/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Christian XI født
Fra : Per Rønne


Dato : 15-10-05 04:04

Så er landets næste kronprins, Christian XI, født.

Ja, navnet kan vi jo nu være sikre på. Og vi kan konstatere at
lovforslag L1 først vil kunne blive aktuelt om en 35 år.

Om det har noget med politik at gøre? Naturligvis har det da det; det
drejer sig om en fremtidig dansk konge, som ganske vist først vil
tiltræde på et tidspunkt efter 2050. Og den dengang forestående fødsel
udløste jo altså også lovforslag L1.

Og vi kan nu konstatere at der fra prins Henriks lænder foreløbig er
kommet fem drenge og ingen piger. Marys næste barn bliver sandsynlligvis
også en dreng.
--
Per Erik Rønne

 
 
Anders Peter Johnsen (15-10-2005)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 15-10-05 04:22

Per Rønne wrote:
> Så er landets næste kronprins, Christian XI, født.
>
> Ja, navnet kan vi jo nu være sikre på. Og vi kan konstatere at
> lovforslag L1 først vil kunne blive aktuelt om en 35 år.
>
> Om det har noget med politik at gøre? Naturligvis har det da det; det
> drejer sig om en fremtidig dansk konge, som ganske vist først vil
> tiltræde på et tidspunkt efter 2050. Og den dengang forestående fødsel
> udløste jo altså også lovforslag L1.
>
> Og vi kan nu konstatere at der fra prins Henriks lænder foreløbig er
> kommet fem drenge og ingen piger. Marys næste barn bliver sandsynlligvis
> også en dreng.

Jeg så det også lige.

Hvor er det dog vidunderligt at det er gået godt.

Og at det endda blev en "Christian"...

--
Mvh
Anders POeter Johnsen

Per Rønne (15-10-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 15-10-05 04:29

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> Og at det endda blev en "Christian"...

Ja, Svend Auken & Niels Helveg Petersen, som havde fået julelys i øjnene
over udsigterne til med en Margrethe III at kunne få ændret grundloven,
må være slemt skuffede {eller blive det, når de vågner ...}
--
Per Erik Rønne

Per Rønne (15-10-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 15-10-05 05:05

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:
>
> > Og at det endda blev en "Christian"...
>
> Ja, Svend Auken & Niels Helveg Petersen, som havde fået julelys i øjnene
> over udsigterne til med en Margrethe III at kunne få ændret grundloven,
> må være slemt skuffede {eller blive det, når de vågner ...}

I øvrigt giver Radioavisen kl. 6:00 forkert besked. Det er ikke 7.
generation af den glückburgske kongeslægt der er født {eller 23.
generation af den oldenburgske, da alle glückburgere er oldenburgere],
men derimod 2. generation af den monpezat'ske kongeslægt.

Slægter nedarves som bekendt på sværdsiden, ikke på spindesiden.
--
Per Erik Rønne

Per Vadmand (15-10-2005)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 15-10-05 09:50


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1h4gj81.12e64zel5ozpcN%per@RQNNE.invalid...

> Om det har noget med politik at gøre? Naturligvis har det da det; det
> drejer sig om en fremtidig dansk konge, som ganske vist først vil
> tiltræde på et tidspunkt efter 2050. Og den dengang forestående fødsel
> udløste jo altså også lovforslag L1.
>

Desværre kommer kun ganske få af os her jo nok til at opleve, om Danmark om
50 år stadig holder fast ved den forældede monarkistiske styreform.

Nå, måske kan Christian til den tid blive præsident for Europas Forenede
Stater.

Per v.



Knud Larsen (15-10-2005)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 15-10-05 11:17


"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
news:4350c2a1$0$38652$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1h4gj81.12e64zel5ozpcN%per@RQNNE.invalid...
>
>> Om det har noget med politik at gøre? Naturligvis har det da det; det
>> drejer sig om en fremtidig dansk konge, som ganske vist først vil
>> tiltræde på et tidspunkt efter 2050. Og den dengang forestående fødsel
>> udløste jo altså også lovforslag L1.
>>
>
> Desværre kommer kun ganske få af os her jo nok til at opleve, om Danmark
> om 50 år stadig holder fast ved den forældede monarkistiske styreform.

Gudfader, styrer de os ligefrem? det var jeg ikke klar over.





Per Vadmand (15-10-2005)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 15-10-05 13:23


"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message
news:4350d734$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>

> Gudfader, styrer de os ligefrem? det var jeg ikke klar over.
>
Nej, netop. Det er derfor, de er oveflødige.

Per V.



Knud Larsen (15-10-2005)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 15-10-05 15:19


"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
news:4350f495$0$38648$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message
> news:4350d734$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>
>> Gudfader, styrer de os ligefrem? det var jeg ikke klar over.
>>
> Nej, netop. Det er derfor, de er oveflødige.

Kunst, Kulturnat, og tilskud til skuespil og ikke-faglitteratur bør også
fjernes, da disse ting er helt overflødige, - mennesket lever trods alt af
brød alene?

Er kongehuset ikke et skuespil, som glæder utrolig mange mennesker, - og som
iøvrigt betaler sig selv gennem reklamen for danske varer?





Per Vadmand (15-10-2005)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 15-10-05 15:39


"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message
news:43510fd0$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Er kongehuset ikke et skuespil, som glæder utrolig mange mennesker, - og
> som iøvrigt betaler sig selv gennem reklamen for danske varer?
>
Jo da. Men i takt med, at seoghørbladene trækker kongefamilien længere og
længere "ned på jorden", vil dette skuespil formentlig opleves mere og mere
falsk og ligegyldigt - det er allerede ved at ske i England - og det er
derfor mit gæt, at det vil forsvinde i løbet af de næste 50 år. Jeg talte
ikke om afskaffelse her og nu. Et forslag herom ville snarere styrke end
styrte monarkiet (sjovt, som et enkelt bogstav kan gøre forskel).

Per V.



Knud Larsen (15-10-2005)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 15-10-05 16:55


"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
news:43511475$0$38700$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message
> news:43510fd0$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>> Er kongehuset ikke et skuespil, som glæder utrolig mange mennesker, - og
>> som iøvrigt betaler sig selv gennem reklamen for danske varer?
>>
> Jo da. Men i takt med, at seoghørbladene trækker kongefamilien længere og
> længere "ned på jorden", vil dette skuespil formentlig opleves mere og
> mere falsk og ligegyldigt - det er allerede ved at ske i England - og det
> er derfor mit gæt, at det vil forsvinde i løbet af de næste 50 år. Jeg
> talte ikke om afskaffelse her og nu. Et forslag herom ville snarere styrke
> end styrte monarkiet (sjovt, som et enkelt bogstav kan gøre forskel).

