikke var der, der ledede de allierede under krigen...så havde vi
> sgu da talt tysk idag

Og så havde vi allesammen kørt i Mercedes

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 23-10-05 22:23

> [...]
>
> Vorherrebevares.........du ville vel sælge din gamle mor også? Sikke et
> synspunkt....godt at der er mere principfaste mennesker til end vatpikke

Det er da helt almindelig borgerlig moral...
Alt er til salg.
Penge frem for al moral.

MVH
Egon

Fra : Jim

Dato : 22-10-05 17:19

> [...]
>>

> Tjaee...det kræver lidt af en balancegang mellem et potentielt
> export-marked
> med 1.2 Mia. mennesker og ytringsfriheden.

Eksportmarked?
Og hvad vil du se som den største eksportvare til 1,2 mia. muhamedanere?
Grisetryner?

> Det kunne være interessant at se hvor mange danskere der vil blive
> arbejdsløse hvis f.eks. MD Foods mister exporten til mellemøsten.

Muhamedanerne er ligeglade.
Men du vil sikkert sælge ytringsfriheden, ja måske din egen bedstemor, for
at dine muhamedanervenner kan købe feta i Danmark.
Jeg sætter ytringsfrihed og demokratiet i Danmark højere end middelalderlig
tankegang.

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 22-10-05 17:26

Jim wrote:
> "Michael Weber" <michael@FJERNmichaelweber.dk> skrev i en meddelelse

> Eksportmarked?
> Og hvad vil du se som den største eksportvare til 1,2 mia.

Yoghurt og Fetaost det er en meget stor eksportvare til netop de Arabiske
lande, for ikke at tale om Asien, f.eks. Indonesien.

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 22-10-05 17:31

> Yoghurt og Fetaost det er en meget stor eksportvare til netop de Arabiske
> lande, for ikke at tale om Asien, f.eks. Indonesien.

De ville da ikke opgive de varer for at få lov til at bestemme over vores
ytringsfrihed.
Og skulle de alligevel gøre det, så er der så mange andre, der vil have
vores varer.
Men det er klart, du er jo i samme klasse af farligt gods, når vi taler om
rettigheder til at ytre sig om muslimer.
Får du med pisken derhjemme, hvis du kommer til at sige noget negativt om
Hizb-ut-Tahrir?

Fra : Allan Riise

Dato : 22-10-05 17:38

Jim wrote:

> De ville da ikke opgive de varer for at få lov til at bestemme over
> vores ytringsfrihed.

Og det ved du fordi ....?

> Og skulle de alligevel gøre det, så er der så mange andre, der vil
> have vores varer.

Sikkert, men det gør de jo i forvejen, eller du tror måske at der er så
stort et marked, at Arla/MD Foods må sige nej til nogen, for at kunne levere
til de lande der her er tale om?
Hvis ja, så ved du ikke meget om mejeri sektoren, øhhh, heller ikke meget
skulle der retteligt stå.

> Men det er klart, du er jo i samme klasse af farligt gods, når vi
> taler om rettigheder til at ytre sig om muslimer.

Og du mener?

> Får du med pisken derhjemme, hvis du kommer til at sige noget
> negativt om Hizb-ut-Tahrir?

Vasker din mor ikke munden på dig med sæbe, når du taler grimt om andre
mennesker?

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 22-10-05 17:51

> [...]
> levere til de lande der her er tale om?
> Hvis ja, så ved du ikke meget om mejeri sektoren, øhhh, heller ikke meget

Du har jo en af disse muhammedanere under dit tag, så du er jo forudindtaget
og derfor ikke troværdig.
Du vil jo til en hver tid forsvare muhammedanernes rettigheder til at
fordømme dansk ytringsfrihed.
Føj, siger jeg bare.

> Vasker din mor ikke munden på dig med sæbe, når du taler grimt om andre
> mennesker?

Nej, men jeg tager en Vicks Blå, når jeg har måttet sige ordet 'muhammed'.

Fra : Allan Riise

Dato : 22-10-05 18:16

Jim wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Du har jo en af disse muhammedanere under dit tag, så du er jo
> forudindtaget og derfor ikke troværdig.

Næ, jeg *ved* nemlig at mennesker er mennesker, på godt og ondt, hvilket
intet har med religion at gøre, eller kultur, men om viden og indfølelse.

> Du vil jo til en hver tid forsvare muhammedanernes rettigheder til at
> fordømme dansk ytringsfrihed.

Sludder, hvoir har jeg forsvaret at de skulle have lov til at knægte
ytringsfriheden?
Find det eller dementer!

> Føj, siger jeg bare.

Ja, du må have dårlig smag i munden, hvilket nok også er grunden til at du
ikke argumenterer imod mit skriv.

> Nej, men jeg tager en Vicks Blå, når jeg har måttet sige ordet
> 'muhammed'.

Godt for dig, men din mor har altså ikke lært dig at tale pænt til andre?

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 22-10-05 20:07

> Næ, jeg *ved* nemlig at mennesker er mennesker, på godt og ondt, hvilket
> intet har med religion at gøre, eller kultur, men om viden og indfølelse.

Og du mener, at muhamedanere har stor indsigt og opfører sig som mennesker?

> Sludder, hvoir har jeg forsvaret at de skulle have lov til at knægte
> ytringsfriheden?
> Find det eller dementer!

Du vil gå på kompromis med ytringsfriheden, hvilket ikke ligefrem er et
forsvar for ytringsfriheden.
Du vil have dialog og ikke en ren udmelding fra vor statsminister, som gør
det klart over for disse antidemokratiske tilbagestående individer, at
ytringsfriheden kommer før islam.

J.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-10-05 02:17

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote:

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Og du mener, at muhamedanere har stor indsigt og opfører sig som mennesker?

Jeg må nu indrømme at jeg aldrig har set individer fra nogen anden art
end Homo sapiens, der har opført sig på den måde - skrevet et brev til
vores statsminister.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jim

Dato : 23-10-05 10:16

> Jeg må nu indrømme at jeg aldrig har set individer fra nogen anden art
> end Homo sapiens, der har opført sig på den måde - skrevet et brev til
> vores statsminister.

Sådan kan man også formulere det. :0)

Fra : Allan Riise

Dato : 23-10-05 08:55

Jim wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Og du mener, at muhamedanere har stor indsigt og opfører sig som
> mennesker?

De fleste har, et mindre tal har ikke.

> Du vil gå på kompromis med ytringsfriheden, hvilket ikke ligefrem er
> et forsvar for ytringsfriheden.

Du sludrer og desværre så passser det ikke hvad du skriver.

Jeg har skrevet at man skal fortælle hvorfor vi mener at ytringsfriheden
også gælder i forhold til religion, da en dialog er bedre end et arrogant
svar som, "læs vores love".

> Du vil have dialog og ikke en ren udmelding fra vor statsminister,
> som gør det klart over for disse antidemokratiske tilbagestående
> individer, at ytringsfriheden kommer før islam.

Ja da, selvfølgelig vil jeg da det, da jeg gerne ser en integration, hvor
du, som jeg læser det mellem linierne, ikke ønsker det.

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 23-10-05 10:23

> De fleste har, et mindre tal har ikke.

Tja, som jeg skrev tidligere, så er du ikke sen til at forsvare hele
flokken.

> Du sludrer og desværre så passser det ikke hvad du skriver.

Du skriver, at du hellere vil have en dialog, i stedet for, at Fogh melder
klart ud med Danmarks lovgivning.

> Jeg har skrevet at man skal fortælle hvorfor vi mener at ytringsfriheden
> også gælder i forhold til religion, da en dialog er bedre end et arrogant
> svar som, "læs vores love".

Jeg kan ikke se, hvad det skulle hjælpe, når vores lovgivning nu ikke kan
være anderledes.
Der er da ingen grund til at tærske langhalm på den sag.
De kan acceptere dansk lov, eller holde sin kæft og fise af.

> Ja da, selvfølgelig vil jeg da det, da jeg gerne ser en integration, hvor
> du, som jeg læser det mellem linierne, ikke ønsker det.

Og du vil have, at hele den toneangivende islamiske verden skal integreres i
Danmark?
Det er udefrakomende såvel som herboende toneangivende islamiske
fundamentalister, som klager deres nød over dansk ytringsfrihed.
Og det vil du have en dialog med dem om?
Du har i så fald bevist din manglende evne til at tænke demokratisk og
dansk.

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 23-10-05 14:49

Jim wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, som jeg skrev tidligere, så er du ikke sen til at forsvare hele
> flokken.

Det er jo der din kæde falder af!
Jeg forsvarer ingen "flok", men siger netop at det du kalder for en "flok",
er en masse enkelt individder.
Vil du gerne ses på i udlandet, på hvordan Christiania er/var, på at der
bliver solgt hash alle steder, eller på dine egne handlinger?

> Du skriver, at du hellere vil have en dialog, i stedet for, at Fogh
> melder klart ud med Danmarks lovgivning.

Jeg skriver at en forklaring kan være på sin plads, i stedet for at være
arogant.

> Jeg kan ikke se, hvad det skulle hjælpe, når vores lovgivning nu ikke
> kan være anderledes.

Næ, for du og jeg kender til hvor lovgivningen har sit fundamenet.

> Der er da ingen grund til at tærske langhalm på den sag.
> De kan acceptere dansk lov, eller holde sin kæft og fise af.

Og det hjælper på at integrere de af deres tidligere landsmænd som er i
vores land, eller vil det blive set som arogance og mangel på villighed til
integration og dialog?

> Og du vil have, at hele den toneangivende islamiske verden skal
> integreres i Danmark?

Næ, de der er i landet, og da de selvfølgelig ser med interesse på denne
sag, så forklarer vi ikke kun ambassadørene det, men også deres landsmænd
det, som er i landet.

> Det er udefrakomende såvel som herboende toneangivende islamiske
> fundamentalister, som klager deres nød over dansk ytringsfrihed.
> Og det vil du have en dialog med dem om?

