Muhamedanerhjælp til Pakistan
Fra : Nicolaj

Dato : 11-10-05 06:29

Nu ser vi muhamedaner-organistationrne stå på nakken af hinanden for at
hjælpe Pakistan,
hvor var de henne under de andre katastrofer, hvor det ikke primært var
muhamedanere indblandet feks. Thailand?
Er det sådan at muhamedanere kun hjælper muhamedanere?

Samtidig forventer de at hele verden står på spring, når det det handler om
hjælp til denne tilbagestående kultur.

Fra : Allan Riise

Dato : 11-10-05 07:37

Nicolaj wrote:
> Nu ser vi muhamedaner-organistationrne stå på nakken af hinanden for
> at hjælpe Pakistan,
> hvor var de henne under de andre katastrofer, hvor det ikke primært
> var muhamedanere indblandet feks. Thailand?

De var der da også, du har nok bare ikke set efter..

> Er det sådan at muhamedanere kun hjælper muhamedanere?

Næ, men klart at man hjælper der mest, hvor man har sine rødder og sine
sympatier.
Ligesom at Danskere i f.eks. USA sikkert ville danne en gruppe til
indsamling af nødhjælp, skulle der ske en eller anden form for katastrofer
herhjemme.

> Samtidig forventer de at hele verden står på spring, når det det
> handler om hjælp til denne tilbagestående kultur.

Dette synes jeg ikke er værd at kommentere, med andet end at Kuwait og de
forenede Emirater har givet 200 Mio. $.

Danmark gav et stort 3 cifret mio. beløb til tsunami ofrene og har her,
indtil videre givet 10 Mio. Kr.

--
Allan Riise

Fra : Nicolaj

Dato : 11-10-05 11:12

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> De var der da også, du har nok bare ikke set efter..

Najj de var knap så synlige som nu.

> [...]
> Ligesom at Danskere i f.eks. USA sikkert ville danne en gruppe til
> indsamling af nødhjælp, skulle der ske en eller anden form for katastrofer

Men spørgsmålet er om de vil hjælpe andre-
Til Jul nyder de herboende godt af "julehjælpen" - ja de står faktisk først
i køen
når der uddeles julepakker - specielt tilpasset muhamedanerne.

Hvad yder muhamedanske hjælpeorganisationer til denne indsats
- i for så mange, svære periode (julen)

Min personlige mening om tilpassede "julepakkker" til muhamedanere:
De skal intet have da julen ikke er en særlig periode for dem,- de har
ramadanen.
Men vent med den diskussion til december, den kommer helt af sig selv.

> Dette synes jeg ikke er værd at kommentere, med andet end at Kuwait og de
> forenede Emirater har givet 200 Mio. $.

Og?

Fra : NoTrabajo

Dato : 11-10-05 08:52

"Nicolaj" <jalocin@id.dk> skrev i

> [...]
> var muhamedanere indblandet feks. Thailand?
> Er det sådan at muhamedanere kun hjælper muhamedanere?

Jo nemlig. Er det først gået op for dig nu?

> Samtidig forventer de at hele verden står på spring, når det det
> handler om hjælp til denne tilbagestående kultur.

Det ligger jo i vores kristne kultur/religion, at vi skal hjælpe alle i
nød, uanset hudfarve, religion m.v., og det forstår muhamedanerlandene
at udnytte til fulde. Kristendommen er en naivistisk religion til
forskel fra muhamedanismens kynisme.
--
NoTrabajo

Fra : Rune

Dato : 11-10-05 09:50

> [...]
> muhamedanere indblandet feks. Thailand?
> Er det sådan at muhamedanere kun hjælper muhamedanere?

Flodbølgekatastrofen ramte også hovedsageligt muhamedanere. Sjovt som det
var populært i mellemøsten at mene at Katrina var Allahs straf over USA,
uden det åbenbart er rigtig registreret at der er døde hundredvis gange det
antal muhamedanere i diverse naturkatastrofer de sidste par år.