"Nydanske" unge endnu mere kriminelle i yd~
Fra : Martin K

Dato : 13-10-05 08:24

Efterkommere af indvandrere sigtes fem gange så ofte som danskere for
krimina­litet. Det viser en ny opgørelse fra Justitsministeriet.

Problemet er ikke størst i storbyerne: Det er især yderområderne, at
efterkom­merne skiller sig ud: I Ringkøbing politikreds sigtedes 46 danskere
per 1.000 indbyggere - det tilsvarende tal for indvandrere var 800.

"Det er meget skræmmende tal," siger justitsminister Lene Espersen, og
fortsætter: "Det fortæller også noget om, at det ikke kun handler om en
politimæssig indsats. Det handler om integration."

Altså den samme gamle sang om integration, som politikerne har tudet os
ørene fulde af de sidste mange årtier. Indse dog, at det aldrig bliver til
noget. Det handler ikke om integration, men om repatriering, hvis vi vil
dette uvæsen til livs.

--
Martin K

Progressiv

Fra : Rune

Dato : 13-10-05 09:11

"Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget. Det handler ikke om integration, men om repatriering, hvis vi vil

5 * 46 = 230. Har du skrevet forkert med de 800? 23% er slemt nok, det kan
da ikke passe 80% bliver sigtet af politiet.

Fra : Martin K

Dato : 13-10-05 09:43

"Rune" <test@test.test> wrote in message

> 5 * 46 = 230. Har du skrevet forkert med de 800? 23% er slemt nok, det kan
> da ikke passe 80% bliver sigtet af politiet.

Jeg synes også, det lyder helt vildt, men det er kopieret her fra:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3006311

--
Martin K

Progressiv

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 13-10-05 10:39

On Thu, 13 Oct 2005 10:10:50 +0200, Rune wrote:

> 5 * 46 = 230. Har du skrevet forkert med de 800? 23% er slemt nok, det kan
> da ikke passe 80% bliver sigtet af politiet.

De 5 gange er nok på landsplan. Bortset fra det, så mistænker jeg lidt
at det er antal sigtelser og ikke antal personer der skulle have stået.
En enkelt person kan jo opnå et imponerende antal sigtelser.

--
MVH
osv...

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-10-05 09:23

"Martin K" <n@da.spam> wrote in message
> Efterkommere af indvandrere sigtes fem gange så ofte som danskere for
> krimina­litet. Det viser en ny opgørelse fra Justitsministeriet.

Typisk nok taler man kun om "sigtede." Det interessante kunne være, hvor
mange der bliver dømt.

Når politiet retter opmærksomheden mod en særlig gruppe, vil der altid være
flere sager. Der er vel heller ingen, der tror, at der pludselig bliver
flere spritbilister i Danmark, fordi politiet i en periode er særligt på
udkig efter dem og derfor fanger flere?

Jeg er ganske klar over, at der er flere kriminelle blandt indvandrere. Der
er altid mest kriminalitet blandt de underprivilegerede. Det betyder ikke
nødvendigvis, at overkriminaliteten skyldes deres religion eller afstamning.

Vis mig nogen tal, der siger, at der oså er overkriminalitet blandt
veluddannede, højtlønnede indvandrere, så vil jeg tro på en sammenhæng. Ikke
før.

Per V.

Fra : morten sorensen

Dato : 13-10-05 09:45

Per Vadmand wrote:

> Vis mig nogen tal, der siger, at der oså er overkriminalitet blandt
> veluddannede, højtlønnede indvandrere, så vil jeg tro på en sammenhæng. Ikke
> før.

Det er jo mere kompliceret.

De indvandrere der er veluddannede kommer næppe fra samme baggrund som
det nye fremmed-proletariat. Der er nok tale om folk fra storbyer, hvor
traditionerne ikke har haft samme tag i folk.

Det er meget vanskeligt helt at isolere årsagen til den fuldkommen
ubestridelige overkriminalitet. Men alene det at man har erkendt dens
eksistens, gør at vi er nået væsentligt længere end i fx Sverige.

Det kunne være interessant at vide hvordan man i USA fik has på
indvandrer-banderne af irere og italienere der var for 100 år siden -
for at se om der er paralleller og noget man kunne lære.

--

morten sorensen

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 13-10-05 10:43

On Thu, 13 Oct 2005 10:44:35 +0200, morten sorensen wrote:

> Det kunne være interessant at vide hvordan man i USA fik has på
> indvandrer-banderne af irere og italienere der var for 100 år siden -
> for at se om der er paralleller og noget man kunne lære.

Man lod irerne overtage politiet så de kunne nedkæmpe italienerne
--
MVH
osv...

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-10-05 11:01

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Det er jo mere kompliceret.

Der er jo bl.a. den store sorte undergrundsøkonomi blandt nydanskere, - som
bl.a forklares med, at man i deres hjemlande ikke har noget positivt forhold
til fællesskabet eller til myndighederne.

