Exit Jørgen Leth
Fra : Tveskaeg

Dato : 06-10-05 13:26

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?TemplateID=4587

Der røg Konsul jobbet på Tahiti.

Ligeledes kommentator jobbet for TV2 hænger i en tynd tråd.

Det bliver rart at kunne se tour de france uden at skulle høre på hans
ævl.

Fra : Rune

Dato : 06-10-05 13:28

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?TemplateID=4587
>
> Der røg Konsul jobbet på Tahiti.

Haiti.

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-10-05 13:38

"Rune" <test@test.test> wrote in message

> "Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> Haiti.

Det kommer senere

Fra : Tveskaeg

Dato : 07-10-05 02:55

On Thu, 6 Oct 2005 14:28:01 +0200, "Rune" <test@test.test> wrote:

>"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

>Haiti.

Hehe ja det var en tyrk fejl.

Anyway jeg syntes at det værste ved hans bog er at han frejdigt
indrømmer sin medvirken til indsmuglingen af 46kg hash.

Forbrydelsen er forældet så det er gratis for ham at skrive om det.

At pressen mest interesserer sig for det med den 17 årige skyldes vel
at hvis der er noget der sælger aviser så er det sex.

Nu ryger han plads også i Kulturminister Brian Mikkelsens kanonudvalg
for elite idræt.

I denne artikkel på politikken kan det læses at Team Danmark gerne vil
drøfte noget med Jørgen Leth som de ikke syntes at han skal læse i
avisen først.

Hvis kulturministeriet allerede har droppet Jørgen Leth så er det ret
sikkert at Udenrigsministeriet også gør det på mandag.

Jeg glæder mig til Tour de France næste år.

Fra : jodem

Dato : 07-10-05 06:54

> [...]
> sikkert at Udenrigsministeriet også gør det på mandag.
>
> Jeg glæder mig til Tour de France næste år.

Selvfølgelig kan Leth da bruges både af TV2 og af Kulturministeriets
kanonudvalg. Men svigtende evne til at rapportere om- og med kolossal
forståelse for cykelrytteres og andre sportsfolks ulovlige brug af
dopingstoffer bidrager de seneste meritter kun ubetydeligt til
generaliebladet

Fra : Bo Warming

Dato : 07-10-05 07:27

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> [...]
> kolossal forståelse for cykelrytteres og andre sportsfolks ulovlige
> brug af dopingstoffer bidrager de seneste meritter kun ubetydeligt

Der er en kløft mellem hash, som Leth har smuglet i sin ungdom, og den
doping, som han konsekvent har taget afstand fra som sportskommentator

Og der er en kløft mellem det frivillige samleje, som hans realistiske
selvbiografi om en fjern fortids Haithi beskriver med tyendedatter på
17 år og den VOLDTÆGT OG SEXMISBRUG, som statens
kvindesagsorganisationer nu påstår at Leth har udført.

Og der er en kløft mellem at gå i shorts og bare tær, og at "hale sit
lem frem" som tilnærmelse eller provokation overfor pige, der
besigtiger lejlighed, hvilket jeg beskyldes for, og utvivlsomt er en
fjer blevet til fem høns i pigens hovede, ved at hun færdes i
anti-mandschauvinistiske og anti-racistiske miljøer, der notorisk
dyrker begrebsflydning som princip og legal strategi for at få deres
fjendebilleder op at stå.

Fra : Tveskaeg

Dato : 07-10-05 11:31

On Fri, 7 Oct 2005 07:54:21 +0200, "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote:

> [...]
>forståelse for cykelrytteres og andre sportsfolks ulovlige brug af
>dopingstoffer bidrager de seneste meritter kun ubetydeligt til

Han skal så måske lige afsone en længere fængselsstraf på Haiti først.

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3308482/

Ligeledes er der en paragraf i den danske straffelov der omhandler
seksuel udnyttelse af personer under 18 der er i et økonomisk
afhængingsforhold til dig.

Jeg er 100% sikker på at Jørgen Leth ikke kommenterer Touren næste år
og han bog vil vel gå over i historien som et af de største selvmål i
2005.

Fra : jodem

Dato : 07-10-05 11:52

> [...]
>
> Jeg er 100% sikker på at Jørgen Leth ikke kommenterer Touren næste år
> og han bog vil vel gå over i historien som et af de største selvmål i

Med hans blakkede forhold til rytternes doping burde det være sket for flere
år siden, hvis systemet ellers var nogenlunde konsekvent.

Fra : Per Hagemann

Dato : 07-10-05 21:06

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse
> Han skal så måske lige afsone en længere fængselsstraf på Haiti først.
>

> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3308482/

Har snushanejournalisterne også undersøgt forældelsesregler, beviskrav,
strafferammer og retspraksis på Haiti?

Jørgen Leth har boet på Haiti i årtier, og han ved sikkert at lovhåndhævelse
er en vittighed i et land, som fungerer på vold og korruption.

> Jeg er 100% sikker på at Jørgen Leth ikke kommenterer Touren næste år
> og han bog vil vel gå over i historien som et af de største selvmål i
> 2005.

