Grønland....
Fra : Jan Pedersen

Dato : 19-10-05 10:08

Så vidt jeg forstår er Grønland en del af det danske kongerige ?! Dermed har
vi i Danmark vel også ret til at henvise folk til at bo netop der ? Fik
nogen den gode ide at opbygge en masse almennyttige boliger på Grønlands
østkyst og placere folk på offentlig overførsel der...f.eks. asylansøgere
var det vel ok ? :)
Gjorde man det så nord for polarcirklen ville det dog betyde problemer for
muslimer der indretter deres bøn og ramadan efter hvornår solen går op/ned
:)

Mon ikke mange fra varmere himmelstrøg fandt ud af at deres hjemegn var
sjovere hvis de skulle bo så nordligt at middeltemparaturen lå omkring de
minus 20 grader Celcius ? :)

Grønland kunne jo passende huse disse folk som modydelse for deres massive
bloktilskud!

Fra : Jim

Dato : 19-10-05 10:33

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> minus 20 grader Celcius ? :)
>
> Grønland kunne jo passende huse disse folk som modydelse for deres massive

Det forslag har Karen Jespersen jo allerede været ude med, da hun foreslog
at placere dem på en ø.
Og jeg må formode, at Grønland var med i hendes tanker.

Jeg vil gerne støtte forslaget.

J.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-10-05 10:43

On Wed, 19 Oct 2005 11:08:17 +0200, Jan Pedersen wrote:

> Grønland kunne jo passende huse disse folk som modydelse for deres massive
> bloktilskud!

Så kan vi da nøjes med at sende dem til Jylland.
--
MVH
osv...

Fra : Jim

Dato : 19-10-05 11:37

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Så kan vi da nøjes med at sende dem til Jylland.

Du mener altså, at der er skidekoldt i Jylland?

J.

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 19-10-05 12:09

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse
> "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Du mener altså, at der er skidekoldt i Jylland?

Nej de skal tilbage til derfra hvor de er kommet, dem der er rundt om i
Danmark, skal samles i en lejer omkring Kastrup. Så de kan sendes af sted
der fra hvor de kom til landet.........

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-10-05 14:12

On Wed, 19 Oct 2005 12:36:50 +0200, Jim wrote:

> Du mener altså, at der er skidekoldt i Jylland?

Jeg kan ikke umiddelbart se noget om temperaturen i det jeg har citeret.
--
MVH
osv...

Fra : Jim

Dato : 19-10-05 15:41

> Jeg kan ikke umiddelbart se noget om temperaturen i det jeg har citeret.

Hvad har Jylland så med Grønland at gøre?

J.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-10-05 16:46

On Wed, 19 Oct 2005 16:40:43 +0200, Jim wrote:

> Hvad har Jylland så med Grønland at gøre?

Bloktilskud.
--
MVH
osv...

Fra : Jim

Dato : 19-10-05 17:22

> Bloktilskud.

Det er noget de fleste kommuner får..Ihvert fald er der mindst ligeså mange
kommuner på sjælland, som får bloktilskud, sm der er i Jylland.
Men det har jo ikke en skid med sagen at gøre.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-10-05 20:30

On Wed, 19 Oct 2005 18:21:38 +0200, Jim wrote:

> Det er noget de fleste kommuner får..Ihvert fald er der mindst ligeså mange
> kommuner på sjælland, som får bloktilskud, sm der er i Jylland.
> Men det har jo ikke en skid med sagen at gøre.

Det har noget med at gøre at man kan sige til en del af det danske
kongerige at de skal gøre noget for at få bloktilskuddet.

--
MVH
osv...

Fra : Jim

Dato : 19-10-05 20:48

> Det har noget med at gøre at man kan sige til en del af det danske
> kongerige at de skal gøre noget for at få bloktilskuddet.

Nu er Grønland jo ikke bare en kommune i Danmark, men faktisk en del af
Danmark med hjemmestyre.
Så Grønland modtager ikke bloktilskud, som kommunerne i Danmark modtager
bloktilskud.
De får støtte på lige fod med Færøerne.

