Skal Slayer også dømmes for blasfemi?
Fra : GB

Dato : 21-10-05 23:49

Et af de største Heavy Metal bands gennem tiderne er uden tvivl Slayer.
Slayer udgav i 2001 albummet God hates us all og jeg kan ikke dy mig for
i disse tider, hvor der tales så meget om blasfemi at citere fra en af
sangene på det album.

I reject all the quranic views of the truth
Dismiss it as the folklore of the times
I won't be force fed prophecies
From a book of untruths for the weakest mind
I keep the Quran in a pool of blood
So that none of its lies can affect me

Hov - vent der er vist indsneget et par fejl i teksten. Den rigtige
version lyder sådan her:

I reject all the biblical views of the truth
Dismiss it as the folklore of the times
I won't be force fed prophecies
From a book of untruths for the weakest mind
I keep the bible in a pool of blood
So that none of its lies can affect me

Løse rygter går på at dette berygtede blasfemiske band, som sviner
kristendommen til i tide og utide slap levende fra en koncert på
Gentofte Stadion i sommers. Rygterne går også på at ingen danske kristne
i den forbindelse krævede bandet dømt for blasfemi.

GB

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 22-10-05 00:46

GB wrote:
> [...]
> Gentofte Stadion i sommers. Rygterne går også på at ingen danske
> kristne i den forbindelse krævede bandet dømt for blasfemi.

Rygtet lyder, at mere end 90 procent af deltagerne var betalende
medlemmer af Folkekirken, og at de nød koncerten.

Fra : GB

Dato : 22-10-05 01:25

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen news:43597da9$0
$84012$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Rygtet lyder, at mere end 90 procent af deltagerne var betalende
> medlemmer af Folkekirken, og at de nød koncerten.

- og det er netop pointen.

Gud kan nok klare at blive bespottet - det står desværre værre til med Hans
tilhængere.

GB