Så du mener at det er Islamister der beder om en forklaring?
Det gør jeg så ikke.

> Du har i så fald bevist din manglende evne til at tænke demokratisk og
> dansk.

Så ved du ikke hvad demokrati er, det er ihvertfald ikke, at man *ikke* vil
en dialog, nærmere det modsatte.

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 23-10-05 15:23

> Det er jo der din kæde falder af!
> Jeg forsvarer ingen "flok", men siger netop at det du kalder for en
> "flok", er en masse enkelt individder.

Set i forhold til islam, så er de een masse.
De har islam tilfælles.
Og det er nok for mig.

> Vil du gerne ses på i udlandet, på hvordan Christiania er/var, på at der
> bliver solgt hash alle steder, eller på dine egne handlinger?

Og hvad er det lige, som er fællenævneren her?
Du kan ikke sammenligne de to ting.
Det kommer du nok aldrig til at forstå.

> Jeg skriver at en forklaring kan være på sin plads, i stedet for at være
> arogant.

Jeg ser ingen arrogance i Foghs svar til muhamedanerne.

> Næ, for du og jeg kender til hvor lovgivningen har sit fundamenet.

Den har fundament i det danske demokrati, hvor også ytringsfriheden fylder
en hel del.

> Og det hjælper på at integrere de af deres tidligere landsmænd som er i
> vores land, eller vil det blive set som arogance og mangel på villighed
> til integration og dialog?

Det er et ubetydeligt mindretal af muslimer, som fremstår som intgreret i
det danske samfund.
Alle herboende muhamedanere har stadig islam som udgangspunkt, når de skal
definere sig selv.
Og det er det, de har bygget deres liv og værdier op på.

> Næ, de der er i landet, og da de selvfølgelig ser med interesse på denne
> sag, så forklarer vi ikke kun ambassadørene det, men også deres landsmænd
> det, som er i landet.

Hvis de ikke vil være danske, de af dem, som har valgt at bo permanent i DK,
og vil de ikke leve efter dansk lov, så foreslår jeg, at de pakker deres
sydfrugter og daffer af til varmere lande, hvor deres egen forsnævrede
opfattelse af ytringsfrihed hersker, kaldet sharia.
Og det må være i deres egen interesse at lade sig integrere, og så må de
selv sætte sig ind i dansk lovgivning.
Men du ved jo ligeså godt som jeg, at muhamedanere ikke vil lade sig
integrere, altså lade deres islamiske baggrund ligge derhjemme i deres
hjemlande.

> Så du mener at det er Islamister der beder om en forklaring?
> Det gør jeg så ikke.

De må da være islamiske fundamentalister, når de lever efter nogle
fundamentale islamiske regler og kræver, at danskerne efterlever dem i
Danmark.

> Så ved du ikke hvad demokrati er, det er ihvertfald ikke, at man *ikke*
> vil en dialog, nærmere det modsatte.

Du tager fejl.
Det er ikke Foghs pligt at indgå i en dialog med islamiske fundamentalister
og spille behagesyg.
Det er derimod Foghs pligt at være fast i udmeldingen om den danske
grundlovssikrede ret til ytringsfrihed.
Hvis først Fogh begynder med at blive behagesyg, så har han startet en
farlig glidebane, som ikke er til at kæmpe sig ud af igen.

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 23-10-05 16:00

Jim wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Set i forhold til islam, så er de een masse.
> De har islam tilfælles.
> Og det er nok for mig.

Og det er jo forkert, hvilket din egen regering fortæller dig, hvad du kan
se dagligt, hvis du ellers ønsker at se det.

> Og hvad er det lige, som er fællenævneren her?
> Du kan ikke sammenligne de to ting.
> Det kommer du nok aldrig til at forstå.

Det er dig der er ude på overdrevet, men det vil du bare være, og det kan
der ikke laves om på.
Det er mennesker som dig, der er med til at skabe et hadsamfund, og som,
hvis i for held med jeres foretagende, muligvis sørger for at der kommer en
religionskrig, er det bare for at sige, "hvad sagde vi", eller ser du slet
ikke konsekvenserne af dine handlinger, og mangel på samme?

> Jeg ser ingen arrogance i Foghs svar til muhamedanerne.

Alt afhænger af øjnene der ser, og hvis de han svarer ser det som sådan, så
er det jo underordnet hvad du og jeg synes.

> Den har fundament i det danske demokrati, hvor også ytringsfriheden
> fylder en hel del.

Fodfinte, svar nu i stedet om mangel på dialog er foreneligt med et
Demokratisk samfund?

> Det er et ubetydeligt mindretal af muslimer, som fremstår som
> intgreret i det danske samfund.

Omvendt.

> Alle herboende muhamedanere har stadig islam som udgangspunkt, når de
> skal definere sig selv.

Og?

> [...]

> at de pakker deres sydfrugter og daffer af til varmere lande, hvor
> deres egen forsnævrede opfattelse af ytringsfrihed hersker, kaldet

Det er et fåtal af Muslimer i danmark der ønsker Sahria lovgivning.

> Og det må være i deres egen interesse at lade sig integrere, og så må
> de selv sætte sig ind i dansk lovgivning.

Det har de nok også gjort, men for at forstå den, skal man også forstå hvad
den har sit fundament i.

> Men du ved jo ligeså godt som jeg, at muhamedanere ikke vil lade sig
> integrere, altså lade deres islamiske baggrund ligge derhjemme i deres
> hjemlande.

Nej, det gør jeg faktisk ikke.

> De må da være islamiske fundamentalister, når de lever efter nogle
> fundamentale islamiske regler og kræver, at danskerne efterlever dem i
> Danmark.

Hvad er der fundamentalistisk i at bede om noget?

> Du tager fejl.
> Det er ikke Foghs pligt at indgå i en dialog med islamiske
> fundamentalister og spille behagesyg.

Din film er knækket, jeg har heller ikke skrevet at det er hans pligt, men
at det ville gøre meget for de der bor her i landet, og det vil gøre meget
for de lande der beder om en forklaring.

> Det er derimod Foghs pligt at være fast i udmeldingen om den danske
> grundlovssikrede ret til ytringsfrihed.

Og det er man ikke fordi man forklarer?

> Hvis først Fogh begynder med at blive behagesyg, så har han startet en
> farlig glidebane, som ikke er til at kæmpe sig ud af igen.

Så at gå i dialog er at behage...

Tjaaee.

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 23-10-05 17:15

> Og det er jo forkert, hvilket din egen regering fortæller dig, hvad du kan
> se dagligt, hvis du ellers ønsker at se det.

Min egen regering?
Hvad har min regering med det at gøre?
Jeg har endnu ikke hørt en eneste muhamedaner spørge efter flæskestegen på
en dansk restaurant?
Tror du da det er tilfældigt?
Jeg har endnu ikke set en eneste muhamedaner kritisere islam offentlig og gå
i direkte debat med diverse såkaldte islamisk geistlige.
Hvorfor er frafaldne muslimer nødt til at gå under jorden, og når de efter
bruddet kritiserer islam?

> [...]
> en religionskrig, er det bare for at sige, "hvad sagde vi", eller ser du
> slet ikke konsekvenserne af dine handlinger, og mangel på samme?

Og du er sikker på, at det ikke er koranen, som indgyder og opfordrer til
had mod ikke-muslimer?
Og her er det tilladt at tænke to gange, før du svarer.

> Alt afhænger af øjnene der ser, og hvis de han svarer ser det som sådan,
> så er det jo underordnet hvad du og jeg synes.

Hvorfor skriver du så, at han er arrogant, når det ikke betyder en skid,
hvad du mener.

> Fodfinte, svar nu i stedet om mangel på dialog er foreneligt med et
> Demokratisk samfund?

Dialog og forhandling er en del af demokratiet, når det drejer sig om
interne sager i den alm. lovgivning, og når der skal udarbejdes nye love.
Ligeledes, er det en del af den demokratiske grundpille, når vi bevæger os i
sekulære sammenhænge.
Men når folk med middelalderlig tankegang, som ovenikøbet kommer udefra og
tilmed ikke har en skid til overs for Vesten og det sekulære samfund, vi
lever i, så kan man ikke svare mere diplomatisk end det, Fogh gør.
Demokrati og ytringsfrihed er ikke til diskusion i Danmark. Det er bare to
ting, der skal være der.
Men det er du ikke enig i?

> Omvendt.

Bevis det!

> Og?

Ergo er de ikke integreret.

> Og?

Danskere definerer ikke deres identitet efter religion, og har ikke bygget
deres liv og samfundsværdier op på hverken undertrykkelse af kvinder,
markante begrænsninger i ytringsfriheden eller islamiske latterligheder som
den omtalte.
Men det lever du måske efter hjemme hos dig?

> Det er et fåtal af Muslimer i danmark der ønsker Sahria lovgivning.

Nå!

> Det har de nok også gjort, men for at forstå den, skal man også forstå
> hvad den har sit fundament i.

Hvilket også er deres egen forbandede pligt at sætte sig ind i.

> Nej, det gør jeg faktisk ikke.

Så må vi jo håbe, at du en dag går hen og bliver klogere.

> Hvad er der fundamentalistisk i at bede om noget?

Intet.
Hvor skriver jeg det?

> Din film er knækket, jeg har heller ikke skrevet at det er hans pligt, men
> at det ville gøre meget for de der bor her i landet, og det vil gøre meget
> for de lande der beder om en forklaring.

Det er ikke et spørgsmål om, hvad Fogh kan gøre for herboende muhamedanere,
men hvad de herboende muhamedanere selv kan gøre.

> Og det er man ikke fordi man forklarer?

Hvad er der at forklare, og hvorfor?

> Så at gå i dialog er at behage...

Når det drejer sig om at debatere ytringsfriheden med muhamedanere, så ja.

J.

Fra : Henri Gath

Dato : 23-10-05 20:05

> [...]

