Saddam-tilhængere vil forhandle
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 06-10-05 13:45

News:

=== citat start ===

137 NRK-tekst To 06. okt (2005, CET) 14:14:52

(Saddam-tilhengere vil forhandle)

Tilhengere av Iraks tidligere
president Saddam Hussein forsøker å
forhandle med USA for å hindre at han
blir dømt til døden og henrettet.

Det sier landets nåværende president
Jalal Talabani til den egyptiske avisa
al-Ahram.

Til gjengjeld lover Saddams tilhengere
å stanse angrep som de står bak i Irak.

Rettsaken mod eks-presidenten skal
etter planen starte om et par uker.

=== citat slut ====

I henhold til *dansk* lovgivning er der IKKE dødsstraf, úanset hvad et
menneske har gjort. Men et retsopgør kommer vi ikke udenom - no matter what!

Mht. at standse angrebene, synes jeg, at det er en rigtig god ide.

Årsagen til Jeres forhandlingsvilje er jo nok, at I selv *personlig* frygter
at ende i galgen. Hertil har jeg blot at sige, at det muligvis kan komme på
tale at give en art delvis *betinget* Amnesti, fordi nogle af Jer
úfrivilligt blev tvunget (med trusler om dødsstraf) til at makke Saddam
Hussein ret (og således gjorde det onde)

Indenfor islam, kristendom og jødedom har vi jo begrebet "dét, at TILGIVE
sin næste" ... som gerne skulle være til gavn og glæde for menneskeheden.

Uden nogen-som-helst form for tilgivelse, ville alle mennesker jo så godt
som mangle både øjne, tænder og liv ...

Heaven-Break (perhaps 2304, ET):
(2005-10-06, CET 14:22:54, delay 0)
- "Amen."

RETURN-address:
4542 news:hMV_e.69309$Fe7.233466@news000.worldonline.dk

> [ ... The Arrival, A Bride *must* smell good, Ca.4,11 ... ]

With kind regards,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7.30938@news000.worldonline.dk

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 09-10-05 12:22

"Jesus-loves-you" skrev
4612 news:S091f.70027$Fe7.237275@news000.worldonline.dk

[ ... ]

Interrupt ...
TV2 TTV s161 lør 09 okt (2005, CET) 10.01.05

"Program" on.

(I'm waiting for "old"-news from a-servant-of-Jesus-Christ,
Feed-back 1 from 2. oktober 2005,
Feed-back 2 from 9. oktober 2005 CET 12:37)

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4618

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 11-10-05 11:39

"Jesus-loves-you" skrev
4618 news:o472f.70263$Fe7.238391@news000.worldonline.dk

[ ... ]

> [...]
>
> (I'm waiting for "old"-news from a-servant-of-Jesus-Christ,
> Feed-back 1 from 2. oktober 2005,
> Feed-back 2 from 9. oktober 2005 CET 12:37)

Feed-back 2:
(2005-10-11, CET 09:04)

"Program" still not ready ...

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4624

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 11-10-05 11:56

"Jesus-loves-you" skrev
4624 news:CDM2f.70419$Fe7.240016@news000.worldonline.dk

[ ... ]

> Feed-back 2:
> (2005-10-11, CET 09:04)
>
> "Program" still not ready ...

Feed-back 2:
(2005-10-11, CET 12:49)

Expected OUTPUT time today around CET 22-23.

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4625

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 11-10-05 21:01

"Jesus-loves-you" skrev
> [...]

> Uden nogen-som-helst form for tilgivelse, ville alle mennesker jo så godt

Internal OUTPUT-ordre-time:
(2005-10-11, CET 21:58)

News:

=== citat start ===

TV2 TTV s161 lør 08 okt (2005, CET) 10.01.05

Irak: Sunnileder ønsker våbenhvile

En fremtrædende irakisk sunnimuslimsk
leder opfordrer til våbenhvile mellem
USA og Iraks oprørere i den hellige
ramadan-måned.