J.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-10-05 23:08

On Wed, 19 Oct 2005 21:48:20 +0200, Jim wrote:

> [...]
> Danmark med hjemmestyre.
> Så Grønland modtager ikke bloktilskud, som kommunerne i Danmark modtager

Om man kalder det støtte, bloktilskud, gaveregn eller andet er
fuldstændigt uden betydning. Spørgsmålet er om man vil gøre en
pengesum til en del af landet afhængig af om man vil modtage en bunke
asylansøgere eller ej.

--
MVH
osv...

Fra : Jesper

Dato : 22-10-05 22:46

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Så kan vi da nøjes med at sende dem til Jylland.

Nu er Jylland ikke en ø(hvis vi ser bort fra Mors og Den Nørrejyske ø).
Og så er der mere plads på Grønland til muhamedanerne.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 22-10-05 23:23

On Sat, 22 Oct 2005 23:46:15 +0200, Jesper wrote:

> Nu er Jylland ikke en ø(hvis vi ser bort fra Mors og Den Nørrejyske ø).

Det er korrekt. Faktisk er Jylland landfast med de anatolske højsletter.

> Og så er der mere plads på Grønland til muhamedanerne.

Det er jo ret beskendent hvad sådan nogen fylder når de er futtet af,
ikke sandt?

--
MVH
osv...

Fra : GB

Dato : 23-10-05 02:14

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i meddelelsen

> Det er korrekt. Faktisk er Jylland landfast med de anatolske
> højsletter.

Ja, og med Kina, båtnakke.

--
He, who Controls the Spice, Controls the Universe.
The Sleeper Must Awaken!

Fra : Jim

Dato : 23-10-05 10:35

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i meddelelsen

> Ja, og med Kina, båtnakke.

Og faktisk slet ikke med den anatolske højslette, da Bosporusstrædet skiller
de to dele ad.

J.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-10-05 10:44

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote:

> "GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Og faktisk slet ikke med den anatolske højslette, da Bosporusstrædet skiller
> de to dele ad.

Har du hørt om eksempelvis Kaukasus? Måske skulle du have fulgt mere med
i geografitimerne.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jim

Dato : 23-10-05 10:49

> Har du hørt om eksempelvis Kaukasus? Måske skulle du have fulgt mere med
> i geografitimerne.

Damn!
Jeg kunne ikke snyde dig.. ;0)

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 23-10-05 11:39

On Sun, 23 Oct 2005 01:13:43 +0000, GB wrote:

> Ja, og med Kina,

Det er faktisk utroligt så meget diktatur og modbydeligheder jyderne er i
forbindelse med.

> båtnakke.

Jamen altså, når man prøver at få en forklaring på forholdet mellem
et tilskud og hvad man kan forventes at gøre for det tilskud og der så
kommer argumentet "Jylland er ikke en ø", hvad skal man så svare?

--
MVH
osv...

Fra : Egon Stich

Dato : 19-10-05 16:02

> [...]
> minus 20 grader Celcius ? :)
>
> Grønland kunne jo passende huse disse folk som modydelse for deres massive

Og hvad har du så lige imod Grøndlænderne?

MVH
Egon

Fra : Jan Pedersen

Dato : 20-10-05 02:52

Tja mit indlæg var egentligt ment i en lidt ironisk tone...alvoren i det
bestod i hvorfor der ingen indvandere er på Grønland af mellemøstlig
herkomst eller fra fjernere steder ? De har vel lufthavne deroppe ? Hvad gør
egentlig at flygtninge strømmene stopper i Danmark ? Og når man spreder
flygtninge rundt om til de danske kommuner hvorfor ender ingen så på
Grønland og færøerne ?
Mærkeligt.....

Ligeså mærkeligt er det at Grønland eksporterer deres kriminelle til Danmark
mens vi ikke må eksportere vores "problembørn" op til dem ?

Hvorfor skal syddanmark trække hele læsset i dette kongerige ?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-10-05 12:05

On Thu, 20 Oct 2005 03:51:59 +0200, Jan Pedersen wrote:

> [...]
> egentlig at flygtninge strømmene stopper i Danmark ? Og når man spreder
> flygtninge rundt om til de danske kommuner hvorfor ender ingen så på

Hvorfor er det mærkeligt at områder med selvstyre selv bestemmer? De
kunne oven i købet selv bestemme om de ville være med i EU eller ej.