> Og det hjælper på at integrere de af deres tidligere landsmænd som er i
> vores land, eller vil det blive set som arogance og mangel på villighed

De kan krafedme integrere sig selv, de sløve røvhuller....ellers kan de
eddermanen fise af....fik du den? Tror du vores land er et stort
socialpædagogsik seminarium? Ud med lortet hvis de ikke kan klare tingene
selv!

Fra : Allan Riise

Dato : 23-10-05 22:38

Henri Gath wrote:
> [...]
> de eddermanen fise af....fik du den? Tror du vores land er et stort
> socialpædagogsik seminarium? Ud med lortet hvis de ikke kan klare

Tag det nu roooligt, træk vejret dybt ned i lungerne.
Sæt dig ned og start dine mantra, og husk nu på de 8 veje....

--
Allan Riiise

Fra : Henri Gath

Dato : 22-10-05 17:57

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Yoghurt og Fetaost det er en meget stor eksportvare til netop de Arabiske
> lande, for ikke at tale om Asien, f.eks. Indonesien.

Vorherrebevares..........Du er også bare en principløs vatnisse...anede
mig....

Fra : Allan Riise

Dato : 22-10-05 18:17

Henri Gath wrote:

> Vorherrebevares..........Du er også bare en principløs
> vatnisse...anede mig....

Næ, jeg fortæller bare at det har omkostninger, men intet om ytringsfriheden
er værd at sætte det på spidsen over, eller ej.

Men jeg regnede heller ikke med at du kunne forstå noget af det jeg skrev.

--
Allan Riise

Fra : Henri Gath

Dato : 22-10-05 18:26

> Næ, jeg fortæller bare at det har omkostninger, men intet om
> ytringsfriheden er værd at sætte det på spidsen over, eller ej.

Hvorfor så overhovedet nævne det? Hvis du var principfast og havde mandsmod,
havde du jo slet ikke tænkt i de baner, vel vatpik?
Men du mener måske, at du er kompetent til at belære andre om, at valg har
omkostninger? Det tror du ikke andre ved i forvejen?

Igen.....godt at typer som dig ikkke styrer verden....så havde vi sgu talt
enten tysk eller arabisk. Føj!

Fra : Allan Riise

Dato : 22-10-05 18:30

Henri Gath wrote:

> Hvorfor så overhovedet nævne det? Hvis du var principfast og havde
> mandsmod, havde du jo slet ikke tænkt i de baner?

Jo, man skal altid veje for og imod.

> Men du mener måske, at du er kompetent til at belære andre om, at
> valg har omkostninger? Det tror du ikke andre ved i forvejen?

Det virker ikke latid sådan med de bastante udmeldinger der fremkommer her i
gruppen, nej.

> Igen.....godt at typer som dig ikkke styrer verden....så havde vi sgu
> talt enten tysk eller arabisk. Føj!

Hvis du synes, men det gør ikke dit skriv rigtigt af den grund.

--
Allan Riise

Fra : Henri Gath

Dato : 22-10-05 18:44

> Jo, man skal altid veje for og imod.

skal man det? Man skal overveje for og imod, om hvorvidt nogle har ret til
at angribe vores ytringsfrihed? Og man skal overveje for og imod, om man vil
forsvare den? Man vil muligvis ikke forsvare den, hvis det betyder, at det
går ud over eksporten? Er det det, man skal overveje?

Fra : Allan Riise

Dato : 22-10-05 18:52

Henri Gath wrote:
> [...]
> imod, om man vil forsvare den? Man vil muligvis ikke forsvare den,
> hvis det betyder, at det går ud over eksporten? Er det det, man skal

Man skal altid veje for og imod, det er en grundregel som er værd at
efterleve.

Er det værd for dig at slå ihjel, fordi en har overtrådt en færdselsregel og
taget din parkeringsplads, eller kan det betale sig at fortælle vedkommedne
at loven er som den er, og at man kan se sig nødsaget til at gå rettens vej?

Man skal overveje om det kan betale sig at forklare vores syn på
ytringsfrihed for at andre kan forstå vores bevæggrunde, og dermed fatholde
en stor eksport, eller om man vil være arrogant og sige, "Take it or leave
it", og risikere samme eksport forsvinder.
(Derudover mener jeg altid at man skal forklare for dem der ej forstår)

Jeg har aldrig skrevet at man skulle forlade ytringsfriheden, eller ikke
forsvare den, kun måden man kan *forsvare* den på, men du er så fyldt med
eder og forbendelser i dit "gode" Buddha hjerte (?) at du ikke kan læse hvad
der bliver skrevet.
Jeg synes det er synd for dig, og vil smide lidt gedeblod på bålet for dig i
nat.

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 22-10-05 18:13

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Yoghurt og Fetaost det er en meget stor eksportvare til netop de Arabiske
> lande

Men vi producerer da netop ikke fetaost, kun et erstatningsprodukt lavet
af komælk ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 22-10-05 18:21

"Per Rønne" wrote:

> Men vi producerer da netop ikke fetaost, kun et erstatningsprodukt
> lavet af komælk ...

Som hedder Fetaost ( Navneret vundet ved EF-Domstolen ) , og som eksporteres
i store kvantiteter til bl.a Saudi.Arabien o.s.v.

--
Allan Riise

Fra : Croc®

Dato : 22-10-05 22:01

On Sat, 22 Oct 2005 19:20:33 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Som hedder Fetaost ( Navneret vundet ved EF-Domstolen ) , og som eksporteres
>i store kvantiteter til bl.a Saudi.Arabien o.s.v.

desværre Allan sagen blev tabt, du kan bare gå ned i Brugsen og se
hvad osten kaldes i dag. Kig efter noget med salat.

Regards Croc®

Fra : Allan Riise

Dato : 23-10-05 10:02

Croc® wrote:

> desværre Allan sagen blev tabt, du kan bare gå ned i Brugsen og se
> hvad osten kaldes i dag. Kig efter noget med salat.

Er det ikke kun i EU regi?
Jeg var inde og kigge på Arla/MDFoods hjemmeside i går, og mener bestemt at
de skrev at Fetaost var en stor eksportvare til S-A og lign. lande.
Desværre kan jeg ikke komme ind på deres side i dag (?).

--
Allan Riise

Fra : Allan Riise

Dato : 23-10-05 18:29

http://www.arla.dk/appl/HJ/HJ401/HJ401D01.nsf/O/B5527E1AD5BEC6B4C1256E510043763B

--
Allan Riise

Fra : Croc®

Dato : 23-10-05 19:16

On Sun, 23 Oct 2005 19:29:06 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>http://www.arla.dk/appl/HJ/HJ401/HJ401D01.nsf/O/B5527E1AD5BEC6B4C1256E510043763B

Allan du opfatter da forhåbentlig ikke et produktfoto som
dokumentation?

Faktum er at Danmark tabte sagen om navnebeskyttelse til Grækenland,
og sagen blev siden anket, ogdet er der vi befinder os lige nu.

Regards Croc®

p.s. Lad være med at købe UF-Feta, det smager af h..... til.
(UF = ultrafiltreret, som udføres for at hæve tørstof og reducere
mælkesukkeret)

Fra : Allan Riise

Dato : 23-10-05 19:23

Croc® wrote:

> Allan du opfatter da forhåbentlig ikke et produktfoto som
> dokumentation?

Nej for helvede, det er slet ikke det jeg skriver om, men at man i de lande
vi taler om, køber en stor del "Fetaost" lavet på hmmm, "Dasnke mejerier"
altså den store eksport jeg ytaler om, ikke andet.

IE. Det kan koste Danmark ikke at ville en dialog, men kun henvise til
lovtekst.
Netop min pointe, intet andet i det.

Jeg ved godt at vi først tabte, så vandt vi, så tabte vi igen, og nu er der
påny en sag, ang. Feta navnet.

--
Allan Riise

Fra : T.Liljeberg

Dato : 23-10-05 21:12

On Sun, 23 Oct 2005 20:22:34 +0200, in dk.politik "Allan Riise"
<Ari06@pc.dk> wrote:

>Det kan koste Danmark ikke at ville en dialog, men kun henvise til
>lovtekst.

Jeg forstår altså ikke helt, hvad det er for en dialog du bliver ved
at tale om.

Fra : Allan Riise

Dato : 23-10-05 22:40

T.Liljeberg wrote:

> Jeg forstår altså ikke helt, hvad det er for en dialog du bliver ved
> at tale om.

Den dialog som ambassadørene har bedt om, og jeg er ligeglad med om det er
Fogh eller hvem pokker, bare det er officielt, i stedet for at sige "sådan
er loven, take it or leave it" hvilket kan virke meget arrogant.

--
Allan Riise

Fra : T.Liljeberg

Dato : 23-10-05 23:41

On Sun, 23 Oct 2005 23:39:33 +0200, in dk.politik "Allan Riise"
<Ari06@pc.dk> wrote:

>Den dialog som ambassadørene har bedt om, og jeg er ligeglad med om det er
>Fogh eller hvem pokker, bare det er officielt, i stedet for at sige "sådan
>er loven, take it or leave it" hvilket kan virke meget arrogant.

Hvad er der at tale om, i denne dialog? Der er INGEN mulighed for
kompromis, der er intet der skal forklares eller undskyldes fra Foghs
eller det officielle Danmarks side. Hvad er det konkret, der skal
tales om, i denne dialog?

Fra : Allan Riise

Dato : 24-10-05 07:27

T.Liljeberg wrote:

> [...]
> kompromis, der er intet der skal forklares eller undskyldes fra Foghs
> eller det officielle Danmarks side. Hvad er det konkret, der skal

Jeg troede at du var bare lidt klogere, og var lidt mere interesseret i hvad
man realpolitisk kan gøre, for at få fjernet enhver tvivl, når der er en
tvist stater imellem.

Det er da fløjtende om vi ikke laver om på loven, det skal vi da heller
ikke, men det er da en klar udmelding hvis man vil give sig tid til at
forklare hvorfor man ikke vil ændre på loven, hvorfor den er som den er,
hvilket fundament loven hviler på, sagt af det off. Danmark til disse
ambassadører, nemlig det at vi står fast, og her er bevæggrundene til
hvorfor.
Man kan i samme dialog jo sagtens gå ind og sige at man skam respekterer
Islam som religion, men det at respektere en religion giver ikke det at
ytringsfriheden skal stå under for samme.