Det er klart, at det er en utrolig svær balancegang de unge i kongefamilien
skal klare, og det *har* været en farce i UK. Det er utrolig svært at vide
om man må opgive "skuespillet" om nogle få tiår, folk vil nok klamre sig til
traditionerne, efterhånden som flere og flere af sådanne forsvinder.
Ærgerligt at man ikke kan "komme tilbage" hvert halve århundrede og bare en
dags tid kigge sig omkring, - det er uretfærdigt, når så mange andre skal i
himlen eller endog i Paradis, at vi ikke-troende ikke får bare den lille
kompensation.





Per Vadmand (15-10-2005)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 15-10-05 17:15


"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message
news:43512670$7$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>

> Det er klart, at det er en utrolig svær balancegang de unge i
> kongefamilien skal klare, og det *har* været en farce i UK. Det er
> utrolig svært at vide om man må opgive "skuespillet" om nogle få tiår,
> folk vil nok klamre sig til traditionerne, efterhånden som flere og flere
> af sådanne forsvinder.
> Ærgerligt at man ikke kan "komme tilbage" hvert halve århundrede og bare
> en dags tid kigge sig omkring, - det er uretfærdigt, når så mange andre
> skal i himlen eller endog i Paradis, at vi ikke-troende ikke får bare den
> lille kompensation.
>
Vi er for en gangs skyld ganske enige.

Per V.



XXX (15-10-2005)
Kommentar
Fra : XXX


Dato : 15-10-05 23:22

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in
news:43512ae9$0$38731$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

>
> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message
> news:43512670$7$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>
>> Det er klart, at det er en utrolig svær balancegang de unge i
>> kongefamilien skal klare, og det *har* været en farce i UK. Det er
>> utrolig svært at vide om man må opgive "skuespillet" om nogle få
>> tiår, folk vil nok klamre sig til traditionerne, efterhånden som
>> flere og flere af sådanne forsvinder.
>> Ærgerligt at man ikke kan "komme tilbage" hvert halve århundrede og
>> bare en dags tid kigge sig omkring, - det er uretfærdigt, når så
>> mange andre skal i himlen eller endog i Paradis, at vi ikke-troende
>> ikke får bare den lille kompensation.
>>
> Vi er for en gangs skyld ganske enige.

Gud er barmhjertig og tilgivende, så jeg tror ikke, I skal frygte ikke at
komme i Paradis efter døden.

Knud Larsen (15-10-2005)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 15-10-05 23:47


"XXX" <not@this.level> wrote in message
news:4351810a$0$1847$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in
> news:43512ae9$0$38731$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
>
>>
>> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message
>> news:43512670$7$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>
>>
>>> Det er klart, at det er en utrolig svær balancegang de unge i
>>> kongefamilien skal klare, og det *har* været en farce i UK. Det er
>>> utrolig svært at vide om man må opgive "skuespillet" om nogle få
>>> tiår, folk vil nok klamre sig til traditionerne, efterhånden som
>>> flere og flere af sådanne forsvinder.
>>> Ærgerligt at man ikke kan "komme tilbage" hvert halve århundrede og
>>> bare en dags tid kigge sig omkring, - det er uretfærdigt, når så
>>> mange andre skal i himlen eller endog i Paradis, at vi ikke-troende
>>> ikke får bare den lille kompensation.
>>>
>> Vi er for en gangs skyld ganske enige.
>
> Gud er barmhjertig og tilgivende, så jeg tror ikke, I skal frygte ikke at
> komme i Paradis efter døden.

Jamen, bliver det med harpe, eller med 72 sortøjede skønheder, og vin som
ikke giver tømmermænd?







XXX (16-10-2005)
Kommentar
Fra : XXX


Dato : 16-10-05 01:29

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in
news:435186e0$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

>> Gud er barmhjertig og tilgivende, så jeg tror ikke, I skal frygte
>> ikke at komme i Paradis efter døden.
>
> Jamen, bliver det med harpe, eller med 72 sortøjede skønheder, og vin
> som ikke giver tømmermænd?

Det skal jeg ikke kunne sige.

Jim (16-10-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 16-10-05 02:36

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:435186e0$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "XXX" <not@this.level> wrote in message
> news:4351810a$0$1847$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in
>> news:43512ae9$0$38731$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
>>
>>>
>>> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message
>>> news:43512670$7$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>>
>>>
>>>> Det er klart, at det er en utrolig svær balancegang de unge i
>>>> kongefamilien skal klare, og det *har* været en farce i UK. Det er
>>>> utrolig svært at vide om man må opgive "skuespillet" om nogle få
>>>> tiår, folk vil nok klamre sig til traditionerne, efterhånden som
>>>> flere og flere af sådanne forsvinder.
>>>> Ærgerligt at man ikke kan "komme tilbage" hvert halve århundrede og
>>>> bare en dags tid kigge sig omkring, - det er uretfærdigt, når så
>>>> mange andre skal i himlen eller endog i Paradis, at vi ikke-troende
>>>> ikke får bare den lille kompensation.
>>>>
>>> Vi er for en gangs skyld ganske enige.
>>
>> Gud er barmhjertig og tilgivende, så jeg tror ikke, I skal frygte ikke at
>> komme i Paradis efter døden.
>
> Jamen, bliver det med harpe, eller med 72 sortøjede skønheder, og vin som
> ikke giver tømmermænd?

De muhamedanere tager gruelig fejl.
Det er ikke 72 jomfruer, som venter på martyrene.
Det er 72-årige jomfruer.
De bliver slemt skuffede.

J.



Per Vadmand (16-10-2005)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 16-10-05 09:35


"XXX" <not@this.level> wrote in message
news:4351810a$0$1847$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>
> Gud er barmhjertig og tilgivende, så jeg tror ikke, I skal frygte ikke at
> komme i Paradis efter døden.

Det vil jeg sgu da ikke håbe. Ét liv er nok for mig.

Per V.



Jim (16-10-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 16-10-05 10:48

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:435210b1$0$38667$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "XXX" <not@this.level> wrote in message
> news:4351810a$0$1847$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>>
>> Gud er barmhjertig og tilgivende, så jeg tror ikke, I skal frygte ikke at
>> komme i Paradis efter døden.
>
> Det vil jeg sgu da ikke håbe. Ét liv er nok for mig.

Og dit ene liv er sgu også mere end rigeligt for os andre.



Kim Larsen (15-10-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 15-10-05 18:26

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4350d734$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
> news:4350c2a1$0$38652$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
>> news:1h4gj81.12e64zel5ozpcN%per@RQNNE.invalid...
>>
>>> Om det har noget med politik at gøre? Naturligvis har det da det; det
>>> drejer sig om en fremtidig dansk konge, som ganske vist først vil
>>> tiltræde på et tidspunkt efter 2050. Og den dengang forestående fødsel
>>> udløste jo altså også lovforslag L1.
>>>
>>
>> Desværre kommer kun ganske få af os her jo nok til at opleve, om Danmark
>> om 50 år stadig holder fast ved den forældede monarkistiske styreform.
>
> Gudfader, styrer de os ligefrem? det var jeg ikke klar over.

