Rigtig smart. En plasmaskærm man ikke kan ~
Fra : Henrik Svendsen

Dato : 22-10-05 01:43

http://www.mosnews.com/news/2005/10/19/stealth.shtml
Det skal nok pisse nogen af, når de bliver solgt til Iran.

I en anden udvikling fra Rusland, er det endelig lykkedes at udnævne den
meget savnede og længe ventede helgen for atombombefly:
http://www.mosnews.com/news/2005/09/27/saintbomb.shtml

Navnet er Fyodor Ushakov, hvis I nogensinde skulle få brug for at bede
ham om en tjeneste.

Fra : Chekov

Dato : 22-10-05 02:23

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen news:43598afa$0
$84033$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Navnet er Fyodor Ushakov, hvis I nogensinde skulle få brug for at bede
> ham om en tjeneste.

My name is Chekov, and now you all leave here.
http://www.bookap.by.ru/trans/danse/gl6.shtm

--
He, who Controls the Spice,
Controls the Universe.

Fra : Chekov

Dato : 22-10-05 02:45

Chekov <nonono@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

http://imdb.com/title/tt0144117/quotes
Murphy: Where the fuck are you going?
Connor: Shhh. I fucking hear some shit out here.
Murphy: Ahh, fuck you! I'm sweatin' my ass off carrying your fuckin' rope
around. Must weigh thirty pounds...
Connor: Shhh. We are doing some serious shit here, now get a fucking hold
of yourself!
Murphy: Oh, *fuck you*! I'm not the rope-totin' Charlie Bronson wannabe
that's getting us fucking lost!
Connor: Would you fucking shut it?
[taps him on the head with his flash light, and both brothers start
fighting in the air vent until it gives way]
Connor: Jesus fucking Christ!
Murphy: Oh, shit!
[the vents give way]

Fra : Joakim Von And

Dato : 23-10-05 11:37

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> http://www.mosnews.com/news/2005/10/19/stealth.shtml
> Det skal nok pisse nogen af, når de bliver solgt til Iran.

Næppe. Husker jeg ikke helt forkert sagde man det samme om de dengang højt
proklamerede sovjetiske MIG xx fly, som eksporteredes til blandt andet
Saddams Irak. De blev som bekendt skudt ned - den ene efter den anden - af
de israelske piloter i deres modificerede F-16 fly. Så det er nok så som så
med det røde teknologiske vidunder, også denne gang.

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 23-10-05 12:31

Joakim Von And skrev i meddelelsen
<435b67d7$0$41141$14726298@news.sunsite.dk>...
> [...]
>de israelske piloter i deres modificerede F-16 fly. Så det er nok så som så
>med det røde teknologiske vidunder, også denne gang.

Tror du da det var gået meget anderledes hvis de to hold byttede udstyr ?

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Joakim Von And

Dato : 23-10-05 12:54

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Joakim Von And skrev i meddelelsen
> <435b67d7$0$41141$14726298@news.sunsite.dk>...

> Tror du da det var gået meget anderledes hvis de to hold byttede udstyr ?

Siger du dermed at Sovjet ikke uddannede de irakiske piloter i at betjene
MIG'en eller ?

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 24-10-05 20:22

Joakim Von And skrev i meddelelsen
<435b79dd$0$41146$14726298@news.sunsite.dk>...

>"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse

>Siger du dermed at Sovjet ikke uddannede de irakiske piloter i at betjene
>MIG'en eller ?

Det kan da godt være de trænede dem lidt; men Sovjet Rusland havde ikke
engang resourcer til at træne deres eget flyvevåben, så det var ret
begrænset.
Og så har de fly der blev leveret til Irak med garanti ikke haft helt det
samme ustyr
og næppe den samme vedligeholdelsesstandard.

I luftkamp betyder erfaring og træning utroligt meget - og den flyvetid der
skal
til for at opnå dette er MEGET dyr, idet det koster brændstof og dyrt slid

flyene. Israel er et af de lande som investerer det der skal til for at have
et topeffektivt forsvar.