"Sådan er det, spis den", er jo ikke med til at fremme en dialog staer
imellem, men er med til at stoppe dialogen.

--
Allan Riise

Fra : T.Liljeberg

Dato : 25-10-05 04:59

On Mon, 24 Oct 2005 08:26:42 +0200, in dk.politik "Allan Riise"
<Ari06@pc.dk> wrote:

>Jeg troede at du var bare lidt klogere, og var lidt mere interesseret i hvad
>man realpolitisk kan gøre, for at få fjernet enhver tvivl, når der er en
>tvist stater imellem.

Jeg mener, at det bedste er at undgå tvivl og usikkerhed. Så derfor
hellere klart melde ud, når der a priori absolut ikke er mulighed for
noget der bare kommer i nærheden af forhandling eller kompromis.

> [...]
>hvilket fundament loven hviler på, sagt af det off. Danmark til disse
>ambassadører, nemlig det at vi står fast, og her er bevæggrundene til

Det synes jeg da også, at brevet gjorde.

>Man kan i samme dialog jo sagtens gå ind og sige at man skam respekterer
>Islam som religion, men det at respektere en religion giver ikke det at
>ytringsfriheden skal stå under for samme.

Der er ikke noget at diskutere eller snakke om, og Fogh har da også
helt rimeligt afvist at tage et møde for at diskutere sagen med de 11
ambassadører.

>"Sådan er det, spis den", er jo ikke med til at fremme en dialog staer
>imellem, men er med til at stoppe dialogen.

"Begræns jeres mest fundamentale politiske frihedsrettighed" er jo
heller ikke særlig fremmende for dialog. Det tangerer faktisk en
fornærmelse, ikke mindst når det kommer fra diplomater, der udmærket
ved, hvorfor tingene er som de er, og at det er ganske umuligt for
statsministeren at gøre noget ved det.

Men hvis jeg skal opsummere dit ikke-svar som jeg opfatter det, så er
den dialog du taler om i virkeligheden ikke en dialog, men derimod en
høflig og respektfuld afvisning af ambassadørernes forslag. I modstrid
til den kortfattede og klare afvisning Fogh gav. Og i modsætning til
den uhøflige og disrespektfulde anmodning ambassadørerne fremsatte i
deres brev.

Fra : Croc®

Dato : 25-10-05 11:51

On Mon, 24 Oct 2005 20:59:13 -0700, T.Liljeberg <tl_dp@adelphia.net>
wrote:

>Der er ikke noget at diskutere eller snakke om, og Fogh har da også
>helt rimeligt afvist at tage et møde for at diskutere sagen med de 11
>ambassadører.

Jeg mener det er en fejl at henvise til domstolene. Han burde istedet
arbejde for at fjerne domstolenes muligheder for at dømme folk for
blasfemi.

Regards Croc®

Fra : morten sorensen

Dato : 25-10-05 12:12

Croc® wrote:

> Jeg mener det er en fejl at henvise til domstolene.

Det er det også set ud fra det synspunkt at paragraf 140 burde give
ambassadørerne ret, da der står at det er ulovligt at offentligt forhåne
et religionssamfund troslærdomme.

Så vidt jeg forstår er det der er sket en klokkeklar overtrædelse af
islam. Det eneste der kan forhindre en dom, er vel at retspraksis ikke
er så bogstavelig.

Hvis JP ikke dømmes, kan jeg ikke se paragraffens værdi overhovedet.

> Han burde istedet
> arbejde for at fjerne domstolenes muligheder for at dømme folk for
> blasfemi.

Forhåbenligt ender det med sagsanlæg og chokerende dom.

Da vil folketinget ikke have andet valg end at fjerne paragraffen.

--

morten sorensen

Fra : Croc®

Dato : 25-10-05 12:42

On Tue, 25 Oct 2005 13:12:05 +0200, morten sorensen
<morten@mortens.net_DELETE> wrote:

> [...]
>
>Så vidt jeg forstår er det der er sket en klokkeklar overtrædelse af
>islam. Det eneste der kan forhindre en dom, er vel at retspraksis ikke

Jeg finder det egentlig utroligt at ingen har påpeget den vinkel, da
den er ulig mere interessant end A.F.R.s afvisning af ambassadørerne.
Han gav dem jo også en opskrift til at få deres vilje statueret

>Hvis JP ikke dømmes, kan jeg ikke se paragraffens værdi overhovedet.

Jeg har aldrig begrebet den paragraf, men som folk siger er Danmark et
sekulært folkestyre, så det er nok ikke en rigtig paragraf.

>Forhåbenligt ender det med sagsanlæg og chokerende dom.
>
>Da vil folketinget ikke have andet valg end at fjerne paragraffen.

Jeg ville være mere tryg ved at have politikere der kunne identificere
og fjerne idiotiske paragraffer, end at have ditto der kun er istand
til "damage control".

Regards Croc®

Fra : morten sorensen

Dato : 25-10-05 13:17

Croc® wrote:

> Jeg finder det egentlig utroligt at ingen har påpeget den vinkel, da
> den er ulig mere interessant end A.F.R.s afvisning af ambassadørerne.

Absolut. Hvis sagen anlægges, kan resultatet (i første omgang) egentligt
kun blive berøveligt. Enten er blasfemi rent faktisk forbudt i DK eller
også har vi paragraffer i straffeloven der ikke skal tages alvorligt.

Begge situationer finder jeg uholdbare.

> Jeg ville være mere tryg ved at have politikere der kunne identificere
> og fjerne idiotiske paragraffer, end at have ditto der kun er istand
> til "damage control".

Jeg foretrækker også fremsyn - men der var desværre ikke udsigt til at
få paragraffen ophævet. Det er lidt ligesom kongehuset - folk ved godt
at det er forældet og der dybest set er pricipielle problemer ift det,
men så længe det ikke gør skade vil man ikke gøre noget.

--

morten sorensen

Fra : Jim

Dato : 25-10-05 14:28

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Det er det også set ud fra det synspunkt at paragraf 140 burde give
> ambassadørerne ret, da der står at det er ulovligt at offentligt forhåne
> et religionssamfund troslærdomme.

Og hvad gør vi så ved alle de køer, vi har på lager?
Koen er hellig i Indien, så den kan vi ikke længere spise.
Rotten er også hellig i Rottetemplet i Indien.
Så må vi ikke længere slå rotter ihjel.
Vi foretager mange forhånelser af religioner verden over, hvis det at tegne
et billede af en gammel skagabe skulle være forhånelse af islam og profeten
(POHG).

> Så vidt jeg forstår er det der er sket en klokkeklar overtrædelse af
> islam. Det eneste der kan forhindre en dom, er vel at retspraksis ikke er
> så bogstavelig.

Her i Danmark gælder islams love ikke?

> Hvis JP ikke dømmes, kan jeg ikke se paragraffens værdi overhovedet.

Det kan jeg ved gud heller ikke se. ;0)
- hvilket jeg aldrig har.

Vi skal vel bare have fjernet blasfemi§'en.

> Forhåbenligt ender det med sagsanlæg og chokerende dom.

Forhåbentlig ender det med, at ambassadørerne retter ind til højre eller
forlader Danmark.

> Da vil folketinget ikke have andet valg end at fjerne paragraffen.

Det ser jeg nu gerne alligevel ligegyldigt hvad.

J.

Fra : morten sorensen

Dato : 25-10-05 14:45

Jim wrote:

> [...]
> et billede af en gammel skagabe skulle være forhånelse af islam og profeten

Der er imho en klar forskel på at man i DK har et andet syn på hvilke
dyr man æder end andre lande. Jeg har endnu ikke hørt en muslim omtale
danskeres svinekødsspiseri som en hån mod islam.

JPs tegninger blev bragt netop fordi det er forbudt i islam. Vi spiser
ikke køer for at pisse hinduer af.

> Her i Danmark gælder islams love ikke?

Man skal ikke læse paragraffen særligt bogstaveligt for at det faktisk
er sådan at lovene gælder. Islamer et godkendt religionssamfund og
sådannes troslærdom må ikke forhånes.

> Det kan jeg ved gud heller ikke se. ;0)
> - hvilket jeg aldrig har.

Paragraffen var i bedste fald uskadelig; nu kan den reelt indskrænke
ytringsfriheden på en helt uacceptabel måde.

> Vi skal vel bare have fjernet blasfemi§'en.

'Bare'? Der er stort set ingen der ville gøre det. Måske en dom kan få
dem på andre tanker.

--

morten sorensen

Fra : GB

Dato : 25-10-05 15:01

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> JPs tegninger blev bragt netop fordi det er forbudt i islam. Vi spiser
> ikke køer for at pisse hinduer af.

Måske også for at vise blåøjede, velmenende, naive, snart-dhimmier-uden-at-
vide-det danskere som dig, hvad det egentlig er, socialisterne, de radikale
og grådige DA'ere har lukket ind i landet.

--
He, who Controls the Spice, Controls the Universe.
The Sleeper Must Awaken!

Fra : morten sorensen

Dato : 25-10-05 20:36

GB wrote:
> [...]
> vide-det danskere som dig, hvad det egentlig er, socialisterne, de radikale
> og grådige DA'ere har lukket ind i landet.

Hvad er det du vil sige?

--

morten sorensen

Fra : Egon Stich

Dato : 25-10-05 12:50

> [...]
>
> Så vidt jeg forstår er det der er sket en klokkeklar overtrædelse af
> islam. Det eneste der kan forhindre en dom, er vel at retspraksis ikke

Nu er det jo, heldigvis, således, at en "forhånelse" må defineres udfra
dansk opfattelse.
At en flok hedninger tror, at deres opfattelse af begrebet automatisk skal
gælde i andre kulturer, er jo hen i vejret.

