Venste laver afpresning eller skal alle an~
Fra : Morfar fra Viborg

Dato : 18-10-05 19:08

De er dygtige de der venstre folk.

Vi vil ikke ramme de forkerte
Integrationsaftalens stramninger over for kontanthjælpsmodtagere skal ikke
gå ud over dem, der virkelig ikke er i stand til at arbejde.

Fredag eftermiddag besluttede regeringen sig for at smide
Socialdemokraterne
ud af forhandlingerne om integrationsaftalen, som blev indgået i juli. Det
var uenighed om aftalens konkrete udformning i lovforslag, der udløste
sammenbruddet.

Socialdemokraternes finansordfører, Henrik Sass Larsen, er totalt
uforstående over for regeringens beslutning.

- Vi er med på lovforslagets hovedintention om, at de, som kan, skal
påtage
sig et arbejde. Vi vil gerne svinge pisken. Det har vi ingen som helst
problemer med. Men vi nægter at gøre det for de mennesker, som ikke har en
jordisk chance for at opfylde det. Vi vil have en garanti for, at folk i
matchgruppe fire - med lav grad af match til job - kan arbejde.
Socialdemokraterne går ikke med til at tage kontanthjælpen fra folk, som
ikke kan udføre et job, siger Henrik Sass Larsen.

Mandag gav beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen så
Socialdemokraterne et ultimatum: Acceptér lovforslaget, som det står,
senest
onsdag klokken 12.

- Det er, som om vi skal ringe til ham og sige: "Vi lægger os fladt ned.
Vi
tager det hele, som regeringen og Dansk Folkeparti har bestemt det. Vi har
for resten ingen indvendinger længere." Det er ikke en måde at lave forlig
på. Det er jo ren afpresning, siger Socialdemokraternes finansordfører.

Henrik Sass Larsen er ikke i tvivl om, hvad der i virkeligheden ligger bag
regeringens ultimatum.

- Det er en bekvem undskyldning for beskæftigelsesministeren til igen at
spille et taktisk spil. Han følger ikke sagen om et bredt
integrationsforlig, men går efter Socialdemokratiet. Hos os er der fuld
opbakning til forhandlingslinjen, siger han.

Hej fra Børge Højlund Jensen.
Min hjemmeside
http://oz5vib.webbyen.dk
Du må gerne skrive en hilsen i min gæstebog.

Fra : Jesper

Dato : 18-10-05 21:54

Morfar fra Viborg <b-h-j@oncable.dk> wrote:

> [...]
> Min hjemmeside
> http://oz5vib.webbyen.dk
> Du må gerne skrive en hilsen i min gæstebog.

Undskyld jeg afbryder dit sludder bessefar, S borgmestrerne på Vestegnen
siger nøjagtigt det samme som V gør: Acceptér aftalen og hold kæft!
http://dvd.tradewho.com/

Fra : GB

Dato : 18-10-05 22:44

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev i meddelelsen

> Undskyld jeg afbryder dit sludder bessefar, S borgmestrerne på
> Vestegnen siger nøjagtigt det samme som V gør: Acceptér aftalen og
> hold kæft!

Undskyld jeg afbryder DIT sludder - når du citerer hele lortet, sender du
hans sludder én gang til, og jeg personligt vil helst være foruden.

Men din Mac tillader dig måske ikke at beskære de indlæg du svarer på,
eller er du bare lud-doven?

GB

Fra : Jan Pedersen

Dato : 19-10-05 00:48

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev i meddelelsen

Hallo også etniske danskere bliver ramt. Der sidder "hvide" danskere derude
der ikke reelt er arbejdsduelige og som burde være på førtidspension men som
er kommet i klemme i systemet pga. uduelige/overbebyrdede sagsbehandlere og
bare sidder fast i kontanthjælpssumpen...de kan jo ikke selv søge om
pension...det siger loven....de bliver altså også ramt!!!!

Fra : Egon Stich

Dato : 19-10-05 10:16

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bare sidder fast i kontanthjælpssumpen...de kan jo ikke selv søge om
> pension...det siger loven....de bliver altså også ramt!!!!

Det er såmænd ikke så meget "overbebyrdelse", der er tale om.
Derimod et diktat fra lokalpolitisk side om at "spare".
Man sætter folk i de ordninger,, der er "billigst" for kommunekassen.
Dette hedder: Kassetænkning.
Og er muliggjort af borgerlige politikere.
Helt bevidst..!!
Man ønsker at "spare" på de svage, og at give til de velaflagte.
Typisk Cand.polit og DJØF attentat.

MVH
Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 19-10-05 03:11

"Morfar fra Viborg" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message

> [...]
> ud af forhandlingerne om integrationsaftalen, som blev indgået i juli. Det
> var uenighed om aftalens konkrete udformning i lovforslag, der udløste

Man skal vist være indsigtsløse bedstefar for ikke at indse socialdemokrater
har spillet sig selv af banen. Deres ideologi slog fejl og nu mener de sig
berettiget til væsentlig indflydelse.

Det ser ud til vi aldrig får socialdemokratiet tilbage til magten, det er et
parti hvis støtte er på senilitetsgrænsen, socialdemokratiet er et døende
parti.

De unge socialdemokrater har ikke nogen agenda, nærmest ynkeligt at se på.

Thorkild