"Kampene må ophøre ... Vi har kæmpet i
to et halvt år og sagen er, at det ikke
hjælper," siger Saleh al-Mutlak, der er
sekulær leder. Han ønsker, at
våbenhvilen bliver en optakt til egent-
lige forhandlinger om fred mellem par-
terne. "Vort politiske program ligner
oprørets. Den eneste forskel er, at vi
ikke bærer våben ... Kan amerikanerne
nå en aftale med" os, "er vi tæt på
oprerenes krav," mener han.

07.okt 18:19 (CET, red.)

=== citat slut ====

Umiddelbart konstaterer jeg, at der skydes på alt, hvad der kan krybe og gå.
Hverken shia- eller sunni-muslimer skånes. Úskyldige børn heller ej
undtaget.

Idet der ofte anvendes selvmordsbomber, går jeg ud fra, at drifkraften til
denne adfærd har sit ophav i noget religiøst.

Såfremt sådanne personer overtager Jeres land, da vil det jo blive meget
værre, end da Saddam Hussein var ved magten.

Tag nu for eksempel skudepisoden fredag morgen nær byen Mandi Bahauddin i
Punjab-provinsen i det centrale Pakistan, hvor 6 blev dræbt og 12 såret,
blot fordi de tilhørte den islamiske Ahmedi-"sekt".

Skal de så bare forfølges og udryddes, som tilfældet er i Iran, blot fordi
I/de IKKE er enig med dem i deres religiøse overbevisning ?

Og hvad med alle de andre, I/de heller ej er enige med ?

Ihukom Pol Pot's rædselsregime i Cambodia.

Det er både trist og kedeligt, når/dersom alle blomsterne på marken er røde.

-

I har et pragtfuld land i Irak med naturrigdomme i form af olie. Mange
afrikanske lande misunder Jer dette.

Hvis I *samarbejdede* i stedet for at ødelægge, da kunne I alle have
overflod.

Men I bliver nødt til at lære at skelne mellem *subjektive* og *objektive*
informationer. Jeg har kommet med så mange undervisende eksempler i den
senere tid. Se fx. ...
4497 news:v6vZe.68844$Fe7.231941@news000.worldonline.dk

*Ingen* af Jer (og os) har PATENTRET på sandheden.

Det er jo i sig selv SHIRK (gudsbespotteligt) !!!

Øh ... skønt jeg hverken er sunni- eller shia-muslim men tilhører
Bogens-folk (ifølge Koranen), tror jeg nu nok, at I sagtens kunne lære noget
af os, fordi der her - i de kommende ord - er tale om noget almen
menneskeligt:

(en prædiken from a servant of Jesus Christ)

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 11-10-05 23:10

"Jesus-loves-you" skrev
4630 news:ORU2f.70458$Fe7.239962@news000.worldonline.dk

[ ... internal business ... ]

Interrupt from ...
4631 news:cjW2f.70478$Fe7.239778@news000.worldonline.dk

News:

=== citat start ===

DR1 s133 tir 11 okt (2005, CET) 23:53:15

23:12 (CET, red.)

Sunnimuslimsk gruppe støtter forfatning

En af Iraks førende sunnimuslimske
grupper, Det Irakiske Islamiske Parti,
har besluttet at støtte den ny
forfatning.

Den opfordrer indtrængende sine
tilhængere til at stemme ja ved denne
uges folkeafstemning, siger en kilde i
partiet til nyhedsbureauet Reuters.

En række af partiets krav er blevet
imødekommet i en aftale med forhandlere
fra den regerende shiamuslimske og
kurdiske koalition, siger kilden, så
partiet har besluttet at opgive sin
modstand.

Andre sunnimuslimske ledere siger, at
de fortsat vil modsætte sig dokumentet.

=== citat slut ====

Peace be with You, my friends ... Come, let us create a better future for
*all* members of the human being family ...

Heaven-Break:
(2005-10-11, CET 23:59:29, delay 0)
- "Amen."

RETURN-address
(2005-10-11, CET 23:55:21, delay 0)

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4632

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 12-10-05 09:19

"Jesus-loves-you" skrev
> [...]