> [...]
> indvandrer-banderne af irere og italienere der var for 100 år siden - for
> at se om der er paralleller og noget man kunne lære.

Vi skal nu ikke 100 år tilbage, - og der er masser af ting man kunne lære,
og kunne have lært for længe siden, men vi bryder os ikke om at lære noget
af USA (amerikanske forhold, oh rædsel)

Der er jo *én* stor forskel, og det er at man efterhånden blev fuldstændig
integreret i samfundet, - man kunne ikke smutte hjem hver sommer og så ikke
hjemlandes hadeprogrammer med skrigende børn i alle pauserne (som fx Khader
fortæller er almindeligt på de muslimske TV-stationer). ("Muslimer vil ikke
føle sig
hjemme i Danmark, før regeringen tager afstand fra USA,« sagde Fatih Alev").
Vi skal helst ændre både indenrigs- og udenrigspolitik, hvis vi skal
accepteres.

(vi er forresten også i dag på alJazeera, om de forfærdelige tegninger af
Profetens skæg, som har skabt oprør i 16 muslimske organisationer)

Derudover var man stolt af at tilhøre nationen USA, mens man jo ikke er
stolt over at være dansker. Vi er jo et lille luset land sammenlignet med
kæmpelande som Mellemøsten, Tyrkiet eller Pakistan. Og man kan i vore dage
fx eje et hus i hjemlandet, og bliver modtaget med åbne arme, når man kommer
på besøg, og evt. kan skaffe flere mennesker ind i DK.

Man har iøvrigt ikke lykkedes med at afskaffe de sorte bander, eller
hispanics ditto. Og det er jo dem unge muslimer forsøger at efterligne, iflg
muslimer på P1, - OG iflg samme, så får man jo sammenhold alene på basis af,
at man IKKE er dansk. (men det er naturligvis PiaKs skyld, at det ikke går
så fantastisk godt, det ved alle vi velmenere, - det er også hendes skyld,
at man ikke i USA har fået has på problemerne)

Der er iøvrigt mange gode indsigter i bogen "The Nature of Prejudice" af
psykologen Allport, skrevet netop mens man havde store problemer med bander
efter 1945.

Fra : morten sorensen

Dato : 13-10-05 11:19

Knud Larsen wrote:

> Der er jo bl.a. den store sorte undergrundsøkonomi blandt nydanskere, - som
> bl.a forklares med, at man i deres hjemlande ikke har noget positivt forhold
> til fællesskabet eller til myndighederne.

Fordi der reelt ingen stat er - efter dansk/vestlig målstok. På de
kanter er man noget i kraft af sin familie.

Ikke for at undskylde ting - men det er et mønster der tager tid at
bryde ud af. Det bedste DK kan gøre at er at stille op når fx
indvandrerpiger (eller drenge) beder om hjælp til at bryde fri. Det er
også mit indtryk at der (nu) hjælpes, hvor berøringsangsten er væk.

> [...]
> hjemlandes hadeprogrammer med skrigende børn i alle pauserne (som fx Khader
> fortæller er almindeligt på de muslimske TV-stationer).

Det er muligt at massemedierne har en effekt der er større end de
tilsvarende faktorer der sikkert også har fastholdt fattige katolske
indvandrere i deres.

Man skal osse passe på med ikke at gøre folk dummere end de er. Præ-1989
var DK mere 'oplyst' end DDR, men de vidste klart mere om os end
onvendt; de viste godt de blev fyldt med løgn.

Det ville overraske mig hvis muslimerne ikke har det på samme måde.
Alene den manglende tillid til nuværende arabiske despoter og
Al-Jazeeras popularitet indikerer at de ikke bare er får.

Unsersøgelser synes også at indikere at indvandrerne vil det bedste for
deres børn - og det mener de er at blive integrerede, få en uddannelse
osv. På den anden side er der aspekter ved det danske samfund de føler
usikkerhed (for ikke at sige afsky) overfor.

> ("Muslimer vil ikke
> føle sig
> hjemme i Danmark, før regeringen tager afstand fra USA,« sagde Fatih Alev").

Det er en gang sludder; han overvuderer groft hvor politisk
interesserede almindelig folk er.

> Vi skal helst ændre både indenrigs- og udenrigspolitik, hvis vi skal
> accepteres.

Manden er jo præst - eller noget der ligner - i en dogmatisk religion og
bør derfor som minimum mødes med skepsis.

> (vi er forresten også i dag på alJazeera, om de forfærdelige tegninger af
> Profetens skæg, som har skabt oprør i 16 muslimske organisationer)

Det er da (sikkert) osse en kæmpehistorie i den muslimske verden -
uanset hvad man mener. Jeg ser intet galt i at AJ viser det. det havde
næsten været være (for vesten) hvis historien var blevet forbigået i
tavshed.

--

morten sorensen

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-10-05 11:31

> Fordi der reelt ingen stat er - efter dansk/vestlig målstok. På de kanter
> er man noget i kraft af sin familie.