> Ligeså mærkeligt er det at Grønland eksporterer deres kriminelle til
> Danmark mens vi ikke må eksportere vores "problembørn" op til dem ?

Grønland eksporterer ikke deres kriminelle til Danmark. Nogen, faktisk
ganske få, af deres kriminelle afsoner i Danmark på grund af en aftale
mellem Danmark og Grønland om at de bruger vores fængselsfaciliteter til
fanger de ikke selv har mulighed for at opbevare.

> Hvorfor skal syddanmark trække hele læsset i dette kongerige ?

Hvorfor har vi valgt at indlemme så fjerne og tyndtbefolkede egne i
Danmark?

--
MVH
osv...

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-10-05 20:28

Egon Stich wrote:

> Og hvad har du så lige imod Grøndlænderne?

Trænger grønlændere da ikke til kulturberigelse efter alle de mange år
med dansk leverpostej? Det er for grønlændernes skyld, hvis vi sender et
eller to par hundrede tusinde kulturberigere op til dem. Det manglede
bare - efter alle disse år.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-10-05 21:30

On Thu, 20 Oct 2005 21:28:26 +0200, Henrik Svendsen wrote:

> [...]
> med dansk leverpostej? Det er for grønlændernes skyld, hvis vi sender et
> eller to par hundrede tusinde kulturberigere op til dem. Det manglede

Har Grønland efterhånden ikke modtaget indvandrere nok?
--
MVH
osv...

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-10-05 22:05

Frank E. N. Stein wrote:

> Har Grønland efterhånden ikke modtaget indvandrere nok?

Kan man få for mange af dem?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-10-05 22:36

On Thu, 20 Oct 2005 23:04:47 +0200, Henrik Svendsen wrote:

> Kan man få for mange af dem?

Jada. Der er ligefrem grønlandske politikere der mener indvandrerne
stiller for store krav til det grønlandske samfund og at de i stedet for
burde lære det grønlandske sprog og den grønlandske kultur.

--
MVH
osv...

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-10-05 00:18

Frank E. N. Stein wrote:

> Jada. Der er ligefrem grønlandske politikere der mener indvandrerne
> stiller for store krav til det grønlandske samfund og at de i stedet
> for burde lære det grønlandske sprog og den grønlandske kultur.

Utroligt! Fatter de da slet hvilken berigelse, indvandrere bare er? Det
må jeg sige, grønlændere er da noget af det mest intolerante, jeg
nogensinde har hørt om.

Jeg tror, at det grønlænderne trænger til, er nogen indvandrere, som
koster lige så mange penge, som de selv koster. Det er nok en
utilstrækkelighedsfølelse ved at danskerne går og giver dem penge og
ekspertise, der plager dem. En halv million perkere fra Anatoliens
jordhuler og omegn i stedet for de der leverpostejdanskere - det er
lige sagen for Grønland. De vil aldrig ane, hvordan de skal takke os for
den gave. Aldrig.

Jeg føler mig allerede rigtig rar og god.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 21-10-05 00:47

On Fri, 21 Oct 2005 01:17:44 +0200, Henrik Svendsen wrote:

> Utroligt! Fatter de da slet hvilken berigelse, indvandrere bare er? Det
> må jeg sige, grønlændere er da noget af det mest intolerante, jeg
> nogensinde har hørt om.

Ja, at blive frataget sit land og sin selvbestemmelse gør nok en lidt
intolerant.

> Jeg tror, at det grønlænderne trænger til, er nogen indvandrere, som
> koster lige så mange penge, som de selv koster.

Grønlænderne koster ikke det danske samfund noget. Det er en ren
overskudsforretning. De penge der stryger til Grønland er primært for at
glæde indvandrerne.

> Det er nok en
> utilstrækkelighedsfølelse ved at danskerne går og giver dem penge og
> ekspertise, der plager dem.

Du mener naturligvis "påtvinger dem penge og ekspertise". Grønlænderne
kom mig bekendt ikke til danskerne og sagde "hey, nu gider vi sgu ikke at
skyde sæler mere, giv os nogen internetforbindelser".

