/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Pest eller kolera for Bush
Fra : Martin


Dato : 12-10-05 10:51

på linket:

http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2005/10/07/wus207.xml&sSheet=/news/2005/10/07/ixworld.html

Kan man læse
Kongressen har siden 911 givet det hvide hus udstrakte beføjelser i
kampen mod terror. Nu begynder de at stække huset lidt bl.a. med denne
tilføjelse; at vi skal behandle alle fanger som vi forventer at
amerikanske soldater i fangenskab skal blive behandlet.

Det eneste der behøves er at ALLE tilfangetagne kombattanter skal
registreres med navn og foto, og dette skal overbringes ICRC, siger
Senator John McCain der sad 4 år i vietnamesisk fangenskab og bl.a.
har purple heart medlajen.

Bush adm forudser at det vil besværliggøre kampen mod terror, så han
truer med at veto senatsforslaget.

Det er ikke mit sigte at virke anti-bush´, men er McCains forslag ikke
blot et slag for almindelig anstændighed og en hyldest til vores
vestlige demokrati fremfor diktaturstatens rødmalede forhørslokaler?

Martin
----------------


 
 
Zeki (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 12-10-05 10:57

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse
news:1129110683.982745.184520@g49g2000cwa.googlegroups.com...
på linket:

>>Det er ikke mit sigte at virke anti-bush´, men er McCains forslag ikke
blot et slag for almindelig anstændighed og en hyldest til vores
vestlige demokrati fremfor diktaturstatens rødmalede forhørslokaler?

Jo!

Med til historien hører naturligvis, at McCain er republikaner og at dette
blot understreger hvor trængt Bush - den inkompetente er, når han får stort
set hele senatet imod sig.

Mvh
Zeki





Zeki (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 12-10-05 11:02

"Zeki" <zeki@i[fjerndette]tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:o553f.70526$Fe7.240093@news000.worldonline.dk...

> Med til historien hører naturligvis, at McCain er republikaner og at dette
> blot understreger hvor trængt Bush - den inkompetente er, når han får
> stort set hele senatet imod sig.

Tilføjelse:

""He's out of control," one White House aide says privately. "There's no
other way to put it. His anger spills over in meetings. He berates anyone
who brings him bad news but there's not a lot of good news we can bring the
President right now. He calls other Republicans 'motherfucking traitors' and
it is becoming more and more of a challenge to keep that anger from showing
in public."
http://www.capitolhillblue.com/artman/publish/article_7509.shtml

Mvh
Zeki





John Schmitt (12-10-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 12-10-05 16:00


"Zeki" <zeki@i[fjerndette]tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:o553f.70526$Fe7.240093@news000.worldonline.dk...
> "Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse
> news:1129110683.982745.184520@g49g2000cwa.googlegroups.com...
> på linket:
>
>>>Det er ikke mit sigte at virke anti-bush´, men er McCains forslag ikke
> blot et slag for almindelig anstændighed og en hyldest til vores
> vestlige demokrati fremfor diktaturstatens rødmalede forhørslokaler?
>
> Jo!
>
> Med til historien hører naturligvis, at McCain er republikaner og at dette
> blot understreger hvor trængt Bush - den inkompetente er, når han får
> stort set hele senatet imod sig.

Med til historien hører at McCain blev tortureret i Nordvietnamesisk
fængsel.

JS



Martin (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 12-10-05 11:01


Zeki skrev:

> "Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse
> news:1129110683.982745.184520@g49g2000cwa.googlegroups.com...
> på linket:
>
> >>Det er ikke mit sigte at virke anti-bush´, men er McCains forslag ikke
> blot et slag for almindelig anstændighed og en hyldest til vores
> vestlige demokrati fremfor diktaturstatens rødmalede forhørslokaler?
>
> Jo!
>
> Med til historien hører naturligvis, at McCain er republikaner og at dette
> blot understreger hvor trængt Bush er, når han får stort
> set hele senatet imod sig.
>
Men hvorfor har han stort set hele den republikanske gruppe imod sig?
Ikke bare i senatet men også i rep. hus? Har de ingen partidissiplin?


morten sorensen (12-10-2005)
Kommentar
Fra : morten sorensen


Dato : 12-10-05 11:16

Martin wrote:

....