Hvis en anden TV-station overtager Leth, vil de også overtage mange seere.
Især hvis medkommentator bliver en med kendskab til sporten, f.eks. Rolf
Sørensen.

--
Sura 90:5 " Vi har visselig skabt mennesket til slid og strid."
(Ahmadija-oversættelse)

Fra : Kim2000

Dato : 07-10-05 21:23

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Især hvis medkommentator bliver en med kendskab til sporten, f.eks. Rolf

Jens Veggerby er faktisk endnu værre - og det kræver ellers en hel del.

Fra : Bo Warming

Dato : 08-10-05 01:00

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jørgen Leth har boet på Haiti i årtier, og han ved sikkert at
> lovhåndhævelse er en vittighed i et land, som fungerer på vold og

Hvis nogen er blevet straffet for sexpjat i Haiti, er det fordi de var
uvenner med topmafiaen af andre grunde.

> Hvis en anden TV-station overtager Leth, vil de også overtage mange
> seere. Især hvis medkommentator bliver en med kendskab til sporten,
> f.eks. Rolf Sørensen.

En biografi der nu skal filmatiseres, er næppe sandhed. LEth har nok
sanset på skift til bedre betalende kanal. Og at udstille at vedr
respekt for menneskets natur er vi et uland og kan lære af Haiti. Han
har lavet mange film der viser respekt for kulturberigelse fra
primitive, som vi ikke skal hente hertil, men studere, hvor de hører
hjemme.

Fra : Tveskaeg

Dato : 08-10-05 02:06

On Fri, 7 Oct 2005 22:06:08 +0200, "Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk>
wrote:

>Hvis en anden TV-station overtager Leth, vil de også overtage mange seere.
>Især hvis medkommentator bliver en med kendskab til sporten, f.eks. Rolf
>Sørensen.

Jørgen Leth er historie, der er ingen der vil associeres med ham i en
overskuelig fremtid.

B.T har en krads leder om Jørgen Leth i lørdagens avis.

http://www.bt.dk/leder:aid=393234/

Jeg tror at TV2 sporten beholder Rolf Sørensen og at han får en mere
fremtrædende rolle. Nu er der jo pludselig blevet en stol ledig i
kommentator boksen.

Fra : Tveskaeg

Dato : 08-10-05 12:21

On Sat, 08 Oct 2005 03:05:59 +0200, Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

>B.T har en krads leder om Jørgen Leth i lørdagens avis.
>
>http://www.bt.dk/leder:aid=393234/

Og for anden dag i træk bruger E.B leder spalten på Jørgen Leth.

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?TemplateID=4587

Bye Bye Mr. Leth.

Fra : Per Hagemann

Dato : 08-10-05 12:30

> On Fri, 7 Oct 2005 22:06:08 +0200, "Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk>
> wrote:
> Jørgen Leth er historie, der er ingen der vil associeres med ham i en
> overskuelig fremtid.

Lars von Trier, Per Fly, Thomas Vinterberg, Lone Scherfig og flere andre
filminstruktører støtter ham fuldtud.

Noget andet er at forfatteren til filminstruktørernes støtteerklæring er
uvidende om rindalismens princip ved at påstå at kampagnen mod Jørgen Leth
er rindalistisk.

Peter Rindal, mig selv og alle andre rindalister kræver ikke puritanisme. Vi
siger bare at skatteyderne ikke skal tvinges til at betale til kunstnere via
smagsdommernes uddeling af legater, stipendier med meget mere. Kunstnerne er
velkomne til at leve i sus og dus, hvis de sælger godt eller har fundet en
mæcen.

--
De blåøjede 1968-naivister vil nok endnu en stund postulere, at de
muhamedanske ikke er nær så slemme, som Dansk Ydre Mission.

Fra : GB

Dato : 08-10-05 12:45

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> stipendier med meget mere. Kunstnerne er velkomne til at leve i sus og
> dus, hvis de sælger godt eller har fundet en mæcen.

BT-leder i dag: Kan sexmisbrug være filmkunst?
http://www.bt.dk/leder:aid=393234/

Det er forkasteligt når rige - ofte ældre - mænd misbruger deres position
til at købe eller tiltvinge sig sex med mindreårige piger i fattige
lande.

Ovenstående burde være enkelt for alle, som har et kvindesyn dateret
efter det forrige århundredeskifte. Men sådan er det ikke. For TV2-
stjernen Jørgen Leth er kunstner, og derfor er der kolleger fra
kunstbranchen, som forsvarer Leths seksuelle overgreb på unge piger.

En række filmfolk blandt andre Lars von Trier, Per Fly, Thomas Vinterberg
og Lone Scherfig, skriver i fuld alvor om den harme, som der har rejst
over Leths sexmisbrug af de unge piger:

- Det er smerteligt at se, hvordan rindalistiske kræfter med stort held
opildner til nypuritansk heksejagt på en af landets absolut fremmeste
kunstnere i udøvelsen af sit virke.

Peter Rindal satte i 1965 spørgsmålstegn ved, om den moderne kunst skulle
have offentlig støtte. Hvordan en fordømmelse af at en dansk 68-årig
kunstner forgriber sig på kokkens 17-årige datter, skulle have nogen
relation til Rindals kamp mod offentlig støtte til moderne kunst - ja det
må stå hen i kunstens tåger.