Ja.

> [...]
> (eller drenge) beder om hjælp til at bryde fri. Det er også mit indtryk at
> der (nu) hjælpes, hvor berøringsangsten er væk.

Det er nok lidt bedre end før.

> [...]
> var DK mere 'oplyst' end DDR, men de vidste klart mere om os end onvendt;

Men det man forsøgte at bilde DDR-ister ind var jo helt tydeligt fup.

> Det ville overraske mig hvis muslimerne ikke har det på samme måde. Alene
> den manglende tillid til nuværende arabiske despoter og Al-Jazeeras
> popularitet indikerer at de ikke bare er får.

Programmer som rammer folks følelser med rædselsbilleder af hvad vi vantro
gør mod muslimske børn, bl.a andet fupoptagelserne fra P.A, og som aldrig
viser hvad muslimer gør mod muslimer i fx Sudan, kan ikke sammenlignes med
kommunisterenes løgne. Men sidstnævnte er der dog også folk som hoppede på,
og selv en dansk overlærer tror stadig på propagandaen.

> [...]
> osv. På den anden side er der aspekter ved det danske samfund de føler
> usikkerhed (for ikke at sige afsky) overfor.

Ja, det er en catch 22, de vil, og de vil ikke på samme tid.

> Det er en gang sludder; han overvuderer groft hvor politisk interesserede
> almindelig folk er.

Mon dog, han hører jo denne type jamren blandt sin proselytter hver dag.

> Manden er jo præst - eller noget der ligner - i en dogmatisk religion og
> bør derfor som minimum mødes med skepsis.

Men det er ikke som imam han udtaler sig, det er som politiker.

> Det er da (sikkert) osse en kæmpehistorie i den muslimske verden - uanset
> hvad man mener. Jeg ser intet galt i at AJ viser det. det havde næsten
> været være (for vesten) hvis historien var blevet forbigået i tavshed.

Intet galt i det, bare et kuriosum, som viser det ikke kun er interessant
for danske muslimer.

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-10-05 12:29

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> Der er jo bl.a. den store sorte undergrundsøkonomi blandt nydanskere, -
> som bl.a forklares med, at man i deres hjemlande ikke har noget positivt
> forhold til fællesskabet eller til myndighederne.

DET er vist ikke noget, indvandrerne er ene om - jvf de sidste dages
artikler om håndværere, der nærmest har svært ved at få lov til ast lave
"hvidt" arbejde.

Per V.

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-10-05 14:09

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
>
> DET er vist ikke noget, indvandrerne er ene om - jvf de sidste dages
> artikler om håndværere, der nærmest har svært ved at få lov til ast lave

Nej, også her i landet siver sammenhængskraften langsomt væk. Men der er
stadig forskel på at hele ens virksomhed er baseret på unddragelse af moms
og skat, og at man laver noget ekstraarbejde sort.

Iøvrigt ville det være fint med noget konkurrence til vores overforkælede
håndværkere, - når de ikke ved om de gider tage et arbejde til mindre end
100.000 kr, OG forlanger 5 - 600 kr i timen, - hvor de selv definerer hvad
en time er - så er det på tide at indkalde nogle polakker og baltere.

Selv om man ikke skal undskylde sort arbejde med den høje skat, så er det
alligevel efterhånden så absurde håndværkerlønninger, at en ikke-velhaver
ikke kan betale de 22.000 kr om ugen, som en enkelt mand med bil koster,-
plus prisen på materialer - iflg en avis i sidste uge. Man skal altså tjene
60.000 kr for at få lavet lidt småting i huset, det ER efterhånden til grin,
og nogle ellers lovlydige, opgiver.

Jeg smed lige en tørretumbler ud i går, den manglede sikkert bare en
drivrem, med jeg ved af erfaring, at det koster det samme som en ny, at få
selv det mindste hvidevare-problem ordnet.

Men mht nydanskeres undergrundsøkonomi, så er det jo meget udbredt, at man
arbejder sort samtidig med at man får sociale ydelser, - se undersøgelsen
fra RUC, - og det er tit sådanne ting, som irriterer folk som også selv får
sociale ydelser, selv om det måske økonomisk ikke er det mest væsentlige
samfundsmæssigt.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 13-10-05 14:32

On Thu, 13 Oct 2005 15:08:32 +0200, Knud Larsen wrote:

> [...]
> 100.000 kr, OG forlanger 5 - 600 kr i timen, - hvor de selv definerer hvad
> en time er - så er det på tide at indkalde nogle polakker og baltere.

Det er egentlig lidt sjovt. Når man synes der mangler ingeniørere,
læger, sygeplejersker mm så taler man om tiltag til at få uddannet
flere til disse områder. Håndværkere skal man bare importere...

--
MVH
osv...

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-10-05 17:02

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote in message

> Det er egentlig lidt sjovt. Når man synes der mangler ingeniørere,
> læger, sygeplejersker mm så taler man om tiltag til at få uddannet
> flere til disse områder. Håndværkere skal man bare importere...