> Men hvorfor har han stort set hele den republikanske gruppe imod sig?

Nu er partierne i USA meget bredere end i DK. Hvis en dansker hørte en
nordstats-republikaner og en sydstats-demokrat debattere, ville man nok
gætte forkert mht tilhørsforhold.

Omkring lige netop John McCain er der også det forhold at han i den
republikanske valgkamp i 2000 vistnok blev temmeligt karaktermyrdet af
Bushs folk - så han har muligvis et (berettiget) horn i siden på ham.


--


morten sorensen

T.Liljeberg (12-10-2005)
Kommentar
Fra : T.Liljeberg


Dato : 12-10-05 15:29

On 12 Oct 2005 03:00:49 -0700, in dk.politik "Martin" <Nexus1@lab.org>
wrote:

>Har de ingen partidissiplin?

Han trådte tilbage, da han blev sigtet for overtrædelse af valgloven i
Texas.

Croc® (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Croc®


Dato : 12-10-05 15:50

On 12 Oct 2005 03:00:49 -0700, "Martin" <Nexus1@lab.org> wrote:

>> >>Det er ikke mit sigte at virke anti-bush´, men er McCains forslag ikke
>> blot et slag for almindelig anstændighed og en hyldest til vores
>> vestlige demokrati fremfor diktaturstatens rødmalede forhørslokaler?
>>
>> Jo!
>>
>> Med til historien hører naturligvis, at McCain er republikaner og at dette
>> blot understreger hvor trængt Bush er, når han får stort
>> set hele senatet imod sig.
>>
>Men hvorfor har han stort set hele den republikanske gruppe imod sig?
>Ikke bare i senatet men også i rep. hus? Har de ingen partidissiplin?

Fordi det ikke er alle republikanere der samtidig er neocons. Det
samme ses nu i modstanden mod Bush valg af dommer, der er modstanden
også udbredt blandt hans egne.

Regards Croc®

Martin (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 12-10-05 11:17


Zeki skrev:

> "Zeki" <zeki@i[fjerndette]tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:o553f.70526$Fe7.240093@news000.worldonline.dk...
>
> > Med til historien hører naturligvis, at McCain er republikaner og at dette
> > blot understreger hvor trængt Bush - den inkompetente er, når han får
> > stort set hele senatet imod sig.
>
> Tilføjelse:
>
> ""He's out of control," one White House aide says privately. "There's no
> other way to put it. His anger spills over in meetings. He berates anyone
> who brings him bad news but there's not a lot of good news we can bring the
> President right now. He calls other Republicans 'motherfucking traitors' and
> it is becoming more and more of a challenge to keep that anger from showing
> in public."
> http://www.capitolhillblue.com/artman/publish/article_7509.shtml
>
Ja, med de raserianfald kom jeg til at tænke på en europæisk leder
der havde magten fra 33-45. Men nu er capitolhillblue jo en flittig
tilhænger af anonyme kilder såååååå!

Han får ihvertfald problemer næste år til midtvejs valget.
Opfattelsen i USA er at han har håndteret katrina ad hoc istedet for
at udvise sandt lederskab.
Krigen i iraq går ikke godt, Guantanamo er en sort plet i selv mange
republikaneres samvittighed.


Rune (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Rune


Dato : 12-10-05 12:15

> Ja, med de raserianfald kom jeg til at tænke på en europæisk leder
> der havde magten fra 33-45.

Bu$Hitler diktatoren og hans NeoKKKon regerere over AmeriKKKa!!!1



Martin (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 12-10-05 12:28


Rune skrev:

> > Ja, med de raserianfald kom jeg til at tænke på en europæisk leder
> > der havde magten fra 33-45.
>
> Bu$Hitler diktatoren og hans NeoKKKon regerere over AmeriKKKa!!!1

Måske du skulle tage en lille snak med din læge. Iøvrigt er KKK
langt mere debatteret og tillægges langt mere betydning i Europa end i
USA.

Og hvad med DanmarKKKs DF støttede regering. Gør noget ved din egen
svinesti før du falder over andres.