Det overrasker slet ikke mig, da din begavelse aldrig har imponeret mig.
Prøv at sætte dig lidt ind i monarkiets magtbeføjelser. Når du har gjort det
kan vi tage den derfra om et par år.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Carl Alex Friis Niel~ (16-10-2005)
Kommentar
Fra : Carl Alex Friis Niel~


Dato : 16-10-05 02:26

Kim Larsen skrev i meddelelsen ...

>Prøv at sætte dig lidt ind i monarkiets magtbeføjelser. Når du har gjort
det
>kan vi tage den derfra om et par år.

Hvad er det egentligt for en magt du taler om ?

Jeg tvivler på at du finder ret mange statsoverhoveder som har mindre magt
end vores.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am



Kim Larsen (16-10-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 16-10-05 08:11

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:MZh4f.292$Yv3.229@news.get2net.dk...
> Kim Larsen skrev i meddelelsen ...
>
>>Prøv at sætte dig lidt ind i monarkiets magtbeføjelser. Når du har gjort
> det
>>kan vi tage den derfra om et par år.
>
> Hvad er det egentligt for en magt du taler om ?
>
> Jeg tvivler på at du finder ret mange statsoverhoveder som har mindre magt
> end vores.

Det er jo sådan set diskussionen underordnet, det er stadig et diktatur
værdigt at have sådan en institution. Det er vanvittigt at en arvetrone kan
give en så stor magt som er tilfældet med Danmark.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Carl Alex Friis Niel~ (16-10-2005)
Kommentar
Fra : Carl Alex Friis Niel~


Dato : 16-10-05 11:19

Kim Larsen skrev i meddelelsen
<522c4$4351fcf1$3e3d8cd9$14801@news.arrownet.dk>...

>Det er jo sådan set diskussionen underordnet, det er stadig et diktatur
>værdigt at have sådan en institution. Det er vanvittigt at en arvetrone kan
>give en så stor magt som er tilfældet med Danmark.

Hvilken magt ?

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am



Kim Larsen (16-10-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 16-10-05 13:22

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:xNp4f.24$uX5.6@news.get2net.dk...
> Kim Larsen skrev i meddelelsen
> <522c4$4351fcf1$3e3d8cd9$14801@news.arrownet.dk>...
>
>>Det er jo sådan set diskussionen underordnet, det er stadig et diktatur
>>værdigt at have sådan en institution. Det er vanvittigt at en arvetrone
>>kan
>>give en så stor magt som er tilfældet med Danmark.
>
> Hvilken magt ?

Prøv nu at læse grundloven. Her står det meget nøje beskrevet.

Du finder den her: http://www.grundloven.dk/

Jeg skal ikke læse den op for dig, vel ?

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Carl Alex Friis Niel~ (16-10-2005)
Kommentar
Fra : Carl Alex Friis Niel~


Dato : 16-10-05 13:45

Kim Larsen skrev i meddelelsen ...
>"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>news:xNp4f.24$uX5.6@news.get2net.dk...
>> Kim Larsen skrev i meddelelsen
>> <522c4$4351fcf1$3e3d8cd9$14801@news.arrownet.dk>...
>>
>>>Det er jo sådan set diskussionen underordnet, det er stadig et diktatur
>>>værdigt at have sådan en institution. Det er vanvittigt at en arvetrone
>>>kan
>>>give en så stor magt som er tilfældet med Danmark.
>>
>> Hvilken magt ?
>
>Prøv nu at læse grundloven. Her står det meget nøje beskrevet.
>
>Du finder den her: http://www.grundloven.dk/
>
>Jeg skal ikke læse den op for dig, vel ?

Du er godt klar over at de steder i Grundloven, hvor der står at kongen kan
gøre dit
og dat, da betyder odet "kongen" "staten" ?

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am



Kim Larsen (16-10-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 16-10-05 15:06

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:BWr4f.60$km6.45@news.get2net.dk...
> Kim Larsen skrev i meddelelsen ...
>>"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>>news:xNp4f.24$uX5.6@news.get2net.dk...
>>> Kim Larsen skrev i meddelelsen
>>> <522c4$4351fcf1$3e3d8cd9$14801@news.arrownet.dk>...
>>>
>>>>Det er jo sådan set diskussionen underordnet, det er stadig et diktatur
>>>>værdigt at have sådan en institution. Det er vanvittigt at en arvetrone
>>>>kan
>>>>give en så stor magt som er tilfældet med Danmark.
>>>
>>> Hvilken magt ?
>>
>>Prøv nu at læse grundloven. Her står det meget nøje beskrevet.
>>
>>Du finder den her: http://www.grundloven.dk/
>>
>>Jeg skal ikke læse den op for dig, vel ?
>
> Du er godt klar over at de steder i Grundloven, hvor der står at kongen
> kan
> gøre dit
> og dat, da betyder odet "kongen" "staten" ?

Nej det gør det fandme ikke, det betyder helt nøjagtig hvad der står og det
er det som gør grundloven uhyggelig i sit potentiale.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Carl Alex Friis Niel~ (16-10-2005)
Kommentar
Fra : Carl Alex Friis Niel~


Dato : 16-10-05 16:02

Kim Larsen skrev i meddelelsen
<96a3$43525e61$3e3d8cd9$25604@news.arrownet.dk>...
>"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse

>> Du er godt klar over at de steder i Grundloven, hvor der står at kongen
>> kan
>> gøre dit
>> og dat, da betyder odet "kongen" "staten" ?
>
>Nej det gør det fandme ikke, det betyder helt nøjagtig hvad der står og det
>er det som gør grundloven uhyggelig i sit potentiale.

Kan du finde een eneste statsretsekspert, som er enig med dig i det ?

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am



Per Rønne (16-10-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 16-10-05 17:35

Carl Alex Friis Nielsen <cafn@get2net.dk> wrote:

> Kim Larsen skrev i meddelelsen
> <96a3$43525e61$3e3d8cd9$25604@news.arrownet.dk>...
> >"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> >> Du er godt klar over at de steder i Grundloven, hvor der står at kongen
> >> kan gøre dit og dat, da betyder odet "kongen" "staten" ?

> >Nej det gør det fandme ikke, det betyder helt nøjagtig hvad der står og det
> >er det som gør grundloven uhyggelig i sit potentiale.

> Kan du finde een eneste statsretsekspert, som er enig med dig i det ?

I visse tilfælde betyder »kongen« faktisk - »kongen«. Som når han skal
underskrive lovene, eller når han skal være luthersk. Men normalt
betyder kongen bare regeringen.
--
Per Erik Rønne

Kim Larsen (17-10-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 17-10-05 00:31

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1h4jewd.17bvbla11uu19N%per@RQNNE.invalid...
> Carl Alex Friis Nielsen <cafn@get2net.dk> wrote:
>
>> Kim Larsen skrev i meddelelsen
>> <96a3$43525e61$3e3d8cd9$25604@news.arrownet.dk>...
>> >"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
>> >> Du er godt klar over at de steder i Grundloven, hvor der står at
>> >> kongen
>> >> kan gøre dit og dat, da betyder odet "kongen" "staten" ?
>
>> >Nej det gør det fandme ikke, det betyder helt nøjagtig hvad der står og
>> >det
>> >er det som gør grundloven uhyggelig i sit potentiale.
>
>> Kan du finde een eneste statsretsekspert, som er enig med dig i det ?
>
> I visse tilfælde betyder »kongen« faktisk - »kongen«. Som når han skal
> underskrive lovene, eller når han skal være luthersk. Men normalt
> betyder kongen bare regeringen.