Sagen er meget enkel. Jørgen Leth har misbrugt to unge piger seksuelt, i
strid med loven. Den ene var oven i købet i den klemme, at familiens
forsørgelse afhang af Jørgen Leth.

Det var vel også derfor at Leth som en anden slaveejer skriver i sin bog:
- Jeg tager kokkens datter når jeg vil. Det er min ret...

GB

Fra : Michael Weber

Dato : 06-10-05 13:42

> Det bliver rart at kunne se tour de france uden at skulle høre på hans
> ævl.

Næe..det bliver røvkedeligt....omend han var sjovere at lytte til da han
drak noget mere rødvin.
Gud forbyde at Rolf Sørensen så skal sidde med i komentatorboksen.
ak ve og vel...slut på sommertraditionen med at se Tour de France.

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 07-10-05 08:13

"En kirke"

Carsten Overgaard

Fra : Tim

Dato : 06-10-05 14:23

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> wrote in message
> [...]
>
> Ligeledes kommentator jobbet for TV2 hænger i en tynd tråd.
>
> Det bliver rart at kunne se tour de france uden at skulle høre på hans

Absolut ikke. Det bliver møgkedeligt.

Jørn Mader røg jo også i svinget inden sidste Tour de France.

De to i samspil gav da noget farve til tour'en.

Gad vide hvilke nikkedukker de sætter ind istedet.

Tim

Fra : Sten Schou

Dato : 06-10-05 19:06

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Gad vide hvilke nikkedukker de sætter ind istedet.

Nogle der har bedre styr på tingene?....(eller den skulle måske have været i
dk.vitigheder?)

Hilsen Sten

Fra : Tim

Dato : 06-10-05 21:48

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> wrote in message

> Nogle der har bedre styr på tingene?....(eller den skulle måske have været
> i dk.vitigheder?)

Nice cut, men alligeveller .... )

Tim

Fra : Per Rønne

Dato : 06-10-05 14:23

Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?TemplateID=4587
>
> Der røg Konsul jobbet på Tahiti.

Næh, det var jo kun en Sextrabladsleder, Svend.

I øvrigt burde du have fulgt lidt bedre med i geografitimerne. Haïti
ligger på Hispaniola i Caraibien, Tahiti i Stillehavet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 07-10-05 08:14

"Per Rønne" <spam@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Næh, det var jo kun en Sextrabladsleder, Svend.
>
> I øvrigt burde du have fulgt lidt bedre med i geografitimerne. Haïti
> ligger på Hispaniola i Caraibien, Tahiti i Stillehavet.

Begge ligger syd for Gedser.

Carsten Overgaard

Fra : Kim2000

Dato : 06-10-05 14:29

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?TemplateID=4587
>
> Der røg Konsul jobbet på Tahiti.
>
> Ligeledes kommentator jobbet for TV2 hænger i en tynd tråd.

Og dermed vil samtlige andre nok tøve 3 gange før de skriver en ærlig
selvbiografi. Det er en skam.

Fra : Rune

Dato : 06-10-05 14:33

> Og dermed vil samtlige andre nok tøve 3 gange før de skriver en ærlig
> selvbiografi. Det er en skam.

Ja det vil også være skam hvis gamle mænd ikke engang kan tage 17 årige
piger bagfra mere. Altså hvad skal der dog blive af verdenen? ak ak.

Fra : Kim2000

Dato : 06-10-05 14:50

"Rune" <test@test.test> skrev i en meddelelse

> Ja det vil også være skam hvis gamle mænd ikke engang kan tage 17 årige
> piger bagfra mere. Altså hvad skal der dog blive af verdenen? ak ak.

Har du læst bogen? Jeg har ikke, men jeg hørte altså Leth sidder i Morgen tv
og forklare at han _dengang_ så det som sin ret. Det vil da være en skam at
en selvbiografi må bortcensores for de værste fejltagelser man har lavet. Så
ender disse biografier jo med at blive (helt) ligegyldige.

Fra : jodem

Dato : 06-10-05 15:18

"Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Rune" <test@test.test> skrev i en meddelelse

> Har du læst bogen? Jeg har ikke, men jeg hørte altså Leth sidder i Morgen
> tv og forklare at han _dengang_ så det som sin ret.

Du tror da ikke, at JL er blevet moralsk på sine gamle dage. Har han ændret
praksis, er det vel snarere fordi han har mistet evnen

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-10-05 20:11

> [...]
>
> Du tror da ikke, at JL er blevet moralsk på sine gamle dage. Har han
> ændret praksis, er det vel snarere fordi han har mistet evnen

I den film han er ved at lave, er der en scene, hvor han har sex med en 17
årig pige, så han har ikke mistet evnen, han ER jo trods alt også kun 68 år.