Men samtidig en begrundelse for at afskaffe denne overflødige lov.

Tænk, hvis en hindu begyndte at holde fritgående køer på Vesterbrogade.
Og fandt det "krænkende", hvis politiet fjernede dem?
Hvor går grænsen, for hvad vi skal accepterer?

MVH
Egon

Fra : morten sorensen

Dato : 25-10-05 20:38

Egon Stich wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Nu er det jo, heldigvis, således, at en "forhånelse" må defineres udfra
> dansk opfattelse.

Læs paragraffen. Det er ret klart at den er overtrådt.

> At en flok hedninger tror, at deres opfattelse af begrebet automatisk skal
> gælde i andre kulturer, er jo hen i vejret.

Det må komme an på retspraksis.

> Men samtidig en begrundelse for at afskaffe denne overflødige lov.

Ja - den skal helt væk.

> Tænk, hvis en hindu begyndte at holde fritgående køer på Vesterbrogade.
> Og fandt det "krænkende", hvis politiet fjernede dem?
> Hvor går grænsen, for hvad vi skal accepterer?

Den skal bare væk - men nu er paragraffen der desværre - så det bliver
interessant at se om blasfemi virkelig er et begreb i DK eller om
straffeloven bare er for sjov og slet ikke så alvorligt ment.

--

morten sorensen

Fra : GB

Dato : 25-10-05 21:50

> Den skal bare væk - men nu er paragraffen der desværre - så det bliver
> interessant at se om blasfemi virkelig er et begreb i DK eller om
> straffeloven bare er for sjov og slet ikke så alvorligt ment.

Det er den da. Haha. Muhamedanerne kan tillade sig hvad som helst uden at
266b, injurie- eller blasfemiloven tages i anvendelse, fordi der er danske
idioter nok til at apologere, og politikere og domstole iøvrigt lider af
ekstrem berøringsangst overfor denne snart verdensomspændende religiøse
nazi-bevægelse.

Fra : morten sorensen

Dato : 25-10-05 22:16

GB wrote:
> morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> Det er den da. Haha. Muhamedanerne kan tillade sig hvad som helst uden at
> 266b,

Blev HuT ikke dømt?

> injurie- eller blasfemiloven tages i anvendelse, fordi der er danske
> idioter nok til at apologere,

Jeg håber nu den bliver taget i anvendelse fordi den nu engang står i
straffeloven. Og derefter håber jeg at politikerne indser det totalt
uholdbare i sådan en paragraf så den uden yderligere diskussion fjernes.

--

morten sorensen

Fra : GB

Dato : 25-10-05 23:45

> Blev HuT ikke dømt?

Vor ven Fadi fik en betinget dom. Han burde være smidt ud af landet for
fuld musik. Medsamt alle hans kumpaner. Men han bliver jo af visse
apologeter betragtet som "dansker"...

> [...]
> straffeloven. Og derefter håber jeg at politikerne indser det totalt
> uholdbare i sådan en paragraf så den uden yderligere diskussion

Problemet er først og fremmest den ensidige anvendelse af 266b. Det kunne
være interessant at gøre som nogle engelske kristne, som vil anmelde
sælgere af koranen for udbredelse af racistisk propaganda - den er let
underbygget, men det er der bare ikke nogen som har haft fantasi til
endnu. Men hvis Glistrup siger sandheder om muhamedanerne, kommer han i
spjældet.

Fra : morten sorensen

Dato : 26-10-05 09:18

GB wrote:
> morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> Vor ven Fadi fik en betinget dom.

Altså blev han dømt.

> [...]
> underbygget, men det er der bare ikke nogen som har haft fantasi til
> endnu. Men hvis Glistrup siger sandheder om muhamedanerne, kommer han i

Nej - det er fordi han formulerer det som en 100% forhånelse. Samtlige
af hans pointer kunne han let omformulere så han end ikke var tæt på at
bryde paragraffen.

Bryder man 266b er det reelt fordi man ønsker det.

Når det så er sagt, ville jeg også helst have den fjernet. Den er dog
ikke den møllesten om demokratiet nogle martyrer vil gøre den til.

--

morten sorensen

Fra : Jim

Dato : 26-10-05 10:10

> Altså blev han dømt.

Han er da ikke blevet dømt for stadig at have siden om at dræbe jøder på HuT
website.
Det er det, der er galt.
Følg nu med Morten.
http://hizb-ut-tahrir.dk/show.php?table=lbsedler&fileid=18

Når nu løbesedlen stadig er aktiv, så er der et stort problem med vor
retssikkerhed.

Og læs så, hvad man skriver her på en anden side.
http://www.khilafah.dk/retssag/talenret.html
Hvor der bland andet står skrevet følgende:
"Quran-versets indhold og kontekst
Den omtalte løbeseddel er udgivet i den islamiske verden og er relateret til
de massakrer, massemord og forbrydelser, som jøderne begår mod den
våbenløse, civile befolkning i Palæstina."

Man mener tilsyneladende, at når man skriver en løbeseddel på dansk og så på
en hjemmeside, der kan læses over hele verden, at den kun er omdelt i den
muslimske verden.
Javel ja, de tror åbenbart, at hele verden allerede er deres.
Og læs gerne videre, men sæt dig ned, så du ikke vælter af forbløffelse.
Hvis du mener, at det er ok at skrive den slags racistisk materiale og lægge
det på nettet, så må jeg sige, at vores lovgivning trænger til en ombygning.

J.

Fra : morten sorensen

Dato : 26-10-05 10:36

Jim wrote:

> Han er da ikke blevet dømt for stadig at have siden om at dræbe jøder på HuT
> website.
> Det er det, der er galt.

Han er blevet dømt. Punktum. det var pointen - at muslimer altså godt
kan dømmes efter 266b. Ganske vist kun fordi han var så uforsigtig at
forhåne en anden minoritet - men ikke desto mindre - muslimer kan dømmes.

> Hvis du mener, at det er ok at skrive den slags racistisk materiale og lægge
> det på nettet, så må jeg sige, at vores lovgivning trænger til en ombygning.

Det siger jeg ikke så meget som et eneste sted. Min pointe var at
muslimer *KAN* dømmes efter 266b.

--

morten sorensen

Fra : Jim

Dato : 26-10-05 11:14

> Han er blevet dømt. Punktum. det var pointen - at muslimer altså godt kan
> dømmes efter 266b. Ganske vist kun fordi han var så uforsigtig at forhåne
> en anden minoritet - men ikke desto mindre - muslimer kan dømmes.

Lad mig så sige det på en anden måde.
Hvorfor skal Glistrup fængsles, når han bliver dømt efter 266b, når
ekstremisten Fadi kan nøjes med en betinget dom?

> Det siger jeg ikke så meget som et eneste sted. Min pointe var at muslimer
> *KAN* dømmes efter 266b.

Tilsyneladende kun med en betinget dom.
Mener du ikke, at han burde have haft en ubetinget fængselsdom?
Eller er du for kylling til at sige din ærlige mening?

Resten forholder du dig ikke til.
Har du læst siderne, jeg linkede til?
Hvad er din mening om dem?
Skal der falde domme for disse, eller finder du dem ok?

J.

Fra : morten sorensen

Dato : 26-10-05 11:42

Jim wrote:

> Hvorfor skal Glistrup fængsles, når han bliver dømt efter 266b, når
> ekstremisten Fadi kan nøjes med en betinget dom?

De to sager er sikkert ikke ens. Det er heller ikke alle mordere der får
samme dom.

> Tilsyneladende kun med en betinget dom.
> Mener du ikke, at han burde have haft en ubetinget fængselsdom?

Jeg mener ikke paragraffen burde eksistere, da jeg hverken anser
Glistrups eller HuTs ytringer som noget jeg ville synes var ulovligt.

det bør ikke være ulovligt at komme med stupide udtalelser.

> Eller er du for kylling til at sige din ærlige mening?

Overhovedet ikke.

> Resten forholder du dig ikke til.

Fordi de er irrelevant for selve spørgsmålet om 266b ift muslimer.

> Har du læst siderne, jeg linkede til?
> Hvad er din mening om dem?
> Skal der falde domme for disse, eller finder du dem ok?

Jeg synes de taler for sig selv; de bør ikke være ulovlige.

--

morten sorensen

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-05 12:23

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> wrote:

> Jeg mener ikke paragraffen burde eksistere, da jeg hverken anser
> Glistrups eller HuTs ytringer som noget jeg ville synes var ulovligt.

Jeg tror nu nok at HuTs ytringer var ulovlige, selv om §266b fjernedes.
Der ville jo stadig være §266a + en række andre paragraffer tilbage, og
det er altså ikke tilladt at opfordre til mord.

Det samme gælder i øvrigt for det etnisk danske, højreekstreme Radio
Holger.
--
Per Erik Rønne

Fra : morten sorensen

Dato : 26-10-05 12:37

Per Rønne wrote:

> Jeg tror nu nok at HuTs ytringer var ulovlige, selv om §266b fjernedes.
> Der ville jo stadig være §266a + en række andre paragraffer tilbage, og
> det er altså ikke tilladt at opfordre til mord.

Jeg mente at jeg ikke personligt mener udtalelserne /burde/ være ulovlige.

> Det samme gælder i øvrigt for det etnisk danske, højreekstreme Radio
> Holger.

'Etnisk dansk' radio? Det er måske lige flot nok at kalde den det; jeg
anser det for ren politik.

--

morten sorensen

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-05 14:06

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> wrote:

> Jeg mente at jeg ikke personligt mener udtalelserne /burde/ være ulovlige.

Ja, jeg mener nu at opfordringer til mord, herunder folkemord, fortsat
bør være ulovlige.

> 'Etnisk dansk' radio? Det er måske lige flot nok at kalde den det; jeg
> anser det for ren politik.

Det er en højreekstrem gruppe, vistnok Kay Vilhelmsen, der står bag
Radio Holger. Men jeg anser også eksempelvis HuT for en højreekstrek
gruppe. Og jeg kan ikke se hvordan jeg kan skrive at Radio Holger netop
ikke er islamistisk andet end ved at kalde den »etnisk dansk«. Det er jo
etniske danskere af den mindre behagelige art, der står bag.