Hvorfor er det sjovt? En læge vil jo ikke kunne gå for mindre end
overenskomsten, og iøvrigt forsøger vi da også at importere både læger og
sygeplejersker.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 13-10-05 18:14

On Thu, 13 Oct 2005 18:02:07 +0200, Knud Larsen wrote:

> Hvorfor er det sjovt? En læge vil jo ikke kunne gå for mindre end
> overenskomsten,

Hvis der havde været et betydeligt overskud af læger, havde det næppe
været et problem at sætte dem ned i løn. Det kunne jo fx lade sig gøre
med piloter.

> og iøvrigt forsøger vi da også at importere både læger og
> sygeplejersker.

Men vi forsøger også at uddanne flere af dem. Håndværksuddannelserne
gør man nærmere det modsatte med.
--
MVH
osv...

Fra : Egon Stich

Dato : 13-10-05 17:23

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> [...]
> læger, sygeplejersker mm så taler man om tiltag til at få uddannet
> flere til disse områder. Håndværkere skal man bare importere...

Har overklassen ikke altid ment, at guleroden er for egen mund, medens
pisken er for dem, der arbejder?
Samme logik bruger de når der tales om virkninger af skattelettelser...

MVH
Egon

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-10-05 15:03

> Men mht nydanskeres undergrundsøkonomi, så er det jo meget udbredt, at man
> arbejder sort samtidig med at man får sociale ydelser,

Det er ret almindeligt ja. Og heller ikke alene blandt indvandrere.
Socialbedrageri har forekommet lige så længe, som der har eksisteret
socialhjælp.

Per V.

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-10-05 17:05

> [...]
>
> Det er ret almindeligt ja. Og heller ikke alene blandt indvandrere.
> Socialbedrageri har forekommet lige så længe, som der har eksisteret

Og du mener ikke at kvantiteten betyder noget? Det er faktisk ikke så mange
år siden, at man i Danmark anså det for en skam at acceptere hjælpen, og der
var derfor også meget langt imellem svindlerne.

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-10-05 22:46

> Og du mener ikke at kvantiteten betyder noget? Det er faktisk ikke så
> mange år siden, at man i Danmark anså det for en skam at acceptere
> hjælpen, og der var derfor også meget langt imellem svindlerne.

Der er intet belæg for at påstå, at indvandrere svindler mere med sociale
ydelser end "folkedanskere." Og svindel er naturligvis strafbart.

Per V.

Fra : Knud Larsen

Dato : 14-10-05 00:30

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> Der er intet belæg for at påstå, at indvandrere svindler mere med sociale
> ydelser end "folkedanskere." Og svindel er naturligvis strafbart.

Hvorfor tror du det er indvandrere man fanger hver gang man laver razzia i
restauranter, grønthandlere, bagerier, pizzariaer osv. Der har også været en
hel proforma-skilsmisse-industri og andet godt. Svindel er strafbart, men
straffen er som regel minimal, eller man slipper ved at sige at man "blev
ansat i dag". Det myldrer med smarte tiltag, og vi danske kan ikke lide at
straffe, så det betyder noget.

Så jeg mener nok du kan finde dit belæg, hvis du mod forventning skulle være
interesseret. En nydansk erhvervsvejleder fortalte forleden at han hos mange
som han vil formidle et job til finder at de ikke "kan" før efter kl 15,
eller kun om natten, - for de skal jo passe deres sorte arbejde ved siden
af. Igen, du kan læse om sort arbejde i rapporten fra den iranske forsker på
RUC. Man *ser* mere myndighederne som nogle man bør snøre hvis man kan, og
føler ikke nogen taknemmelighed over for fællesskabet, når man definerer sig
som ikke-dansker. Sådan er det bare.

Fra : Per Vadmand

Dato : 14-10-05 09:34

> Hvorfor tror du det er indvandrere man fanger hver gang man laver razzia i
> restauranter, grønthandlere, bagerier, pizzariaer osv.

Hvorfor tror du, det er restauranter, grønthandlere, bagerier, pizzariaer
osv., man gang på gang laver razzier i og ikke fx ejendomsmæglere,
byggefirmaer eller advokatkontorer? Og tror du også, man ville finde et
overtal af indvandrere i disse brancher?

Kunne du måske forestille dig en forklaring?

Per V.

Fra : Tim

Dato : 14-10-05 10:16

> [...]
> overtal af indvandrere i disse brancher?
>
> Kunne du måske forestille dig en forklaring?

Fordi det er der ulovlighederne florerer i massivt omfang. Ganske enkelt.
Ikke p.g.a. af alle mulige fantasifostre fra din side.

Tim

Fra : Per Vadmand

Dato : 14-10-05 11:49

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Fordi det er der ulovlighederne florerer i massivt omfang. Ganske enkelt.
> Ikke p.g.a. af alle mulige fantasifostre fra din side.

