Danmark: et land med politikere uden visio~
Fra : Jan Pedersen

Dato : 18-10-05 20:42

Når man ser tilbage på politikernes projekt med strukturreformen undres man:

1) Hvorfor tog man ikke skridtet fuldt ud og lagde flere opgaver ind under
staten såsom: socialområdet (så vi kan få ens fortoælkning af lovene over
hele landet), sundhedsområdet(så vi kan få ens beandling over hele landet),
ældreområdet( så der ikke skal være forskel for de ældre på den service de
modtager afhængigt af hvor de bor i landet), skoleområdet(så alle lærer det
samme overalt i landet).

2) Idag vedtages 25% af vores lovgivning uden for vores grænser : i EU (og
en lille smule i FN). De sidste 75 % vedtages på Christiansborg hvor man går
særdeles meget i detaljen mht. lovenes fortolkning med bl.a. cirkulærer.
Idag er de eneste ting der bør være kommunalt bestemte fl.g. (da de afhænger
af lokale forhold som folketingspolitikere ikke kan forudsættes at have
kendskab til): trafikplanlægning, arbejdsmarkeds/beskæftigelses tiltag,
byplanlægning og e vt. lokale kulturtiltag. Resten bør efter min mening
lægges i statens regi. Så langt er der heller ikke til Slotsholmen fra
vestkysten i Jylland at det kunne blive et problem, når man betænker at
Danmark er så lille som vi er mener jeg vi har alt for mange lokale
myndigheder.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 18-10-05 21:56

Jan Pedersen skrev:
> [...]
> modtager afhængigt af hvor de bor i landet), skoleområdet(så alle lærer det

Det er endnu være. Hvordan kan man ved tage at eleverne skal have så
også mange timer i det enog andet fag, når der ikke samtidigt er krav om
at der skal være undervisnings meterialer i faget?

> [...]
> vestkysten i Jylland at det kunne blive et problem, når man betænker at
> Danmark er så lille som vi er mener jeg vi har alt for mange lokale

Jeg ved ikke hvad jeg skal mene men man kan ingen omstændigheder afgøre
hvad komunerne vil bruge af penge, hvis de pålæges nogen bestemte
pågaver af staten

Fra : Egon Stich

Dato : 19-10-05 10:08

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Det er endnu være. Hvordan kan man ved tage at eleverne skal have så
> også mange timer i det enog andet fag, når der ikke samtidigt er krav om
> at der skal være undervisnings meterialer i faget?

Det er en helt bevidst strategi, som har kørt i mange år.
Endemålet er, at få afmonteret velfærdsstaten.
Ganske enkelt ved at lægge opgaver, defineret af folketingspolitikere, ud i
kommunerne.
Uden at lade bevillinger følge med.
Derved kan f.ex. de liberale svinehunde påstå, at "de har skam vedtaget"
osv...Altså: Fine folk...
Og danskerne er, for manges vedkommende, for småt begavede, eller
uinteresserede, til at opfatte, hvad der foregår.

MVH
Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 19-10-05 15:24

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> [...]
> Og danskerne er, for manges vedkommende, for småt begavede, eller
> uinteresserede, til at opfatte, hvad der foregår.

Du er simpelthen så dum man må tage sig til hovedet.

Der findes en ganske enkelt må at måle på havde kommunerne har til rådighed
af penge, nemlig at se på hvad de får ind af midler.

Men det er jo bare hokus pokus statistik i din verden.

Hans Egon, vågn dog op og se realiteterne i øjnene, du er efterhånden så
stupid i din reaktion det dårligt er tiden værd at besvare dine opstød.

Tænk dig dog om menneske.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 19-10-05 16:06

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hans Egon, vågn dog op og se realiteterne i øjnene, du er efterhånden så
> stupid i din reaktion det dårligt er tiden værd at besvare dine opstød.

Ser du, Thorkild.
Det er dig, der er den dumme.
I de år, der er gået, siden vi sidst talte sammen, her jeg flyttet mig.
På grund af erfaring og tilkommen viden.

Det har du ikke..!!!
Du er aldeles statisk..!!
Og det er jo faktisk sørgeligt..

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 19-10-05 17:08

> Ser du, Thorkild.
> Det er dig, der er den dumme.
> I de år, der er gået, siden vi sidst talte sammen, her jeg flyttet mig.
> På grund af erfaring og tilkommen viden.

Gu har du ej, du er lige så dum som du altid har været.

Det nytter ganske enkelt ikke at argumentere med dig Hans Egon, du evner
ikke at forholde dig til virkeligheden, men lever i en forstokket opfattelse
af oktoberrevolutionen og hægter dig til konspiratiosnteori.

Du er ganske enkelt for dum Hans Egon.

> Det har du ikke..!!!
> Du er aldeles statisk..!!
> Og det er jo faktisk sørgeligt..

Tværtimod forholder jeg mig til virkeligheden.

Thorkild

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 19-10-05 03:07

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> vestkysten i Jylland at det kunne blive et problem, når man betænker at
> Danmark er så lille som vi er mener jeg vi har alt for mange lokale

Fuldstændig og aldeles enig.

Det er tåbeligt at lægge den slags ud i kommunerne hvor de politiske kræfter
har langt ringere indsigt og embedsapparatet bag er så godt som ikke
eksisterende. Ikke at jeg mener det centrale embedsapparat er noget at
skrive hjem om, men det er på et højere niveau og nemmere at rette op på.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 19-10-05 10:11

> [...]
> eksisterende. Ikke at jeg mener det centrale embedsapparat er noget at
> skrive hjem om, men det er på et højere niveau og nemmere at rette op på.

Så mangler du blot, at erkende, at de også har ringere økonomiske
muligheder.
Hvorfor kassetænkning opstår.
Du er jo næsten helt rød?
Du mangler næsten kun, at erkende DJØFernes skadelige indflydelse i politik.

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 19-10-05 15:21

> [...]
> Hvorfor kassetænkning opstår.
> Du er jo næsten helt rød?
> Du mangler næsten kun, at erkende DJØFernes skadelige indflydelse i

Jeg græder tørre tårer når jeg hører kommunerne beklage sig over deres
økonomi.

De har i mands minde kompenseret for deres inkompetence ved at øge
skatterne. Godt det får ende, nu venter jeg bare på at der skabes en
effektiviseringsbølge der fører til skattesænkning.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 19-10-05 16:03

> [...]
> skatterne. Godt det får ende, nu venter jeg bare på at der skabes en
> effektiviseringsbølge der fører til skattesænkning.

Drøm du bare videre..

Egon