Og nu må jeg så løbe. Jeg skal forberede mig på mit nye
undervisningsjob, så nu bliver det nok et længere næsten-farvel til
usenet.
--
Per Erik Rønne

Fra : morten sorensen

Dato : 26-10-05 14:24

Per Rønne wrote:

> [...]
> ikke er islamistisk andet end ved at kalde den »etnisk dansk«. Det er jo
> etniske danskere af den mindre behagelige art, der står bag.

Blekingegade-banden var også etnisk dansk - men vel næppe typsik for
danskere.

--

morten sorensen

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-10-05 14:32

> Blekingegade-banden var også etnisk dansk - men vel næppe typsik for
> danskere.

Deres holdninger var da meget tidstypiske for Danmark, omend deres adfærd
ikke var.

Fra : morten sorensen

Dato : 26-10-05 14:36

Jens Bruun wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Deres holdninger var da meget tidstypiske for Danmark, omend deres adfærd
> ikke var.

Mig bekendt var der ikke mange voldeligt revolutionære i DK sidst i 80erne,

--

morten sorensen

Fra : GB

Dato : 26-10-05 15:05

> Mig bekendt var der ikke mange voldeligt revolutionære i DK sidst i
> 80erne,

Måske ikke, man man snakkede, og røven gik. "Du vil være blandt de
første, som bliver stillet op ad muren, når revolutionen kommer" og
lignende snot var der skam ingen mangel på. Men det var jo også så
dejligt nemt at sidde og være revolutionær på universitetet, med en
substantiel understøttelse fra de rige forældre i Whiskybæltet.

Og ja, jeg kender flere af slagsen.

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-10-05 15:16

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Mig bekendt var der ikke mange voldeligt revolutionære i DK sidst i
> 80erne,

Læste du overhovedet mit indlæg, inden du besvarede det?

Fra : morten sorensen

Dato : 26-10-05 15:43

Jens Bruun wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Læste du overhovedet mit indlæg, inden du besvarede det?

Ja - og mit svar var det bedste jeg kunne give på det jeg fandt var en
lidt besynderlig bemærkning.

--

morten sorensen

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-05 17:02

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> wrote:

> Blekingegade-banden var også etnisk dansk - men vel næppe typsik for
> danskere.

Blekingegaden var venstreekstrem, etnisk dansk - men da heldigvis mere
typisk for folk à la Rote Armee Fraktion end for danskere.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-05 17:32

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> wrote:

> Mig bekendt var der ikke mange voldeligt revolutionære i DK sidst i 80erne,

Mon ikke det var derfor deres /adfærd/ ikke var tidstypisk?
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-05 11:12

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> wrote:

> Min pointe var at muslimer *KAN* dømmes efter 266b.

Men i praksis ikke for at forhåne landets [kultur]kristne majoritet.
--
Per Erik Rønne

Fra : morten sorensen

Dato : 26-10-05 11:43

Per Rønne wrote:

> Men i praksis ikke for at forhåne landets [kultur]kristne majoritet.

Enig - sådan er retspraksis.

Paragraffen i sig selv nævner ikke at det skal være et mindretal der
forhånes.

--

morten sorensen

Fra : GB

Dato : 26-10-05 15:02

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> Han er blevet dømt. Punktum. det var pointen - at muslimer altså godt

Du ÆLSKER bare at lege Djævelens Advokat.

Fra : morten sorensen

Dato : 26-10-05 15:09

GB wrote:
> morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> Du ÆLSKER bare at lege Djævelens Advokat.

Næ. Jeg tillader mig blot at præcisere hvad formålet med mine indlæg i
denne tråd var.

--

morten sorensen

Fra : GB

Dato : 26-10-05 17:46

> Næ. Jeg tillader mig blot at præcisere hvad formålet med mine indlæg i
> denne tråd var.

Du fungerer ellers for det meste i den rolle. Men det er da også helt OK
- det sætter fut i debatten.

Hvis du IKKE bevidst leger djævelens advokat, er du bare et
pedant-kværulantisk pernittengryn, og det nægter jeg at tro på. Ergo, du
leger djævelens advokat.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 25-10-05 15:26

On Tue, 25 Oct 2005 12:51:12 +0200, in dk.politik Croc® <sbm@pc.dk>
wrote:

>Jeg mener det er en fejl at henvise til domstolene. Han burde istedet
>arbejde for at fjerne domstolenes muligheder for at dømme folk for
>blasfemi.

Det skulle vist ikke være nødvendigt at sige, men for god ordens skyld
skal jeg lige erklære mig 100% enig.

Fra : Egon Stich

Dato : 24-10-05 11:41

> [...]
> Fogh eller hvem pokker, bare det er officielt, i stedet for at sige "sådan
> er loven, take it or leave it" hvilket kan virke meget arrogant.

Rigtigt.
Så jeg mener, at Fogh bør bede ambassadøren i Saudi fremføre en protest
over, at man ikke kan sætte sig i en park i Saudi, med sit pornoblad og en
flaske whisky.
Det er da i høj grad krænkende for den personlige frihed.
Der må indledes en dialog.......

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 24-10-05 12:16

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> [...]
> flaske whisky.
> Det er da i høj grad krænkende for den personlige frihed.

Grænsen går faktisk langt snævrere. Der var nogle engelske
sygeplejersker som i deres fritid i julen samledes på et af værelserne,
hvor de sad og sang julesalmer. Det blev opdaget, og dommen lød på
piskning med efterfølgende udvisning.

Det er vel en 10-15 år siden.
--
Per Erik Rønne

Fra : Egon Stich

Dato : 24-10-05 18:04

> [...]
> sygeplejersker som i deres fritid i julen samledes på et af værelserne,
> hvor de sad og sang julesalmer. Det blev opdaget, og dommen lød på

Den sag husker jeg godt.
Men den slags tilhører jo en "etnisk kultur".
Og sådanne skal vi byde velkommen.
Det er jo så "spændende", med alle disse exotiske indslag...
Er der nogle der mener.
Men nok fortrinsvis mennesker, der bor i reservaterne nordpå...

MVH
Egon

Fra : Henri Gath

Dato : 24-10-05 23:50

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> flaske whisky.
> Det er da i høj grad krænkende for den personlige frihed.

Så, ikke overskride allans abstraktionsniveau.......

Fra : Per Rønne

Dato : 22-10-05 17:26

Michael Weber <michael@FJERNmichaelweber.dk> wrote:

> Det kunne være interessant at se hvor mange danskere der vil blive
> arbejdsløse hvis f.eks. MD Foods mister exporten til mellemøsten.

Eksempelvis SF arbejder jo i forvejen for at vi mister den eksport - ved
at ville forbyde halalslagtning og schächtning.
--
Per Erik Rønne

Fra : Trans

Dato : 22-10-05 17:35

Spangkuk wrote:

> [...]
> ham til 'at retsforfølge de anvarlige for at skabe religiøs harmoni,
> bedre integration og forbedre Danmarks almindelige forhold til

Der står i artiklen bl.a.:
"Det ville være bedst, hvis statsminister Anders Fogh Rasmussen tog
et møde med de 11 muslimske ambassadører, som har protesteret over
Jyllands-Postens tegninger af profeten Muhammed, mener
Socialdemokraterne, De Radikale og SF."

Men statsministeren har allerede i sin svarskrivelse forklaret
ambassadørerne, hvad der er at forklare: at man i Danmark må henvende
sig til domstolene, hvis man er utilfreds med, hvad de skriver i
pressen. Det er ikke statsministerens sag. Så det forekommer mig, at
S, R og SF spilder statsministerens tid.

Bent

Fra : Allan Riise

Dato : 22-10-05 17:42

Trans wrote:

> [...]
> pressen. Det er ikke statsministerens sag. Så det forekommer mig, at
> S, R og SF spilder statsministerens tid.

Fordi at statsministeren, i sin sædvanlige arrogante facon, mener at det er
nok at henvise til lovtekst, istedet for at gå i dialog, og *forklare*
beggrunden for, at det er som det er, med ytringsfriheden.

Minder mig om min nu forlængst afdøde matematiklærer som sgade "Pi er et tal
i bare skal kunne udenad" uden at fortælle os om hvad Pi er fremkommet af.

Det hjælper altid på forståelsen hvis man gider forklare hvad der ligger til
grund for en lovgivning, især når denne lovgivning kan "ramme" trediepart,
her andre lande.

--
Allan Riise

Fra : Henri Gath

Dato : 22-10-05 18:19

> [...]
>
> Det hjælper altid på forståelsen hvis man gider forklare hvad der ligger
> til grund for en lovgivning, især når denne lovgivning kan "ramme"

Kors i røven.....du er da en ægte røvslikker. "Gå idialog"...........de skal
eddermanene få dialog, skal de!

Fra : Allan Riise

Dato : 22-10-05 18:28

Henri Gath wrote:

> Kors i røven.....du er da en ægte røvslikker. "Gå
> idialog"...........de skal eddermanene få dialog, skal de!

Du er en flink Buddhist er du!!

Jeg husker dig lige på...

"Den ædle ottefoldige vej:
1. Ret anskuelse, dvs. erkendelsen af de fire ædle sandheder,
2. Ret sindelag, dvs. det modsatte af (det forkerte sindelag behersket) af
begær, ond vilje og en voldelig mentalitet.
3. Ret tale, det modsatte af forkert tale, dvs. løgn, løs snak og ukvemsord.
4. Ret handlen, nemlig det modsatte af forkert handlen, dvs. drab, tyveri og
et udsvævende liv.
5. Ret vandel, det modsatte af forkert vandel, nemlig bedrageri, forførelse,
sandsigeri, bondefangeri og åger.
6. Ret stræben, det modsatte af forkert stræben, nemlig at leve uden
"opmærksomhed",
7. Ret opmærksomhed, dvs. at udvikle en speciel og konstant bevidsthed, der
skal føre frem til indsigten i at alt, således også mennesket, er
forgængeligt. Det er denne indsigt, der er en del af befrielsen.
8. Ret fordybelse, en bevidsthedstilstand, hvor bevidstheden er tømt for
indhold."