Nej det betyder faktisk helt præcis hvad der står under hensyntagen til de
undtagelser som står skrevet andetsteds i grundloven. Der er absolut intet
pussenuttet over det der. Jeg kan se masser af faremomenter i den nuværende
begrænsede monarkistiske styreform.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Kim Larsen (17-10-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 17-10-05 00:52

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1h4jewd.17bvbla11uu19N%per@RQNNE.invalid...
> Carl Alex Friis Nielsen <cafn@get2net.dk> wrote:
>
>> Kim Larsen skrev i meddelelsen
>> <96a3$43525e61$3e3d8cd9$25604@news.arrownet.dk>...
>> >"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
>> >> Du er godt klar over at de steder i Grundloven, hvor der står at
>> >> kongen
>> >> kan gøre dit og dat, da betyder odet "kongen" "staten" ?
>
>> >Nej det gør det fandme ikke, det betyder helt nøjagtig hvad der står og
>> >det
>> >er det som gør grundloven uhyggelig i sit potentiale.
>
>> Kan du finde een eneste statsretsekspert, som er enig med dig i det ?
>
> I visse tilfælde betyder »kongen« faktisk - »kongen«. Som når han skal
> underskrive lovene, eller når han skal være luthersk. Men normalt
> betyder kongen bare regeringen.

Kongen skal godkende regeringen

Kongen kan afsætte regeringen

Kongen skal underskrive love (nu kommer chokket: Han/hun kan faktisk nægte
at godkende en lov som således ikke kan vedtages)

Kongen kan fremsætte love (egenhændigt)

Skal vi fortsætte ?

Sæt dig nu ind i tingene, Carl, og når du har gjort det tager vi den derfra.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Anders Peter Johnsen (17-10-2005)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 17-10-05 20:22

Kim Larsen wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1h4jewd.17bvbla11uu19N%per@RQNNE.invalid...
>
>>Carl Alex Friis Nielsen <cafn@get2net.dk> wrote:
>>
>>
>>>Kim Larsen skrev i meddelelsen
>>><96a3$43525e61$3e3d8cd9$25604@news.arrownet.dk>...
>>>
>>>>"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>>
>>>>>Du er godt klar over at de steder i Grundloven, hvor der står at
>>>>>kongen
>>>>>kan gøre dit og dat, da betyder odet "kongen" "staten" ?
>>
>>>>Nej det gør det fandme ikke, det betyder helt nøjagtig hvad der står og
>>>>det
>>>>er det som gør grundloven uhyggelig i sit potentiale.
>>
>>>Kan du finde een eneste statsretsekspert, som er enig med dig i det ?
>>
>>I visse tilfælde betyder »kongen« faktisk - »kongen«. Som når han skal
>>underskrive lovene, eller når han skal være luthersk. Men normalt
>>betyder kongen bare regeringen.
>
>
> Kongen skal godkende regeringen
>
> Kongen kan afsætte regeringen
>
> Kongen skal underskrive love (nu kommer chokket: Han/hun kan faktisk nægte
> at godkende en lov som således ikke kan vedtages)
>
> Kongen kan fremsætte love (egenhændigt)
>
> Skal vi fortsætte ?
>
> Sæt dig nu ind i tingene, Carl, og når du har gjort det tager vi den derfra.

Apropos "sætte sig ind i tingene", så er du vist overhovedet ikke klar
over, hvor tæt Danmark faktisk var på at blive en republik, da
Dronningens farfar, Christian X, i Påsken 1920 besluttede sig for at
afskedige regeringen, deraf navnet "Påskekrisen"?

Læs selv beskrivelsen hos een af dine medsammensvorne højforrædderiske
republikaner-venner på: http://jeppesn.dk/kongerige/paaske.html

Af samme årsag har ingen dansk regent siden gjort reel brug af sine egne
Grundlovsfæstede rettigheder!

(Hvilket egentlig statsretsligt må siges at være meget kedeligt, for så
vidt at "magtens afbalancerede tredeling" reelt synes sløjfet til fordel
for overdreven parlamentarisme, hvor Folketinget desværre synes i stand
til at kunne bestemme "enevældigt" over både Kongehus og Domstole. Det
smager mig nu lidt af pøbelvælde, når Hørups berømte dictum "ingen over,
og ingen ved siden af, Folketinget" således er skinbarlig politisk
realitet.
Dog kan man jo alligevel spekulere i, hvorvidt en dansk regent eventuelt
vil kunne finde på at "trække i nødbremsen", hvis engang i fremtiden et
decideret kupforsøg - med søgt afsættelse af Kongehuset - opstår, ved
simpelthen at nægte at underskrive sin egen afsættelse.)

--
Mvh
Anders Peter Johnsen




Kim Larsen (17-10-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 17-10-05 00:28

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:NWt4f.96$np5.63@news.get2net.dk...
> Kim Larsen skrev i meddelelsen
> <96a3$43525e61$3e3d8cd9$25604@news.arrownet.dk>...
>>"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
>>> Du er godt klar over at de steder i Grundloven, hvor der står at kongen
>>> kan
>>> gøre dit
>>> og dat, da betyder odet "kongen" "staten" ?
>>
>>Nej det gør det fandme ikke, det betyder helt nøjagtig hvad der står og
>>det
>>er det som gør grundloven uhyggelig i sit potentiale.
>
> Kan du finde een eneste statsretsekspert, som er enig med dig i det ?


Kongen skal godkende regeringen

Kongen kan afsætte regeringen

Kongen skal underskrive love (nu kommer chokket: Han/hun kan faktisk nægte
at godkende en lov som således ikke kan vedtages)

Kongen kan fremsætte love (egenhændigt)

Skal vi fortsætte ?

Sæt dig nu ind i tingene, Carl, og når du har gjort det tager vi den derfra.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Tim (16-10-2005)
Kommentar
Fra : Tim


Dato : 16-10-05 03:01

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
news:b98b2$43513bc6$3e3d8cd9$10959@news.arrownet.dk...
> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4350d734$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
>> news:4350c2a1$0$38652$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>
>>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
>>> news:1h4gj81.12e64zel5ozpcN%per@RQNNE.invalid...
>>>
>>>> Om det har noget med politik at gøre? Naturligvis har det da det; det
>>>> drejer sig om en fremtidig dansk konge, som ganske vist først vil
>>>> tiltræde på et tidspunkt efter 2050. Og den dengang forestående fødsel
>>>> udløste jo altså også lovforslag L1.
>>>>
>>>
>>> Desværre kommer kun ganske få af os her jo nok til at opleve, om Danmark
>>> om 50 år stadig holder fast ved den forældede monarkistiske styreform.
>>
>> Gudfader, styrer de os ligefrem? det var jeg ikke klar over.
>
> Det overrasker slet ikke mig, da din begavelse aldrig har imponeret mig.
> Prøv at sætte dig lidt ind i monarkiets magtbeføjelser. Når du har gjort
> det kan vi tage den derfra om et par år.
>

Man skulle næsten tro du nyder at få tæsk og nedgøre dig selv.