> afrikanske lande misunder Jer dette.
>
> Hvis I *samarbejdede* i stedet for at ødelægge, da kunne I alle have

Mht. olieindtægterne kan I også lære noget af Bogens-folk:

Apostlen Jakob skriver:

Mine brødre! Lad ikke jeres
tro på vor Herre Jesus Kristus,
den herliggjorte, være forbun-
det med personsanseelse.

Når der nemlig kommer en mand
ind i jeres forsamling med guldring
på fingeren, i prægtige klæder, og
der samtidig kommer en fattig ind i
snavsede klæder,

og I så kun har øje for ham, der
har de prægtige klæder på, og siger
til ham: "Sæt du dig her på denne
gode plads," men derimod siger til
den fattige: "Du kan stå der," eller:
"Sæt dig ned på gulvet ved mine
fødder" -

Hvis en broder° eller søster mangler
klæder og dagligt brød,

og en af jer siger til dem: "Gå bort
i fred, klæd jer vamt og spis jer
mæt," men ikke giver dem det,
legemet behøver - hvad nytter det
så?

(Jak.2,1-3.15-16)

Del med hverandre (ApG.4,32b) ...

Der er så store mængder olierigdomme i Jeres land, at INGEN kommer til at
lide tab, skønt dette er et *fælleseje*.

(På tilsvarende vi mht. fremtidige oliefund i Irak)

Om I vælger at udlicitere olieudvindingerne til private virksomheder (og
herefter beskatter dem), eller om der skal være tale om statsejede
virksomheder; det bestemmer I selv.

I kan *alle* have overflod, så I endog har overskud til at hjælpe andre
lande, som trænger hårdt til jeres (og vores) hjælp ...

Heaven-Break:
(2005-10-12, CET 10:11)
- "Amen."

Come ... let us create a better future for *all* members of the human being
family ...

RETURN-address
(2005-10-12, CET 10:19)

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4633

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 12-10-05 09:39

"Jesus-loves-you" skrev
4633 news:UG33f.70514$Fe7.240016@news000.worldonline.dk

[ ... internal business ... ]

> [...]
> (2005-10-12, CET 10:11)
> - "Amen."
>
> Come ... let us create a better future for *all* members of the human

Interrupt from ...
4542 news:hMV_e.69309$Fe7.233466@news000.worldonline.dk

Heaven-Break (2304, perhaps ET):
(2005-10-12, CET 10:31:40-8, delay 0)
- "Det manglede da bare."

Means something like:
Skulle vi da ikke have medfølelse overfor vores medskabninger (Homo
sapiens) ?

RETURN-address
(2005-10-12, CET 10:37)

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4634

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 12-10-05 15:04

"Jesus-loves-you" skrev
4634 news:gZ33f.70516$Fe7.240000@news000.worldonline.dk

[ ... internal business ... ]

News:

=== citat start ===

DR1 s140 ons 12 okt (2005, CET) 15:19:23

13:20 (CET, red.)

Irak finder et nationalt kompromis

Det irakiske parlament er blevet enige
om et kompromis for landets første,
midlertidige grundlov.

Især de irakiske sunnimuslimer har
længe været usikre på, om de kunne gå
ind for den nye forfatning, fordi de
frygtede, at landets shiamuslimske
befolkning ville få for meget magt.

Men nu siger alle grupperne i
parlamentet, at de kan gå ind for den
nye, midlertidige forfatning.

Præsident Jalal Talabani kalder det "et
historisk kompromis i sidste øjeblik",
inden irakerne skal stemme om
forfatningen på søndag.

=== citat slut ====

Congratulation ladies and gentlemen ...

Heaven-Break (2304, perhaps ET):
(2005-10-12, CET 15:25:25, delay 0)
- "Også fra os."

RETURN-address
(2005-10-12, CET 15:42)

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4636

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 13-10-05 11:17

"Jesus-loves-you" skrev
4636 news:GJ83f.70554$Fe7.240021@news000.worldonline.dk

[ ... ]
> Irak finder et nationalt kompromis
[ ... ]
> Congratulation ladies and gentlemen ...

News:

=== citat start ===

TV2 TTV s128 Tor 13 Okt (2005, CET) 11.39.37

Irak: Parlament ændrer forfatning

Det irakiske parlament har forud for
folkeafstemningen lørdag ændret i tek-
sten til forfatningen for at mindske
etniske stridigheder i landet.

