2 spørsmål
Fra : Kasper

Dato : 09-06-01 15:37

Jeg for NE her den 26juni. Men jeg ved ikke om det er NE2... hvordan finder
jeg ud af det?
Andet spørsmål:
Jeg skal have delt to pc'er, de har hver deres netkort. Men jeg ved ikke
helt om jeg skal ud og købe
en hub/switch? Jeg har ringet til TDC, de siger at nej det skal jeg ikke der
følger jo en router med...
Men jeg har læst mange steder her i gruppen, at i har en hub til jeres NE.
Hvad er fordelen med en hub/switch?

mvh. Kasper

Fra : Søren Blom

Dato : 09-06-01 16:05

Hvis TDC siger at der følger en router med din Netexpres, så er det NE 2 du
får og så er det 7-9-13 let at sætte flere computer til samme forbindelse.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Kasper

Dato : 09-06-01 16:52

nå okay. Det er altså kun dem der har den første NE der behøver en
HUB/switch?

Fra : Michael Skarum

Dato : 09-06-01 17:25

On Sat, 9 Jun 2001 17:52:13 +0200, Kasper wrote:
>nå okay. Det er altså kun dem der har den første NE der behøver en
>HUB/switch?

Nope.
Da der kun er 1 LAN-port i routeren skal man benytte en hub/switch til at koble
flere computere på samtidig.

--
Michael Skarum

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 09-06-01 16:49

"Kasper" <dash@unrealism.com> wrote in message
> Jeg for NE her den 26juni. Men jeg ved ikke om det er NE2... hvordan
finder
> jeg ud af det?

Hvis der er en router med er det NE2.

> [...]
> helt om jeg skal ud og købe
> en hub/switch? Jeg har ringet til TDC, de siger at nej det skal jeg ikke

Problemet er bare at der kun er én ethernet-port i den router TDC leverer.
Så du skal altså ud og investere i en hub eller switch. Vær opmærksom på at
routeren (Speedstream 2601) har nogle problemer med at køre 100mbit.

Se: http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=switchhub

--
Jimmy Nielsen