Vi vil gøre noget for de svage....
Fra : Kim2000

Dato : 07-10-05 18:31

Sådan sagde Fogh i åbningstalen. I dag debatteres det så hvordan man skærer
i boligydelsen.

http://ekstrabladet.dk/visArtikel.iasp?pageID=314974

God og troværdig regering vi har.

Fra : Christian

Dato : 08-10-05 08:29

"Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> wrote in message
> Sådan sagde Fogh i åbningstalen. I dag debatteres det så hvordan man
> skærer i boligydelsen.
>
> http://ekstrabladet.dk/visArtikel.iasp?pageID=314974
>
> God og troværdig regering vi har.

folk der bor i en for dyr bolig er vel heller ikke svage?, og skal vel
heller ikke have hjælp...

Fra : Jim

Dato : 08-10-05 16:04

"Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> wrote in message

> folk der bor i en for dyr bolig er vel heller ikke svage?, og skal vel
> heller ikke have hjælp...

Prisen på folks bolig har da intet med sagen at gøre.
Hvis en borger bliver handicappet og mister sit job for derefter at gå på
kontanthjælp efter kort tid, så skal jeg love for, at personen er at
betragte som svag.
Borgeren har jo derfor sværere ved at have en sammenhængende økonomi.
Hvad en borger skal have i hjælp som boligstøtte er ikke altid regnet ud på
bedste måde.
Der er i dag allerede en rettesnor for, hvor dyrt man kan sætte sig i en
lejebolig, før boligstøtten ingen virkning har.
Og boligstøtten er i dag mange gange ikke tilstrækkelig.
Så må man yde særlig ydelse til borgeren, da man skal have et minimum at
leve for, når alle faste udgifter er betalt.
Har man allerede et godt job, som er godt betalt, så er man jo selvhjulpet.
Desværre er der mange, som kommer i økonomisk uføre ved tilfælde af ulykke
eller sygdom.
Og så kan man vel ikke befale den syge at flytte ud af sin bolig og i en
mindre og billigere, fordi nogen mener, at boligen er 'for dyr'.
Det er selvfølge ment ved lejebolig. Bor man til eje, så er det op til
kommunen at vurdere, om man har sat sig for dyrt i ejerbolig, så kommunen
kan begrænse sin støtte til den enkelte borger.
Også folk i egen bolig kan få støtte af kommunen, men som oftest er det
tilbagebetalingspligtig.

J.

Fra : Christian

Dato : 09-10-05 11:02

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote in message

> [...]
> Hvis en borger bliver handicappet og mister sit job for derefter at gå på
> kontanthjælp efter kort tid, så skal jeg love for, at personen er at

har en I familien der har dette problem, der for har man en forsikring der
betaler!.

Fra : Jim

Dato : 09-10-05 11:41

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote in message

> har en I familien der har dette problem, der for har man en forsikring der
> betaler!.

Ja, et engangsbeløb.
Og så må man selv sørge for at investere dem, så de kan give noget afkast og
blive til flere.
Men ikke alle er korrekt forsikret, og en stor del af de, som er forsikret
får alligevel ikke meget ud af sit forsikringsselskab, når skaden er sket.
Mange må kæmpe i årevis med en arbejdsskade, som ikke anerkendes og dermed
ikke giver noget kroner og øre i udbetaling fra forsikringen.
Jeg har en person i min omgangskreds, som kæmper på 7. år for at få godkendt
en arbejdsskade.
I mellemtiden får hun intet fra kommunen, da hendes ægtefælle har et
arbejde.
Og de har da ikke tænkt sig at sælge deres parcelhus for at få råd til samme
levestandard som før arbejdsskaden.
Og de er skam ikke et enkeltstående tilfælde.

J.

Fra : Egon Stich

Dato : 10-10-05 11:50

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse

> [...]
samme
> levestandard som før arbejdsskaden.
> Og de er skam ikke et enkeltstående tilfælde.

Og nu vil de liberale sænke erstatningsstørrelsen.
Det hjælper nok på ulykkesfrekvensen?