De nylige afsløringer af råddenskab og korruption blandt ejendomsmæglere er
et fantasifoster?

Per V.

Fra : Knud Larsen

Dato : 14-10-05 10:34

> [...]
> overtal af indvandrere i disse brancher?
>
> Kunne du måske forestille dig en forklaring?

Ja, der er sikkert flokke af sort-arbejdende på advokatkontorerne eller hos
"Home"? Vi taler om socialbedrageri og moms og skattesvindel, og selv hos en
grønthandler er det ikke småpenge det drejer sig om, jeg så i Norge, at man
fandt en gennemsnitlig unddragelse fra den store procent der svindlede, på
1,3 mio om året.

Grunden til man laver razziaer i de ovennævnte forretninger - plus hoteller
og rengøringsfirmaeer - er jo, at det er i sådanne forretninger, man kan
bruge ufaglært arbejdskraft, og hvis man *ikke* lavede razziaer, så kunne
man have en hel hær af ansatte, der samtidig modtog dagpenge eller
kontanthjælp, - selv nu er der "uregelmæssigheder" og bortløbende mennesker
fra 60 - 70 pct, af dem man besøger. Mener du det ville være OK at se
igennem fingre med fusk og sociabedrageri, bør vi have ren liberalisme,
og/eller "tag selv" indført?

Told og Skat har jo iøvrigt andre metoder til at knalde fx et advokatfirma,
man fanger jo nok ikke mange bortløbende advokater eller advokatsekretærer,
hvis man laver razzia dér?

Men jeg forstår på dig, at du mener det kun er for at genere indvandrere, at
man checker de ovennævnte forretninger, og det er vel Pia K. som står for
modbydelighederne?

Nu, vil man jo forsøge at fange håndværksmestre i weekenden, er det også et
"korstog" mod stakkels sociale klienter, der bare forsøger at forøge deres
sociale ydelser med lidt ekstra?

Iøvrigt, hvis man ikke rent faktisk hele tiden snuppede folk, som supplerer
deres sociale ydelser, inden for de forretninger vi diskuterer, så ville T&S
jo automatisk indstille deres kontroller.

Rent moralsk har jeg ikke særlig ondt af, at "man" snyder sig til
ekstraindtægter, men rent samfundsmæssigt kan man ikke have, at en hel masse
mennesker får den tanke, at det er OK at snyde fællesskabet. Det kan heller
ikke være rigtigt, at folk der vil overholde loven, slet ikke kan konkurrere
på de omtalte forretningsområder.

A propos snyd, så ser man ofte i Tredje Verdenslande at man snyder med
konstruktionen af huse, - som jeg lige læste om i forbindelse med
jordskælvet i Kashmir - man køber et hus, men cementen er erstattet af mest
sand, og derfor rasler husene sammen ved første rystelse. Den tankegang med
at man bør snyde hvor man kan, den skal vi ikke have indført i Danmark. Vi
har verdens højeste tillid til hinanden, mens man fx i Egypten som
udgangspunkt går ud fra, at man hverken kan have tillid til myndigheder
eller til andre mennesker.
Vi skal gøre alt hvad vi kan for at beholde vores "system", og ikke indføre
det mere udbredte "man skal ikke stole på nogen overhovedet", som er udbredt
i det meste af verden, - og det er en af de reelle farer ved et
multikulturelt samfund, - hvad enten du kan lide at tænke på det eller ej.
Tillid tager 100 år at oparbejde, men meget kort tid at nedbryde.

Amen.

Fra : Croc®

Dato : 13-10-05 20:01

> [...]

>drivrem, med jeg ved af erfaring, at det koster det samme som en ny, at få
>selv det mindste hvidevare-problem ordnet.

Hvorfor hulen løsnede du ikke de 4 skruer og kiggede efter, remmen kan
købes til få kroner og udskiftningen kan selv en pensioneret
akademiker klare.

Regards Croc®

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-10-05 21:52

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Hvorfor hulen løsnede du ikke de 4 skruer og kiggede efter, remmen kan
> købes til få kroner og udskiftningen kan selv en pensioneret
> akademiker klare.

Jeg skruede faktisk omkring 14 skruer af og fjernede bagklædningen, men kom
ikke ind til den store drivrem, - hvis der er sådan en til tromlen, jeg så
kun drivremmen til køleren, og den var OK. Jeg kunne ikke se hvordan jeg fik
andet metal hevet af maskinen

Men nu har vi fået en bedre maskine, den fik jeg iøvrigt lokalt for 950, -
kr mindre end i El-Giganten, hvor jeg sikkert også havde betalt 300,- for
transport, så jeg er ret godt tilfreds, uanset, - og den er langt bedre end
den gamle. Jeg regnede også med at selv en rep. af den gamle, sikkert kun
ville holde i en begrænset tid.