Det store sunnimuslimske parti, Iraks
Islamiske Parti, anbefaler nu et ja ved
folkeafstemningen efter at være blevet
lovet en revision af forfatningen efter
parlamentsvalget 15. december. En anden
indrømmelse er, at tidligere medlemmer
af Saddam Husseins Baath-parti ikke
skal retsforfølges.
"Den eneste bog, der ikke kan ændres,
er koranen," siger præsident Jalal
Talibani, der er kurder.

13. okt 08:40 (CET, red.)

=== citat slut ====

Dit ord fik mig til at tænke på, *om* man kan forhandle med Gud ?

Så kom jeg i tanke om, at ...

2110 news:9WGoc.163651$jf4.8397464@news000.worldonline.dk

[ ... Nogle mennesker spørger Jesus: ... ]

> Da siger de til Ham: "Hvorfor har
> Moses da befalet, at når man giver
> sin hustru et skilsmissebrev, kan
> man skille sig fra hende?"
>
> Han siger til dem: "Det var på
> grund af jeres hårdhjertethed, at
> Moses tillod jer at skille jer fra jeres
> hustruer; men fra begyndelsen har
> det ikke været således.
>
> Og Jeg siger jer, at den, der skiller
> sig fra sin hustru af anden årsag
> end utugt og gifter sig med en
> anden, han bedriver hor."
>
> (Matt.19,3-9)

Hmm ... noget kunne godt tyde på 'at man kan forhandle med Gud', men det er
IKKE altid at foretrække:

Gud ønsker at *velsigne* os mennesker; fordi vi er *Hans* skabninger.

Dette gælder også mht. ægteskabet, som jo ér Hans fikse idé
(1.Mos.2,24) ...

Måske burde vi i langt højere grad også mht. ægteskabet tage imod Hans
vejledning, at det må gå os og vores familier godt.

Kærligheden er jo ikke bare en følelse ... det er i sandhed også en
*viljesbeslutning*; et *bevidst* valg. Se ...
4629 news:GQU2f.70457$Fe7.239767@news000.worldonline.dk

> 1. Fuld accept
[ ... ]
> 2. Tal sandhed
[ ... ]
> 3. Tilgiv hinanden
[ ... ]
> 4. Tjen hinanden

Faktisk findes der hele 5 kærligheds-"sprog".

Hvis vi lærer dem at kende, da kan vi i langt højere grad imødekomme vores
ægtefælles og børns behov, og så vil kærligheden i familien blomstre. Læs
mere herom i indlæg ...
0602 news:wuhta.50803$y3.3454136@news010.worldonline.dk
1287 news:a_sPb.76716$jf4.4938044@news000.worldonline.dk

> Anerkendende ord
> Tid til hinanden
> At modtage gaver
> Tjenester
> Fysisk berøring

You know ... Drusjki ...

Gud ønsker os det bedste (Jer.29,11) ...

Heaven-Break:
(2005-10-13, CET 11:53:40)
- "Amen."

Internal OUTPUT-order time:
2005-10-13, CET 11:20:4x-6, delay 0

Opfølgning: news:dk.livssyn.kristendom

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4638

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 13-10-05 11:30

"Jesus-loves-you" skrev
4638 news:Yuq3f.70626$Fe7.240375@news000.worldonline.dk...

[ ... ]
> "Den eneste bog, der ikke kan ændres,
> er koranen," siger præsident Jalal
> Talibani, der er kurder.
[ ... ]
> Dit ord fik mig til at tænke på, *om* man kan forhandle med Gud ?
>
> Så kom jeg i tanke om, at ...
>
> 2110 news:9WGoc.163651$jf4.8397464@news000.worldonline.dk
> >
> [ ... Nogle mennesker spørger Jesus: ... ]

DADDY-Break:
(2005-10-13, CET ca. 12:24)
- "Nej!"

Means (something like):
Bigami: Hor ér hor - no matter what.

