Om at forhandle pris vedr sex
Fra : Bo Warming

Dato : 18-10-05 08:31

Vi ved alle at i ægteskaber har konen et fortrin, ved ikke at være så
"pissetrængende" efter sex, som mænd er.
Nogle mænd realiserer sig selv via at få børn, nogle via daglig falsk
eller ægte orgasme hos kæresten, mellemting og kombinationer er
talrige.
Japanske og kinesiske ægteskaber har ritualer der skal minde om og
mindske *jalousi*, som den konfuzianske kultur anser for en foragtelig
egenskab, der smadrer mange ellers gode ægteskaber og børns opvækst.
Også mange danske hustruer er lykkelig fri for _den grønne misundelses
djævel_, når partneren har det sjovt med en anden kvinde. Det betyder
jo ikke at der går noget fra hende. Hustruen bør glæde sig over at
manden har det sjovt - og ludersex bliver man sjældent hooked på - det
er en engangsfornøjelse for at få lettet trykket - ikke noget der
truer et forhold med børn og/eller godt venskab

Den kynisk-arrogante 59-årige talkshowvært David Lettermann, der har
barn med en ung skønhed, som han ikke er gift med, praler af at sex er
så opreklameret at det mest spændende i hans sexliv er at "forhandle
om prisen".
Og da jeg i fire år arbejdede i ulande og købte spændende souvenirs,
fik jeg smag for at prutte priser. Der er charme og spænding i den
leg - man kan blive helt ludoman af det ludo - eller rettere poker.
Bluff er svært - triumfen når det lykkes, er skøn.
Selvfølgelig er kortids-erotikkens smålige penge-afregning ikke så
skøn som sex i et ægteskab med varig kærlighed.
Men ikke alle kan få alt til alle tider - og lidt har også ret. Man
har ikke andet sjov end det man selv laver - og piger på
massageklinikker er ikke i fagforening og selvom bordelmutter
insisterer på minimumspriser (som er noget under hvad dere står på
menu-sedlen og på nettet) så er der stor flexibilitet. Og dermed
mulighed for god sport.

"Den højeste Klogskab er: nøje at kende Tingenes Værdi".
La Rochefoucauld

" Den mand, som kommer bedst ud af det med kvinder, er
ham, som bedst ved, hvordan han skal klare sig uden dem.
Baudelaire

" Den, som vil have en fejlfri ven, forbliver ensom.
Ordsprog, danske

" Der findes ikke sådan noget som en gratis frokost. Milton
Friedman(og ægteskabelig sex er MEGET dyr, selvom der er
langtidskontrakt)

" Jeg er altid på udkig efter den ting til fem dollars,
som i virkeligheden er millioner værd. Andy Warhol

" Jeg er verdens dårligste sælger, derfor må jeg gøre det
enkelt for folk at købe. F. W. Woolworth(opfinder af
selvbetjeningsbutiks-kæder)

" Jeg tjener kun 11 kroner pr. rejse, jeg sælger, men det
bliver jo også til en del, når jeg sælger 1 million rejser om året.
Simon Spies

" Mennesket - et dyr, som laver forrretninger. Adam
Smith

Redd mand frier ikke vakre møer. Danske
Ordsprog

Den dag lort får værdi, bliver arbejderne født uden røvhuller.
Anne-Marie Frandsen

At elske lidt er et sikkert middel til at blive genelsket. La
Rochefoucauld

The market is not an invention of capitalism. It has existed for
centuries. It is an invention of civilizationMikhael Gorbatjov

En del af værdien ved plyndringsbytte kommer af den måde, man opnåede
det. Samuel Johnston

UDBUD OG EFTERSPØRGSEL ER THE NAME OF THE GAME - det fri markeds
lykkeskabende mekanismer, hvor guds usynlige hånd betyder at alle
parter vinder når ærlighed.
"Sortsyn er klarsyn" Strindberg
"Forskel mellem at trække på gaden og i parforhold, er prisens
størrelse og kontraktens varighed" Simone de Beauvoir, kæreste med
Sartre