Tim



Kim Larsen (15-10-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 15-10-05 18:23

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4350c2a1$0$38652$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1h4gj81.12e64zel5ozpcN%per@RQNNE.invalid...
>
>> Om det har noget med politik at gøre? Naturligvis har det da det; det
>> drejer sig om en fremtidig dansk konge, som ganske vist først vil
>> tiltræde på et tidspunkt efter 2050. Og den dengang forestående fødsel
>> udløste jo altså også lovforslag L1.
>>
>
> Desværre kommer kun ganske få af os her jo nok til at opleve, om Danmark
> om 50 år stadig holder fast ved den forældede monarkistiske styreform.

Ja, desværre.

> Nå, måske kan Christian til den tid blive præsident for Europas Forenede
> Stater.

Republikken længe leve når den bliver indført i Danmark. Det skal bare være
en folkevalgt som skal være præsident i Danmark, det skal ikke ligne det
forældede pladder af mindet om et gammelt diktatur, hvilket er det vi har
nu.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Knud Larsen (16-10-2005)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 16-10-05 08:48


"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
news:4fe63$43513af2$3e3d8cd9$10517@news.arrownet.dk...
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:4350c2a1$0$38652$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
>> news:1h4gj81.12e64zel5ozpcN%per@RQNNE.invalid...
>>
>>> Om det har noget med politik at gøre? Naturligvis har det da det; det
>>> drejer sig om en fremtidig dansk konge, som ganske vist først vil
>>> tiltræde på et tidspunkt efter 2050. Og den dengang forestående fødsel
>>> udløste jo altså også lovforslag L1.
>>>
>>
>> Desværre kommer kun ganske få af os her jo nok til at opleve, om Danmark
>> om 50 år stadig holder fast ved den forældede monarkistiske styreform.
>
> Ja, desværre.
>
>> Nå, måske kan Christian til den tid blive præsident for Europas Forenede
>> Stater.
>
> Republikken længe leve når den bliver indført i Danmark. Det skal bare
> være en folkevalgt som skal være præsident i Danmark, det skal ikke ligne
> det forældede pladder af mindet om et gammelt diktatur, hvilket er det vi
> har nu.


Ja, en rigtig præsident som den franske, der kan hænge og snorke i sin
statslige jumbojet, mens den svæver over vandene, og som kan fyre to
millioner kr af om dagen, det glæder vi os til.




Kim Larsen (16-10-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 16-10-05 13:23

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:435205cb$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> Ja, en rigtig præsident som den franske, der kan hænge og snorke i sin
> statslige jumbojet, mens den svæver over vandene, og som kan fyre to
> millioner kr af om dagen, det glæder vi os til.

Det er da i hvert fald bedre end det latterlige monarki vi har nu. Væk med
det og ind med en demokratisk republik.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Carsten Overgaard (17-10-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Overgaard


Dato : 17-10-05 07:55

Väinö den første tiltrådte aldrig sit job som Konge for en vordende nation.
Uden en stabiliserende samlende faktor, måtte man nation rydde op iblandt de
kriminelle elementer før at en demokratisk nation kunne stables på benene.
Fornuftigt nok, men lidt barsk og alene på baggrund af en stilling kom til
at stå ledig.

Når aviserne fylder halvdelen af deres indhold ud med diverse skriv om alt
umuligt og muligt relateret, så samler det nationen. Vi betaler et par
millioner for at kunne følge med i den dokumentar-serie, som hedder
kongehuset. En sum penge som vi istedet kunne have givet som en form for ben
eller kosttilskud til vores poltikere. Vi kunne måske have givet f.eks.
Anker, Polle-manden og Nyrup en fornuftig retrætestilling som præsident. Men
bla. Nyrup har haft gavn af en alternativ retræte-stilling i udlandet, for
han taler mere klart nu.

Skal vi ikke bare lade tingene fortsætte som de er nu og undgå uroligheder?
--

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard
http://www.carstenovergaard.dk/undskyld.htm

"Hvis du ikke kan lide indlægget, så er webmasterens skyld"
"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4350c2a1$0$38652$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1h4gj81.12e64zel5ozpcN%per@RQNNE.invalid...
>
> > Om det har noget med politik at gøre? Naturligvis har det da det; det
> > drejer sig om en fremtidig dansk konge, som ganske vist først vil
> > tiltræde på et tidspunkt efter 2050. Og den dengang forestående fødsel
> > udløste jo altså også lovforslag L1.
> >
>
> Desværre kommer kun ganske få af os her jo nok til at opleve, om Danmark
om
> 50 år stadig holder fast ved den forældede monarkistiske styreform.
>
> Nå, måske kan Christian til den tid blive præsident for Europas Forenede
> Stater.
>
> Per v.
>
>



Kim Larsen (17-10-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 17-10-05 10:40

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
news:43534ab2$0$41146$14726298@news.sunsite.dk...
> Väinö den første tiltrådte aldrig sit job som Konge for en vordende
> nation.
> Uden en stabiliserende samlende faktor, måtte man nation rydde op iblandt
> de
> kriminelle elementer før at en demokratisk nation kunne stables på benene.
> Fornuftigt nok, men lidt barsk og alene på baggrund af en stilling kom til
> at stå ledig.
>
> Når aviserne fylder halvdelen af deres indhold ud med diverse skriv om alt
> umuligt og muligt relateret, så samler det nationen. Vi betaler et par
> millioner for at kunne følge med i den dokumentar-serie, som hedder
> kongehuset. En sum penge som vi istedet kunne have givet som en form for
> ben
> eller kosttilskud til vores poltikere. Vi kunne måske have givet f.eks.
> Anker, Polle-manden og Nyrup en fornuftig retrætestilling som præsident.
> Men
> bla. Nyrup har haft gavn af en alternativ retræte-stilling i udlandet, for
> han taler mere klart nu.
>
> Skal vi ikke bare lade tingene fortsætte som de er nu og undgå
> uroligheder?