Man kunne eksempelvis også se på de Russisk producerede T-72 kampvogne, som
havde en fantastisk kanon, hvor Irakerne så insisterede på at skyde med
elendig ammunition lavet af omsmeltede gamle folkevogne o.l. med det
resultat
at de for det første ikke kunne ramme ret tit - og når de endeligt ramte
kunne
de ikke ødelægge det USAmerikanske og Engelske panser.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-10-05 01:10

Joakim Von And wrote:
> [...]
>>

> Næppe. Husker jeg ikke helt forkert sagde man det samme om de dengang
> højt proklamerede sovjetiske MIG xx fly, som eksporteredes til blandt

Du husker nok forkert; men nu ved jeg heller ikke, hvilken dengang du
tænker på.

> De blev som bekendt skudt ned - den ene efter den
> anden - af de israelske piloter i deres modificerede F-16 fly.

Ved hvilken lejlighed skete det? Wikipedia har kun noget om luftkampe
mellem Israel og Irak fra seks-dageskrigen og Yom Kippur. Og ved de
lejligheder, fremgår det af Wikipedia, at Iraks luftvåben gav Israels
luftvvåben smæk.
http://en.wikipedia.org/wiki/Iraqi_Air_Force

> Så det
> er nok så som så med det røde teknologiske vidunder, også denne gang.

Både MIG og Sukhoi er fremragende maskiner, der klarer sig fortrinligt
mod hvemsomhelst. Du får morderligt svært ved at finde andet fra de
sidste - lad os sige - 5 års øvelser mellem forskellige amerikanske og
russiske fabrikater i Indien. Hvor det var amerikanske piloter i
amerikanske fly mod indiske piloter i russiske fly.

F.eks. gik det ad helvede til for amerikanerne i 2004
http://www.defencetalk.com/forums/showthread.php?t=1817
http://www.rediff.com/news/2004/jun/24us.htm

Desuden er dette jo en helt anden teknologi. En teknologi der muliggør
stealth - og altså muliggør at f.eks. Irans luftvåben kan undgå
fjendtlig radar.

Så hvad er det egentligt for noget med din vrængen "røde teknologiske
vidunder"? Har du noget substantielt eller ... ?

Fra : Joakim Von And

Dato : 24-10-05 09:36

> Du husker nok forkert; men nu ved jeg heller ikke, hvilken dengang du
> tænker på.

1981. Angrebet på Iraks atomreaktorer.

> [...]
> mellem Israel og Irak fra seks-dageskrigen og Yom Kippur. Og ved de
> lejligheder, fremgår det af Wikipedia, at Iraks luftvåben gav Israels

haha......12 nedskydninger af israelske fly i 73 er lig "med smæk"? Også
i betragtning af at IAF i løbet af relativ kort tid opnåede total dominans
i luftrummet og pulveriserede ethvert fjendtlig fly som forsøgte
konfrontationen?

> [...]
> russiske fabrikater i Indien. Hvor det var amerikanske piloter i
> amerikanske fly mod indiske piloter i russiske fly.

Det står i klar modstrid med at F-16 stadig er det mest efterspurgte fly og
at MIG'en fravælges af venligsindede nationer.

> F.eks. gik det ad helvede til for amerikanerne i 2004
> http://www.defencetalk.com/forums/showthread.php?t=1817
> http://www.rediff.com/news/2004/jun/24us.htm

Hvor finder du de der kilder fra - det er helt utroligt som du støvsuger
nettet for informationer de mest mærkelige steder.

> [...]
>
> Så hvad er det egentligt for noget med din vrængen "røde teknologiske
> vidunder"? Har du noget substantielt eller ... ?

Vrænger lyder så nedladende, er det virkelig nødvendigt? Det historiske
forløb, her eksemplificeret ved MIG'ens fiasko i forhold til F-16, danner
grundlaget for min skepsis overfor russernes seneste teknologiske
vidunder.

Med al respekt så udgør Rusland ikke en jævnbyrdig teknologisk konkurrent
til USA.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-10-05 22:03

Joakim Von And wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> 1981. Angrebet på Iraks atomreaktorer.