Fra : Bo Warming

Dato : 06-10-05 15:48

"Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> wrote in message

> [...]
> da være en skam at en selvbiografi må bortcensores for de værste
> fejltagelser man har lavet. Så ender disse biografier jo med at

Hvis ikke Massa Leth havde haft skønne højdepunktsoplevelser med
chokololadebrun 17-årig
havde han ikke kunne præke budskabet at THAT IS LIFE - GET USED TO
IT, og han havde ikke været motiveret til at give hende penge til en
uddannelse så hun idag er supervinder på Haithi og uden ham havde hun
været laveste narkoluder.

Fra : Rune

Dato : 06-10-05 18:45

> [...]
> en selvbiografi må bortcensores for de værste fejltagelser man har lavet.

> ender disse biografier jo med at blive (helt) ligegyldige.

Altså jeg her ikke fulgt det hele så nøje - jeg troede det var om en film
han havde lavet. Det forekommer mig blot at hele historien med at tage den
unge pige, kokkens datter, når han har lyst er en perfekt distilering af
hele 60'er og 70'er såkaldte ungdomsoprør (skal vi nu til at have et
gammelmandsoprør?); mig mig mig mig mig. Egoisme, uden tanke for andre end
sig selv, forklædt som idealisme, nyskabelse og oprør.

Derudover får Leth vil bare hvad han kunne forvente.

Fra : hanzen

Dato : 06-10-05 18:24

"Rune" <test@test.test> skrev i en meddelelse

> Ja det vil også være skam hvis gamle mænd ikke engang kan tage 17 årige
> piger bagfra mere. Altså hvad skal der dog blive af verdenen? ak ak.

Man aner en smule misundelse.
--
hilzen
hanzen

Fra : Bo Warming

Dato : 06-10-05 22:45

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> wrote in message

> "Rune" <test@test.test> skrev i en meddelelse

> Man aner en smule misundelse.

aNDEN DRIVKRAFT FOREKOMMER SJÆLDENT HOS SOCIALISTER

En "honorær konsul" er et forældet ord - den ære der er vigtig er blot
at han gider hjælpe danske turister med råd, mægling overfor
myndigheder, hjemrejse-kredit og ikke bedrager udenrigsministeriet
for det rådighedsbeløb, han har fået i sin varetægt. Han er ikke en
ambasadør, der i stor omfang viser flaget representativt - og hvis han
gjorde, så ville potens give respekt på Haithi, og spejderdrengemoral
ville afføde foragt.

Heller ikke som sportskommentator er det vigtigt at skøre danske love
opfyldes i lande hvor de ikke gælder.

Fyring skyldes at vi har for mange journalister, der skal skore point
ved at se resultater af deres moraliseren

Og en kvindesag uden jordforbindelse. Denne sags behov for
straf-resultater-for-enhver-pris er drivkraft hos Nørrebro Politi i
deres godtagen af klar falskanmeldelse mod mig.

En usenetter har argumenteret at domfældelse er ikke om
sandsynlighed - men at sandsynlighed er stor(!) , når jeg har sympati
for Nietzsches overmennesketanker. Kun på det plan kan der bevisføres
vedr sexchikane. Og det er nok i PR og retsvæsen, der har droppet
oplysningstidens idealer, og det rammer også Leth.

Fra : Tim

Dato : 06-10-05 21:49

"Rune" <test@test.test> wrote in message

> Ja det vil også være skam hvis gamle mænd ikke engang kan tage 17 årige
> piger bagfra mere. Altså hvad skal der dog blive af verdenen? ak ak.

Hvad skulle der være galt i det?

Tim

Fra : Poul Nielsen

Dato : 07-10-05 08:40

> "Rune" <test@test.test> wrote in message

> Hvad skulle der være galt i det?
>
> Tim

Ja det spørger jeg også mig selv om, det er jo ikke voldtægt han begår, han
skriver jo at pigen var drivvåd i fissen. Så trangen må jo være gensidig. At
det sku være en forbrydelse det fatter jeg ikke.

Fra : John Schmitt

Dato : 07-10-05 12:20

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> han
> skriver jo at pigen var drivvåd i fissen. Så trangen må jo være gensidig.

Hun kunne jo have menstruation eller skedebetændelse . .
I øvrigt har du kun Leths ord for at hun var drivvåd - han kan jo selv have
haft glidecreme med?
En klam børnelokker er han - tror vi på at han er ærlig eller der meget
yngre piger, som han ikke skriver om?
En politiundersøgelse på Haiti kunne være interessant!

JS

Fra : Tim

Dato : 07-10-05 13:03

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> [...]
> yngre piger, som han ikke skriver om?
> En politiundersøgelse på Haiti kunne være interessant!

Det går helt galt for dig. Du kan være moralsk uenig i hans seksuelle
forhold, men hun er altså over den seksuelle lavalder, og dermed er der ikke
mere at sige til det.

Resten er blot dit eget personlige hjernespind, der hører til i Se&Hor, men
ikke her.

Tim

Fra : Tveskaeg

Dato : 07-10-05 13:09

On Fri, 7 Oct 2005 14:03:05 +0200, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

>Det går helt galt for dig. Du kan være moralsk uenig i hans seksuelle
>forhold, men hun er altså over den seksuelle lavalder, og dermed er der ikke
>mere at sige til det.

På Haiti er lavalderen 18 år så Jørgen Leth har begået noget
kriminelt.