Jeg ved ikke om du er klar over det Gath, men det er denne regerings
overbevisning at der skal integration til for at få flere i arbejde, for at
få denne integration så kræves der en dialog, og en dialog betyder en
samtale mellem 2 eller glere parter, på lige vilkår.

Man kan passende starte med at de der står for den religion, som en stor del
af de vi øsnker skal integreres er medlemmer af, for en ligeværdig
behandling som f.eks. Hinduer, Buddhister, Jøder, Katolikker...... o.s.v.
ville få.

På den måde fremstår man villig til at høre på, og argumentere for og imod
sine og andres holdninger, hvormed et ligeværdigt forhold opnås.

--
Allan Riise

Fra : Henri Gath

Dato : 22-10-05 18:58

> [...]

> På den måde fremstår man villig til at høre på, og argumentere for og imod
> sine og andres holdninger, hvormed et ligeværdigt forhold opnås.

Du bliver ved med det pladder! Hold da op med at være en maskine mand!
Hvornår har det nogenseinde været nødvendigt at integrere hinduer eller
jøder eller katolikker eller..................dine muslimske venner har et
enestående problem. Forhold dig venligst til det, istedet for alt det
offerlort, du skriver

Fra : Allan Riise

Dato : 23-10-05 09:03

Henri Gath wrote:

> Du bliver ved med det pladder! Hold da op med at være en maskine mand!

Maskine, hmmm..

Det er nu ikke mig der konsekvent bruger latrinære udtryk, som en maskine.

> Hvornår har det nogenseinde været nødvendigt at integrere hinduer
> eller jøder eller katolikker eller..................

Det er et spørgsmål om antal.

> dine muslimske
> venner har et enestående problem. Forhold dig venligst til det,
> istedet for alt det offerlort, du skriver

For det første, så er mine mulsimske venner velintegrerede, arbejdende og
til fulde Danskere med alt hvad det indebærer, og jeg vil fastholde at
*nogen* er svære at integrere, men *ikke alle*.

--
Allan Riise

Fra : morten sorensen

Dato : 23-10-05 09:20

Allan Riise wrote:

> Det er et spørgsmål om antal.

Er det ikke snarere et spørgsmål om oprindelse? Der er mig bekendt flere
iranere end somaliere - men iranerne er for manges vedkommende tidligere
studerende fra storbyer, mens somalierne er fra landet.

Iranerne har måske heller ikke udvist samme tendens til ghettoisering -
sikkert netop fordi de i højere grad har haft bedre mulighed for at
klare sig selv.

Tamilerne (de relativt få der er) har mig bekendt netop bosat sig i
klumper rundt omkring (Herning fx) - men er yderst velintegrerede. Måske
er det fordi de trods klumpning aldrig er nok til at kunne danne en
decideret subkultur hvor de har egne forretninger, klubber, osv.

I det hele taget er det en tanke værd om offentlig støtte til oprettelse
af foreninger rettet mod enkelte etniciteter, ikke er at yde folk en
bjørnetjeneste. Foreningsliv bringer generelt folk sammen - men ikke
hvis det anvendes til isolation, hvad forekommer mig at være tilfældet.

Så vidt jeg husker var du imod at begrænse familiesamføringer - og her
siger du så at integration og antal hænger sammen. Hvad er da dit
løsningsforslag - overordnet set? Hvordan vil du forbedre integration
uden at gribe ind i antal?

--

morten sorensen

Fra : Per Rønne

Dato : 23-10-05 09:43

> [...]

> Iranerne har måske heller ikke udvist samme tendens til ghettoisering -
> sikkert netop fordi de i højere grad har haft bedre mulighed for at

Det spiller måske også en rolle at iranerne er flygtningen fra et
fundamentalistisk islamisk styre, mens det ikke er tilfældet for andre
muslimske indvandrere og flygtninge. En del af den er jo folk der ønsker
en islamistisk revolution i hjemlandet, som vipper deres lidt for
verdslige regering af pinden.
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 23-10-05 09:54

morten sorensen wrote:

> Er det ikke snarere et spørgsmål om oprindelse? Der er mig bekendt
> flere iranere end somaliere - men iranerne er for manges vedkommende
> tidligere studerende fra storbyer, mens somalierne er fra landet.

Nu skriver jeg om religiøse tilhørsforhold, da det er det jeg svarer på.

> Iranerne har måske heller ikke udvist samme tendens til ghettoisering
> - sikkert netop fordi de i højere grad har haft bedre mulighed for at
> klare sig selv.

Mange Iranere er kristn, eller tilhører den form for Islam, som ikke er
fundamental.

> [...]
> Måske er det fordi de trods klumpning aldrig er nok til at kunne
> danne en decideret subkultur hvor de har egne forretninger, klubber,

Det er muligt, men set i det store indvandrer billede er de en lille
gruppering.

> [...]
> yde folk en bjørnetjeneste. Foreningsliv bringer generelt folk sammen
> - men ikke hvis det anvendes til isolation, hvad forekommer mig at

Det kommer an på hvilke fundatser der er i disse foreninger.
F.eks. kunne "Wahabanistsik forening til fremme af dasnk forståelse" være
en godt ting.

> [...]
> siger du så at integration og antal hænger sammen. Hvad er da dit
> løsningsforslag - overordnet set? Hvordan vil du forbedre integration

Jeg er imod en strammere lovgivning end den der er nu, og jeg er imod den
måde som lovgivningen bliver effektueret på i mange tilfælde, præcis som
mange N.G.O'er også mener.

Men jeg tror du tager fejl af mig og en anden, jeg er imod folk der *ikke*
vil integrere sig, som *ikke* vil overholde Dansk lovgivning, men samtidigt
så ser jeg at de der *har* fået Dansk statsborgerskab, de skal behandles på
samme måde som du og jeg.

Integrationen kan forbedres ved at man går ind i flere dialoger, stopper med
at fornærme og nedgøre, da en dialog så aldrig kan blive en ligeværdig
samtale mellem 2 eller flere parter, hvilket er nødvendigt for at alle
parter føler at der er noget at komme efter.
Når man behandler etnisk fremmede på en anden måde en etnisk Danskere, så må
man også forvente at etnisk fremmede opfører sig anderledes end etnisk
Danskere!

--
Allan Riise

Fra : Egon Stich

Dato : 23-10-05 22:55

> [...]
> Når man behandler etnisk fremmede på en anden måde en etnisk Danskere, så

> man også forvente at etnisk fremmede opfører sig anderledes end etnisk

Selv om du har sagen lidt inde på livet, mener jeg at du har uret.
Integration kræver, at MAN VIL..!!
Man gør en indsats.
Da bliver man bliver integreret, og kan falde ind i samfundet.
På lige vilkår.
Det du taler om, had, fornærmelser og nedgørelser, kender jeg ganske godt.
Det var ikke specielt fedt, at være en lille dreng med "det forkerte sprog"
i danmark i 40erne.
Men man kan komme igennem.
Man tilegner sig landets kultur og skikke.
Man bliver dansk "i hjernen".
Ikke helt i hjertet.
Det bliver først børnene.
Og naturligvis var det ikke et dårligt afsæt, at tilhøre en europæisk
kultur.
Men en anden religion. Som også blev konverteret.
Og alligevel stadig ligger og lurer.
Man er og bliver en hybrid. Men det kan man leve med.

Det er denne måde at opfatte forholdene, og handle derefter, jeg ikke kan
finde hos det befolkningssegment, vi taler om.
Ingen vilie... Ingen evne?

I mange år havde jeg nok nogenlunde samme opfattelse som du.
Men jeg har måtte ændre holdning.
Nødtvunget og en smule skamfuld.
Men som tingene, verden, ser ud i dag, og med den viden vi i dag har, kan
jeg ikke andet.

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 23-10-05 22:42

> [...]
> til fulde Danskere med alt hvad det indebærer, og jeg vil fastholde at
> *nogen* er svære at integrere, men *ikke alle*.

Jamen det er jo her, svaret på dilemmaet ligger.
Dem du omtaler, har vi åbenbart brug for, og plads til.
Og dem, der kan finde arbejde og bolig, skal selvfølgelig være velkomne.
Problemet er da dem, der er "i overskud".
Burde de ikke drage videre i søgen efter et sted, hvor der er brug for dem?

MVH
Egon.

Fra : Allan Riise

Dato : 24-10-05 07:30

Egon Stich wrote:
> [...]
> velkomne. Problemet er da dem, der er "i overskud".
> Burde de ikke drage videre i søgen efter et sted, hvor der er brug

Jeg har altid skrevet at de der ikke vil følge Dansk lovgivning, og de der
ikke vil integrationen, intet har at gøre i Danmark, og burde ikke være her.
Men der er så en del af dem der har Dansk statsborgerskab, og dem kan man
ikke smide ud, derfor må man, som til små børn, vedblive med at forklare og
vise, med det gode eksempels magt.

--
Allan Riise

Fra : Egon Stich

Dato : 24-10-05 11:44

> [...]
> ikke smide ud, derfor må man, som til små børn, vedblive med at forklare

Du kan ikke "forklare" mennesker, der er kommet hertil fordi de vidste, at
de ville blive underholdt på et betydeligt højere niveau end i hjemlandet,
noget som helst i den retning.
De har det jo fint? ikke?
Hvorfor skulle de ændre på noget som helst?

MVH
Egon

Fra : GB

Dato : 24-10-05 22:56

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i meddelelsen

> Burde de ikke drage videre i søgen efter et sted, hvor der er brug for
> dem?

Jo, og så kan de passende tage Allan Arbejdsløs-af-eget-valg Riise med i
håndbagagen.

