Tyrkiets europæiskhed
Fra : Per Rønne

Dato : 22-10-05 06:37

I dagens Berlingske Tidende kan man på:

http://www.berlingske.dk/grid/indland/artikel:aid=645480

og

http://www.berlingske.dk/grid/leder:aid=645278

læse om islamiske landes problemer med at en dansk provinsavis,
JyllandsPosten, har offentliggjort satiriske tegninger af Muhamed.

Og man lægger mærke til at to kandidater til medlemskab af EU er blandt
de protesterende:

Tyrkiet, med 70 millioner muslimer.

Og Bosnien, med 40% muslimer.

Det lyder jo ikke godt for Tyrkiet, når det så tydeligt viser sig at
være et ikke-europæisk land. Ej heller lyder det godt at islam i Bosnien
har sat sig så stærkt på meningsdannelsen, at katolikker og ortodokse
ikke kan stoppe vanviddet.

Og lad mig så citere fra yderligere en artikel om sagen:

http://www.berlingske.dk/grid/indland/artikel:aid=645478

==
Selvom de to biskopper ikke støtter de 11 ambassadørers klage til
statsministeren, udtrykker de begge forståelse for reaktionen.

»Brevet viser, at religionen er en statsbærende kraft i en række lande,
og at man har svært ved at skelne mellem stat og religion. Brevet er
også udtryk for et kultursammenstød af dimensioner, vi har svært ved at
forstå,« siger Karsten Nissen.

Steen Skovsgaard: »Ud fra vores synspunkt er deres reaktion ikke
rimelig. Men jeg forstår dem godt. Den viser, at der er betydelig
forskel på islam og kristendommen. Jesus døde forhånet på et kors. I den
afmagt findes Gud. Omvendt i islam: Dér findes Gud ikke i korset, men i
sejren.«
==

Selv om der er antydningen af dhimmi-mentalitet i deres udtalelser {og
Karsten Nissen ligger ikke selv langt fra religiøst vanvid, med de
udtalelser han fornylig er kommet frem med om Intelligent Design}, så
kan man vel kun være enige med dem i at der er en klar forskel mellem
den kristne og den islamiske verden, mellem kristenheden og Dar
al-Islam.
--
Per Erik Rønne

Fra : NoTrabajo

Dato : 22-10-05 06:57

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i

> [...]

> kan man vel kun være enige med dem i at der er en klar forskel mellem
> den kristne og den islamiske verden, mellem kristenheden og Dar

Og derfor skulle vi aldrig have haft disse muhamedanere til landet.
Hvorfor har "eliten" importeret disse væsener, og de danske vælgere
stemt på partier der muliggjorde den muhamedanerinvasion vi blev udsat
for? Det er på tide at vi løst problemet med alle disse krigsliderlige
og racistiske muhamedanere i vort land.

Jeg forarges og græmmes over mine dumme landsmænd, der ikke i tide
lyttede til Mogens Glistrup.
--
NoTrabajo

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-10-05 10:45

> [...]
> forskel på islam og kristendommen. Jesus døde forhånet på et kors. I den
> afmagt findes Gud. Omvendt i islam: Dér findes Gud ikke i korset, men i

Men det fatter "jodem" og andre overhovedet ikke, det VIL ikke trænge ind,
at der er denne forskel.

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-10-05 12:09

> [...]
> forskel på islam og kristendommen. Jesus døde forhånet på et kors. I den
> afmagt findes Gud. Omvendt i islam: Dér findes Gud ikke i korset, men i

Vi skal også huske, at kun 37% af de tyrkiske mænd mener, at kvinder bør
dræbes for utroskab og derudover er 21% så milde at de kun mener, at kvinden
skal have øre eller næse skåret af. Det kan vi sagtens leve med i EU og i
DK.