Nej vi skal have indført republikken hurtigst muligt.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Carsten Overgaard (17-10-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Overgaard


Dato : 17-10-05 13:06

"Hvis du ikke kan lide indlægget, så er webmasterens skyld"
"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:29f91$43537176$3e3d8cd9$24214@news.arrownet.dk...
> "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> news:43534ab2$0$41146$14726298@news.sunsite.dk...
> > Väinö den første tiltrådte aldrig sit job som Konge for en vordende
> > nation.
> > Uden en stabiliserende samlende faktor, måtte man nation rydde op
iblandt
> > de
> > kriminelle elementer før at en demokratisk nation kunne stables på
benene.
> > Fornuftigt nok, men lidt barsk og alene på baggrund af en stilling kom
til
> > at stå ledig.
> >
> > Når aviserne fylder halvdelen af deres indhold ud med diverse skriv om
alt
> > umuligt og muligt relateret, så samler det nationen. Vi betaler et par
> > millioner for at kunne følge med i den dokumentar-serie, som hedder
> > kongehuset. En sum penge som vi istedet kunne have givet som en form for
> > ben
> > eller kosttilskud til vores poltikere. Vi kunne måske have givet f.eks.
> > Anker, Polle-manden og Nyrup en fornuftig retrætestilling som præsident.
> > Men
> > bla. Nyrup har haft gavn af en alternativ retræte-stilling i udlandet,
for
> > han taler mere klart nu.
> >
> > Skal vi ikke bare lade tingene fortsætte som de er nu og undgå
> > uroligheder?
>
> Nej vi skal have indført republikken hurtigst muligt.

Hvis vi drager en sammenligning med det beslutningsgrundlag, som lå til
grund for at man i Finland fjernede det enkelte kriminelle element, så er
det temmelig mange personer, der skal bort, for at vi kan opretholde et
demokrati bagefter.

Er vi parate til at betale den pris?
--

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard
http://www.carstenovergaard.dk/undskyld.htm



Kim Larsen (18-10-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 18-10-05 03:39

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
news:4353938f$0$41144$14726298@news.sunsite.dk...
> "Hvis du ikke kan lide indlægget, så er webmasterens skyld"
> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:29f91$43537176$3e3d8cd9$24214@news.arrownet.dk...
>> "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
>> news:43534ab2$0$41146$14726298@news.sunsite.dk...
>> > Väinö den første tiltrådte aldrig sit job som Konge for en vordende
>> > nation.
>> > Uden en stabiliserende samlende faktor, måtte man nation rydde op
> iblandt
>> > de
>> > kriminelle elementer før at en demokratisk nation kunne stables på
> benene.
>> > Fornuftigt nok, men lidt barsk og alene på baggrund af en stilling kom
> til
>> > at stå ledig.
>> >
>> > Når aviserne fylder halvdelen af deres indhold ud med diverse skriv om
> alt
>> > umuligt og muligt relateret, så samler det nationen. Vi betaler et par
>> > millioner for at kunne følge med i den dokumentar-serie, som hedder
>> > kongehuset. En sum penge som vi istedet kunne have givet som en form
>> > for
>> > ben
>> > eller kosttilskud til vores poltikere. Vi kunne måske have givet f.eks.
>> > Anker, Polle-manden og Nyrup en fornuftig retrætestilling som
>> > præsident.
>> > Men
>> > bla. Nyrup har haft gavn af en alternativ retræte-stilling i udlandet,
> for
>> > han taler mere klart nu.
>> >
>> > Skal vi ikke bare lade tingene fortsætte som de er nu og undgå
>> > uroligheder?
>>
>> Nej vi skal have indført republikken hurtigst muligt.
>
> Hvis vi drager en sammenligning med det beslutningsgrundlag, som lå til
> grund for at man i Finland fjernede det enkelte kriminelle element, så er
> det temmelig mange personer, der skal bort, for at vi kan opretholde et
> demokrati bagefter.
>
> Er vi parate til at betale den pris?

Betegner du den borgerlige regering som kriminel ?

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Carsten Overgaard (18-10-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Overgaard


Dato : 18-10-05 08:12

"Hvis du ikke kan lide indlægget, så er webmasterens skyld"
"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:60880$4354604b$3e3d8cd9$24135@news.arrownet.dk...
> "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> news:4353938f$0$41144$14726298@news.sunsite.dk...
> > "Hvis du ikke kan lide indlægget, så er webmasterens skyld"
> > "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> > news:29f91$43537176$3e3d8cd9$24214@news.arrownet.dk...
> >> "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> >> news:43534ab2$0$41146$14726298@news.sunsite.dk...
> >> > Väinö den første tiltrådte aldrig sit job som Konge for en vordende
> >> > nation.
> >> > Uden en stabiliserende samlende faktor, måtte man nation rydde op
> > iblandt
> >> > de
> >> > kriminelle elementer før at en demokratisk nation kunne stables på
> > benene.
> >> > Fornuftigt nok, men lidt barsk og alene på baggrund af en stilling
kom
> > til
> >> > at stå ledig.
> >> >
> >> > Når aviserne fylder halvdelen af deres indhold ud med diverse skriv
om
> > alt
> >> > umuligt og muligt relateret, så samler det nationen. Vi betaler et
par
> >> > millioner for at kunne følge med i den dokumentar-serie, som hedder
> >> > kongehuset. En sum penge som vi istedet kunne have givet som en form
> >> > for
> >> > ben
> >> > eller kosttilskud til vores poltikere. Vi kunne måske have givet
f.eks.
> >> > Anker, Polle-manden og Nyrup en fornuftig retrætestilling som
> >> > præsident.
> >> > Men
> >> > bla. Nyrup har haft gavn af en alternativ retræte-stilling i
udlandet,
> > for
> >> > han taler mere klart nu.
> >> >
> >> > Skal vi ikke bare lade tingene fortsætte som de er nu og undgå
> >> > uroligheder?
> >>
> >> Nej vi skal have indført republikken hurtigst muligt.
> >
> > Hvis vi drager en sammenligning med det beslutningsgrundlag, som lå til
> > grund for at man i Finland fjernede det enkelte kriminelle element, så
er
> > det temmelig mange personer, der skal bort, for at vi kan opretholde et
> > demokrati bagefter.
> >
> > Er vi parate til at betale den pris?
>
> Betegner du den borgerlige regering som kriminel ?

Det var ikke de borgerlige, som måtte fjernes, før at Finland kunne kunne
fungere som nation.