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3308482/

Fra : Tim

Dato : 07-10-05 13:23

> På Haiti er lavalderen 18 år så Jørgen Leth har begået noget
> kriminelt.
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3308482/

Modtaget. Så må jeg simpelthen æde mine ord i mig igen.

Tim

Fra : John Schmitt

Dato : 07-10-05 13:43

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Tveskaeg" <nobody@noone.com> wrote in message

> Modtaget. Så må jeg simpelthen æde mine ord i mig igen.
>
> Tim
Kipper med hatten!

JS

Fra : XXX

Dato : 07-10-05 13:24

> Hun kunne jo have menstruation eller skedebetændelse . .

Tror du så ikke, at han havde mistet lysten. Eller har han da haft
næseklemme på for at undgå stanken?

Fra : John Schmitt

Dato : 07-10-05 13:44

"XXX" <not@this.level> skrev i en meddelelse
> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in

> Tror du så ikke, at han havde mistet lysten. Eller har han da haft
> næseklemme på for at undgå stanken?

Eller også har han været så kæmpeskæv at han ikke har ænset det . . .

JS

Fra : Tim

Dato : 07-10-05 13:24

> [...]
> yngre piger, som han ikke skriver om?
> En politiundersøgelse på Haiti kunne være interessant!

Tveskaeg har lige gjort mig opmærksom på, at lavalderen på Haiti er 18 år.

Dermed har du faktisk ret. Jeg har uret.

Tim

Fra : John Schmitt

Dato : 07-10-05 13:44

> [...]
>>

> Tveskaeg har lige gjort mig opmærksom på, at lavalderen på Haiti er 18 år.
>
> Dermed har du faktisk ret. Jeg har uret.

Håber at jeg er lige så stor når jeg fejler!

JS

Fra : Tim

Dato : 07-10-05 15:57

> Håber at jeg er lige så stor når jeg fejler!

Tak, men jeg tog klokkeklart fejl, og var endda ikke særlig "pæn" i
processen.

I øvrigt tror jeg såmænd du ville gøre det samme.

Tim

Fra : Per Hagemann

Dato : 07-10-05 21:29

> [...]

> Tveskaeg har lige gjort mig opmærksom på, at lavalderen på Haiti er 18 år.
>
> Dermed har du faktisk ret. Jeg har uret.

Hvorfor bliver Jørgen Leth pludseligt nu børnelokker bare fordi den
seksuelle lavalder er 18 i Haiti? Så skulle man argumentere med at børnene
dernede bliver seksuelt modne senere end i Danmark, eller kræve lavalderen
sat op i Danmark, så synderen også her kan betegnes som børnelokker, hvis
det lykkes for en voksen at få fat i en 17-årig.

--
Sura 47:36 "Vær derfor ikke svage, så I opfordrer til fred, når I er
overlegne. Allah er med jer og vil ikke berøve jer frugten af jeres

Fra : Tim

Dato : 07-10-05 22:00

> [...]
> sat op i Danmark, så synderen også her kan betegnes som børnelokker, hvis
> det lykkes for en voksen at få fat i en 17-årig.

Det har jeg adresseret andetsteds her i tråden. Jeg er, forsåvidt, enig med
dig.

Imidlertid er lov, lov. Han er straf skyldig i Haiti. Hverken mere eller
mindre.

Han har altså forbrudt sig mod det lands love, i hviklet han befandt sig, da
han begik "gerningen".

Der er, helt logisk, intet andet at sige til det, end det.

Når jeg undskylder over for John, er det fordi jeg argumenterede ud fra, at
Jørgen Leth ikke havde gjort sig strafbar _på nogen måde_!... altså ikke
ifølge nogen lov havde forbrudt sig.

Det har han, altså må jeg trække i land.

Såre simpelt.

Tim

Fra : Bo Warming

Dato : 08-10-05 00:55

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message
> "Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in message

In your dreams. Hverdagen i det land følger ikke deres ny snerpelove.

> [...]
> måde_!... altså ikke ifølge nogen lov havde forbrudt sig.
>
> Det har han, altså må jeg trække i land.

Det er flere år siden at episoden med den 17 årige fandt sted. Måske
Haitis lovgivere først siden er blevet påvirket af USA-bibelbæltets
snerperi.
Det er usandsynligt, at loven prioriteres højt i en sexuelt promiskuøs
og rangbaseret sort civilisation, og forbrydelsen er ikke så alvorlig,
at man udleverer statsborgere over landegrænserne for en
biografi-passage, som kan være pral. Den er ikke afgivet under
vidneansvar.
Leth er fiktions og film mand og vil skabe debat om liberalisering og
respekt for naturlig adfærd og klasseforskelle.
Han er ikke bundet af sandhed, og bør roses for gavnlig propaganda for
tolerance mod ulandes fri kultur, som giver 17 årige liderlige piger
oplevelser og uddannelse.
Vort lighedsfanatiske sygeligt-demokratiske menneskesyn er de
lykkeligt fri for i et uland med lavt skattetryk og vidunderligt få
offentligt ansatte nævenytttige skadedyr.

Fra : XXX

Dato : 08-10-05 02:10

> [...]

