Den overflødige gamle gris
Fra : Malene P

Dato : 10-10-05 11:49

Her: http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=315338 kan man læse, at
man i kølvandet på Jørgen Leths trang til at udstille sine egne forbrydelser
og ikke mindst sin liderlighed, pludselig har opdaget at hans konsulat er
overflødigt. Æeeh -vil det sige, at vi siden 2000 har spildt en masse penge
på at lade den gamle gris leve et liv i luksus på Haiti? Eller er det bare
et pudsigt sammentræf, at hans virke derovre er blevet overflødigt nøjagtig
samtidig med afsløringerne af, hvad han egentlig er for en personage? Nogen
skylder vist danskerne en god forklaring.

Malene P

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 10-10-05 12:18

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote in message

> samtidig med afsløringerne af, hvad han egentlig er for en personage?
Nogen
> skylder vist danskerne en god forklaring.
>
> Malene P

Det eneste interessante er da hvordan man kan få hans job - nu stillingerne
er ledige!

Fra : Malene P

Dato : 10-10-05 15:12

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
skrev i en meddelelse news:didilp$ice$1@news.al.sw.ericsson.se...

> Det eneste interessante er da hvordan man kan få hans job - nu
stillingerne
> er ledige!

Hvilke stillinger??

Malene P

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-10-05 12:23

> [...]
> Nogen
> skylder vist danskerne en god forklaring.

Man får intet for at være konsul. Og selvfølgelig har du ret i at man bør
lyve om sine gerninger.
Jeg har også været sammen med piger på 17 i Haiti, - vil jeg tro, og jeg
burde naturligvis have fjernet mine borgerrettigheder, og burde lyve om det.
Kan jeg frelses, hvis jeg melder mig ind i Pinsekirken eller i Jehovas
Vidner? - jeg *kan* forresten frelses, hvis jeg bliver muslim, for så ryger
alle synder ad helvede til, og man er helt ren. Husk det, lige før i stiller
træsskoene!

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 10-10-05 12:25

"Hvis du ikke kan lide indlægget, så er webmasterens skyld"
"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Nogen
> skylder vist danskerne en god forklaring.

Vi spilder så mange penge hver eneste dag.

Hvis vi ser bort fra hash-smuglingen, som er decideret kriminelt i sig selv,
hvad er det så præcist, som forager?

Det er jo jvf. dansk lov ikke kriminelt for en gammel gris at gå ned på
disco'et og score en 17-årig. Det er det faktum vi må forholde os til. Vi
kan jo ikke gå ind og påtage os retfærdighed for andre landes mærklige
retsregler. Ellers kunne diverse flygtninge lide en krank skæbne, hvis vi
pludselig håndhævede Irans love her i landet. Det er jo i forvejen
himmelråbende kritisabelt at håndhæve f.eks. Norge færdselslove overfor
danske turister. Her er en lovgivning, som er mindst lige så krænkende som
Irans.

Hr. Leth har påstået at han på et eller andet tidspunkt har overtrådt vores
narko-lov. Det burde have medført automatisk fyring ligesom vi egentlig
inden at folk fik lov til at stille op i tillidshverv her i landet, burde
gennemgå en intensiv narkotest og en gennemgang af deres personlige
historie, så vi ikke hyrer nogle, der på et tidspunkt har tjent på eller
nydt den slags rusmidler uden at have betalt deres gæld til samfundet.

Carsten Overgaard

Fra : GB

Dato : 10-10-05 12:46

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis vi ser bort fra hash-smuglingen, som er decideret kriminelt i sig
> selv, hvad er det så præcist, som forager?

Det kan jo være, at hele hans bog er happening, digt og pral?
Altså skønlitteratur?

GB

Fra : Per Rønne

Dato : 10-10-05 12:49

> [...]

> overflødigt. Æeeh -vil det sige, at vi siden 2000 har spildt en masse penge
> på at lade den gamle gris leve et liv i luksus på Haiti?

Han var /honorær/, ulønnet konsul. De eneste omkostninger ved et sådant
konsulat må være dem til det papir, hvoraf udnævnelsen fremgår.