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4639

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 13-10-05 12:18

"Jesus-loves-you" skrev
4639 news:1Hq3f.70628$Fe7.240394@news000.worldonline.dk

[ ... ]
> [ ... ]
[ ... ]
> DADDY-Break:
> (2005-10-13, CET ca. 12:24)
> - "Nej!"
>
> Means (something like):
> Bigami: Hor ér hor - no matter what.

Ihukom at den slags ting jo vækker jalousi.
(sådan er eros-kærligheden altså bare indrettet)

Heaven-Break:
(2005-10-13, CET 12:52)
- "Amen."

Det er jo også selve forklaringen på, at Gud har forbudt hor og utugt (det
ødelægger mennesket indefra).

Et *konkret* eksempel:

3366 news:XWBpd.70115$Vf.3440901@news000.worldonline.dk

> Gratis-avisen Urban, Wednesday, 24. november 2004:
[ ... ]
> Ægtemand drev tre koner til selvmord
>
> TEHERAN - En 67-årig iraners tre koner forsøgte alle at begå selvmord,
> efter at den yngste kone havde købt et par støvler til 2.500 kroner.
> Købet af de dyre støvler fik de to andre koner til at fare i flint, og de
> kom alle tre op at skændes. Skænderiet endte med, at de alle tre tog en
> overdosis i et forsøg på tredobbelt selvmord. Forsøget lykkedes dog ikke,
> og de tre koner ligger i øjeblikket på hospitalet, men uden for livsfare.
> RITZAU/REUTERS

Min anbefaling til jer som allerede lever i bigami er følgende:

4370 news:ZKAWe.67970$Fe7.229329@news000.worldonline.dk

> Paulus skriver således til Timoteus:
>
> En tilsynsmand ... én kvindes mand.
> (1.Tim. 3,2)
>
> En menighedstjener skal være én kvindes mand
> (1.Tim. 3,12)
>
> Hvorfor påpeger Paulus, at den ansatte *skal* leve i monogami ?
>
> Antageligvis fordi der i menighederne kom mænd, som levede i bigami. De
> var oprindelig hedninge og var nu blevet kristne. Kirken tvang dem altså
> højst sandsynligvis ikke til skilsmisse pga. bigami, ...

Lev i den stand I blev kaldet i, ved mindre I gerne vil skilles
(1.Kor.7,12-15). Til fred har Gud kaldet jer.

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4640

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 13-10-05 12:47

"Jesus-loves-you" skrev
4640 news:jpr3f.70642$Fe7.240631@news000.worldonline.dk

[ ... ]
> Min anbefaling til jer som allerede lever i bigami er følgende:
[ ... ]
> Lev i den stand I blev kaldet i, ved mindre I gerne vil skilles
> (1.Kor.7,12-15). Til fred har Gud kaldet jer.

Jo ... det er rigtigt, min elskede ven/veninde. Det skærer dybt i hjertet
(He.4,12), når "politiet" (Gud Helligånd, John.16,8) anholder en.

Men fat mod:

Jeg var heldig den dag, da jeg blev fanget. Min synd bestod primært i
tyveri. Og jeg kunne således gøre skaden god igen. Andre mennesker har
begået mord, og denne synd kan IKKE gøres god igen. Således også mht.
bigami. Det ligger i vores menneskenatur at have et ønske om at gøre skaden
god igen (apropos det tabte Paradis).

Når Gud "anholder" os, så forlanger Han ikke det úmulige af os, apropos alle
Lovens krav om dit og dat. Nej, Han brugte bare Loven som en tugtemester
(Gal.3,24) for at få os til at indse, at vi var fortabte. Dét, Jesus har
gjort for os, er, at Han har *betalt* regningen (skylden) for vores
forseelser (Hebr. 9,24), hvad enten det nu var tyveri, mord, hor eller hvad
synden nu kunne være.

I Kristus Jesus er der nu INGEN fordømmelse (Rom.8,1); i Ham er vi blevet
*nye* skabninger (2.Kor.5,17).

Således er jeg (i Ham) en *tilgivet* tyv.

Og på tilsvarende vis er du (i Ham) en *tilgivet* synder ...

Heaven-Break:
(2005-10-13, CET 13:40)
- "Amen."

Frygt derfor ej ... Gud-er-*med*-os ...