Dengang sagde man da ikke det samme om osv. Det var et
overraskelsesangreb. Hvilke irakiske MIG'er blev i øvrigt skudt ned ved
den lejlighed?

> haha......12 nedskydninger af israelske fly i 73 er lig "med smæk"?

Jada. Tror du det er sjovt at blive skudt ned?

> Også i betragtning af at IAF i løbet af relativ kort tid opnåede
> total dominans i luftrummet og pulveriserede ethvert fjendtlig fly
> som forsøgte konfrontationen?

Hvilke irakiske MIG'er skød IOF ned?

> Det står i klar modstrid med at F-16 stadig er det mest efterspurgte
> fly og at MIG'en fravælges af venligsindede nationer.

Sikke dog noget sludder. Både MIG og Sukhoi er stærkt efterspurgte fly -
prøv en Googlesøgning på det. Hvor har du fra, at F16 skulle være det
mest efterspurgte fly?

> Hvor finder du de der kilder fra - det er helt utroligt som du
> støvsuger nettet for informationer de mest mærkelige steder.

Øh .... jeg giver dig kilderne. Og ja - jeg finder dem på nettet.
Selvfølgelig. Hvor finder du dine kilder - i Anders And & Co?

> Vrænger lyder så nedladende, er det virkelig nødvendigt?

Det er jo det, du gør. Såå ... ?

> [...]
> historiske forløb, her eksemplificeret ved MIG'ens fiasko i forhold
> til F-16, danner grundlaget for min skepsis overfor russernes seneste

"Det historiske forløb". Hvad skal vi bruge det til? Se på hvordan det
fungerer nu om dage. I øvrigt er MIG'en historisk ikke en fiasko i
forhold til F16. Tag de to fly i deres temporære udgaver og hvis mig så,
hvor MIG'en er en fiasko i forhold til F16. Hidtil er du altså ikke
kommet med andet end varm luft. Kom med noget substantielt. Kom med
eksempler.

> Med al respekt så udgør Rusland ikke en jævnbyrdig teknologisk
> konkurrent til USA.

Nå det mener du. Du tager fejl. Når det kommer til jagere er selv
Sverige en jævnbyrdig teknologisk konkurrent til AFS. Hvis du lader det
komme an på kampvogne, så vil jeg gerne se dig finde en side på nettet,
hvor der står, at russernes kampvogne ikke kan hamle op med de
amerikanske. Når det kommer til artilleri er AFS ikke noget lys. Når det
kommer til missiler mod skibe, så er russerne numero uno med deres
Sunburn. Prøv at finde et tilsvarende amerikansk missil, der kan hamle
med det en Sunburn kan. Prøv.

Fra : Joakim Von And

Dato : 25-10-05 06:11

> Dengang sagde man da ikke det samme om osv.

Det ved du så ikke, men det ved du altså nu. Dengang sagde man nøjagtig det
samme om MIG'en osv.

Det var et
> overraskelsesangreb. Hvilke irakiske MIG'er blev i øvrigt skudt ned ved
> den lejlighed?

Søg og du skal finde. Jeg behøver ikke at gøre dit hjemmearbejde.

> Jada. Tror du det er sjovt at blive skudt ned?

Hvis der kun var tale om 12 nedskudte israelske fly var det billigt sluppet
under Yom Kippur.

> Hvilke irakiske MIG'er skød IOF ned?

1. IOF?

2. Jeg gider ikke dine afledningsmanøvrer. Yom Kippur-krigen skete /før/
MIG'en blev lanceret. Din sammenkædning heraf og nu denne opfølgning
er ren afledning.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 26-10-05 02:55

Joakim Von And wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det ved du så ikke, men det ved du altså nu.

Næh, det er helt hen i vejret, at man før et overraskelsesangreb sagde,
at Iraks MIG'er etellerandet.

> Dengang sagde man
> nøjagtig det samme om MIG'en osv.

Næh, og du kan heller ikke finde et eneste citat for det.

> Det var et
>
> Søg og du skal finde. Jeg behøver ikke at gøre dit hjemmearbejde.