Reelt var der jo tale om en æres-titel. Lige som Skjern i Korsbæk, der
til sidst blev svensk konsul.
--
Per Erik Rønne

Fra : Malene P

Dato : 10-10-05 14:39

"Per Rønne" <spam@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Han var /honorær/, ulønnet konsul. De eneste omkostninger ved et sådant
> konsulat må være dem til det papir, hvoraf udnævnelsen fremgår.

Jeg kan ikke forestille mig, at der ikke er tilgået grisen skattekroner i
hans virke som konsul gennem 5-6 år. Derfor efterlyser jeg en forklaring på,
at dette virke netop bliver OVERFLØDIG i samme øjeblik, han
fyres/fratræder.

Malene P

Fra : Allan Riise

Dato : 10-10-05 14:56

Malene P wrote:
> [...]
> skattekroner i hans virke som konsul gennem 5-6 år. Derfor efterlyser
> jeg en forklaring på, at dette virke netop bliver OVERFLØDIG i samme

Grundlaget er vel ikke stort nok (deraf honorær titlen), og der plejer vi at
gå sammen med en af de andre Nordiske gesandtskaber.

--
Allan Riise

Fra : Malene P

Dato : 10-10-05 15:11

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Grundlaget er vel ikke stort nok (deraf honorær titlen), og der plejer vi
at
> gå sammen med en af de andre Nordiske gesandtskaber.

Igen -hvorfor sker denne beslutning om at han er overflødig LIGE NETOP NU?
Og ikke ved årsskiftet 1999-2000? Og ikke i juli måned 2001, 2002, 2003,
2004 eller 2005, hvor grisen jo ellers har haft fede tider som
cykelkommentator -OG hver eneste gang er blevet promoveret som filmmand,
forfatter OG konsul på Haiti? En opgave bliver vel ikke overflødig ALENE
fordi udøveren af denne "opgave" viser sig at være en gammel gris og
narkosmugler?

Malene P

Fra : Allan Riise

Dato : 10-10-05 15:50

Malene P wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Igen -hvorfor sker denne beslutning om at han er overflødig LIGE
> NETOP NU?

Fordi han har vist sig at være mere menneskelig end udenrigsministeriet var
klar over, da de tildelte ham titlen!?

> [...]
> bliver vel ikke overflødig ALENE fordi udøveren af denne "opgave"
> viser sig at være en gammel gris og narkosmugler?

Fordi at en honorær konsul pr. def. er overflødig, og som sådan også gratis
for staten, det er et af de mange kors med stjerner på, man kan gøre sig
"fortjent" til...

Hvis personen der fik titlen, viser sig ikke at være den værdig, så er
titlen overflødig, da den, som efterhånden må trænge ind, også hos dig
Malene P. var et cadeau til personen som fik denne titel tildelt.

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 10-10-05 15:43

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Grundlaget er vel ikke stort nok (deraf honorær titlen), og der plejer vi at
> gå sammen med en af de andre Nordiske gesandtskaber.

Der er i forvejen en dansk konsul på Haïti, i hovedstaden
Port-au-Prince. Man har ikke og har aldrig haft brug for en konsul i en
haïtiansk provinsby, men har åbenbart ønsket at ære en kulturping som
Leth med en ulønnet, honærer stillingsbetegnelse.

Fuldt ud som det gælder for dem der bliver adjungerede professorer. De
får en dejlig titel mod til gengæld to gange om året at afholde en
/ulønnet/ forelæsning.

Man kommer jo til at tænke på adelsmandens vise i Hostrups vaudeville
»En Spurv i Tranedans«, idet professortitlen er en slags adelstitel.
--
Per Erik Rønne

Fra : John Schmitt

Dato : 10-10-05 17:21

Hello, Malene!
You wrote on Mon, 10 Oct 2005 12:48:53 +0200:

> [...]
MP> er blevet overflødigt nøjagtig samtidig med afsløringerne af, hvad han
MP> egentlig er for en personage? Nogen skylder vist danskerne en god

Konsulatete var ulønnet!

With best regards, John Schmitt. E-mail: John Schmitt@webpost.nl