> En halv million perkere fra Anatoliens
> jordhuler og omegn i stedet for de der leverpostejdanskere - det er
> lige sagen for Grønland. De vil aldrig ane, hvordan de skal takke os for
> den gave. Aldrig.

Hvordan skulle vi give en sådan gave?

> Jeg føler mig allerede rigtig rar og god.

Det er ikke det eneste du burde føle dig.
--
MVH
osv...

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-10-05 02:32

Frank E. N. Stein wrote:

> Ja, at blive frataget sit land og sin selvbestemmelse gør nok en lidt
> intolerant.

Ingen har frataget eskimoerne i Grønland deres land (hvis vi ser bort
fra Thulebasen). Grønland hørte under Norge, og da Norge og Danmark
splittedes op, så fulgte Grønland med Danmark. Grønlænderne er også
velkomne til at forlade Rigsfællesskabet til hver en tid. Ingen vil
stoppe dem; men det er jo åbenlyst, at grønlænderne ikke frivilligt
siger farvel til alle de rare kroner fra Danmark.

Set i det lys bliver deres intolerance bare endnu værre. Det er godt nok
nogen gode racister, du der føler dig forarget på vegne af.

> Grønlænderne koster ikke det danske samfund noget.

Nej nej - kun to en halv milliard årligt. Det er da ikke noget. Og så er
der ikke engang medregnet udgifterne til eskimoerne i Danmark. Der kan
vi kun gisne.

> Det er en ren
> overskudsforretning.

Det skal være mig en sand fornøjelse at gøre forretninger sammen med
dig. Send mig en masse penge og glæd dig over dit store overskud ved den
forretning.

> Du mener naturligvis "påtvinger dem penge og ekspertise".

Nejda. De er jo velkomne til at sige nej tak. Det vil vi respektere til
hver en tid.

> Grønlænderne
> kom mig bekendt ikke til danskerne og sagde "hey, nu gider vi sgu
> ikke at skyde sæler mere, giv os nogen internetforbindelser".

Grønlænderne mødte nordmændene omkring 1200-tallet, og dengang var der
ikke noget, som hed internet. Eskimoerne gik heller ikke og skød sæler
dengang.

Om det var nordmændene eller eskimoerne, som kom først til Grønland ved
ingen. Det ser ud som om, de kom samtidigt. Der gik selvfølgelig meget
lang tid før de opdagede hinanden, da eskimoerne kom ind nordfra og
nordmændene gik i land sydfra.

Der var måske en ide. Opdel Grønland i nord og syd efter den gamle
landgang. Nej, skidt ide - vi kan jo godt li' hinanden, når det kommer
til stykket.

> Hvordan skulle vi give en sådan gave?

Med fly? Med skib?

> Det er ikke det eneste du burde føle dig.

Sikkert ikke; men man skal jo heller ikke overdrive.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 22-10-05 16:50

On Fri, 21 Oct 2005 03:31:40 +0200, Henrik Svendsen wrote:

> Ingen har frataget eskimoerne i Grønland deres land (hvis vi ser bort
> fra Thulebasen). Grønland hørte under Norge, og da Norge og Danmark
> splittedes op, så fulgte Grønland med Danmark.

Naturligvis. Et land eksisterer jo først efter hvide mennesker har gjort
krav på det eller opdaget det.

> [...]
> stoppe dem; men det er jo åbenlyst, at grønlænderne ikke frivilligt
> siger farvel til alle de rare kroner fra Danmark.

Det er da lige så åbenlyst at vi helst ikke vil af med Grønland, ellers
havde vi da brugt de muligheder til det der har været.
Vi kunne jo også bare lade være med at sende penge til Grønland hvis vi
ikke mente vi havde noget at bruge Grønland til.

> Set i det lys bliver deres intolerance bare endnu værre. Det er godt
> nok nogen gode racister, du der føler dig forarget på vegne af.

Jeg er skam ikke forarget.

> Nej nej - kun to en halv milliard årligt. Det er da ikke noget. Og så
> er der ikke engang medregnet udgifterne til eskimoerne i Danmark. Der
> kan vi kun gisne.

Kigger du kun på udgifter når du skal lave regnskab?

