Godhedens Danmark
Fra : DS

Dato : 10-10-05 15:37

Er det kun mig der er ved at brække mig over den bølge af "godhed" og
politisk korrekthed der kører i medierne for tiden?

Først er der hele sagen mod Oppfelt. Manden bliver dømt på forhånd - det var
han allerede for et år siden. Ja fy føj da sikke en stodder, længe inden en
dom. Nu hvor manden så har fået en betinget dom, og hvor der er sket en del
tiltale frafald, vil forargelsen stadig ingen ende tage.

En anden sag er den med Leth. Neej hvor er det da slemt at manden har taget
en 17-årig bagfra. Han skal lynches - nu! Det er efter min mening en
sygelighed der er ved at indfinde sig i medierne for tiden. Vi skal være åh
så gode og korrekte, og sex - ja det er da noget FYFY! Er vi ved at blive
kristne fundamentalister?

Vi kan fortsætte videre med forargelserne over Freverts udtalelser. Javist
er de langt ude, og jeg stemmer ikke DF. Men er det ikke den slags
udtalelser som de er kommet med igennem en årrække nu? Men selv DF er ved at
blive "politisk korrekte".

Og jeg kan forsætte. Helge Sander bruger 40 kr. til opdækning hver gang
manden indtager en måltid mad. Af SKATTEYDERNES penge - skandale! Jamen hvad
bliver det næste?

Jeg er ved at BRÆKKE mig over den tendens der er i medierne for tiden. Hvor
er frisindet og ytringsfriheden blevet af? Hvor er realitetssansen?

/DS

Fra : XXX

Dato : 10-10-05 16:00

"DS" <no-spam@to-me.com> wrote in

> Er vi ved at blive kristne fundamentalister?

Det vil være sundt for Danmark og for danskernes moral og sjæl.

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 10-10-05 18:28

> Er det kun mig der er ved at brække mig over den bølge af "godhed" og
> politisk korrekthed der kører i medierne for tiden?

Tør man håbe på at det er relativismen, der topper, og moral igen har en
chance for at vinde indpas?

/K

Fra : Bo Warming

Dato : 11-10-05 05:23

"Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> wrote in message

> Tør man håbe på at det er relativismen, der topper, og moral igen
> har en chance for at vinde indpas?

Fortidens gode danske bondemoral kommer ikke let igen.
Lov og orden, dømmesyge, ligemageri KAN VÆRE NØDVENDIGE, men ligner
kun overfladisk sund etik, der kommer indefra.
Muslimindvandring bidrager til at vi panisk hæger kortsynet om det vi
kan nå at holde fast i, og Camre har ikke uret i at vi nok får færre
børn pga utryghed og pessismisme ved etnisk kaos. Det er
multifaktorielt, vidtforgrenet - ikke som journalister forvrænger alt,
ikke een årsag, een virkning.

Fra : Mark Jensen

Dato : 11-10-05 02:12

On Mon, 10 Oct 2005 16:37:25 +0200, "DS" <no-spam@to-me.com> wrote:

>Jeg er ved at BRÆKKE mig over den tendens der er i medierne for tiden. Hvor
>er frisindet og ytringsfriheden blevet af? Hvor er realitetssansen?

Det værste eksempel er dog postyret over nogle skide tegninger af
Muhammed i Jyllandsposten

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 11-10-05 02:54

DS wrote:
> [...]
>
> Først er der hele sagen mod Oppfelt. Manden bliver dømt på forhånd -
> det var han allerede for et år siden. Ja fy føj da sikke en stodder,

Ja, du sidder da også og er vildt forarget på folk, der ikke har fået en
dom, og som ikke engang har udsigt til at skulle modtage en.

> Nu hvor manden så har fået en betinget dom, og
> hvor der er sket en del tiltale frafald, vil forargelsen stadig ingen
> ende tage.

Og? Det er jo stærkt forargeligt, at han slipper med en betinget dom,
hvor han skulle have haft 5 år i et stenbrud på Nordøstgrønland.