Helge Sander lader sig bespise morgen, mid~
Fra : Tveskaeg

Dato : 07-10-05 13:05

Det er en fejl siger Helge Sander der nu selv vil til at betale for
sin mad.

Fra : Leo

Dato : 07-10-05 13:17

Hvor må de klemme!

Fra : Jim

Dato : 07-10-05 13:35

"Leo" <fupkonto@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor må de klemme!

Prins Ib´s sko klemmer altid.

J.

Fra : morten sorensen

Dato : 07-10-05 13:52

Tveskaeg wrote:

> Det er en fejl siger Helge Sander der nu selv vil til at betale for
> sin mad.

Det her er en ikke-historie.

EB prøver at pumpe forargelsen op så godt de kan, men læser man de 2-3
sidste afsnit hvor Sander får lov at forsvare sig, ser det mere ud som
en storm i et glas vand.

Man kan ikke forlange at en minister er helt inde i den valgte
catering-løsning. Man kan forlange at han gør noget ved det, hvis nogen
påpeger en åbenlys fejl eller uhensigtsmæssighed.

Det har han gjort - og så må det være det.

----

Find dog noget politik at kritisere; der er da nok at tage af med tanke
på at alle lige er kommet med finanslovsforslag.

--

morten sorensen

Fra : Tveskaeg

Dato : 07-10-05 14:17

On Fri, 07 Oct 2005 14:52:25 +0200, morten sorensen
<morten@mortens.net_DELETE> wrote:

>Det her er en ikke-historie.
>
>EB prøver at pumpe forargelsen op så godt de kan, men læser man de 2-3
>sidste afsnit hvor Sander får lov at forsvare sig, ser det mere ud som
>en storm i et glas vand.

Nej det endnu en historie i den foresatte krig mellem personer i
Venstre og personer hos de konservative.

Den går helt tilbage til den gang fogh rasmussen var skatteminister
i schlutter regeringen og blev væltet på en ubetydelig sag om kreativ
bogføring.

Nogle personer i venstre mener at det var Erik skov christensen, der
den gang var ministersekretær for dyremose, som lækkede historien
og oppositionen lugtede blod.

Erik skov christensen er samlever med Henriette Kjær som fornyelig
blev væltet på rod i privat økonomien, også den historie var en læk.

Hans Engel ville i sin tid gøre Erik Skov Christensen til
pressesekretær hos de konservative men blev ringet op af uffe elleman
jensen der fortalte at i venstre ville dette blive betragtet som en
krigserklæring.

Jeg kan anbefale gruppen at læse Henriette Kjærs nye bog som er giver
en ganske god indsigt i det beskidte spil på christiansborg.

Og i skal ikke tage fejl, på overfladen ser alting fredeligt og
fordrageligt ud mellem regeringspartierne men lige nedenunder
overfladen ulmer der et dybt had mellem visse centrale personer i
begge partier.

Og så er det jo rent faktisk forkert det Helge Sander har gjort.

Fra : Svend Poulsen

Dato : 07-10-05 14:55

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Find dog noget politik at kritisere; der er da nok at tage af med tanke på
> at alle lige er kommet med finanslovsforslag.

Nej, det har været oppe og vende før, bare i andre forbindelser og nu skulle
der altså gøres noget ved det blev der sagt af denne regering, men det ser
ud til at der er flere og flere der hovsa glemmer, og så bliver der først
gjort noget når det kommer i avisen.

Så det er helt i orden at Ekstra Bladet blæser det op, for jeg gider jo
altså ikke lige at betale mad for andre der har op til 400000 - 500000 mere
i indkomst om året, hvis det kan gøre det.

Svend

Fra : morten sorensen

Dato : 07-10-05 15:12

Svend Poulsen wrote:

> [...]
> ud til at der er flere og flere der hovsa glemmer, og så bliver der først

Det er svært at gøre noget ved noget man ikke aner er et problem.

Noget andet er så at det ikke forarger mig at skatteyderne betaler
sent-arbejdende folks mad.

> Så det er helt i orden at Ekstra Bladet blæser det op, for jeg gider jo
> altså ikke lige at betale mad for andre der har op til 400000 - 500000 mere
> i indkomst om året, hvis det kan gøre det.

