Skoleinspektør Zubair Waheed: I har da ogs~
Fra : GB

Dato : 08-10-05 09:55

Fra Uriasposten:

Før jeg smutter i sommerhus med poderne, så lad mig lige bringe fokus på
på dagens MetroXpress hvor Zubair Waheed skriver:

Islam-kritikere er nogle hyklere

"Jeg forstår ikke, hvorfor de såkaldte eksperter - når de udtaler sig i
medierne - altid skal understrege, at muslimernes religion er en
lovreligion, og at deres hellige bog, Koranen, er baseret på love og
regler.
Hvad er der galt i det, spørger jeg? Hvorfor ser disse såkaldte eksperter
sig ikke omkring i samfundet og i den verden, de lever i?
Hvis de gjorde det, ville de finde ud af, at de selv har skabt sig et hav
af love og regler for at gøre livet nemmere for sig selv...
Åbenbart har de fundet ud af, at mennesket trives bedst under love og
regler. Men når det gælder islam, er alting forkert..."

Zubair Waheed er viceinspektør på Diaskolen, en fundi-skole som pt.
samarbejder med P1-yndlingene Muslimer i Dialog om lektiehjælp. Waheed
trænger vist selv til et par semestre i demokratisk forståelse.

GB

Fra : /Peter

Dato : 08-10-05 10:50

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> Åbenbart har de fundet ud af, at mennesket trives bedst under love og
> regler. Men når det gælder islam, er alting forkert..."

Det kan vist bedst forklares med at en totalitærs ideologis regler og
love, ikke er foreneligt med et demokratisk samfunds regler og love.

Fra : Peter HansenDK

Dato : 08-10-05 19:33

Det kan snarere forklares med, at det for denne islamist er naturligt,
at Grundloven og andre demokratiske love IKKE er øverste instans i et
samfund, men at islams love er lige eller højere rangerende end disse.

Fra : NoTrabajo

Dato : 09-10-05 18:54

"Peter HansenDK" <peterhansendk@tidni.com> skrev i

> Det kan snarere forklares med, at det for denne islamist er naturligt,
> at Grundloven og andre demokratiske love IKKE er øverste instans i et
> samfund, men at islams love er lige eller højere rangerende end disse.

Det skal denne islamist da have lov at mene, men han kan tage alle sine
muhamedanervenner med hjem til Muhamedanien og dyrke deres sære religion
der.
--
NoTrabajo

Fra : Knud Larsen

Dato : 08-10-05 19:29

"GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> [...]
> samarbejder med P1-yndlingene Muslimer i Dialog om lektiehjælp. Waheed
> trænger vist selv til et par semestre i demokratisk forståelse.

Det må man nok sige, hvis manden ikke kan se forskel på uforanderlige love
givet af "Gud" for 1430 år siden - dvs af en konkret mand ved navn
Muhammed - , og love vedtaget af mennesker inden for de sidste par år, så
burde han sendes til genopdragelse på en højskole.

Som jeg før har skrevet, så siger deres dansklærer Safia Aoude at demokrati
er uforeneligt med islam, - det er egentlig ikke lovligt at docere dette,
men vi gør naturligvis ikke noget ved det.

Fra : NoTrabajo

Dato : 09-10-05 18:56

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i

> [...]
> navn Muhammed - , og love vedtaget af mennesker inden for de sidste
> par år, så burde han sendes til genopdragelse på en højskole.

Muhamedanisme er så hård en indoktrinering,at selv mange år på en dansk
højskole ikke vil kunne genopdrage en muhamedaner.
--
NoTrabajo

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-10-05 20:31

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> wrote in message

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i

> Muhamedanisme er så hård en indoktrinering,at selv mange år på en dansk
> højskole ikke vil kunne genopdrage en muhamedaner.

Måske, men så ville et seksmåneders kursus være en udsøgt straf.

Fra : GB

Dato : 09-10-05 22:11

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i meddelelsen news:43497033$0
$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Måske, men så ville et seksmåneders kursus være en udsøgt straf.

Med frikadeller m. brun sovs, brændende kærlighed, leverpostej, spegepølse
og ost på kostplanen.

GB

Fra : NoTrabajo

Dato : 10-10-05 14:20

> [...]
> news:43497033$0 $67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Med frikadeller m. brun sovs, brændende kærlighed, leverpostej,

Jeg har selv været på højskole, og der var både alm. mad, vegetarmad og
minusgris-mad.
--
NoTrabajo

Fra : GB

Dato : 10-10-05 15:49

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg har selv været på højskole, og der var både alm. mad, vegetarmad og
> minusgris-mad.

Jeg var med til at få oprettet en hel del nye vegetar-borde på Vestbirk
Højskole i sin tid - vi havde været på Englands-tur, og en hel del af os
var på vege-restaurant i London, og besøgte senere en engelsk-dansk
kvækerfamilie i Gloucestershire, hvor man også var vegetarer (men pubben
var jo også vegetarisk, hehe).

Forskellen fra skole-ost, leverståhej og "trestjernet" spegepølse var så
stor, at halvdelen af spisesalen blev vegetarisk, og resten fik
"traditionel" mad. Absolut en kostmæssig forbedring.

Det skete dog, at folk sneg sig over i den "danske" halvdel en gang
imellem, når der var hakkebøf med bløde løg, surt, rødbeder og nye
kartofler.

Men der var aldrig tale om at undgå grisekød.

GB

Fra : NoTrabajo

Dato : 11-10-05 10:53

> Men der var aldrig tale om at undgå grisekød.

Du har vel næsten gættet det?: På mit højskolehold var der også
muhamedanere.
--
NoTrabajo

Fra : GB

Dato : 11-10-05 11:33

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i meddelelsen news:434b8bab$0
$49015$14726298@news.sunsite.dk:

> Du har vel næsten gættet det?: På mit højskolehold var der også
> muhamedanere.

Nååh. Det var der ikke da jeg gik på højskole. Der var nemlig ingen den
gang.

GB

Fra : Per Rønne

Dato : 10-10-05 15:50

NoTrabajo <notrabajo@gmail.com> wrote:

> "GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i

> Jeg har selv været på højskole, og der var både alm. mad, vegetarmad og
> minusgris-mad.

De to sidste må da kunne slås sammen: et salathoved.
--
Per Erik Rønne