> Det skal være mig en sand fornøjelse at gøre forretninger sammen med
> dig. Send mig en masse penge og glæd dig over dit store overskud ved
> den forretning.

Helt i orden. Og du vil glæde dig over betingelserne for at få pengene.
Du kan jo sende et postkort når du når de anatolske højsletter.

> Nejda. De er jo velkomne til at sige nej tak. Det vil vi respektere til
> hver en tid.

Vist vil vi da ej.

> Grønlænderne mødte nordmændene omkring 1200-tallet, og dengang var
> der ikke noget, som hed internet. Eskimoerne gik heller ikke og skød
> sæler dengang.

Virkelig? Jeg er dybt overrasket.

> Om det var nordmændene eller eskimoerne, som kom først til Grønland
> ved ingen.

Spørg grønlænderne, de ved det.

> [...]
>
> Der var måske en ide. Opdel Grønland i nord og syd efter den gamle
> landgang. Nej, skidt ide - vi kan jo godt li' hinanden, når det kommer

Så vi sejler eller flyver bare til de anatolske højsletter og laster en
halv million perkere?

> Sikkert ikke; men man skal jo heller ikke overdrive.

Det er der vist ikke nogen fare for.
--
MVH
osv...

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 22-10-05 21:42

Frank E. N. Stein wrote:

> Naturligvis. Et land eksisterer jo først efter hvide mennesker har
> gjort krav på det eller opdaget det.

Du er da vist lidt paranoid på kulørte menneskers vegne.

> [...]
> Vi kunne jo også bare lade være med at sende penge til Grønland hvis
> vi ikke mente vi havde noget at bruge Grønland til.

Og? Skal det være os, der tvinger grønlænderne til at forlade
Rigsfællesskabet? Er der slet ingenting de selv må finde ud af?

> Jeg er skam ikke forarget.

Hvordan lyder du så, når du er forarget?

> Kigger du kun på udgifter når du skal lave regnskab?

Har du andet regnskab at præsentere, eller vil du forblive i totalt
udokumenterede påstande?

> Helt i orden. Og du vil glæde dig over betingelserne for at få
> pengene. Du kan jo sende et postkort når du når de anatolske
> højsletter.

Hvorfor skal jeg dog have værre betingelser end eskimoerne. Var det
alligevel ikke en fed nok forretning for dig?

> Vist vil vi da ej.

Joda - du kan ikke pege på en eneste udtalelse om noget som helst andet
fra Danmarks side af. Da færøerne trommede vældigt for udmelding var der
ingen modstand fra Danmark. Heller ikke da nogen eskimoer begyndte at
tromme lidt forsigtigt med. Forestiller du dig virkeligt, at Danmark vil
agere som god gammel kolonimagt og modsætte sig en Grønslandsk
befolknings ønske om løsrivelse? Så lever du tre fire århundreder
tilbage i tiden.

> Virkelig? Jeg er dybt overrasket.

Ja.

> Spørg grønlænderne, de ved det.

Nej. Nordboerne mødte ingen eskimoer de første ca. 200 år. Og omvendt
Hvad får dig dog til at tro, at grønlænderne skulle vide, hvem der kom
først?

> Så vi sejler eller flyver bare til de anatolske højsletter og laster
> en halv million perkere?

Nejnej - læste du slet ikke trådstart?

> Det er der vist ikke nogen fare for.

Nej, jeg er jo ret ydmygt anlagt.

Fra : Croc®

Dato : 22-10-05 22:11

On Sat, 22 Oct 2005 22:42:03 +0200, "Henrik Svendsen"
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Du er da vist lidt paranoid på kulørte menneskers vegne.

Næh han klæder dig bare af uden du forstår det.

Regards Croc®

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 22-10-05 22:15

On Sat, 22 Oct 2005 22:42:03 +0200, Henrik Svendsen wrote:

> Du er da vist lidt paranoid på kulørte menneskers vegne.

Overhovedet slet ikke. Læs selv hvor du starter Grønlands historie:
Grønland hørte under Norge...

> Og? Skal det være os, der tvinger grønlænderne til at forlade
> Rigsfællesskabet? Er der slet ingenting de selv må finde ud af?