Heller ikke når disse folk arbejder sent?

--

morten sorensen

Fra : Svend Poulsen

Dato : 07-10-05 15:50

> [...]
>
> Noget andet er så at det ikke forarger mig at skatteyderne betaler
> sent-arbejdende folks mad.

> Heller ikke når disse folk arbejder sent?

Niks, normal kotyme i det private er egne penge op af lommen, hvorfor skal
politikerne så bespises på andres regning ?
Men selvfølgelig hvis det er sådan at dem der har meget, VIL have, at dem
der ikke har så meget SKAL betale deres mad, så er der er jo nok ikke så
meget at gøre ved det.

Svend

Fra : morten sorensen

Dato : 07-10-05 16:11

Svend Poulsen wrote:

> Niks, normal kotyme i det private er egne penge op af lommen,

Ikke de steder jeg har arbejdet; sidder man længe, får man mad.

--

morten sorensen

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 07-10-05 17:34

On Fri, 07 Oct 2005 17:11:15 +0200, morten sorensen wrote:

> Ikke de steder jeg har arbejdet; sidder man længe, får man mad.

Også her og også som offentligt ansat. Men i begge tilfælde drejer det
sig om regulært overarbejde. For en minister er det vel nærmest normal
arbejdstid.

--
MVH
osv...

Fra : Per Rønne

Dato : 07-10-05 18:43

Svend Poulsen <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote:

> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

[Aftensmad til ansatte]

> Niks, normal kotyme i det private er egne penge op af lommen, hvorfor skal
> politikerne så bespises på andres regning ?

Det er faktisk almindelig kotume i erhvervslivet at ansatte der arbejder
over, bespises af firmaet. Men indrømmet, nu har jeg jo især mine
erfaringer fra »white collar jobs«.

Det er også ganske normalt at der er fri morgenmad i hvert fald én gang
om ugen - hvor afdelingen så samtidig holder et fælles møde.
--
Per Erik Rønne

Fra : Morfar fra Viborg

Dato : 07-10-05 14:01

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> Det er en fejl siger Helge Sander der nu selv vil til at betale for
> sin mad.
Hvor mange ministre spiser på vores regning.

--
Hej fra Børge Højlund Jensen.
Min hjemmeside

Fra : Tim

Dato : 07-10-05 15:48

"Morfar fra Viborg" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message

> "Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> Hvor mange ministre spiser på vores regning.

Hvor mange er aldeles ligeglade?

Tim

Fra : Croc®

Dato : 07-10-05 17:19

On Fri, 07 Oct 2005 14:04:59 +0200, Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

>http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=314918
>
>Det er en fejl siger Helge Sander der nu selv vil til at betale for
>sin mad.

Mon ikke det uheldige for Sander mest består i at blive afsløret.

Regards Croc®

Fra : Tveskaeg

Dato : 08-10-05 01:05

On Fri, 07 Oct 2005 18:18:34 +0200, Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

>Mon ikke det uheldige for Sander mest består i at blive afsløret.

Det tror jeg faktisk at du har ret i, beløbet der nævnes er ca. 6000
og det er så latterlig lavt at det vel dårligt er værd at skrive om og
det vil hverken koste ham minister taburetten eller folketingspladsen.

Jeg er ikke i tvivl om at det er en plantet historie og beløbets
størrelse taget i betragtning undrer det mig at E.B overhovedet vælger
dels at trykke den men også at bruge hele forsiden samt menu sedlen på
den.

Den er del af et beskidt politisk spil som går lang tilbage.

Jeg er heller ikke i tvivl om at lækken om Michael Christiansens
telefon regninger er en del af personopgøret mellem venstre og
konsertive.

Han har været en uvurderlig hjælp for Fogh Rasmussen og jeg er ikke i
tvivl om det var hævn for lækken om Henriette Kjærs privat økonomi.

Spørgsmålet er om det kammer så meget over at der lækkes en histore
der rent faktisk kan vælte Fogh Rasmussen, lige som Tamil sagen til
sidst væltede schlutter.