Angela Merkel kansler
Fra : Per Rønne

Dato : 10-10-05 09:24

Så er det tyske K-Frage løst. Angela Merkel bliver nu forbundskansler.
Om resten af ministerlisten vides endnu intet, heller ikke om Gerhard
Schröders fremtid:

http://www.berlingske.dk/grid/udland/artikel:aid=639688

Lad os så se om feministerne jubler.
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 10-10-05 09:39

"Per Rønne" wrote:
> Så er det tyske K-Frage løst. Angela Merkel bliver nu forbundskansler.
> Om resten af ministerlisten vides endnu intet, heller ikke om Gerhard
> [...]

Ja, jeg ville nok ikke juble for meget hvis jeg var Tysker.

Nå ja, det havde jeg nok heller ikke gjort hvis det blev/bliver Schröder..

Men lad os nu se, jeg har ikke set en direkte udtalelse fra hverken Merkel
eller Schröder...

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 10-10-05 17:25

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>
> Men lad os nu se, jeg har ikke set en direkte udtalelse fra hverken Merkel

Det lyder kryptisk! Vi har nu en regering, der omfatter så stor en del
af vælgermassens valg at den virkelig kan sætte sin vilje igennem og
lave nogle absolut nødvendige reformer og koalitionen behøver ikke at
frygte at blive væltet efter et valg, da det er usandsynligt at der
skulle materialisere sig et flertal til højre for CSU/CDU eller til
venstre for SPD.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 11-10-05 05:35

On Mon, 10 Oct 2005 18:24:31 +0200, in dk.politik
spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> [...]
>frygte at blive væltet efter et valg, da det er usandsynligt at der
>skulle materialisere sig et flertal til højre for CSU/CDU eller til

Ja, hurra for en koalition, der er så bred, at det formentlig har den
modsatte virking, nemlig handlingslammelse. I modsæøtning til hvad du
skriver, så tror jeg heller ikke, at koalitionen holder efter et valg.
Istedet får vi "normale" forhold, med en SPD eller CDU ledet
fløj-regering. Indtil da kan de begge yderligere mudre forholdene til
ved at forsøge at præsentere den bedste position til det bedste valg.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-10-05 06:13

T.Liljeberg <tl_dp@adelphia.net> wrote:

> [...]
> fløj-regering. Indtil da kan de begge yderligere mudre forholdene til
> ved at forsøge at præsentere den bedste position til det bedste valg.

Med fremkomsten af det nye Gysi/Lafontaine-parti kommer der næppe igen
en ny SPD/Die Grünen-regering, medmindre man kan leve med en sådan
mindretalsregering der lever på passiv Die Linke-støtte, og indgår de
større forlig »over midten«. Men man kan da håbe at koalitionsregeringen
får gennemført de nødvendige reformer, nu hvor de har et solidt flertal
bag sig i såvel forbundsdag som forbundsråd.

En flertalsregering som ikke er lige så bred som den nuværende kan vist
fremover kun dannes af CDU/CSU i samarbejde med FDP.
--
Per Erik Rønne

Fra : T.Liljeberg

Dato : 11-10-05 08:40

On Tue, 11 Oct 2005 07:13:14 +0200, in dk.politik spam@RQNNE.invalid
(Per Rønne) wrote:

> [...]
>en ny SPD/Die Grünen-regering, medmindre man kan leve med en sådan
>mindretalsregering der lever på passiv Die Linke-støtte, og indgår de

Det er svært at spå, især om fremtiden.

>Men man kan da håbe at koalitionsregeringen
>får gennemført de nødvendige reformer, nu hvor de har et solidt flertal
>bag sig i såvel forbundsdag som forbundsråd.

Hvis de kan blive enige internt, og ikke har for travlt med at
forberede sig på næste valg.

Fra : Sten Schou

Dato : 10-10-05 18:50

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg ville nok ikke juble for meget hvis jeg var Tysker.

Nej, hun er jo nok neokonservativ?

Hilsen Sten

Fra : Martin

Dato : 10-10-05 11:37

Per Rønne skrev:

> Så er det tyske K-Frage løst. Angela Merkel bliver nu forbundskansler.
> Om resten af ministerlisten vides endnu intet, heller ikke om Gerhard
> [...]

jeg tror nærmere det er de moderne blåstrømper. Feministerne er vist
på den anden side af midterlinien ift angie.

Hvis denne koalition viser sig at holde, kan vi se frem til højere
renter.

Mvh
Martin

Fra : Tim

Dato : 10-10-05 12:15

""Per Rønne"" <spam@RQNNE.invalid> wrote in message
> Så er det tyske K-Frage løst. Angela Merkel bliver nu forbundskansler.
> Om resten af ministerlisten vides endnu intet, heller ikke om Gerhard
> [...]

Jeg tror nu ikke kun det er feministerne, der jubler.

Tim

Fra : Martin K

Dato : 10-10-05 12:35

> [...]

> Så er det tyske K-Frage løst. Angela Merkel bliver nu forbundskansler.
> Om resten af ministerlisten vides endnu intet, heller ikke om Gerhard

Det var da også på tide. Og heldigvis slipper vi for Gerhard Schrøder i
fremtiden:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2990596

Desværre får SPD de fleste andre tunge ministerier, så det bliver nok en
lidt mudret valgperiode.

--
Martin K

Progressiv