På vaskemaskinen fik jeg en dims skiftet for et par år siden, - det kostede
over 1500, - kr og ville sikkert være oppe i over 2000,- i dag.
Naturgasfyret fik jeg også serviceret for et par år siden, det kostede fire
besøg og det halve af et nyt anlæg, - så er det man overvejer at købe nyt i
stedet. Hvorfor kender man ikke nogen, der kan lave det sort, - ikke at jeg
ville overveje det

Fra : Croc®

Dato : 14-10-05 01:32

On Thu, 13 Oct 2005 22:52:08 +0200, "Knud Larsen"
> [...]

>stedet. Hvorfor kender man ikke nogen, der kan lave det sort, - ikke at jeg

Det må være noget specielt "kjøvenhavnsk" altid at skulle bruge
fagmænd til at lave alting. Herovre kender vi alle en eller anden der
kan lave alting.

Regards Croc®

Fra : Knud Larsen

Dato : 14-10-05 10:42

> Det må være noget specielt "kjøvenhavnsk" altid at skulle bruge
> fagmænd til at lave alting. Herovre kender vi alle en eller anden der
> kan lave alting.

Ja, det er nok det man mangler her, - eller også er det fordi jeg mest
kender teoretikere, som også selv må betale dyrt for praktisk arbejde. Vi
har en nabo, som lavede praktisk arbejde for et par upraktiske familier
heromkring, - vi har dog ikke brugt hans arbejdskraft - , han var fattig, så
han havde god brug for pengene. Men så arvede han pludselig sin far, og
kunne selv hyre folk i stimer, - verden er uretfærdig

Fra : Egon Stich

Dato : 14-10-05 14:17

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det må være noget specielt "kjøvenhavnsk" altid at skulle bruge
> fagmænd til at lave alting. Herovre kender vi alle en eller anden der
> kan lave alting.
>
> Regards Croc®

Tjah..
Gamle håndværkere kan altid klare sig.
Men man kan ikke "slå søm i" med papir...

MVH
Egon

Fra : T.Liljeberg

Dato : 15-10-05 04:00

On Fri, 14 Oct 2005 15:17:08 +0200, in dk.politik "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>Gamle håndværkere kan altid klare sig.
>Men man kan ikke "slå søm i" med papir...

Men den teknologi og infrastruktur, der gør det muligt for dig at
udsprede dine politiske synspunkter i dette forum, er formentlig
designet og udviklet med en hammer.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 15-10-05 09:44

On Fri, 14 Oct 2005 19:59:57 -0700, T.Liljeberg wrote:

> Men den teknologi og infrastruktur, der gør det muligt for dig at
> udsprede dine politiske synspunkter i dette forum, er formentlig
> designet og udviklet med en hammer.

En gang i mellem virker det faktisk sådan.
--
MVH
osv...

Fra : T.Liljeberg

Dato : 15-10-05 14:04

On Sat, 15 Oct 2005 10:43:39 +0200, in dk.politik "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>En gang i mellem virker det faktisk sådan.

If a hammer is your only tool, everything looks like a nail.

Fra : Per Vadmand

Dato : 15-10-05 15:41

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> wrote in message

> If a hammer is your only tool, everything looks like a nail.

God karakteristik af USA's neokonservatives livssyn.

Per V.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 15-10-05 16:16

On Sat, 15 Oct 2005 06:04:17 -0700, T.Liljeberg wrote:

> If a hammer is your only tool, everything looks like a nail.

Er det derfor man rammer tommelfingeren?
--
MVH
osv...

Fra : Egon Stich

Dato : 15-10-05 18:57

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Men den teknologi og infrastruktur, der gør det muligt for dig at
> udsprede dine politiske synspunkter i dette forum, er formentlig
> designet og udviklet med en hammer.

Du vil da ikke sammenligne et "simpelt" kommunikationsværktøj med evnen til
at reparere en vaskemaskine?
Eller at slå søm i?
Der er nogle færdigheder, der er nødvendige.
Andre, der blot er bekvemme.
Uforståeligt nok lønnes "det bekvemme" højest.
Samtidig med, at dem der udåver "det bekvemme", hyler over de nødvendiges
"for høje lønninger".

MVH
Egon

Fra : T.Liljeberg

Dato : 15-10-05 21:39

On Sat, 15 Oct 2005 19:57:17 +0200, in dk.politik "Egon Stich"
> [...]

>Uforståeligt nok lønnes "det bekvemme" højest.
>Samtidig med, at dem der udåver "det bekvemme", hyler over de nødvendiges

Ja, se bare på bekvemmeligheder som moderne transport og
kommunikation, for ikke at snakke om energisektoren eller
sundhedsvæsenet. Alle disse "bekvemme"-folk hyler over de" nødvendige"
vaskemaskinereperatørers for høje lønninger.

Hvis der er nogen, der sidder fast i klassetænkningens hængedynd, så
er det vist dig selv, Egon.
Både i dine snobbede holdning til folk, der arbejder med hånden skulle
være bedre end folk, der arbejder med hovedet. Og i din
generaliserende akademikerforskrækkelse.