--

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard
http://www.carstenovergaard.dk/undskyld.htm



Kim Larsen (18-10-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 18-10-05 11:02

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
news:4354a05a$0$41146$14726298@news.sunsite.dk...
> "Hvis du ikke kan lide indlægget, så er webmasterens skyld"
> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:60880$4354604b$3e3d8cd9$24135@news.arrownet.dk...
>> "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4353938f$0$41144$14726298@news.sunsite.dk...
>> > "Hvis du ikke kan lide indlægget, så er webmasterens skyld"
>> > "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>> > news:29f91$43537176$3e3d8cd9$24214@news.arrownet.dk...
>> >> "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
>> >> news:43534ab2$0$41146$14726298@news.sunsite.dk...
>> >> > Väinö den første tiltrådte aldrig sit job som Konge for en vordende
>> >> > nation.
>> >> > Uden en stabiliserende samlende faktor, måtte man nation rydde op
>> > iblandt
>> >> > de
>> >> > kriminelle elementer før at en demokratisk nation kunne stables på
>> > benene.
>> >> > Fornuftigt nok, men lidt barsk og alene på baggrund af en stilling
> kom
>> > til
>> >> > at stå ledig.
>> >> >
>> >> > Når aviserne fylder halvdelen af deres indhold ud med diverse skriv
> om
>> > alt
>> >> > umuligt og muligt relateret, så samler det nationen. Vi betaler et
> par
>> >> > millioner for at kunne følge med i den dokumentar-serie, som hedder
>> >> > kongehuset. En sum penge som vi istedet kunne have givet som en form
>> >> > for
>> >> > ben
>> >> > eller kosttilskud til vores poltikere. Vi kunne måske have givet
> f.eks.
>> >> > Anker, Polle-manden og Nyrup en fornuftig retrætestilling som
>> >> > præsident.
>> >> > Men
>> >> > bla. Nyrup har haft gavn af en alternativ retræte-stilling i
> udlandet,
>> > for
>> >> > han taler mere klart nu.
>> >> >
>> >> > Skal vi ikke bare lade tingene fortsætte som de er nu og undgå
>> >> > uroligheder?
>> >>
>> >> Nej vi skal have indført republikken hurtigst muligt.
>> >
>> > Hvis vi drager en sammenligning med det beslutningsgrundlag, som lå til
>> > grund for at man i Finland fjernede det enkelte kriminelle element, så
> er
>> > det temmelig mange personer, der skal bort, for at vi kan opretholde et
>> > demokrati bagefter.
>> >
>> > Er vi parate til at betale den pris?
>>
>> Betegner du den borgerlige regering som kriminel ?
>
> Det var ikke de borgerlige, som måtte fjernes, før at Finland kunne kunne
> fungere som nation.

Nej men jeg kan ikke rigtig komme i tanker om nogen andre som kunne være det
(i DK). Ikke sådan at forstå at borgerlige er kriminelle, det har jeg jo
ikke belæg for at påstå.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Tim (18-10-2005)
Kommentar
Fra : Tim


Dato : 18-10-05 11:12


"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
news:3334d$4354c829$3e3d8cd9$28653@news.arrownet.dk...
> "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> news:4354a05a$0$41146$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Hvis du ikke kan lide indlægget, så er webmasterens skyld"
>> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>> news:60880$4354604b$3e3d8cd9$24135@news.arrownet.dk...
>>> "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:4353938f$0$41144$14726298@news.sunsite.dk...
>>> > "Hvis du ikke kan lide indlægget, så er webmasterens skyld"
>>> > "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>>> > news:29f91$43537176$3e3d8cd9$24214@news.arrownet.dk...
>>> >> "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
>>> >> news:43534ab2$0$41146$14726298@news.sunsite.dk...
>>> >> > Väinö den første tiltrådte aldrig sit job som Konge for en vordende
>>> >> > nation.
>>> >> > Uden en stabiliserende samlende faktor, måtte man nation rydde op
>>> > iblandt
>>> >> > de
>>> >> > kriminelle elementer før at en demokratisk nation kunne stables på
>>> > benene.
>>> >> > Fornuftigt nok, men lidt barsk og alene på baggrund af en stilling
>> kom
>>> > til
>>> >> > at stå ledig.
>>> >> >
>>> >> > Når aviserne fylder halvdelen af deres indhold ud med diverse skriv
>> om
>>> > alt
>>> >> > umuligt og muligt relateret, så samler det nationen. Vi betaler et
>> par
>>> >> > millioner for at kunne følge med i den dokumentar-serie, som hedder
>>> >> > kongehuset. En sum penge som vi istedet kunne have givet som en
>>> >> > form
>>> >> > for
>>> >> > ben
>>> >> > eller kosttilskud til vores poltikere. Vi kunne måske have givet
>> f.eks.
>>> >> > Anker, Polle-manden og Nyrup en fornuftig retrætestilling som
>>> >> > præsident.
>>> >> > Men
>>> >> > bla. Nyrup har haft gavn af en alternativ retræte-stilling i
>> udlandet,
>>> > for
>>> >> > han taler mere klart nu.
>>> >> >
>>> >> > Skal vi ikke bare lade tingene fortsætte som de er nu og undgå
>>> >> > uroligheder?
>>> >>
>>> >> Nej vi skal have indført republikken hurtigst muligt.
>>> >
>>> > Hvis vi drager en sammenligning med det beslutningsgrundlag, som lå
>>> > til
>>> > grund for at man i Finland fjernede det enkelte kriminelle element, så
>> er
>>> > det temmelig mange personer, der skal bort, for at vi kan opretholde
>>> > et
>>> > demokrati bagefter.
>>> >
>>> > Er vi parate til at betale den pris?
>>>
>>> Betegner du den borgerlige regering som kriminel ?
>>
>> Det var ikke de borgerlige, som måtte fjernes, før at Finland kunne kunne
>> fungere som nation.
>
> Nej men jeg kan ikke rigtig komme i tanker om nogen andre som kunne være
> det (i DK). Ikke sådan at forstå at borgerlige er kriminelle, det har jeg
> jo ikke belæg for at påstå.
>

Dem er der ikke mange af længere, efter socialismen er drevet i knæ.

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=403207

Tim



Jim (15-10-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 15-10-05 10:29

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1h4gj81.12e64zel5ozpcN%per@RQNNE.invalid...
> Så er landets næste kronprins, Christian XI, født.
>
> Ja, navnet kan vi jo nu være sikre på. Og vi kan konstatere at
> lovforslag L1 først vil kunne blive aktuelt om en 35 år.
>
> Om det har noget med politik at gøre? Naturligvis har det da det; det
> drejer sig om en fremtidig dansk konge, som ganske vist først vil
> tiltræde på et tidspunkt efter 2050. Og den dengang forestående fødsel
> udløste jo altså også lovforslag L1.
>
> Og vi kan nu konstatere at der fra prins Henriks lænder foreløbig er
> kommet fem drenge og ingen piger. Marys næste barn bliver sandsynlligvis
> også en dreng.

Det skal fejres.
Jeg har lagt champagnen, en Dom, på køl.
Og mon ikke jeg kan finde en god flaske fra Chateau Caix i kælderen.

Et stort tillykke her fra til den royale familie.

(Ved godt, de ikke læser med... men alligevel)



Peter Bang (15-10-2005)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 15-10-05 13:06

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev:

>
>Det skal fejres.
>Jeg har lagt champagnen, en Dom, på køl.
>Og mon ikke jeg kan finde en god
>flaske fra Chateau Caix i kælderen.
>
>Et stort tillykke her fra til den
>royale familie.
>
>(Ved godt, de ikke læser med... men alligevel)

Skal du ikke ud med den nypudsede karabin og tænde bål i aften?