MVH
Egon

Fra : Jim

Dato : 10-10-05 13:02

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> godkendt
> samme

> Og nu vil de liberale sænke erstatningsstørrelsen.

De liberale kan da ikke ændre forsikringsselskabernes udbetalingsbeløb.
Hvor har du dog den historie fra?
Faktisk har man i forsikringskredse sat præmien op, så man får en del mere
udbetalt, når ulykken sker, og erhvervsevnen tabes.

J.

Fra : Egon Stich

Dato : 11-10-05 11:10

> [...]
> Faktisk har man i forsikringskredse sat præmien op, så man får en del mere
> udbetalt, når ulykken sker, og erhvervsevnen tabes.

Vi taler om 2 forskellige ting.
Du taler om fritidsulykkesforsikringer. Ikke sandt?
Jeg taler om erstatningssystemet, der gælder på arbejdsmarkedet.
Som dækker ulykker og erhvervsskader opstået i arbejdstiden.
Og det er, ved du vel? -- to forskellige ting.
Det er de erstatninger, som udbetales efter omgangen i møllen, der hedder
arbejdsskadestyrelsen, regeringen nedsætter.
Man vil jo spare, og vælger som sædvanligt, de svageste at spare på.
De brokker sig jo, i sagens natur, ikke så meget, som en resourcestærk
person.

Jeg undrer mig lidt. Vidste du ikke, hvorledes systemet virker?
Det vil forklare sin skriv, men samtidig siger det noget om validiteten af
liberale synspunkter.
De bygger på halve kendsgerninger.
Desværre.

MVH
Egon

Fra : Jim

Dato : 11-10-05 11:37

> [...]
> Man vil jo spare, og vælger som sædvanligt, de svageste at spare på.
> De brokker sig jo, i sagens natur, ikke så meget, som en resourcestærk

Sådan har det altid været.
Ressourcesvage personer har ikke altid evnen til at sætte sig ind i
paragrafer og lovgivning.

> Jeg undrer mig lidt. Vidste du ikke, hvorledes systemet virker?

Vi har vel talt forbi hinanden.
Men når det er sagt, så har jeg ikke set nogen modtage nogen penge andre
steder fra end deres eget forsikringsselskab, når arbejdsskadestyrelsen har
talt.
Og her taler jeg også om arbejdsskader.

> Det vil forklare sin skriv, men samtidig siger det noget om validiteten af
> liberale synspunkter.

Nu stemmer jeg ikke venstre eller liberalt.
Jeg stemmer DF.

> De bygger på halve kendsgerninger.
> Desværre.

Det må du debatere med de liberale om.

J.

Fra : Egon Stich

Dato : 11-10-05 19:26

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Vi har vel talt forbi hinanden.

Tilsyneladende.

> Men når det er sagt, så har jeg ikke set nogen modtage nogen penge andre
> steder fra end deres eget forsikringsselskab, når arbejdsskadestyrelsen
> [...]

Jow - Arbejdsskadsstyrelsen er ikke at regne for mere end politikernes
lakajer.
Man fristes til at tro, at de er lønnet "resultatorienteret".
Altså præmieres for flest afslag...

Men: En fritidsulykkesforsikring dækker altså ikke "arbejdstiden".
Man taler jo også om: Såfremt ikke anden forsikring dækker...
Og her kommer styrelsen ind i billedet.
Afslag fra den, er det samme som afslag fra en privatforsikring.
Og jeg har aldrig hørt om private ulykkesforsikringer, der dækker arbejdet,
undtagen for selvstændige?

> Nu stemmer jeg ikke venstre eller liberalt.
> Jeg stemmer DF.

Den største fejl ved DF, i mine øjne, er at det er for borgerligt.
Der er for mange af de gamle "rigtig højreorienterede" i medlemsskaren.
Og jeg synes, det kniber gevaldigt med at finde en troværdig social
samvittighed frem.
Ikke alene i folketinget, men også i høj grad i kommunerne.