Joda, men som du kan se har vi tilsyneladende en ret stor interesse i at
Grønland hører til Danmark.
Du kan bare se hvilket ramaskrig der kommer når en flok canadiere planter
deres klud på Hans Ø.
For en del år tilbage da nogen amerikanere mente at Grønland faktisk
burde høre til USA, da eskimoerne antageligt skulle være nordamerikanske
indianere der var vandret derudad, var Danmark da også hurtige til at
benægte at det skulle være sådan.

> Hvordan lyder du så, når du er forarget?

Aner det ikke, der skal en del til før jeg bliver forarget.

> Har du andet regnskab at præsentere, eller vil du forblive i totalt
> udokumenterede påstande?

Jeg dokumenterer skam på helt samme niveau som dig.

> Hvorfor skal jeg dog have værre betingelser end eskimoerne.

Det får du da heller ikke.

> Var det
> alligevel ikke en fed nok forretning for dig?

Joda, men det er jo den der sender pengene der stiller betingelserne, ikke
sandt?

> [...]
> vil agere som god gammel kolonimagt og modsætte sig en Grønslandsk
> befolknings ønske om løsrivelse? Så lever du tre fire århundreder

Vi tillader enhver form for løs snak - så længe det bliver ved den
løse snak.

> Ja.

> Nej.

Prøvede du at spørge nogen grønlændere?

> Nordboerne mødte ingen eskimoer de første ca. 200 år. Og omvendt

Du mener at fordi eskimoerne ikke gad kontakte de mærkelige hvide ånder
der vandrede rundt, og nordboerne ikke havde øjnene med sig, så så
eskimoerne ikke nogen nordboere?

> Hvad får dig dog til at tro, at grønlænderne skulle vide, hvem der
> kom først?

Det siger de da selv de gjorde.

> Nejnej - læste du slet ikke trådstart?

Jojo, men det besvarer da ikke hvor du vil finde en halv million perkere
fra de anatolske højsletter.

Sådan kan det sikkert også staves.
--
MVH
osv...

Fra : GB

Dato : 22-10-05 22:30

> Naturligvis. Et land eksisterer jo først efter hvide mennesker har
> gjort krav på det eller opdaget det.

Nååå, du er nok ved at lære det, lille ven.

Fra : GB

Dato : 20-10-05 22:34

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> med dansk leverpostej? Det er for grønlændernes skyld, hvis vi sender
> et eller to par hundrede tusinde kulturberigere op til dem. Det

Det er skam forsøgt. Læs bare Jørn Riels novelle om en
muhamedaner-mulla, som kom til Grønland, og måtte forlade stedet som et
dybt nedbrudt menneske. Komik i højklasse!

GB

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-10-05 23:02

On Thu, 20 Oct 2005 21:33:48 +0000, GB wrote:

> Det er skam forsøgt. Læs bare Jørn Riels novelle om en
> muhamedaner-mulla, som kom til Grønland, og måtte forlade stedet som et
> dybt nedbrudt menneske. Komik i højklasse!

Jørn Riel er genial, ingen tvivl om det. Har du også læst historien om
ham missionæren med den oppustelige kirke han ville have de indfødte til
at puste op for ham?

--
MVH
osv...

Fra : GB

Dato : 21-10-05 19:02

> Jørn Riel er genial, ingen tvivl om det. Har du også læst historien om
> ham missionæren med den oppustelige kirke han ville have de indfødte
> til at puste op for ham?

Ja, det var ham "Ræven", var det ikke? Den er mindst lige så morsom.

Eller den om Halvor, som anskaffer en gris med forsyningsskibet, og går
så meget op i at passe den, at han helt glemmer sin makker (de er helt
mutters-alene på en fangerplads, hvor der kun anløber forsyningsskib to
gange om året).

For at hævne sig, slagter makkeren gisen og æder den, og Halvor holder
helt og aldeles op med at tale til ham.

Da forsyningsskibet kommer, roser kaptajnen den flotte gris i høje toner,
og spørger så: "Hvor er Halvor for resten?"

OK, det er vist ved at blive off-topic - vi må hellere FUT'e til d.p.i.

GB

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 22-10-05 16:56

On Fri, 21 Oct 2005 18:02:15 +0000, GB wrote:

> Ja, det var ham "Ræven", var det ikke? Den er mindst lige så morsom.