Fra : Egon Stich

Dato : 16-10-05 10:42

> [...]
> være bedre end folk, der arbejder med hovedet. Og i din
> generaliserende akademikerforskrækkelse.

Uanset hvad de priviligerede klasser påstår, lever klassesamfundet i bedste
velgående.
Men selvfølgelig: Indrømmer de priviligerede dette, er de nødt til at
forholde sig til det.
Og derved enten opgive deres egeninteresser, eller bekende kulør.

MVH
Egon

Fra : Per Vadmand

Dato : 16-10-05 23:11

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> [...]
> forholde sig til det.
> Og derved enten opgive deres egeninteresser, eller bekende kulør.

Tænk, Egon, her er vi for en gangs skyld enige. Bare synd, at din
klassesolidaritet ikke omfatter de svageste i samfundet.

Per V.

Fra : XXX

Dato : 16-10-05 23:28

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in news:4352cfdc$0$38669
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Tænk, Egon, her er vi for en gangs skyld enige. Bare synd, at din
> klassesolidaritet ikke omfatter de svageste i samfundet.

En blanding af socialisme og kristendom vil være den bedste løsning for
Danmark.

Fra : Croc®

Dato : 17-10-05 01:07

On 16 Oct 2005 22:28:00 GMT, XXX <not@this.level> wrote:

>En blanding af socialisme og kristendom vil være den bedste løsning for
>Danmark.

"Vorherre bevares"

Regards Croc®

Fra : Knud Larsen

Dato : 17-10-05 08:57

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Tænk, Egon, her er vi for en gangs skyld enige. Bare synd, at din
> klassesolidaritet ikke omfatter de svageste i samfundet.

Så du mener ikke "man" "bekender kulør" og taler om problemer med
"udstødning", og alle de andre mere eller mindre moderne globaliserings- og
IT-ficeringsrelaterede ting? Der er da vist ikke mange dage, hvor temaet
ikke er oppe i medierne, og nu kommer snart Velfærdskommissionens rapport om
samme.

"Opgive deres egeninteresser"? er det noget med at gå ind for hel
statssocialisme?

Fra : Egon Stich

Dato : 17-10-05 12:57

> [...]
om
> samme.
>
> "Opgive deres egeninteresser"? er det noget med at gå ind for hel

Nej.
Jeg mener ikke, man bekender kulør.
Man ved udmærket godt, at der skal en form for arbejdsdeling og økonomisk
omfordeling til, hvis man vil undgå udstødning.
Ligesom uddannelse af flest muligt.
Dette gør man ved at underløbe folkeskolerne, og fjerne skolepraktik.
En ordning, der ellers fungerer ganske glimrende. Se på Tyskland.
Men dette ønsker dansk ERHVERVS-liv ikke..!!

Sådanne tiltag vil skade egeninteresserne.
Den omtalte "vælfærdskommision", er ikke andet og mere end et bestilt
arbejde, der skal legimitere borgerlig/liberalistisk nedskæringspolitik..!!
Udført af akademikere, der er til salg for højstbydende.
Eller måske udfører arbejdet af ideologiske årsager?
Til egen klasses vinding?

Hvis ikke ovenstående er tilfældet, kan der alene være een anden konklution:
Omtalte "overklasse", er ganske enkelt ikke kompetent.
De metoder, der stædigt forsøges gennemført, har man forsøgt under flere
varianter igennem mere end 50 år.
De har ikke virket.
Men man har opnået nogle fordele for egen klasse i ens egen levetid.
Egoisme, og ikke samfundshensyn.
Dertil rækker horisonten.

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 17-10-05 12:45

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Tænk, Egon, her er vi for en gangs skyld enige. Bare synd, at din
> klassesolidaritet ikke omfatter de svageste i samfundet.
>
> Per V.

Og hvor har du så lige det fra?
Eller vi har måske forskellig opfattelse af, hvem der er "de svage"?
For mig, er det de arbejdsløse og de syge.
Efterfulgt af de grupper, der ligger i lavtlønsområdet.

Det har været en livslang holdning, som jeg ikke har tænkt at lave om på.

MVH
Egon

Fra : Per Vadmand

Dato : 17-10-05 18:37

> Og hvor har du så lige det fra?
> Eller vi har måske forskellig opfattelse af, hvem der er "de svage"?
> For mig, er det de arbejdsløse og de syge.
> Efterfulgt af de grupper, der ligger i lavtlønsområdet.

Kort sagt indvandrerne.

Per V.

Fra : Egon Stich

Dato : 18-10-05 00:50

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Kort sagt indvandrerne.
>
> Per V.

Så let er det ikke.
Der er forskel på at være svag, og på at være selvforskyldt svag.
Og det er en hel del af indvandrene.
Nogle har boet her i snart en menneskealder, og taler ikke dansk.
Børn i 2. og 3. generation har man ikke lært dansk..!!
Men hvorfor skulle man også det?
Selv om det kan læres på ganske kort tid?
De kreative har jo givet "modersmålsundervisning" i stedet for at fastholde,
at i danmark taler man dansk.
Man kan da ganske udmærket få den opfattelse, at nogle ganske enkelt flytter
hele landsbyen til danmark, for at modtage livslang forsørgelse.
Den er sikkert større, end det man kan tjene som gedehyrde.
Der er nogen et sted, der er særdeles naive.