Det var da din påstand. Bær bevisbyrden. Ellers er det bare mundsvejr og
fantasitåger fra din side.

> Hvis der kun var tale om 12 nedskudte israelske fly var det billigt
> sluppet under Yom Kippur.

Nå. Og? Hvilke irakiske MIG'er skød IAF ned?

> 1. IOF?

IAF.

> 2. Jeg gider ikke dine afledningsmanøvrer. Yom Kippur-krigen skete
> /før/ MIG'en blev lanceret.

Virkelig? Yom Kippur-krigen var før 1940? Fantastisk hvad man skal høre
fra din side! Du finder da også på den ene overaskende ting efter den
anden.

> Din sammenkædning heraf og nu denne
> opfølgning
> er ren afledning.

Jaja - sæfølig. Og du har ikke kunnet bakke en eneste af dine
fantastiske påstande op med noget som helst.

Fra : Joakim Von And

Dato : 26-10-05 05:40

> Jaja - sæfølig. Og du har ikke kunnet bakke en eneste af dine
> fantastiske påstande op med noget som helst.

Jeg må desværre efter at have undersøgt emnet nærmere erkende at min
hukommelse svigtede mig. Vedr. Osiraq i 81 har jeg ikke været i stand til at
finde informationer, som bekræfter mit postulat om nedskydningen af de
irakiske MIG'er. Året efter blev 5-6 syriske MIG'er derimod destrueret i
luftkampe. Måske det er den episode jeg har haft i tankerne, jeg skal ikke
kunne sige det. Ydermere har jeg konstateret at den russiske MIG blev
lanceret på et meget tidligere tidspunkt end jeg oprindelig antog. Sidst men
ikke mindst ser jeg til min store forbavselse at Rusland og Israel,
(Aerostar/Elbit), anno 2005 indgår i et samarbejde omkring modificeringen af
den ældre MIG 21 Lancer, nu navngivet Lancer III.

For en god ordens skyld er her et link over nedskudte MIG'er fra israelsk
side.

http://home.sprynet.com/~anneled/IAFtotal.html

og her en generel beskrivelse af IAF's bedrifter.

http://www.voiprealfan.com/articles/Israeli_Air_Force

Fra : John Schmitt

Dato : 24-10-05 10:23

> [...]
>
> Så hvad er det egentligt for noget med din vrængen "røde teknologiske
> vidunder"? Har du noget substantielt eller ... ?

De er sikkert gode, de russiske fly, men husk at udtalelser fra en
amerikansk general ikke er de rene sandhed, han vil gerne have nyt isenkram.
I alle konfrontationer er F-15 (i tjeneste 1973) og F-16 (i tjeneste 1979),
samt F-14 og F-18 løbet med sejren - ingen er skudt ned af fjentlige fly
(Libanon, Iraq, Libyen, Bosnien).
Maskinerne er kun én del af ligningen, command og control er det vigtigste,
og der kan ingen slå USA.

JS

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-10-05 22:08

John Schmitt wrote:
> [...]

> tjeneste 1979), samt F-14 og F-18 løbet med sejren - ingen er skudt
> ned af fjentlige fly (Libanon, Iraq, Libyen, Bosnien).

Og? Antallet af fly og sattelitter afgjorde den sag. Det er jo mod
fuldkommen chanceløse småstater de der eksempler er fra.

> Maskinerne er kun én del af ligningen, command og control er det
> vigtigste, og der kan ingen slå USA.

Rent Bluff. Hvordan vil du måle den påstand før AFS ryger i direkte kamp
mod en stormagt?

Fra : Martin

Dato : 24-10-05 11:50

Chekov skrev:

> He, who Controls the Spice,
> Controls the Universe.
> The Sleeper Must Awaken!
> GB

Det var en gammel bog du hev frem der. Men en klassiker. Har du læst
Iain M. Banks?
Thorough But ... Unreliable
Advanced Case Of Chronic Patheticism
Another Fine Product From The Nonsense Factory
Ravished By The Sheer Implausibility Of That Last Statement
Funny, It Worked Last Time...
All Through With This Niceness And Negotiation Stuff