Saddam for retten
Fra : Martin K

Dato : 19-10-05 12:23

Så er det vist tid til et gensyn med denne her...

http://www.rockpapersaddam.com/

--
Martin K

Progressiv

Fra : Ingolf

Dato : 19-10-05 14:19

"Martin K" <n@da.spam> wrote in message
> Så er det vist tid til et gensyn med denne her...
>
> http://www.rockpapersaddam.com/

Den retssag er en total skandale og farce! Hussein bliver ikke anklaget for
de værste forbrydelser han har begået, fordi vestlige magter kunne komme i
klemme.. specielt USA.

Og det kalder de for retfærdighed og demokrati?

Fra : Martin K

Dato : 19-10-05 14:39

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote in message

> [...]
for
> de værste forbrydelser han har begået, fordi vestlige magter kunne komme i

Næh, de tager bare det anklagepunkt, der nemmest kan resultere i dødsstraf
først, så Saddam kan komme i galgen hurtigst muligt, hvilket forhåbenligt
vil få alle Saddam-støtterne til at holde op med at lave terror.

--
Martin K

Progressiv

Fra : Ingolf

Dato : 19-10-05 14:55

> Næh, de tager bare det anklagepunkt, der nemmest kan resultere i dødsstraf
> først, så Saddam kan komme i galgen hurtigst muligt, hvilket forhåbenligt
> vil få alle Saddam-støtterne til at holde op med at lave terror.

Altså øje for øje og tand for tand? Er det sådan du opfatter retfærdighed og
demokrati?
Saddam skal i fængsel på livstid, imho. Det hjælper ingen at man bliver ved
med at slå ihjel!

Fra : Martin K

Dato : 19-10-05 15:18

> [...]
og
> demokrati?
> Saddam skal i fængsel på livstid, imho. Det hjælper ingen at man bliver

I tilfældet Saddam går jeg helt klart ind for dødsstraf. Også fordi det
forhåbenligt kan få hans tilhængere til at glemme fortiden, og holde op med
at drømme om, at hvis bare de begår terror nok kan de få amerikanerne ud og
Saddam tilbage.

--
Martin K

Progressiv

Fra : Jim

Dato : 19-10-05 17:13

"Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> med
> at drømme om, at hvis bare de begår terror nok kan de få amerikanerne ud

For min skyld så må hans dødsstraf gerne tage en eftermiddag, bare han lider
mest mulig.

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 19-10-05 15:51

Martin K wrote:

> [...]
> dødsstraf først, så Saddam kan komme i galgen hurtigst muligt,
> hvilket forhåbenligt vil få alle Saddam-støtterne til at holde op med

Hmm. mener du, helt alvorligt, at terroren i Irak, har med Saddam at gøre,
og meningen med den er at få ham tilbage på pinden?

--
Allan Riise

Fra : Martin K

Dato : 19-10-05 16:02

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Hmm. mener du, helt alvorligt, at terroren i Irak, har med Saddam at gøre,
> og meningen med den er at få ham tilbage på pinden?

Muslimer er jo ikke kendt for logisk tænkning, så det kan jeg sagtens
forestille mig, at der er nogen af terroristerne som håber på.

--
Martin K

Progressiv

Fra : Allan Riise

Dato : 19-10-05 16:05

Martin K wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Muslimer er jo ikke kendt for logisk tænkning, så det kan jeg sagtens
> forestille mig, at der er nogen af terroristerne som håber på.

Nå, nu gik du lidt ned i gear, til nogen af dem.

Betyder det så at det stopper efter en dom, eller at de andre, dem der ikke
er "nogen af dem" de fortsætter?

--
Allan Riise

Fra : Martin K

Dato : 19-10-05 16:20

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Nå, nu gik du lidt ned i gear, til nogen af dem.

Jeg har hele tiden kun talt om Saddam-støtterne, hvilket sikkert ikke er
alle terroristerne.

> Betyder det så at det stopper efter en dom, eller at de andre, dem der
ikke
> er "nogen af dem" de fortsætter?

Terroren stopper nok næppe, men man kan håbe på, at den mindskes når Saddam
er væk.

--
Martin K

Progressiv

Fra : Per Rønne

Dato : 20-10-05 04:50

> [...]

> klemme.. specielt USA.
>
> Og det kalder de for retfærdighed og demokrati?

Ja, vi burde have haft en egentlig Nürnberg-process. Men tilsyneladende
kræver irakisk lovgivning at henrettelsen finder sted senest 30 dage
efter domfældelsen, så den første og mindste anklage kan risikere at
blokere for de mere alvorlige folkemordsanklager.
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-10-05 09:26

> [...]
> efter domfældelsen, så den første og mindste anklage kan risikere at
> blokere for de mere alvorlige folkemordsanklager.

Man forventer iøvrigt årelange appeller og nye retssager, han kommer nok til
at dø af alderdom i retten.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-10-05 09:31

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

[Retssagen mod Saddam Hussein al-Tikriti]

Hvem er »man«?
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-10-05 09:55

> [Retssagen mod Saddam Hussein al-Tikriti]

> Hvem er »man«?

"Man" var kommentatorerne på enten BBC eller CNN i går, jeg går ud fra at de
refererer andet end eget synspunkt.

Han bruger vel bl.a det kendte trick fra danske komplicerede retssager om
økonomisk svindel, man fyrer sin forsvarer, og forlanger at den nye skal
have et halvt år til at sætte sig ind i sagerne. Er den ikke også blevet
brugt i Tvind-sagen?

Fra : Per Rønne

Dato : 20-10-05 12:07

> [...]

> økonomisk svindel, man fyrer sin forsvarer, og forlanger at den nye skal
> have et halvt år til at sætte sig ind i sagerne. Er den ikke også blevet

Nu har man fra vestlig side kritiseret domstolen i Irak for ikke at leve
op til vestlige normer; eksempelvis skulle det være nok til en dødsdom
at der var »tilfredsstillende« bevisførelse, ikke at det var bevist
»uden for enhver rimelig tvivl«. Inden for et halvt år hænger Saddam
enten for enden af et reb, eller har fået sit hoved hugget af kroppen.
Sendt life til hele den irakiske befolkning, måske endda til hele den
arabiske verden af Al Jazeera.
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-10-05 15:23

> [...]
> enten for enden af et reb, eller har fået sit hoved hugget af kroppen.
> Sendt life til hele den irakiske befolkning, måske endda til hele den

I går kritiserede man dommerne for at være for slappe, de havde ikke styr på
noget som helst åbenbart, og Saddam fik da også den udsættelse han bad om,
OG han fremstår stadig som den store stolte mand.

Om han bliver dømt inden for et halvt år, tror jeg kommer an på den
politiske situation, hvis man tror det kan ændre hele situationen så vil man
måske forkorte den periode som CNN? forudså forude.