Så findes der jo, heldigvis også en anden slags indvandrere.
De har lært sproget, har fundet sig et job.
Fint.
Dem har vi jo brug for.

Men den generalisering som "den kreative elite" anvender, dur simpelthen
ikke.

MVH
Egon

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 17-10-05 13:26

> Uanset hvad de priviligerede klasser påstår, lever klassesamfundet i
> bedste
> velgående.

Nej og nej. Der findes ikke længere priviligerede klasse som er skattefri,
som slipper for værnepligt eller lignende. Den sociale mobilitet er så stor
at klassesamfund som begrebet kun har betydning i historiebøgerne.

/K

Fra : Egon Stich

Dato : 17-10-05 16:37

"Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> skrev i en meddelelse

> [...]
stor
> at klassesamfund som begrebet kun har betydning i historiebøgerne.

Kunne man måske tænke sig, at der existerede andre former for privilegier?
Og at disse er klassebestemte?
At benægte existensen af klassesamfundet, er lige så tåbeligt, som at
benægte at man faktisk gassede mennesker i det 3. rige.

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 14-10-05 14:16

> [...]
> besøg og det halve af et nyt anlæg, - så er det man overvejer at købe nyt
> stedet. Hvorfor kender man ikke nogen, der kan lave det sort, - ikke at

Du beklager dig over "dyre håndværkere".
Har du tænkt over, at een a4 side, skrevet af en DJØFer, koster betydeligt
mere end 1000 kr,-?
Og i mange tilfælde kan den ikke bruges til andet, end at tørre r-- i...

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 13-10-05 17:20

> [...]
>
> DET er vist ikke noget, indvandrerne er ene om - jvf de sidste dages
> artikler om håndværere, der nærmest har svært ved at få lov til ast lave

Mon ikke årsagen også, måske mest, ligger i den måde, hvorpå vores system
besværliggør driften af små virksomheder?
Der ligger en overvældende administrativ byrde.
Det er praktisk taget umuligt, at få financieret noget som helst, på samme
vilkår som det øvrige erhvervsliv.
Disse forhold animerer sandelig til "selvtægt", som eneste udvej.

MVH
Egon

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 13-10-05 11:08

Martin K skrev:
> [...]
> efterkom­merne skiller sig ud: I Ringkøbing politikreds sigtedes 46 danskere
> per 1.000 indbyggere - det tilsvarende tal for indvandrere var 800.

Og du er sikker på at det ikke er indvandre fra Åhus som bliver fanget
for indbrud i sommerhuse i Ringkøbing politikreds?

Fra : Trans

Dato : 13-10-05 16:49

morten sorensen wrote:

> Det kunne være interessant at vide hvordan man i USA fik has på
> indvandrer-banderne af irere og italienere der var for 100 år siden -
> for at se om der er paralleller og noget man kunne lære.

Mussolini standsede udvandringen fra Italien for at få et
befolkningsoverskud i Italien. Dette begrænsede væksten i
indvandrerbanderne. Gangsterne i U.S.A. var næsten alle sammen
indvandrere fra Italien eller børn af indvandrere, som det fremgår af
navnene på de mest kendte: Capone, Costello, Masseria, Gambino,
Genovese, Luciano, Mangano, Torrio, Colosimo, etc.

Desuden blev italienerne i U.S.A. mere assimilerede i det amerikanske
samfund.

U.S.A. kunne have undgået en bunke vanskeligheder med kriminelle, hvis
landet på et tidligt tidspunkt havde erkendt, hvor farligt det var at
acceptere indvandrere fra det sydlige Italien, og udvist en mere
selektiv optræden over for indvandringsansøgere.

En tilsvarende lære må vi drage nu i Danmark med hensyn til
indvandring fra Mellemøsten.

Gangstertlederen Carlo Gambino skulle ifølge den amerikanske
højesterets afgørelse i 1970 have været deporteret til Italien,
hvorfra han var indvandret ulovligt. Men det blev ikke til noget, da
han fik et hjerteanfald.

Bent

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 15-10-05 10:42

On Thu, 13 Oct 2005 09:23:48 +0200, Martin K wrote:

> Efterkommere af indvandrere sigtes fem gange så ofte som danskere for
> kriminalitet. Det viser en ny opgørelse fra Justitsministeriet.

Og så kom der lige en opfølgning:
http://www.dr.dk/Nyheder/Kriminalitet/2005/10/15/112400.htm
Hvor man også ser at det åbenbart er svært at adskille "antal sigtelser"
og "antal sigtede".
Det kan ikke være nemt at være journalist (eller politiker).

--
MVH
osv...