MVH
Egon

Fra : thomas jensen

Dato : 08-10-05 11:07

"Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Sådan sagde Fogh i åbningstalen. I dag debatteres det så hvordan man
> [...]
Ja, den er da helt til grin - næ, de burde i stedet sørge for
at de "svages" børns indtægt ikke bliver modregnet i
forældrernes boligydelse, så de har mulighed for at etablere
sig på samme hvilkår som de mere velstilledes børn...

Nu har der jo været stigende ulighed igennem længere tid -
så hvornår er det lige den meget omtalte dynamo's effekt
smitter af på dem i "bunden" af samfundet ?

Men regeringen anvender jo en retorik som overhovedet ikke
ligger på linie med deres faktiske politik - og her endnu
et forslag som rammer dem i "bunden" af samfundet...

Men fat mod - der er måske skattelettelser på vej til dem med
høj indkomst :)..... Også endnu mere dynamo og endnu mere
hjælp til de svage.... nåå nej

Men det er jo også vigtigere at avancere et par pladser i alverdens
internationale økonomiske benchmarks, det ser jo så pænt ud på
et C.V.

Mvh
Thomas

Fra : Kim2000

Dato : 08-10-05 11:34

"thomas jensen" <thomas_jensen@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forældrernes boligydelse, så de har mulighed for at etablere
> sig på samme hvilkår som de mere velstilledes børn...

Først starter man med at sænke kontanthjælpen til et latterligt niveau,
derefter vælger nogle unge uden arbejde at bo hjemme et år mere, men fandme
nej, de skal eddermane ikke få flere penge ud af det.

Og så har man også sænket (hvis den da ikke er fjernet) su til hjemmeboende,
men alligevel skal boligydelsen falde til dem der bor hjemme! Så med andre
ord, så er det altså ikke længere en mulighed at bo hjemme mens man studerer
uden at være nasser eller have et arbejde ved siden af - og det sidstnævnte
forringer altid muligheden for at gennemføre en uddannelse.

> Nu har der jo været stigende ulighed igennem længere tid -
> så hvornår er det lige den meget omtalte dynamo's effekt
> smitter af på dem i "bunden" af samfundet ?

Den griner vi fortsat af. Det virkelig farlige er, hvis de selv tror på det.

mvh
Kim

Fra : Egon Stich

Dato : 07-10-05 20:25

"Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Sådan sagde Fogh i åbningstalen. I dag debatteres det så hvordan man
> [...]

Ja.
Og man er også i gang med at sænke erstatningerne for de stakler, der bliver
invaliderede på deres arbejdsplads.

Nu MÅ vi altså se at få sænket skatterne, så der kan blive bedre råd til
velfærd.........
Som de liberale jo lover...
Thorkild som statsminister, før velfærden går helt til grunde.....

MVH
egon.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 08-10-05 16:16

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> [...]
> velfærd.........
> Som de liberale jo lover...
> Thorkild som statsminister, før velfærden går helt til grunde.....

Sådan at Hans Egon kan nasse sig til endnu flere ture i sin Yacht.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 08-10-05 21:51

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> "> > Ja.

> Sådan at Hans Egon kan nasse sig til endnu flere ture i sin Yacht.
>
> Thorkild

Ja..
Afsejling i morgen kl 9.30. Vejret skulle blive tåleligt.
Sidder lige og afprøver den nyanskaffede "landgangsrom".
Det skal jo helst være ordentligt, det man byder gasterne.
Og ikke at forglemme:
Til dette har du ikke bidraget en skid..!!
Det er alene frugten af et livs hårdt arbejde.

Men jeg har, tilsyneladende til forskel fra dig, en "frugt" at nyde.
Og behøver ikke at rende rundt med en smålig misundelig

PS:
Hvad sagde psykiateren?

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 09-10-05 06:20

> [...]
>
> Men jeg har, tilsyneladende til forskel fra dig, en "frugt" at nyde.
> Og behøver ikke at rende rundt med en smålig misundelig

Har du frasagt dig alle ydelser fra det offentlige Hans Egon ?

Da du forlod arbejdsmarkedet havde det offentlige en gæld på mindst 500 Mia.
Hvor er det du mener du har sparet op ?