> kræve lavalderen sat op i Danmark, så synderen også her kan betegnes
> som børnelokker, hvis det lykkes for en voksen at få fat i en 17-årig.

Hvis aldersforskellen er tilpas stor, så er det altså ulovligt i Danmark at
dyrke sex med en på under 18 år.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-10-05 05:16

XXX <not@this.level> wrote:

> Hvis aldersforskellen er tilpas stor, så er det altså ulovligt i Danmark at
> dyrke sex med en på under 18 år.

Det er jo direkte forkert. Kun hvis der er tale om at en af parterne er
en forælder eller »står i forældres sted«, hvis der er tale om
»forførelse«, eller hvis der er tale om prostitution er det ulovligt.

Men da den ene af de 17-årige piger var datter af hans kok, kan man vel
nok forsvare at tale om udnyttelse af position - dermed ville det nok
også i dette tilfælde være ulovligt her i landet.
--
Per Erik Rønne

Fra : XXX

Dato : 08-10-05 14:40

spam@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote in

> Det er jo direkte forkert. Kun hvis der er tale om at en af parterne
> er en forælder eller »står i forældres sted«, hvis der er tale om
>»forførelse«, eller hvis der er tale om prostitution er det ulovligt.

§223. Stk. 2. Med samme straf anses den, som under groft misbrug
af en på alder og erfaring beroende overlegenhed forfører en person
under 18 år til samleje.

Læs og græd.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-10-05 16:45

XXX <not@this.level> wrote:

> [...]
>
> §223. Stk. 2. Med samme straf anses den, som under groft misbrug
> af en på alder og erfaring beroende overlegenhed forfører en person

Og du læser det jo stadig forkert. Et fuldstændigt frivilligt forhold er
jo netop ikke forbudt, og i de anklager blev Flemming Oppfeldt jo i
øvrigt også frikendt for anklagerne. Det var endda sådan at anklagerens
hovedvidner, et par 16-17 årige drenge, direkte vidnede /for/ Oppfeldt,
og mente at det nærmest var dem der havde forført /ham/.
--
Per Erik Rønne

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-10-05 08:23

"XXX" <not@this.level> skrev i en meddelelse
> "Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in

> Hvis aldersforskellen er tilpas stor, så er det altså
> ulovligt i Danmark at
> dyrke sex med en på under 18 år.

Nej, det er ikke korrekt - det er korrekt, at der står i
straffeloven at en voksen godt kan dømmes for at have et
sexuelt forhold til en 15 årig, hvis den voksne i henseende
til erfaring og viden må antages at have "forført"
vedkommende. Det står lidt anderledes formuleret i
straffeloven, men det er altså ikke nóget der pr. automatik
er ulovligt.

--
ahw

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-10-05 17:36

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> "Poul Nielsen" <555@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> En politiundersøgelse på Haiti kunne være interessant!

Ja, politiet er de største forbrydere på Haiti, og de ville knække sammen af
grin, hvis de skulle til at "undersøge", om de selv og andre pinger går i
seng med piger på 17.

I mange lande er det helt legalt for 70 årige at gifte sig med 12 årige, du
behøver ikke undersøge noget for at opleve det. Verden ser IKKE ud alle
vegne, som den gør i Smørum Nedre. Vi må se at komme ud og missionere, det
går bare ikke, at de ikke forstår vores moral.

Fra : Tim

Dato : 07-10-05 21:05

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> vegne, som den gør i Smørum Nedre. Vi må se at komme ud og missionere, det
> går bare ikke, at de ikke forstår vores moral.

Det er rigtigt, og især for danskere, fordi den danske stat nu vil forfølge
danskere der forbryder sig mod mindreårige i Thailand (hvor det er lovligt),
hvis det strider mod de danske regler.

Jeg er faktisk 100% enig med Lene Jespersen i, at det ikke bør være lovligt
for danskere, at rejse ud og udnytte fattige landes børn qua deres løsere
regler.

Imidlertid burde det så også virke den anden vej; altså at danskerne ser på
Jørgen Leth med _danske_ reglers øjne, når han boller en pige, der ifølge
_vore_ regler, er over lavalderen.

Ja, det er, ifølge haitiansk lov, ulovligt, men det retfærdiggør ikke
danskeres henvisning til deres lov, fordi det nu lige passer ind i billedet.
Især ikke, som sagt, når den danske stat kører den linie de gør.

Tim

Fra : XXX

Dato : 08-10-05 02:07

> Imidlertid burde det så også virke den anden vej; altså at danskerne
> ser på Jørgen Leth med _danske_ reglers øjne, når han boller en pige,
> der ifølge _vore_ regler, er over lavalderen.

Det er også ulovligt i Danmark.

> [...]
> danskeres henvisning til deres lov, fordi det nu lige passer ind i
> billedet. Især ikke, som sagt, når den danske stat kører den linie de

Jeg gentager: Det er også ulovligt i Danmark.

Fra : Tim

Dato : 08-10-05 11:18

"XXX" <not@this.level> wrote in message
> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in

> Det er også ulovligt i Danmark.

> Jeg gentager: Det er også ulovligt i Danmark.

Øhh.. nå... den seksuelle lavalder i Danmark er 15 år, ikke sandt?

Har du et link der viser noget andet?

Tim

Fra : Tveskaeg

Dato : 08-10-05 12:00

On Sat, 8 Oct 2005 12:18:01 +0200, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

>Øhh.. nå... den seksuelle lavalder i Danmark er 15 år, ikke sandt?
>
>Har du et link der viser noget andet?

Der er en paragraf i straffeloven der forbyder seksuelle forhold til
personer under 18 år som er i et øknomisk afhænginghedsforhold til
dig.

Fra : GB

Dato : 08-10-05 12:31

Tveskaeg <nobody@noone.com> skrev i meddelelsen

> Der er en paragraf i straffeloven der forbyder seksuelle forhold til
> personer under 18 år som er i et øknomisk afhænginghedsforhold til
> dig.

Nu har jeg Bekendtgørelse af straffeloven, LBK nr 960 af 21/09/2004
(Gældende), liggende på min harddisk, og jeg har ikke kunnet finde noget om
dette. Kunne du evt. henvise mere præcist?

GB

Fra : Tveskaeg

Dato : 08-10-05 12:44

On 08 Oct 2005 11:30:52 GMT, GB <nonono@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>(Gældende), liggende på min harddisk, og jeg har ikke kunnet finde noget om
>dette. Kunne du evt. henvise mere præcist?

Straffelovens paragraf 223 taler om straf til den, 'som under groft
misbrug af en på alder og erfaring beroende overlegenhed forfører en
person under 18 år til samleje', og det er også strafbart (paragraf
220) at udnytte en yngre persons økonomiske afhængighed til samleje.

Fra : GB

Dato : 08-10-05 12:55

> [...]
> person under 18 år til samleje', og det er også strafbart (paragraf
> 220) at udnytte en yngre persons økonomiske afhængighed til samleje.

Ja, der var den. Men konteksten hører med:

§ 222. Den, som har samleje med et barn under 15 år, straffes med
fængsel indtil 8 år. Stk. 2. Har barnet været under 12 år, eller har
gerningsmanden forskaffet sig samlejet ved tvang eller fremsættelse af
trusler, kan straffen stige til fængsel indtil 12 år.
§ 223. Den, som har samleje med en person under 18 år, der er den
skyldiges adoptivbarn, stedbarn eller plejebarn eller er betroet den
pågældende til undervisning eller opdragelse, straffes med fængsel
indtil 4 år. Stk. 2. Med samme straf anses den, som under groft misbrug
af en på alder og erfaring beroende overlegenhed forfører en person
under 18 år til samleje.
§ 223 a. Den, der som kunde mod betaling eller løfte om betaling har
samleje med en person under 18 år, straffes med bøde eller fængsel
indtil 2 år. § 224. Bestemmelserne i §§ 216-223 a finder tilsvarende
anvendelse med hensyn til anden kønslig omgængelse end samleje.
§ 225. Bestemmelserne i §§ 216-220 og 222-223 a finder tilsvarende
anvendelse med hensyn til kønslig omgængelse med en person af samme køn.
§ 226. Har i de tilfælde, hvor efter foranstående bestemmelser
gerningens strafbarhed afhænger af den krænkede persons fra det normale
afvigende åndelige eller legemlige tilstand eller af personens alder,
gerningsmanden handlet uden kendskab til pågældendes tilstand eller
alder, og handlingen af denne grund ikke kan tilregnes ham som
forsætlig, bliver, hvis han dog har handlet uagtsomt, en forholdsmæssig
mindre straf at anvende. § 227. Straf efter §§ 216-226 kan nedsættes
eller bortfalde, når de personer, mellem hvilke kønslig omgængelse har
fundet sted, er indtrådt i ægteskab med hinanden eller har ladet deres
partnerskab registrere.

GB

Fra : Per Rønne

Dato : 06-10-05 14:37

Kim2000 <kim2000@tele2adsl.dk> wrote:

> "Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> Og dermed vil samtlige andre nok tøve 3 gange før de skriver en ærlig
> selvbiografi. Det er en skam.

De kan jo bare båndlægge den så den først offentliggøres /efter/
begravelsen - men så mister de jo også pengene ved salget.
--
Per Erik Rønne

Fra : digi

Dato : 08-10-05 15:03

On Thu, 06 Oct 2005 14:26:16 +0200, Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

> [...]
>
>Ligeledes kommentator jobbet for TV2 hænger i en tynd tråd.
>
>Det bliver rart at kunne se tour de france uden at skulle høre på hans

Ja hvad ved du...
Forargeligt at han er blevet fyret, jeg i godt træt af ham Morten Stig
fra Alle Elsker Debbi!

Fra : Tveskaeg

Dato : 08-10-05 14:54

On Sat, 08 Oct 2005 15:03:16 +0100, digi <digi@mail.com> wrote:

>Ja hvad ved du...

Jeg ved at Jørgen Leth nu har trukket sig fra sin stilling som honorær
konsul på Haiti, han har trukket sig fra Kulturministerens Kanonudvalg
for eliteidræt og han er fyret af TV2 sporten som kommentator på
cykelløb.

[...]

Jørgen Leth har ligeledes frejdigt indrømmet medvirken til
indsmuglingen af 46kg narkotika som ville give mellem 5 og 10 års
fængsel.

Han har ligeledes meddelt at den film hvori han ville udstille sin
seksuelle udnyttelse og som et eller andet skvadderhoved i Dansk FIlm
Institut havde give 450.000 skattekroner til at lave, ikke bliver til
noget.

Istedet vil Jørgen Leth så bruge pengene på andre projekter men ret
beset har han ikke fået udbetalt pengene til andre projekter så de
burde jo betales tilbage når nu Jørgen Leth selv har valgt at
indstille projektet.

>Forargeligt at han er blevet fyret, jeg i godt træt af ham Morten Stig
>fra Alle Elsker Debbi!

Morten Stig var klog nok til at indse at det ikke var i TV2s interesse
at associere sig med en narkosmugler og seksualforbryder.

Fra : digi

Dato : 09-10-05 00:40

On Sat, 08 Oct 2005 15:54:16 +0200, Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

> [...]
>
>Morten Stig var klog nok til at indse at det ikke var i TV2s interesse
>at associere sig med en narkosmugler og seksualforbryder.

Ja du ved alt det de andre ved, FARVEL, Jørgen Leth - RIP

Fra : Tveskaeg

Dato : 09-10-05 01:20

On Sun, 09 Oct 2005 00:40:09 +0100, digi <digi@mail.com> wrote:

>Ja du ved alt det de andre ved, FARVEL, Jørgen Leth - RIP

Jamen du er da velkommen til at øse ud af det du ved.

Det er åbenbart følelsesladet for dig at kostatere at han ikke slap
afsted med at kalde seksuel udnyttelse af unge fattige piger i ulande
for kunst.

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-10-05 08:11

> [...]
>
> Det er åbenbart følelsesladet for dig at kostatere at han ikke slap
> afsted med at kalde seksuel udnyttelse af unge fattige piger i ulande

Han burde have skrevet at pigen var 77 år gammel, og at det var en sæk mel,
han fragtede til Danmark, så kunne folk selv have gættet på, hvad de ville,
og det havde været stor kunst.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-10-05 08:17

> Han burde have skrevet at pigen var 77 år gammel, og at det var en
> sæk mel, han fragtede til Danmark, så kunne folk selv have gættet
> på, hvad de ville, og det havde været stor kunst.

-- Jørgen Leth ændrer forklaring om piges alder --
Filmmanden og forfatteren Jørgen Leth ændrer nu forklaring om alderen
på den pige, som han har seksuelt samvær med i traileren til sin film.
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3311448

Fra : Tveskaeg

Dato : 09-10-05 12:23

On Sun, 9 Oct 2005 09:10:37 +0200, "Knud Larsen"

>Han burde have skrevet at pigen var 77 år gammel, og at det var en sæk mel,
>han fragtede til Danmark, så kunne folk selv have gættet på, hvad de ville,
>og det havde været stor kunst.

Nu ændrer Jørgen Leth forklaring.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2986674

Nu er pigen ikke længere 17 år men 19 år, lige præcis over den grænse
hvor Jørgen Leth ikke skal stå til ansvar over for en dommer, hverken
i danmark eller haiti. Fikst, ikke sandt?

Har den mand overhovedet nogen troværdighed tilbage?

Og hvor gammel var pigen da plantageejer Jørgen Leth for første gang
krævedee sin ret til hende?

Fra : digi

Dato : 09-10-05 15:59

On Sun, 09 Oct 2005 02:20:23 +0200, Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

> [...]
>
>Det er åbenbart følelsesladet for dig at kostatere at han ikke slap
>afsted med at kalde seksuel udnyttelse af unge fattige piger i ulande
Jeg ved at folk som dig, nyder at være dommer...mit indlæg var i
forhold til tv2, ikke om kunst. x-antal hash, epo rytter kommer
tilbage efter straf, og Bill fik taget trykket, og han er stadigvæk
den mest populære Præsident i nyer tid.

"You are smart; we are not"
Bill Clinton

Fra : Bo Warming

Dato : 09-10-05 02:56

"digi" <digi@mail.com> wrote in message

> Ja du ved alt det de andre ved, FARVEL, Jørgen Leth - RIP

Selvbiografi anerkender medierne som FIKTION, og ikke retsgyldig
udtalelse.
Var Haitis lov imod sex med 17 årig dengang det skete?
Journalister står over politikere og filmfolk står over journalister,
så ingen stopper at pengene bruges på andet projekt - og Leths film
har ofte været om den kulturberigelse der er i ulandslevevis - ikke
import af muslimer hertil men latinamerikanske indianervaner på rette
sted.
Ved nogen noget om kontrakt om filmpenge er bundet til netop
17årigsexscene - det tror jeg ikke.

"Rindalisme" kalder filmfolk kritik af Leth - de ser foragt for
kunstnerisk frihed, og de vinder. De ejer os - indtil Islam-ejerskab
bliver gældende.
Leth har pakket sig ind næsten så intelligent som Frevert - ingen
ansvar for den mediemeddelte provokation.