Fra : Allan Riise

Dato : 25-10-05 08:19

GB wrote:
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i meddelelsen

> Jo, og så kan de passende tage Allan Arbejdsløs-af-eget-valg Riise
> med i håndbagagen.

G.B. drengerøv som plonker alle han er uenig med, lyver igen.

Flot af en Buddhist.

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 25-10-05 14:48

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> G.B. drengerøv som plonker alle han er uenig med, lyver igen.
>
> Flot af en Buddhist.

Ja det var flot Fise-den-af-Allan!
Var det ikke en idé at få lettet bagdelen og komme i sving?
Mit lokale Nettosupermarked på Dalstrøget i Gentofte averterer ofte
efter butikspersonale!
Mon ikke dit lokale supermarked gør det samme?
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Allan Riise

Dato : 26-10-05 07:44

> [...]
> efter butikspersonale!
> Mon ikke dit lokale supermarked gør det samme?

For det første så er jeg sygemeldt, og for det andet så bor jeg på
landet, du ved, hvor man ikke har "lokale" supermarkeder, men en lille
købmand.

Men hvis du overtager min ryg, så overtager jeg dit arbejde, er det ok
med dig?

Du kan jo så prøve at arbejde med den, eller bare finde nyt arbejde, og
så kan du vende tilbage og fortælle mig hvor langt du kom med det.

Hvordan synes du selv det går?

--
Allan Riise
Life is like a box of chocolates

Fra : Per Rønne

Dato : 22-10-05 18:17

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Minder mig om min nu forlængst afdøde matematiklærer som sgade "Pi er et tal
> i bare skal kunne udenad"

PÃ¥stod han virkelig at han kunne huske /alle/ decimalerne.

Mon han kunne klare de første 500 decimaler?

N[Ï€, 500] giver i min Mathematica:

3.1415926535897932384626433832795028841971693993751058209749445923078164
062862089986280348253421170679821480865132823066470938446095505822317253
594081284811174502841027019385211055596446229489549303819644288109756659
334461284756482337867831652712019091456485669234603486104543266482133936
072602491412737245870066063155881748815209209628292540917153643678925903
600113305305488204665213841469519415116094330572703657595919530921861173
819326117931051185480744623799627495673518857527248912279381830119491
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 22-10-05 18:32

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> 600113305305488204665213841469519415116094330572703657595919530921861173
> 819326117931051185480744623799627495673518857527248912279381830119491

Næ, du ved godt at i Realklasserne var 4 dec. efter komma nok, så 3.1416
eller 22 - 7'de dele, det var vores mantra.

Men det jeg sigtede til, var fremkomsten af tallet, ikke det's uendelighed.

--
Allan Riise

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-10-05 18:38

> Men det jeg sigtede til, var fremkomsten af tallet, ikke det's
> uendelighed.

Hvordan fremkommer pi?

Fra : Per Rønne

Dato : 22-10-05 18:43

http://en.wikipedia.org/wiki/Pi#Numerical_approximations_of_.CF.80
--
Per Erik Rønne

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-10-05 18:46

> http://en.wikipedia.org/wiki/Pi#Numerical_approximations_of_.CF.80

Det var sgu' da Allan Riise, jeg spurgte. Nu er det hele jo ødelagt.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-10-05 20:03

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Det var sgu' da Allan Riise, jeg spurgte. Nu er det hele jo ødelagt.

Han /fik/ nu svaret dig alligevel ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 22-10-05 18:56

Jens Bruun wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan fremkommer pi?

Ved forholdet mellem omkredsen og diameteren i en vilkårlig cirkel.

--
Allan Riise

Fra : Henri Gath

Dato : 22-10-05 20:03

> Ved forholdet mellem omkredsen og diameteren i en vilkårlig cirkel.

Det fremkommer der sgu da ikke en skid af, hvis man ikke har vedtaget, at
der gør det?

Fra : Allan Riise

Dato : 23-10-05 09:00

Henri Gath wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det fremkommer der sgu da ikke en skid af, hvis man ikke har
> vedtaget, at der gør det?

Nu sludrer du som du har forstand til.
Forholdstallet vil altid være det samme, uanset hvilket cirkelslag der er
tale om, det er jo det der gør at vi har tallet for pi, som er en konstant.

Uden pi ville det have været mere end almindeligt svært at lave de
bygningsværker vi har i dag, ja du kan gå helt tilbage til pyramiderne, som
næppe kan være bygget så præcist som de blev, uden at man havde kendskab til
pi.

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 22-10-05 18:41

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Næ, du ved godt at i Realklasserne var 4 dec. efter komma nok, så 3.1416
> eller 22 - 7'de dele, det var vores mantra.

Vores lagde nu vægten på /bevisførelsen/, ikke på noget der endda stod
på vores regnestokke - som vi brugte inden lommeregnernes indtog. Ved
siden af logaritmetabellerne.

Fra : Trans

Dato : 23-10-05 08:53

Allan Riise wrote:

> Fordi at statsministeren, i sin sædvanlige arrogante facon, mener at det er
> nok at henvise til lovtekst, istedet for at gå i dialog, og *forklare*
> beggrunden for, at det er som det er, med ytringsfriheden.

Skulle statsministeren begynde at forklare ambassadørerne, hvorfor
Danmark, lige som de fleste andre vestlige lande, er indrettet med
demokrati, tredeling af magten og ytringsfrihed? Det ville da være en
fornærmelse, for det ville jo beryde, at statsministeren anså
ambassadørerne for at være ganske uvidende på området statskundskab
og samfundsindretning. Der er ingen grund til at "gå i dialog", for
der ikke noget at dialogere om. Vort arrangement med ytringsfrihed er
ikke salg.

> Minder mig om min nu forlængst afdøde matematiklærer som sgade "Pi er et tal
> i bare skal kunne udenad" uden at fortælle os om hvad Pi er fremkommet af.

Der fremkommer ved, at man klikker på:

(1) Control panel
(2) Regional and language options
(3) Languages
(4) Details
(5) Add
(6) Add input language
(7) Select Greek
(8) O.k.

Herefter kan man vælge Greek skrift, og når man så trykker på
tasten p, får man π.

Det er for resten ikke så svært at skrive græsk blindskrift.
Tasterne ligger nogenlunde, hvor man regner med det. Δ ligger f.eks.
på tasten D.

Spøg til side. Der var vist et afsnit i Juul og Rønnaus geometribog,
hvor en tilnærmet beregning af tallet blev foretaget. Ny har jeg
naturligvis glemt, hvordan man gjorde, og det var tilsyneladende heller
ikke noget, man skulle kunne, bare man huskede 3,1416.

Bent

> Det hjælper altid på forståelsen hvis man gider forklare hvad der ligger til
> grund for en lovgivning, især når denne lovgivning kan "ramme" trediepart,
> her andre lande.

I et demokrati er det folkets vilje, der ligger til grund for
lovgivningen. Det kan ambassadørerne ikke være uvidende om.

For resten er det udenrigsministeren, ambassadørerne skulle henvende
sig til, og ikke statsministeren. Det er normalt udenrigsministeren,
der repræsenterer Danmark over for andre lande.

Bent

Fra : Per Rønne

Dato : 23-10-05 09:22

Trans <kongaead@my-deja.com> wrote:

> [...]
> (7) Select Greek
> (8) O.k.

> Herefter kan man vælge Greek skrift, og når man så trykker på

På min Mac fremkommer det nu ved at man trykker på alt-p: π, eller
alt-skift-p: ∏.

/Meget/ lettere. Til gengæld bliver denne artikel så sendt i unicode.

> For resten er det udenrigsministeren, ambassadørerne skulle henvende
> sig til, og ikke statsministeren. Det er normalt udenrigsministeren,
> der repræsenterer Danmark over for andre lande.

Måske er ambassadørernes aktion lavet af indenrigspolitiske grunde?
Altså, i forhold til deres hjemlande.

Men jeg aner faktisk ikke hvor omtalt JPs Muhamed-karikaturer er blevet
i den islamiske verden.
--
Per Erik Rønne

Fra : Martin

Dato : 24-10-05 08:50

Arne H. Wilstrup skrev:

> [...]
> læsere, f.eks. børnelitteratur (Anders And niveau) - men det
> er jo en tilnærmelse og ikke en rigtig god måde at vurdere

Flot flot analyse. Dine sammenligninger tåler ingen sammenligning.

> [...]
> "crux" eller "rambus" nok ikke ord de flest kender, men de
> vil alligevel tælle som lette i en lix-tælling.

Javelski. Man skider simpelthen i bukserne af ærefrygt over dit enorme
vid.

> Gid det altså var så enkelt - men jeg fatter naturligvis
> godt sigtet - og derfor kan man sige at et lix-tal på 20 for
> en voksen mand er bestemt ikke noget at prale med.

Eller dine sætningskonstruktioner for den sags skyld.

> For alle eventualiteters skyld har dette indlæg et lixtal på
> 48,0 svarende til svær, f.eks. saglige bøger,
> populærvidenskabelige værker, akademiske udgivelser.

Selvom du er en provokerende narrehat, anser jeg dig for mere end
normaltbegavet. Hvad fanden er det du vil med denne selvforherligelse?
Fik du mange tæsk som dreng?

> Så derfor har jeg måske overskredet hans formåen vedrørende
> lix og læselighed?

Hver gang du åbner for pennen overskrider du mine grænser. Men det
her, det er ganske enkelt absurdteater. Kan du så se at komme ned fra
den skide piedestal din gamle spanskrørssvinger.

Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 24-10-05 09:24

Martin <Nexus1@lab.org> wrote:

{AHW}

> Fik du mange tæsk som dreng?

Efter eget udsagn her på usenet - ja. Han har dog også skrevet at de
mange endefulde ikke hjalp på hans opførsel .

Fra : Martin

Dato : 24-10-05 11:09

Per Rønne skrev:

> Martin <Nexus1@lab.org> wrote:
>
> {AHW}

> Efter eget udsagn her på usenet - ja. Han har dog også skrevet at de
> mange endefulde ikke hjalp på hans opførsel .

Nej, det kan læses. )