Saddams fæller på DR2
Fra : Dan

Dato : 12-10-05 01:10

Nogen der så den tirsdag aften?

Hold da kæft......det var direkte deprimerende og frastødende og at se,
hvordan realpolitik og forretning udmænter sig i praksis. Alle de børn ofret
for at olien skal flyde.

Godnat og sov godt.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 12-10-05 01:22

Dan wrote:
> [...]
>
> Hold da kæft......det var direkte deprimerende og frastødende og at
> se, hvordan realpolitik og forretning udmænter sig i praksis. Alle de

Ah hva' fanden, det var jo ikke mere end en halv million børn, og
Albright mente bestemt at det var det værd - selv om man ikke fik andet
ud af det end myrde en halv million børn. Nåja - sådan kan det gå.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-05 03:55

Dan <no@spam.thankyou.com> wrote:

> Hold da kæft......det var direkte deprimerende og frastødende og at se,
> hvordan realpolitik og forretning udmænter sig i praksis. Alle de børn ofret
> for at olien skal flyde.

Var det ikke primært Sovjet/Rusland der tjente penge her, og i andet
omfang Frankrig og Tyskland? Nu så jeg kun begyndelsen af udsendelsen,
før jeg begyndte at falde i søvn, men franskmændene sendte direkte
piloter til at styre de irakiske Miragefly mod præstestyrets Iran.

Før kejser Reza IIs fald i 1979 for Khomeneis mørkemænd var Iran som
bekendt en tæt amerikansk allieret, mens Irak var allieret med Sovjet.
Det ændrede sig naturligvis med den langvarige besættelse af den
amerikanske ambassade i Teheran, men man må huske på at Jacques Chirac
helt fra Saddam af franskmændene stadig omtaltes som »Monsieur Tikriti«,
og som en »coming man«, havde indgået et nært venskab med den fremtidige
irakiske diktator og despot. Som holdt hele vejen igennem.
--
Per Erik Rønne

Fra : Dan

Dato : 12-10-05 09:36

> [...]
> før jeg begyndte at falde i søvn, men franskmændene sendte direkte
> piloter til at styre de irakiske Miragefly mod præstestyrets Iran.

Jeg kender ikke nogen tal, men var ikke kun forretning...han var en
"sonofabitch", men han var "our sonofabitch". Så længe han holdt iranerne
stangen, kunne han i '80erne gøre hvad han ville. Halabja og andre
forbrydelser var USA helt kold overfor.

De nævnte iøvrigt at under den første Irak-krig så måtte Frankrig ikke
deltage i lufttogterne, fordi man var bange for man ikke kunne kende forskel
på Miragerne! Og franskmændene havde solgt Irak et meget avanceret
radarsystem, hvis svagheder de blev nødt til at afsløre overfor amerikanerne
før lufttogterne. Det må have været surt! LOL!!

Hilsen

Dan

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-05 10:08

Dan <no@spam.thankyou.com> wrote:

> De nævnte iøvrigt at under den første Irak-krig

Som enten kaldes 2. golfkrig eller Kuwaitkrigen {hvis man vil være
sikker på at blive forstået} ...
--
Per Erik Rønne

Fra : John Schmitt

Dato : 12-10-05 16:03

"Dan" <no@spam.thankyou.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> radarsystem, hvis svagheder de blev nødt til at afsløre overfor
> amerikanerne før lufttogterne. Det må have været surt! LOL!!

Sludder - franske Mirage 2000 deltog uden problemer.

JS

Fra : Allan Riise

Dato : 12-10-05 16:33

John Schmitt wrote:
> "Dan" <no@spam.thankyou.com> skrev i en meddelelse

> Sludder - franske Mirage 2000 deltog uden problemer.

Nope, ikke under Golf2..

--
Allan Riise