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 10-10-05 11:49

> [...]
> >

> Har du frasagt dig alle ydelser fra det offentlige Hans Egon ?
>
> Da du forlod arbejdsmarkedet havde det offentlige en gæld på mindst 500

Nå, der kom du til kort?
Hvorfor ellers blande pærer med kartofler?

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-10-05 03:47

> Mia.

> Nå, der kom du til kort?
> Hvorfor ellers blande pærer med kartofler?

Hvor er det du mener din ret til ydelser er baseret på en opsparing ?

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 11-10-05 09:39

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Hvor er det du mener din ret til ydelser er baseret på en opsparing ?
>
> Thorkild

Hvor stor var egenkapitalen - en evt. gæld skal jo ses i forhold til denne.

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-10-05 10:38

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> [...]
> meddelelse news:434b27b7$0$49011$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvor stor var egenkapitalen - en evt. gæld skal jo ses i forhold til

Jævnfør finansministeriet er værdien af det offentlige kapitalapparat ikke
steget de seneste 20 år.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 11-10-05 11:18

> [...]
>
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Hvor er det du mener din ret til ydelser er baseret på en opsparing ?

Åh herre gud...
Nu skal man til at forklare "oraklet" noget om ganske almindelige
solidariske samfundsforhold.....
Og det er jo svært, når mennesket ikke formår at adskille begreber.
Og ikke forstår forskellen på personlig formue og off. ydelse.
Og heller ikke er i stand til at forstå skattebetaling som en solidarisk
forsikring, b.la.
Så det må man nok opgive.
Og konstatere, at Thorkild "er dumpet", og må gå klassen om.

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-10-05 16:01

> [...]
> forsikring, b.la.
> Så det må man nok opgive.
> Og konstatere, at Thorkild "er dumpet", og må gå klassen om.

En gang til Hans Egon.

Din generation har skabt en gæld på 500+ Mia. Hvordan kan du mene du på den
baggrund har sparet op som samfundsborger til din pension ?

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 11-10-05 19:28

> [...]
den
> baggrund har sparet op som samfundsborger til din pension ?

Som jeg sagde:
Du er dumpet, Thorkild..!

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-10-05 20:13

> den
>>

> Som jeg sagde:
> Du er dumpet, Thorkild..!

Du er en samfundsnasser af format. Hvem forestiller du dig skal betale din
"opsparing" ?

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 12-10-05 00:26

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Du er en samfundsnasser af format. Hvem forestiller du dig skal betale din
> "opsparing" ?

Det er ligesom om at du tror at du vinder en diskussion ved at bruge
skældsord - men det gør du ikke.
Vi kanheller ikke høre hvis du stamper i gulvet
Samfundet havde en gæld på 500 mia - men hvis gælden er brugt til at
investere i noget, der giver afkast højere end renten (hvilket vi høster
frugterne af nu - aha!) - så er det jo ikke en nettogæld, især ikke hvis
gælden er forsvindende lille i forhold til kapitalen.
Det svarer til, at du erklærer en husejer for konkurs fordi han har gæld i
huset på 500.000 kroner, mens huset kan sælges for 4 millioner og
værdistigningen hvert år er på 500.000!

Vågn nu op Thorkild !

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 12-10-05 02:30

> Det er ligesom om at du tror at du vinder en diskussion ved at bruge
> skældsord - men det gør du ikke.

Nu har jeg kendt Hans Egon nogen tid på nettet, du ser en mand der
tilfældigvis får højeste førtidspension 12 dage før reglen udløber og
fortløbende påstår han selv har sparret op til den.

Alt taler for der her er tale om en samfundsnasser fra den forkælede
generation.

Og så burde du måske lige se på hvor det starter med ukvemsord, Hans Egon
har stort set ikke andet i sit repetoire. Jeg mindes faktisk ikke at have
set et argument fra Hans Egon.

> [...]
> frugterne af nu - aha!) - så er det jo ikke en nettogæld, især ikke hvis
> gælden er forsvindende lille i forhold til kapitalen.

