Koranen forbudt i England?
Fra : Knud Larsen

Dato : 13-10-05 14:26

Kristeligt Dagblad:

"Yderligtgående kristen gruppe i Storbritannien vil anlægge sag mod sælgere
af Koranen, hvis ny lov mod "opildnen til religiøst had" vedtages

METTE JØRGENSEN RODGERS skriver fra Storbritannien

Den britiske, kristne gruppe Christian Voice vil anlægge sag mod islamiske
boghandler, som sælger Koranen, hvis det britiske parlament vedtager en ny
lov, der skal gøre det strafbart med fængsel i op til syv år at "opildne til
religiøst had".
- Hvis Koranen ikke er had-tale, så ved jeg ikke, hvad er. Vi vil rapportere
personer, som sælger den. Ingen steder i Bibelen står der, at ikke-troende
bør dræbes, siger leder af Christian Voice Stephen Green til avisen The
Guardian.

På sin hjemmeside påpeger gruppen desuden, at "muslimske ledere allerede har
forsøgt at få Koranen undtaget fra... "

(Og Rushdie har spurgt ministeren, om man vil placere lyttere i alle moskeer
for at sikre at de forbudte vers ikke bliver citeret)

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 14-10-05 01:46

Knud Larsen wrote:
> [...]

> (Og Rushdie har spurgt ministeren, om man vil placere lyttere i alle
> moskeer for at sikre at de forbudte vers ikke bliver citeret)

Ak, det er svært at være censurbegejstret, når man samtidig vil stå som
ytringsfriheden og demokratiets ypperste vogter. Skal vi vædde om, at
myndighederne bare stikker hovedet i busken og lader som ingenting, når
det kommer til koranen og de første fem kapitler i GT?