Ingen viden om Danske terrorister.
Fra : Allan Riise

Dato : 13-10-05 12:07

I tråden "Det er Landsforræderi" var der en del der havde travlt med at
afsige dom, og vel også nogen der var klar til at eksekvere samme, p.g.a. en
påstand fra iraks Udenrigsminister(?) som gik på at der også var Danske
terrorister i Irak, der bekæmpede de fremmede styrker.

Jeg skrev at man måske skulle være lidt besindig og afvente fakta, og det
viser sig jo også at der er endog megen stor tvivl om at det overhovedet er
tilfældet.
Nu er sagen ikke afsluttet endnu, men synes da så absolut at dette skal med
under overvejelserne...

Ingen viden om danske terrorister
12. okt. 2005 23.00 Indland
Det var formentlig en misforståelse, da den irakiske indenrigsminister Bayan
Jabr i et avisinterview sagde, at der befinder sig en eller flere
terrorister med dansk pas i Irak.

Det vurderer den danske ambassadør i Bagdad, Christian Oldenburg, over for
Berlingske Tidende.

Han har anmodet om et møde hurtigst muligt med indenrigsministeren for at
høre nærmere til oplysningerne, der ikke har kunnet bekræftes.

- Alle vores øvrige kilder er helt blanke og er tilbøjelige til at tro, at
der er tale om en misforståelse, siger ambassadøren.

--

Allan Riise

Fra : Allan Riise

Dato : 13-10-05 12:15

Allan Riise wrote:
> [...]
> p.g.a. en påstand fra iraks Udenrigsminister(?) som gik på at der
> også var Danske terrorister i Irak, der bekæmpede de fremmede styrker.

Det er jo så indenrigsminister han er.

Fra : Allan Knaap

Dato : 13-10-05 13:04

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Det er jo så indenrigsminister han er.

Nåhh.....Ja, ja. Når Ambassadøren siger det, må det jo være sandt.

Det er sådan en velsignelse når man i nødens stund får en håndsrækning.
Skidt pyt med at det udsagn kan være lige så fejlbehæftet som den første,
sålænge den passer som fod i hose med ens egne overbevisninger.

Når der så igen skulle dukke en kilde op med oplysninger der peger igen
peger i retning af at der er danske statsborgere med landsforræderiske
tendenser kan man altid hive ammbassøren op og fremlægge dennes udsagn som
fakta.

Alligevel vil jeg vove den påstand at, det vile vække mere respekt var man
mere oprigtig, og blot erklærede sig som uenig i det faktum at, en dansk
statsborger der kæmper mod bl.a. de danske styrker i Irak er og bliver
landsforrædere. Man vil måske udsætte sig selv for almindelig hån, men trods
alt beholde ens selvrespekt. Hvad der nu måtte være tilbage.......

Allan Knaap

Fra : Trans

Dato : 13-10-05 15:43

Allan Riise wrote:
> [...]
> påstand fra iraks Udenrigsminister(?) som gik på at der også var Danske
> terrorister i Irak, der bekæmpede de fremmede styrker.

Her her du lidt viden om, hvordan det gik en af dem:
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3296972/
Mustapha Darwich Ramadan

Ambassadør Oldenburg burde have kendskab til dette tilfælde.

Bent

Fra : Allan Riise

Dato : 13-10-05 16:05

Trans wrote:

> Her her du lidt viden om, hvordan det gik en af dem:
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3296972/
> Mustapha Darwich Ramadan
>
> Ambassadør Oldenburg burde have kendskab til dette tilfælde.

Det har han da garanteret også, men M.D.R. tog jo ikke fra Danmark til Irak
for at bekæmpe Danske styrker, han var nede i regionen i forvejen, så han er
altså *ikke* en Dansker der er taget til Irak for at o.s.v.

--
Allan Riise

Fra : Trans

Dato : 13-10-05 20:49

Allan Riise wrote:

> Det har han da garanteret også, men M.D.R. tog jo ikke fra Danmark til Irak
> for at bekæmpe Danske styrker, han var nede i regionen i forvejen, så han er
> altså *ikke* en Dansker der er taget til Irak for at o.s.v.

Jeg synes, du skulle berette nærmere om din viden om Mustapha Darwich
Ramadans færden. Ifølge Jyllands-Posten forlod han Danmark i 2001
efter sin løsladelse. Nu er han heldigvis uskadeliggjort, men det vil
alligevel være interessant af få fastslået, hvornår han startede
med at føre krig mod Danmarks forbundsfælle i Iraq, U.S.A., og det
midletidige styre i Irak. Hvis manden er dansk statsborger, kan det
være, Danmark skal betale erstatning til irakerne for hans gerninger.

Det kunne også være interessant at vide, hvad han lavede i tiden,
efter at han forlod Danmark, og inden han ankom til Irak.

Bent

Fra : Trans

Dato : 21-10-05 07:21

Allan Riise wrote:
> Nu er sagen ikke afsluttet endnu, men synes da så absolut at dette skal med
> under overvejelserne...

USA: DANSKER BLANDT OPRØRERE I IRAK
20. okt 2005

Bent