Jamen jeg er da ikke mod investeringer. Problemet er bare værdien af det
offentlige kapitalapparat ikke er steget de seneste 20 år.

> Det svarer til, at du erklærer en husejer for konkurs fordi han har gæld i
> huset på 500.000 kroner, mens huset kan sælges for 4 millioner og
> værdistigningen hvert år er på 500.000!

Herre gud, er vi nede på det niveau. Jeg har længe påvist der ikke er sket
stigning i værdierne i den offentlige sektor de seneste 20 år. Gå selv ind
på finansministeriets hjemmeside og forvis dig om det.

Desuden skal du absolut ikke have medlidenhed med Hans Egons generation.
Voksede op i de glade 60'ere, købte hus i 70'erne og fik gælden spist af
inflationen, havde gode jobs i 80'erne og 90'erne med høje pensioner til
følge, sidder på fast ejendom, sommerhuse og lyst Yachter. Og så påstår de
dælme de selv har sparet op til det selv om de lagde regningen ind i
børneværelset.

Hans Egon er en super egoist.

> Vågn nu op Thorkild !

Jeg er vågen John.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 12-10-05 11:33

> Nu har jeg kendt Hans Egon nogen tid på nettet, du ser en mand der
> tilfældigvis får højeste førtidspension 12 dage før reglen udløber og
> fortløbende påstår han selv har sparret op til den.

Undskyld, Thorkild.
Jeg var ikke bevidst om, at du var læseretarderet.
Var du ikke det, ville du have set, at jeg skelner imellem personlig formue
og pension.
(Jeg har skrevet dette meeget langsomt, så du kan nå at stave med)

Men:
Man kan sandelig, med god ret, opfatte skatteindbetalinger som opsparing,
når man taler om pension.
Ligesom nogle erhverv opererer med lidt lave lønninger, men til gengæld en
god pension.
Så jo: Der er sandelig tale om opsparing.

> [...]
> følge, sidder på fast ejendom, sommerhuse og lyst Yachter. Og så påstår de
> dælme de selv har sparet op til det selv om de lagde regningen ind i

Det var nu 40erne og 50erne.
Og det var vist også mest oppe på nordkysten, man lukrerede.
Men du kan ganske enkelt ikke klare, at nogle, ved hjælp af hårdt arbejde,
og på trods af liberalisternes plyndring, klarede sig hæderligt.
Exempelvis har jeg i årenes løb haft 3 private virksomheder.
Ved siden af fuldtidsarbejde. Og ja, skattebetalende..!!
I stedet for at være misundelig, skulle du hellere glæde dig over, hvis det
er gået dig selv godt.
Er det der, skoen trykker?
Er du ikke ernergisk nok?
Eller bare "uheldig"?

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 13-10-05 14:42

> [...]
> formue
> og pension.
> (Jeg har skrevet dette meeget langsomt, så du kan nå at stave med)

Og så har du naturligvis afskåret dig fra de offentlige ydelser.

> Men:
> Man kan sandelig, med god ret, opfatte skatteindbetalinger som opsparing,
> når man taler om pension.

Problemet er bare din generation har efterladt et hul i kassen, hvordan har
i tænkt at betale for det ?

> Det var nu 40erne og 50erne.

Hvor gammel var det du sagde du var Hans Egon ?

> [...]
> Ved siden af fuldtidsarbejde. Og ja, skattebetalende..!!
> I stedet for at være misundelig, skulle du hellere glæde dig over, hvis

Jeg er såmænd ikke misundelig, jeg konstaterer blot du er en hykler der
klarer dig til at nasse fra andre med konspirationsteorien som eneste
opbakning.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 12-10-05 11:21

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det svarer til, at du erklærer en husejer for konkurs fordi han har gæld i
> huset på 500.000 kroner, mens huset kan sælges for 4 millioner og

Det nytter ikke.
Thorkild er yderst selektiv i sin virkelighedsopfattelse.

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 12-10-05 11:18

> [...]
>
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
>

> Du er en samfundsnasser af format. Hvem forestiller du dig skal betale din

Dig, kære ven.
B.la. med din topskat

Egon