I det hele taget er der en del morsomme historier om folk der kommer til
Grønland og bagefter må overveje det fornuftige i deres beslutning.

> [...]
>
> Da forsyningsskibet kommer, roser kaptajnen den flotte gris i høje
> toner, og spørger så: "Hvor er Halvor for resten?"

Den er også god. Der er også den med ham færingen (mener jeg det var)
der blev fuldstændigt besat af flødeboller og derfor roede til Island
for at købe nogen. De andre regnde naturligvis med at det var enden for
ham, men han kom tilbage med forsyningsskibet et godt stykke tid senere
med flødeboller til et års forbrug. Han byggede så en sættekasse med
plads til en enkelt flødebolle i hvert rum.

> OK, det er vist ved at blive off-topic - vi må hellere FUT'e til d.p.i.

Næh.
--
MVH
osv...

Fra : GB

Dato : 22-10-05 22:36

> I det hele taget er der en del morsomme historier om folk der kommer
> til Grønland og bagefter må overveje det fornuftige i deres
> beslutning.

Jørn Riel er en af Danmarks bedste humorister, på linje med Hans Scherfig
og Finn Søeborg. Og på højde med udlændinge som Frans G. Bengtsson og Mark
Twain.

(Jaja, Per Erik Rønne - jeg VED godt at Mark twain er et pseudonym, så du
behøver ikke at slå op i din Encyclopædia Brittanica og sende en forarget
rettelse i UTF-8 med MacSoup).

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 23-10-05 00:28

On Sat, 22 Oct 2005 21:35:55 +0000, GB wrote:

> Jørn Riel er en af Danmarks bedste humorister, på linje med Hans Scherfig
> og Finn Søeborg. Og på højde med udlændinge som Frans G. Bengtsson og Mark
> Twain.

Så skulle du læse Knud H Thomsens "Røverne i Skotland".

> (Jaja, Per Erik Rønne - jeg VED godt at Mark twain er et pseudonym, så du
> behøver ikke at slå op i din Encyclopædia Brittanica og sende en forarget
> rettelse i UTF-8 med MacSoup).

Så, nu får den tilsendt pr snailmail, printet ud på en duplexprinter, i
stedet for.

--
MVH
osv...

Fra : GB

Dato : 23-10-05 02:16

> Så skulle du læse Knud H Thomsens "Røverne i Skotland".

OK? Den vil jeg være på udkig efter (skrive_ned.waw)

Aaaargh!

PS: Han hed Samuel Longhorn Clemens...

Fra : Jim

Dato : 23-10-05 10:33

> "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i meddelelsen

> OK? Den vil jeg være på udkig efter (skrive_ned.waw)

> Aaaargh!
>
> PS: Han hed Samuel Longhorn Clemens...

Betyder det så, at han skifter mellemnavn til Vista? ;0)

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 23-10-05 11:42

On Sun, 23 Oct 2005 01:16:13 +0000, GB wrote:

> OK? Den vil jeg være på udkig efter (skrive_ned.waw)

Beskrivelsen af hvad der sker når man gemmer sig i en Whiskytønde for
englænderne er guld værd.

> Aaaargh!
>
> PS: Han hed Samuel Longhorn Clemens...

PostDanmark må sandelig have oppet sig på det sidste.
--
MVH
osv...

Fra : Jim

Dato : 20-10-05 23:16

> [...]
> muhamedaner-mulla, som kom til Grønland, og måtte forlade stedet som et
> dybt nedbrudt menneske. Komik i højklasse!

Kan du huske titlen på bogen?

J.

Fra : Egon Stich

Dato : 20-10-05 23:47

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse
> "GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Kan du huske titlen på bogen?
>
> J.

Du skal bare bestille alt han har skrevet på biblioteket.
Så bliver vinteren ikke kedelig
MVH
Egon

Fra : GB

Dato : 21-10-05 19:04

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i meddelelsen

> Kan du huske titlen på bogen?

Desværre - da manden har skrevet et hav af novellesamlinger. Men det er
IKKE Higginbottom-bøgerne, og heller ikke "Du bor i dit navn".

Er der en "riel expert" til stede?

GB