Lolland-Falsters Folketidendes leder om po~
Fra : Per Hagemann

Dato : 22-10-05 12:22

Lørdagens leder: Trist sag

Der var ingen overfaldsmænd, ingen politianmeldelse, ingen
hospitalsbehandling - ingenting andet end fri fantasi hos den stakkels
kvinde.

B.B. - Den forløbne uges mest omtalte person på disse kanter blev Anne-Lise
Jønch Pedersen. En omtale, der i øvrigt ikke holdt sig til den lokale
geografi, men kom rundt i det ganske dronningerige i en række forskellige
versioner.

Det begyndte i DR Regionalen, som kunne fortælle, at bemeldte kvinde, der
bekender sig til Fremskridtspartiet og derfor gerne vil være kandidat til
det kommende regionsvalg, var blevet overfaldet midt i Nakskov ved højlys
dag. Overfaldet havde givet så voldsomme skader ikke mindst i ansigtet, at
hun måtte hospitalsbehandles, og forargelsen var alle steder stor.
Så stor, at hun kom på selveste tv med bandage, og rigtige kolleger fra det
politiske liv tilkendegav, at det da også var for galt.

Der måtte gribes over de omsiggribende trusler mod borgere, som tilkendegav
deres synspunkter og gerne ville arbejde for demokratiet.

I denne avis tog vi det lidt mere med ro. Vor journalist i Nakskov kendte i
forvejen damen, og det var ikke for det gode.

Hun havde bl.a. tidligere bortført sit eget tvangsfjernede barn og havde
fået forbud mod at komme i en kommune efter trusler mod personalet.
Så efter grundig research skrev Folketidende som den første avis, at hendes
historie ikke holdt en meter. Der var ingen overfaldsmænd, ingen
politianmeldelse, ingen hospitalsbehandling - ingenting andet end fri
fantasi hos den stakkels kvinde.

Vi skriver bevidst stakkels, for det kræver ikke den store lægefaglige
indsigt at slå fast, at hun ikke opfører sig normalt og rationelt, så her
har vi en på alle måder trist sag.

Trist for hende, trist for hendes parti, trist for en del mediers og
politikeres troværdighed, trist for de nye danskere, der blev beskyldt for
overfaldet, og trist for Nakskov, der på ny kom på Danmarkskortet i en ikke
positiv sammenhæng.

Om sagen da slet ikke er godt for noget?

Jo, måske. Hvis den har skærpet den kritiske sans hos såvel medier som hos
vore folkevalgte.

Fra : Per Hagemann

Dato : 22-10-05 13:17

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Lørdagens leder: Trist sag
>

> Der var ingen overfaldsmænd, ingen politianmeldelse, ingen
> hospitalsbehandling - ingenting andet end fri fantasi hos den stakkels
> kvinde.

Den leder er et godt eksempel på hvordan pressen kan slippe afsted at andres
påstande er forkerte, mens de selv kender sandheden.

Hvis den nævnte research, som jeg ikke har læst, er kommet frem med
afsløringer, som ikke har været nævnt i andre medier, og som viser at den
tyrkiske overfaldsdreng ikke kan eksistere, så har de været dygtige.

Imidlertid er journalister dovne hunde som ikke gider det kulegravende
detektivarbejde som skal til. I stedet går medierne i selvsving og bygger på
hinandens mere eller mindre præcise sagsbeskrivelser. Min øjeblikkelige
vurdering er at overfaldet med 99% sikkerhed har fundet sted.

Fra : Bo Warming

Dato : 22-10-05 13:28

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> fra det politiske liv tilkendegav, at det da også var for galt.
>
> Der måtte gribes over de omsiggribende trusler mod borgere, som

Og vore løgnagtige journalister har også opdigtet ud af den blå luft,
at hun fik en øjenbandage sat på af skadestuen
> [...]
> ingen politianmeldelse, ingen hospitalsbehandling - ingenting andet
> end fri fantasi hos den stakkels kvinde.

Og journalisternes historie om at en skadestue satte en forbinding på
hendes ene øje - er den også opfundet ud af den blå luft af disse
løgnagtige medier?

Fra : Per Hagemann

Dato : 22-10-05 14:21

> "Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in message

> Og vore løgnagtige journalister har også opdigtet ud af den blå luft, at
> hun fik en øjenbandage sat på af skadestuen

Du har misforstået. Hun har selv forklaret at hun var på skadestuen mandag.
En enkelt artikel beskrev dette skadestuebesøg som en indlæggelse. Det kunne
Lolland-Falsters Folketidende undersøge var forkert, men de kan næppe uden
en meget detaljeret undersøgelse og skadestuepersonale, som er parat til at
bryde tavshedspligt, afsløre om hun har været på skadestue eller ej.

Hvis medierne var redelige, så skulle de antage at deres egen chefredaktør
var Anne-Lise Jønch Pedersen, og så overveje om de ville skrive det samme.
Der er intet som helst grundlag for at konkludere at ALJP er mindre
troværdig end alle andre.

--
De blåøjede 1968-naivister vil nok endnu en stund postulere, at de
muhamedanske ikke er nær så slemme, som Dansk Ydre Mission.

Fra : Per Hagemann

Dato : 22-10-05 14:30

> Og journalisternes historie om at en skadestue satte en forbinding på
> hendes ene øje - er den også opfundet ud af den blå luft af disse
> løgnagtige medier?

Nu er jeg ved at komme i tvivl om hendes skadestuebesøg, for jeg kan faktisk
ingen steder se at hun selv har sagt hun var på skadestue. Jørn Herkild har
i Fredagsgæsten sagt at han rådede hende til først og fremmest at tage til
skadestuen, men jeg kan faktisk ikke finde nogen steder, hvor hun selv siger
at hun var i Nykøbing F.

Så det er muligt jeg er kommet til at opdigte en historie om skadestuebesøg,
hvilket jeg beklager.

--
Som hærfører udbredte Muhamed ideologien. Ved sin død var han statsleder for
det meste af den arabiske halvø.

Fra : Per Hagemann

Dato : 22-10-05 21:22

> [...]
> hendes historie ikke holdt en meter. Der var ingen overfaldsmænd, ingen
> politianmeldelse, ingen hospitalsbehandling - ingenting andet end fri

Jørn Herkild har skrevet en kort kommentar til ovennævnte lederartikel:

citat start

BB kunne passende starte med at skærpe egen kritiske sans.

For så vidt angår den anførte "trussel mod kommunalt ansatte" så holdt
denne ikke vand i byretten i Nakskov. Anne-Lise blev pure frifundet og
sagsbehandleren udleveret som en provokatør af særlig uvenlig og
usandfærdig karakter. Journalisten Peter Gade fra samme dagblad dækkede
retssagen. Efter selv at være blevet afhørt som "anklagerens vidne"
havde jeg myulighed for at sætte mig ved siden af PG. BB kunne passende
som en start før kvajede udtalelser selv have holdt sig til bladets egen
reporter.

Tilsvarende gælder for øvrige anbringender.
hilZen
jørn h

citat slut