Rune (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Rune


Dato : 12-10-05 12:45

> > > Ja, med de raserianfald kom jeg til at tænke på en europæisk leder
> > > der havde magten fra 33-45.
> >
> > Bu$Hitler diktatoren og hans NeoKKKon regerere over AmeriKKKa!!!1

> Måske du skulle tage en lille snak med din læge. Iøvrigt er KKK
> langt mere debatteret og tillægges langt mere betydning i Europa end i
> USA.

> Og hvad med DanmarKKKs DF støttede regering. Gør noget ved din egen
> svinesti før du falder over andres.

Ugh!

NAZI-Pia er ikke min svinesti. Dansk Nationalsocialistiske Folkepari er
nogle rcistiske NAZI svin!!!1


Ps. I øvrigt burde du ikke bruge ord som "svinesti". Det kunne fornærme
muslimske meddebatøre.

Pps. Ironimodulet skal efterses hver 20.000 kilometer



John Schmitt (12-10-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 12-10-05 16:02


"Rune" <test@test.test> skrev i en meddelelse
news:434cf74d$0$49019$14726298@news.sunsite.dk...
>> > > Ja, med de raserianfald kom jeg til at tænke på en europæisk leder
>> > > der havde magten fra 33-45.
>> >
>> > Bu$Hitler diktatoren og hans NeoKKKon regerere over AmeriKKKa!!!1
>
>> Måske du skulle tage en lille snak med din læge. Iøvrigt er KKK
>> langt mere debatteret og tillægges langt mere betydning i Europa end i
>> USA.
>
>> Og hvad med DanmarKKKs DF støttede regering. Gør noget ved din egen
>> svinesti før du falder over andres.
>
> Ugh!
>
> NAZI-Pia er ikke min svinesti. Dansk Nationalsocialistiske Folkepari er
> nogle rcistiske NAZI svin!!!1

Du må ikke fornærme svin (søde grissebasser) ved at sammenligne dem med
DF'ere.

JS



T.Liljeberg (12-10-2005)
Kommentar
Fra : T.Liljeberg


Dato : 12-10-05 15:28

On 12 Oct 2005 02:51:24 -0700, in dk.politik "Martin" <Nexus1@lab.org>
wrote:

>Det er ikke mit sigte at virke anti-bush´, men er McCains forslag ikke
>blot et slag for almindelig anstændighed og en hyldest til vores
>vestlige demokrati fremfor diktaturstatens rødmalede forhørslokaler?

Jo.

Martin (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 13-10-05 07:27


Croc® skrev:
> >>
> >Men hvorfor har han stort set hele den republikanske gruppe imod sig?
> >Ikke bare i senatet men også i rep. hus? Har de ingen partidissiplin?
>
> Fordi det ikke er alle republikanere der samtidig er neocons. Det
> samme ses nu i modstanden mod Bush valg af dommer, der er modstanden
> også udbredt blandt hans egne.
>
> Regards Croc®

Mjah....


T.Liljeberg (13-10-2005)
Kommentar
Fra : T.Liljeberg


Dato : 13-10-05 07:52

On 12 Oct 2005 23:26:37 -0700, in dk.politik "Martin" <Nexus1@lab.org>
wrote:

>Croc® skrev:
>> >>
>> >Men hvorfor har han stort set hele den republikanske gruppe imod sig?
>> >Ikke bare i senatet men også i rep. hus? Har de ingen partidissiplin?
>>
>> Fordi det ikke er alle republikanere der samtidig er neocons. Det
>> samme ses nu i modstanden mod Bush valg af dommer, der er modstanden
>> også udbredt blandt hans egne.
>
>Mjah....

Jo, den er god nok. Neo-conservatives er ikke så interesserede i det
med dommeren, og medieval-conservatives stoler ikke på, at hun er
højre-religiøs nok.

Rune (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Rune


Dato : 13-10-05 09:36

> Jo, den er god nok. Neo-conservatives er ikke så interesserede i det
> med dommeren, og medieval-conservatives stoler ikke på, at hun er
> højre-religiøs nok.

"medieval-conservatives" heh heh heh!

Problemet for demokraterne er at de ikke rigtig kan kapitalisere på de
konservatives problemer. For de medieval-conservatives kunne jo alligevel
ikke i deres værste feberdrømme finde på at stemme på dem.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408650
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste