Masse-reaktion?
Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-05 07:21

I dagens JP kan man på:

http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3316704

bl.a. læse følgende læserbreve:

==
En klage til JP
Jeg, Hossam Karroum, protesterer mod JP's artikel 30/9 om profeten
Mohammed (saws). Jeg accepterer ikke på nogen måde, at I ikke tager
hensyn til de mange nydanskere og danskere med muslimsk baggrund. Jeg
personligt mener, at det er nedgørelse af andres værdier. Hossam Karroum
Bentesvej 53, 3., Brabrand

Sig undskyld
Jeg er en de mange, der protesterer over JP's artikel 30/9 om vores
profet Mohammed (saws). Vi kan ikke acceptere det, JP har skrevet. Jeg
syntes, det er så ringe, at sådan en person, der er i underklassen, kan
nævne vores Profet på den måde. Derfor kræver vi muslimer en
undskyldning fra Jyllands-Posten. Khaled Karroum Dorthesvej 25, 3.,
Brabrand

Det er en nedgørelse
Jeg, Achraf Farhoud, protesterer mod JP's artikel 30/9 om vores profet
Mohammed (saws). Det er uacceptabelt, at I ikke tager hensyn til de
mange nye danskere, og danskere med muslimsk baggrund. Jeg personligt
ser det som nedgørelse af andres værdier under demokratiets mange
ansigter. Gad vide, hvad det næste bliver? Achraf Farhoud Gudrunsvej 48,
1., Brabrand

En protest
Jeg, Arsalan Kader, protesterer mod JP's artikel 30/9 om vores profet
Mohammed (saws). Det er uacceptabelt, at I ikke tager hensyn til de
mange nye danskere, og danskere med muslimsk baggrund. Jeg personligt
ser det som nedgørelse af andres værdier under demokratiets mange
ansigter. Gad vide, hvad det næste bliver? Arsalan Kader
Bentesvej 42, 2., Brabrand
==

Noget tyder på at en del »perkere« ikke selv kan finde ud af at skrive
deres læserbreve, men må bruge en skabelon skabt af andre. Det er måske
meget sigende?
--
Per Erik Rønne

Fra : Martin

Dato : 12-10-05 07:55

Per Rønne skrev:

> [...]
>
> Noget tyder på at en del »perkere« ikke selv kan finde ud af at skrive
> deres læserbreve, men må bruge en skabelon skabt af andre. Det er måske

Jeg håber da fleste muslimer i DK kan se ironien i JP´s opslag.
Desværre er det som altid de højstråbende halal-tåber der styrer
den "offentlige" muslimske holdning. Kors i r.... hvor har vi været
alt for flinke i alt for lang tid.

Fra : morten sorensen

Dato : 12-10-05 08:14

Per Rønne wrote:

> Noget tyder på at en del »perkere« ikke selv kan finde ud af at skrive
> deres læserbreve, men må bruge en skabelon skabt af andre.

Det er helt normalt at nogle der er forargede nok laver en skabelon
andre kan bruge. Det mindes jeg da at have set før.

> Det er måske meget sigende?

Det siger vel ikke andet end at osse perkere gerne vil protestere hvis
det blot indebærer 'insert-name-here'.

--

morten sorensen

Fra : Per Vadmand

Dato : 12-10-05 22:42

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Det er helt normalt at nogle der er forargede nok laver en skabelon andre
> kan bruge. Det mindes jeg da at have set før.

Det er almindeligt i Dansk Folkeparti. Pia er jo ikke så meget for
medlemmernes eventuelle selvstændige meninger, så læserbreve fabrikeres i
stor stil centralt.

I øvrigt er fabrikation af enslydende læserbreve vel nærmest at sammenligne
med underskriftindsamlinger.

Per V.

Fra : Bo Warming

Dato : 12-10-05 22:48

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> fabrikeres i stor stil centralt.
>
> I øvrigt er fabrikation af enslydende læserbreve vel nærmest at
> sammenligne med underskriftindsamlinger.

Selvfølgelig var det uetisk og vildledende, når jeg tidligere har fået
koner til at lægge navn til mine indlæg, fordi jeg havde overskredet
kvoten.
"Her står jeg, jeg kan ikke andet" sagde Luther, og sådan integritet
forventes af læserbrevsskribenten.
Trist at aviserne lyver, at de kun går efter kvalitet og
originalitet - de går efter kvoter og styret opinionsdannelse.
Det fri internet bør overtage denne debat, fx diskussionsgrupper som
denne ng. Trist at ikke alle netbrugere er usenetbrugere.

Fra : GB

Dato : 13-10-05 02:17

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Det er almindeligt i Dansk Folkeparti.

Hvor ved du det fra? Går du til deres medlemsmøder, da?

Per, hvis du vil bevare bare en SMULE respekt, så smid dine floskler ad
helvede til. Er du ikke sprogmand (hrm)? Det kan du gøre meget, meget
bedre. Eller kan du?

GB

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-10-05 09:09

"GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Per, hvis du vil bevare bare en SMULE respekt, så smid dine floskler ad
> helvede til. Er du ikke sprogmand (hrm)? Det kan du gøre meget, meget

Vil du benægte, at flere politiske partier - heriblandt DF - præfabrikerer
læserbreve til brug i valgkampagner?

Per V.

Fra : morten sorensen

Dato : 13-10-05 09:10

Per Vadmand wrote:
> "GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message

> Vil du benægte, at flere politiske partier - heriblandt DF - præfabrikerer
> læserbreve til brug i valgkampagner?

Pointen er vist at du - i første opmgang - kun nævnte DF, hvor du nu
medgiver at det er helt almindelig praksis.

--

morten sorensen

Fra : GB

Dato : 13-10-05 10:44

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> Pointen er vist at du - i første opmgang - kun nævnte DF, hvor du nu
> medgiver at det er helt almindelig praksis.

Excactly. Senest "læserbrevskampagnen" i JP, mest bestående af de samme to
breve, som var massefabrikerede - tit er det kun navnet, der er ændret.
"Telefonafstemningen" i samme avis viste - indtil en SMS-kæde blandt
islamikere gik i gang - stort flertal for, at Jydepottens tegninger af
Muhamed var helt OK. I løbet af et par timer var der vendt op og ned på
tallene...

Men det var sikkert også det onde, onde DF der stod bag DET stunt, ikke?

GB

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-10-05 12:23

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Pointen er vist at du - i første opmgang - kun nævnte DF, hvor du nu
> medgiver at det er helt almindelig praksis.

Det får det vel ikke til at blive mudder, når DF rent faktisk gør det?

Per v.

Fra : GB

Dato : 13-10-05 12:37

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen news:434e4391$0
$38662$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Det får det vel ikke til at blive mudder, når DF rent faktisk gør det?

Nej, Per. Det er dit demagogiske trick med KUN at nævne DF, som er mudder.
Du ved nemlig udmærket godt, at alle politiske fraktioner gør det.

GB

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-10-05 14:49

> [...]
>
> Nej, Per. Det er dit demagogiske trick med KUN at nævne DF, som er mudder.
> Du ved nemlig udmærket godt, at alle politiske fraktioner gør det.

Mere eller mindre. DF er nok Danmarks mest centralstyrede parti og derfor
også mest tilbøjeligt til ikke at give menige medlemmer frie tøjler i
debatten.

Har du bemærket, hvor sjældent de erklærede DF-sympatisører herfra og fra
d.p.i har indlæg i aviserne? Det ville være til stor skade for Pia, hvis
folk fandt ud af, hvad DFs medlemmer virkelig tænker. Det var det, Louise
Frevert gjorde sig skyldig i, sog hammeren faldt prompte.

Man skal tilbage til DKP eller til Socialdemokratiet på HCHansens tid for at
finde lignende disciplinering af partimedlemmer.

Per V.

Fra : morten sorensen

Dato : 13-10-05 12:51

Per Vadmand wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Det får det vel ikke til at blive mudder, når DF rent faktisk gør det?

Det er det der hedder en halv sandhed og hører vel under banal manipulation.

--

morten sorensen

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-10-05 09:10

> [...]
>
> Hvor ved du det fra? Går du til deres medlemsmøder, da?
>
> Per, hvis du vil bevare bare en SMULE respekt, så smid dine floskler ad

Jeg kan godt leve med manglende respekt ra din side. Det modsatte ville
efterhånden bekymre mig mere.

Per v.

Fra : Egon Stich

Dato : 13-10-05 20:17

> [...]
> stor stil centralt.
>
> I øvrigt er fabrikation af enslydende læserbreve vel nærmest at

Det er almindeligt for alle partier.
Ses måske tydeligst i de lokale ugeaviser.
Samme indlæg i 2 kommuner.
Med forskellige navne.

MVH
Egon

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-10-05 22:27

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Det er almindeligt for alle partier.
> Ses måske tydeligst i de lokale ugeaviser.
> Samme indlæg i 2 kommuner.
> Med forskellige navne.

Mit indtryk er, at det er klart mere almindeligt i DF end i andre partier.

Per V.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 12-10-05 08:39

spam@RQNNE.dk (Per Rønne) on onsdag 12. oktober 2005 at 8:20 +0100 wrote:
>Noget tyder på at en del »perkere« ikke selv kan finde ud af at skrive
>deres læserbreve, men må bruge en skabelon skabt af andre. Det er måske
>meget sigende?

Bortset fra at indholdet er hul i hovedet og helt ude i skoven, er det da
ikke særligt ualmindeligt med den slags.
Jeg sidder i øjeblikket og kigger på de læserbreve der kommer til
redaktionen i forbindelse med valget. Der er ikke kun tale om en skabelon,
men derimod om enslydende læserbreve med forskellig afsender - og det
dækker stort set hele det politiske spekter.
Så medmindre at de store gamle partier er styret af "perkere" eller at
politikerne er så dumme, at de ikke selv kan finde ud af at skrive deres
læserbreve, er det vel rimeligt at konstatere at det desværre ikke er så
ualmindeligt. Det er måske meget sigende?!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-05 09:34

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> politikerne er så dumme, at de ikke selv kan finde ud af at skrive deres
> læserbreve, er det vel rimeligt at konstatere at det desværre ikke er så

Lad os alle huske på den fhv admiral, som viste sig at være fhv
orlogskaptajn, som skrev alle Louise Freverts avisindlæg + indlæg på
hende web-side.
--
Per Erik Rønne

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 12-10-05 09:52

spam@RQNNE.dk (Per Rønne) on onsdag 12. oktober 2005 at 10:34 +0100 wrote:
>Lad os alle huske på den fhv admiral, som viste sig at være fhv
>orlogskaptajn, som skrev alle Louise Freverts avisindlæg + indlæg på
>hende web-side.

Ehhhhh - det faldt jeg lige af??

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-05 10:09

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Ehhhhh - det faldt jeg lige af??

Har du helt glemt alt om hendes fhv webmaster?
--
Per Erik Rønne

Fra : Sirannon

Dato : 12-10-05 10:32

""Per Rønne"" <spam@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Har du helt glemt alt om hendes fhv webmaster?
> --
> Per Erik Rønne

For os der er lidt langsomme i optrækket. Kan du ikke forklare sammenhængen
mellem disse to episoder.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-05 11:39

Sirannon <runeaa*nospam*@socsci.aau.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> For os der er lidt langsomme i optrækket. Kan du ikke forklare sammenhængen
> mellem disse to episoder.

At det tilsyneladende er det normale, at politikere har »bladnegre« til
at skrive deres artikler og læserbreve for dem ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 12-10-05 10:27

spam@RQNNE.dk (Per Rønne) on onsdag 12. oktober 2005 at 11:09 +0100 wrote:
>Har du helt glemt alt om hendes fhv webmaster?

Arh for…
Sidder sgdau også og sover - jeg er helt med

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-10-05 06:46

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> on torsdag 13. oktober 2005 at 23:27
+0100 wrote:
>Mit indtryk er, at det er klart mere almindeligt i DF end i andre partier.

Med udgangspunkt i mit daglige journalistiske arbejde, må jeg sige at det
er almindeligt forekommende i stort set alle partier. DF er i den
forbindelse hverken værre eller bedre end andre.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Per Vadmand

Dato : 14-10-05 09:22

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in message

> Med udgangspunkt i mit daglige journalistiske arbejde, må jeg sige at det
> er almindeligt forekommende i stort set alle partier. DF er i den
> forbindelse hverken værre eller bedre end andre.

Jeg kan ikke afvise, at du har ret. Måske lægger jeg bare mere mærke til
DF's præfabrikerede breve på grund af deres frastødende indhold.

Per V.