Le Monde er blevet muslimsk
Fra : jodem

Dato : 21-10-05 12:25

Når Le Monde bringer en artikel om Jyllands Postens muhamedanerstunt og ser
det som symptom på Danskernes frådende fremmedhad, må det vel skyldes at vi
her har at gøre med et offer for islamisk jihad?

Fra : Per Rønne

Dato : 21-10-05 13:09

jodem <jodem@nypost.dk> wrote:

> Når Le Monde bringer en artikel om Jyllands Postens muhamedanerstunt og ser
> det som symptom på Danskernes frådende fremmedhad, må det vel skyldes at vi
> her har at gøre med et offer for islamisk jihad?

Måske skulle du bringe en oversættelse af artiklen her i gruppen?

De færreste af os fulgte nok ikke godt med i skolens obligatoriske
franskundervisning. Ja, vi havde tre års obligatorisk fransk på min
gymnasieskole.
--
Per Erik Rønne

Fra : jodem

Dato : 21-10-05 13:18

> [...]
>
> De færreste af os fulgte nok ikke godt med i skolens obligatoriske
> franskundervisning. Ja, vi havde tre års obligatorisk fransk på min

Jeg er desværre ikke så god til arabisk.

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-10-05 13:14

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message
> Når Le Monde bringer en artikel om Jyllands Postens muhamedanerstunt og
> ser det som symptom på Danskernes frådende fremmedhad, må det vel skyldes
> at vi her har at gøre med et offer for islamisk jihad?

Lad os dog med det samme konvertere til islam, vi kan på den måde komme på
forkant af andre EU-lande, og det ender jo sådan hvadenten vi piber eller
synger. Jeg synes selv det er fint at København har fjernet korset og har
sat halvmåne og stjerne øverst i deres segl, sådan skal det være.

"danskeres frådende fremmedhad" er jo ivørigt iflgt Eu-undersøgelser mindre
end gennemsnittet i EU. Vi ER ikke særligt fremmedhadende i DK, og i gamle
dage - for 30 år siden - fortæller både "sorte" og muslimer, at de aldrig
havde oplevet bedre modtagelse end her i DK. Vi elskede både sorte og
muslimer, det kan jeg selv garantere for er rigtigt. Så den med at vi er
gennem-racistiske, den holder ikke overhovedet.

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-10-05 13:31

> [...]
> ser det som symptom på Danskernes frådende fremmedhad, må det vel skyldes
> at vi her har at gøre med et offer for islamisk jihad?

I England far man nu i 30 år, været enige om at det vidunderligt med et
multi-kulti- samfund.
Nu har man så inden for de sidste måneder "opdaget" at denne idee, er
fuldstændig forkert.
Jeg gider ikke dokumentere hvordan engelske muslimer føler sig mere fælles
med muslimer i Kasmir, end med deres engelske medborgere. Men sådan er det,
og der er det samme her i Danmark?

Fra : jodem

Dato : 21-10-05 13:46

> [...]
> Jeg gider ikke dokumentere hvordan engelske muslimer føler sig mere fælles
> med muslimer i Kasmir, end med deres engelske medborgere. Men sådan er

Er det også noget, der står i Le Monde, eller i Jyllandsposten?

Fra : Bo Warming

Dato : 21-10-05 13:53

> [...]
> og ser det som symptom på Danskernes frådende fremmedhad, må det vel
> skyldes at vi her har at gøre med et offer for islamisk jihad?

De venstresnoede intellektuelle, der køber Le Monde er positive for
Islam.
Aviser lægger ofte ud med een vinkel, og ved, at læsernes holdniner
vil bundfalde sig på en anden - her en pro-dansk, pro-JP.
Skitzo-zig-zag er UNDERHOLDENDE, sælger aviser. Og denne avis er ret
sophistikeret.

At JP har styr på deres show så flot, at deres solohistorie får
international dækning, incl Foghs rigtige reaktion, er fremragende

Hvad er et "stunt" ?
- filmens stuntmen er skuespillere dvs forfalskere, men her bad man
tegnere være spontane, og imamer hoppede på krogen og løb linen ud -
ingen falskhed, ingen stunt.

Fra : Rune

Dato : 21-10-05 14:50

> Når Le Monde bringer en artikel om Jyllands Postens muhamedanerstunt og
> ser det som symptom på Danskernes frådende fremmedhad, må det vel skyldes
> at vi her har at gøre med et offer for islamisk jihad?

Har du et link til Le Monde?

Fra : Jim

Dato : 21-10-05 15:00

"Rune" <test@test.test> skrev i en meddelelse

> Har du et link til Le Monde?
http://www.lemonde.fr/

Den var svær at finde. ;0)

Fra : Rune

Dato : 22-10-05 00:22

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse
> "Rune" <test@test.test> skrev i en meddelelse

> http://www.lemonde.fr/
>
> Den var svær at finde. ;0)

Ja ok. Jeg mente nu også mere til den specifikke artikle. Jeg havde selv
prøvet at grave lidt uden held.

Fra : Jim

Dato : 21-10-05 15:35

http://tinyurl.com/9v9gw