Kim Larsen (15-10-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 15-10-05 18:18

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1h4gj81.12e64zel5ozpcN%per@RQNNE.invalid...
> Så er landets næste kronprins, Christian XI, født.
>
> Ja, navnet kan vi jo nu være sikre på. Og vi kan konstatere at
> lovforslag L1 først vil kunne blive aktuelt om en 35 år.
>
> Om det har noget med politik at gøre? Naturligvis har det da det; det
> drejer sig om en fremtidig dansk konge, som ganske vist først vil
> tiltræde på et tidspunkt efter 2050. Og den dengang forestående fødsel
> udløste jo altså også lovforslag L1.
>
> Og vi kan nu konstatere at der fra prins Henriks lænder foreløbig er
> kommet fem drenge og ingen piger. Marys næste barn bliver sandsynlligvis
> også en dreng.

Og du kan slet ikke forestille dig at barnet kunne dø i en meget tidlig
alder - det er ikke den store omtanke der lige netop præger dig her.

Men jeg har et forslag til ændring af grundlovens § 2:

"Regeringsformen er republikansk."

Således skal grundloven ikke ændres mere på det punkt

--
Kim Larsen

Socialist, ærke-republikaner,
begejstret EU-tilhænger og
indigneret atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Knud Larsen (16-10-2005)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 16-10-05 15:11


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1h4gj81.12e64zel5ozpcN%per@RQNNE.invalid...
> Så er landets næste kronprins, Christian XI, født.
>
> Ja, navnet kan vi jo nu være sikre på. Og vi kan konstatere at
> lovforslag L1 først vil kunne blive aktuelt om en 35 år.
>
> Om det har noget med politik at gøre? Naturligvis har det da det; det
> drejer sig om en fremtidig dansk konge, som ganske vist først vil
> tiltræde på et tidspunkt efter 2050. Og den dengang forestående fødsel
> udløste jo altså også lovforslag L1.

Da jeg var i parken tidligere i dag, mødte jeg to gamle mænd, de spurgte
hvad jeg syntes den nyfødte prins burde hedde,- det havde jeg ingen mening
om. Men de spurgte så, hvad jeg syntes om deres forslag til et godt navn:
"Mustafa"? - "for når han bliver konge, så er landet jo blevet muslimsk, og
man kan lige så godt være forberedt med et passende navn". Det syntes jeg
lød fornuftigt.

Da de gik sagde de: "asalamu aleikum", og jeg svarede "aleikum salaam", og
den ene sagde "Ja, det er nemlig rigtigt". Man kan opleve meget i en park.




Kim Larsen (17-10-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 17-10-05 00:36

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43525f63$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1h4gj81.12e64zel5ozpcN%per@RQNNE.invalid...
>> Så er landets næste kronprins, Christian XI, født.
>>
>> Ja, navnet kan vi jo nu være sikre på. Og vi kan konstatere at
>> lovforslag L1 først vil kunne blive aktuelt om en 35 år.
>>
>> Om det har noget med politik at gøre? Naturligvis har det da det; det
>> drejer sig om en fremtidig dansk konge, som ganske vist først vil
>> tiltræde på et tidspunkt efter 2050. Og den dengang forestående fødsel
>> udløste jo altså også lovforslag L1.
>
> Da jeg var i parken tidligere i dag, mødte jeg to gamle mænd, de spurgte
> hvad jeg syntes den nyfødte prins burde hedde,- det havde jeg ingen mening
> om. Men de spurgte så, hvad jeg syntes om deres forslag til et godt navn:
> "Mustafa"? - "for når han bliver konge, så er landet jo blevet muslimsk,
> og man kan lige så godt være forberedt med et passende navn". Det syntes
> jeg lød fornuftigt.
>
> Da de gik sagde de: "asalamu aleikum", og jeg svarede "aleikum salaam", og
> den ene sagde "Ja, det er nemlig rigtigt". Man kan opleve meget i en
> park.

Jeg synes Muhammed eller Brian vil være ganske udmærkede bud til et navn til
den nye prins, ligesom for at understrege hvos latterligt jeg finder
kongehuset som institution og bare rolig - jeg *mener* det sgu - ALT hvad
jeg har skrevet i dette afsnit.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Croc® (17-10-2005)
Kommentar
Fra : Croc®


Dato : 17-10-05 01:16

On Sun, 16 Oct 2005 16:10:34 +0200, "Knud Larsen"
<larsen_knud@hotmail.com> wrote:

>> Ja, navnet kan vi jo nu være sikre på. Og vi kan konstatere at
>> lovforslag L1 først vil kunne blive aktuelt om en 35 år.
>>
>> Om det har noget med politik at gøre? Naturligvis har det da det; det
>> drejer sig om en fremtidig dansk konge, som ganske vist først vil
>> tiltræde på et tidspunkt efter 2050. Og den dengang forestående fødsel
>> udløste jo altså også lovforslag L1.
>
>Da jeg var i parken tidligere i dag, mødte jeg to gamle mænd, de spurgte
>hvad jeg syntes den nyfødte prins burde hedde,- det havde jeg ingen mening
>om. Men de spurgte så, hvad jeg syntes om deres forslag til et godt navn:
>"Mustafa"? - "for når han bliver konge, så er landet jo blevet muslimsk, og
>man kan lige så godt være forberedt med et passende navn". Det syntes jeg
>lød fornuftigt.
>
>Da de gik sagde de: "asalamu aleikum", og jeg svarede "aleikum salaam", og
>den ene sagde "Ja, det er nemlig rigtigt". Man kan opleve meget i en park.

Du kommer nu de sjoveste steder Knud.

Regards Croc®

Knud Larsen (17-10-2005)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 17-10-05 08:51


"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message
news:99r5l150bhpv0qullf6q8o0bu4ktclsjj9@4ax.com...
> On Sun, 16 Oct 2005 16:10:34 +0200, "Knud Larsen"
> <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

>>
>>Da jeg var i parken tidligere i dag, mødte jeg to gamle mænd, de spurgte
>>hvad jeg syntes den nyfødte prins burde hedde,- det havde jeg ingen mening
>>om. Men de spurgte så, hvad jeg syntes om deres forslag til et godt navn:
>>"Mustafa"? - "for når han bliver konge, så er landet jo blevet muslimsk,
>>og
>>man kan lige så godt være forberedt med et passende navn". Det syntes jeg
>>lød fornuftigt.
>>
>>Da de gik sagde de: "asalamu aleikum", og jeg svarede "aleikum salaam", og
>>den ene sagde "Ja, det er nemlig rigtigt". Man kan opleve meget i en
>>park.
>
> Du kommer nu de sjoveste steder Knud.

Ja, parker er eksotiske, - men det er ikke noget, jeg har fundet på, den er
god nok. Nu må jeg se om de bliver ved med temaet, når jeg møder dem igen, -
jeg har set dem før, men de har kun sagt et par ord om hunde og ikke andet.
Den ene er så gammel, at han næsten ikke kan kravle afsted, og hans hund er
en han hver dag låner for at få et incitament til at komme ud i luften, - så
han når sikkert ikke at se kong Mustafa på tronen.












Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408650
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste