TDC laver svineri med priserne
Fra : dktekno

Dato : 05-10-05 15:27

http://www.computerworld.dk/art/30099?a=fp&i=1

Jeg synes simpelthen det er noget svineri!

TDC vil tilbyde Sverige 24 Mbit til 250 kr./md. mens danskerne skal betale
470 kr./måneden for 2 MBit.

Jeg synes det er noget værre svineri!

Staten bør gribe ind for TDC! NU!

Fra : Jim

Dato : 05-10-05 15:46

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg synes simpelthen det er noget svineri!
>
> TDC vil tilbyde Sverige 24 Mbit til 250 kr./md. mens danskerne skal betale

Med andre ord; De laver pjatrøv med bre'bånd.

Tag det helt rolig, der er en kommende priskrig på bredbånd under opsejling.
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=23822

Desværre har TDC denne udmelding:
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=23831

Men mon ikke det lader sig gøre alligevel, når TDC ser, at der kommer flere
konkurrenter på markedet, hvilket vore regering skal sørge for.

J.

Fra : TBC

Dato : 05-10-05 16:02

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse

> Desværre har TDC denne udmelding:
> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=23831

"I Danmark ville det betyde at vi skulle have alle vores eksisterende kunder
konverteret over,« forklarer Gert Rieder."

.....Sikke da noget pis at fyre af. TDC har da ingen problemer med at tilbyde
en vifte af forskellige produkter allerede i dag, hvor man har både
flatrate, forbrugsafregnet og selvbetjeningsprodukter på flere af hylderne.
Når TDC kan finde ud af Telmore og Mixit, *samtidig* med andre almindelige
mobilabonnements løsninger, kan de sku da også finde ud af at tilbyde
forskellige løsningsmodeller på samme tid hvad angår Internet.

Allerede i dag kan man ved installation vælge alt fra "Gør det
selv-installation" over "Standardinstallation" til "PC-installation".

Det er udelukkende en spørgsmål om at incitament og vilje mangler.

FUT: dk.edb.internet.udbydere.xdsl

TBC

Fra : Pjensen73

Dato : 05-10-05 16:05

Jim skrev:
> [...]
>
> Men mon ikke det lader sig gøre alligevel, når TDC ser, at der kommer flere
> konkurrenter på markedet, hvilket vore regering skal sørge for.

Vorherre bevars, siger jeg bare.
Jeg håber sandeligt at der er nogen andre selvskaber der vil tilbyde
billigt bredbånd. Det kunne være at Telmore skulle overveje at tilbyde
bredbånd til sine kunder.
Jeg selv bruger Tiscali (Som Tele2 nu har købt), hvor jeg betaler 199
kr. pr. mdr for 2 mb. Har dog kun 1 Gb at downloade for, men kan købe en
ekstra gigabyte for 59 kr.
Det er da ihvertfald billigere end TDC.

Fra : TBC

Dato : 05-10-05 16:29

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kunne være at Telmore skulle overveje at tilbyde bredbånd til sine
> kunder.

Telmore er opkøbt af-, og er i dag et rent TDC produkt. (Det er jo heller
ikke blandt de billigste løsninger af sin slags mere, hvis du har bemærket
det)

....Så du ikke regne med at det bliver Telmore, hvis TDC's strategi forbliver
den samme som Gert Rieder udlægger, og som TDC indtil videre har interesse i
at det forbliver.

TBC

Fra : Pjensen73

Dato : 05-10-05 18:09

TBC skrev:
> [...]
> den samme som Gert Rieder udlægger, og som TDC indtil videre har interesse i

Nå ja. Det er også rigtig. Det tænte jeg ikke lige på.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 05-10-05 17:16

On Wed, 05 Oct 2005 17:04:55 +0200, Pjensen73 wrote:

> Vorherre bevars, siger jeg bare.
> Jeg håber sandeligt at der er nogen andre selvskaber der vil tilbyde
> billigt bredbånd. Det kunne være at Telmore skulle overveje at tilbyde
> bredbånd til sine kunder.

Hvis kabler havde du tænkt dig trafikken skulle igennem?

--
MVH
osv...

Fra : Pjensen73

Dato : 05-10-05 18:10

Frank E. N. Stein skrev:

> Hvis kabler havde du tænkt dig trafikken skulle igennem?

ØH !!!!!

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 05-10-05 19:09

On Wed, 05 Oct 2005 19:09:43 +0200, Pjensen73 wrote:

> ØH !!!!!

Godt svar.
--
MVH
osv...

Fra : Egon Stich

Dato : 05-10-05 20:01

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Godt svar.
> --
> MVH
> osv...

Hvilke kabler, spørges der?
Samfundets, naturligvis.
Det er da på tide, at man nationaliserer kabelnettet.
Det kan da ikke være rigtigt, at privatkapitalister skal være i vejen for
landets udvikling på viden og kommunikationsområdet?
Det burde selv liberalister kunne se rimeligheden i.

MVH
Egon

Fra : Pjensen73

Dato : 05-10-05 21:04

Egon Stich skrev:
> [...]
> landets udvikling på viden og kommunikationsområdet?
> Det burde selv liberalister kunne se rimeligheden i.

Ja, det har du ret i. Jeg kunne godt tænke mig at spørge Thorkild
Poulsen, hvad han mener om det.

Fra : Allan Riise

Dato : 05-10-05 21:08

Pjensen73 wrote:

> Ja, det har du ret i. Jeg kunne godt tænke mig at spørge Thorkild
> Poulsen, hvad han mener om det.

Er du gal mand.
Det er lige før at du kan blive sigtet for manddrab, da du jo ved at han
bliver helt perpleks og blåsort i hovedet.
Hans blodtryk for pokker!!

--
Allan Riise

Fra : Pjensen73

Dato : 05-10-05 21:12

Allan Riise skrev:

> Er du gal mand.
> Det er lige før at du kan blive sigtet for manddrab, da du jo ved at han
> bliver helt perpleks og blåsort i hovedet.
> Hans blodtryk for pokker!!

Arg... Det havde jeg ikke lige tænkt på. Jeg håber ikke at han følger
med i denne tråd.

Fra : Svend Poulsen

Dato : 06-10-05 04:57

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er lige før at du kan blive sigtet for manddrab, da du jo ved at han
> bliver helt perpleks og blåsort i hovedet.

Og at der rulles fiber ud har Thorkild slet ikke opdaget endnu.

Svend

Fra : GB

Dato : 05-10-05 21:15

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja, det har du ret i. Jeg kunne godt tænke mig at spørge Thorkild
> Poulsen, hvad han mener om det.

Måske, at da Staten under en socialdemokratisk ledet regering har valgt at
frasælge kabelnettet til "privatkapitalister", er der ikke rigtig noget at
brokke sig over?

GB

Fra : Egon Stich

Dato : 05-10-05 23:11

--
> Med venlig hilsen
> GB

Og hvorfor mener du så ikke det?
Og: Findes der socialdemokrater mere? Nej--
Den næstsidste var Poul Sabroe.
Den sidste undertegnede.
Og jeg har meldt mig ud.

Uanset hvem der "privatiserer" områder, der bør høre under statens resort,
er jo ganske givet bløde i bolden.

MVH
Egon

Fra : GB

Dato : 05-10-05 23:57

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i meddelelsen

> Uanset hvem der "privatiserer" områder, der bør høre under statens
> resort, er jo ganske givet bløde i bolden.

Ja, der er vi enige. Statsbanerne (, som det vistnok hed engang!!!),
Postvæsenet og Telefonvæsenet hører efter min mening også hjemme under
statslig administration. Netop, da disse institutioner er uundværlige for
samfundets infrastruktur.

GB

Fra : Egon Stich

Dato : 06-10-05 21:32

> [...]
> Postvæsenet og Telefonvæsenet hører efter min mening også hjemme under
> statslig administration. Netop, da disse institutioner er uundværlige for

Hørte lige en "finansexpert" tale om, med jubel i stemmen, at TDC havde fået
et "godt" tilbud fra udlandet..!!
Ja,lad os da endelig sende flere penge ud af landet.
Det har borgerne da sandelig glæde af...
Jeg mener, det tangerer landsforræderi, at sælge landets kommunikations
infrastruktur til udlandet..!!

MVH
Egon.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 05-10-05 21:26

On Wed, 05 Oct 2005 21:01:17 +0200, Egon Stich wrote:

> Hvilke kabler, spørges der?
> Samfundets, naturligvis.
> Det er da på tide, at man nationaliserer kabelnettet.

Det bliver sgu ikke gratis.

> Det kan da ikke være rigtigt, at privatkapitalister skal være i vejen for
> landets udvikling på viden og kommunikationsområdet?
> Det burde selv liberalister kunne se rimeligheden i.

Prøv at overvej hvornår der skete størst udvikling i infrastrukturen,
før eller efter privatiseringen?
Kig samtidigt på prisudviklingen.

--
MVH
osv...

Fra : Egon Stich

Dato : 05-10-05 23:16

> Det bliver sgu ikke gratis.

> Prøv at overvej hvornår der skete størst udvikling i infrastrukturen,
> [...]

Den kan du ikke bruge.
Udviklingen har æren.
Og prisudviklingen? Jow-da-- udbyttet rasler i vejret. På grund af for høje
priser.
Som sædvanlig ligger vi højt over sammenlignelige lande.
Og betaler, som privatpersoner store dele af "erhvervslivets" regninger.
Ligesom private ikke har adgang til TDC lyslederkabler.

For øvrigt:
I et påstået vidensamfund, bør kommunikation være gratis.
Men DJØFere kan jo alene overskue små cigarkasser med penge. 1 ad gangen.
Ikke anskue noget overordnet.

MVH
Egon

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 05-10-05 23:55

On Thu, 06 Oct 2005 00:16:03 +0200, Egon Stich wrote:

> for

> Den kan du ikke bruge.
> Udviklingen har æren.

Udvikling lægger ikke kabler i jorden og udvikling er bestemt ikke gratis.

> Og prisudviklingen? Jow-da-- udbyttet rasler i vejret. På grund af for høje
> priser.

Priserne falder altså og indtjeningen stiger. Hvorfor er det noget skidt?

Der er ikke noget der er gratis.

--
MVH
osv...

Fra : Egon Stich

Dato : 06-10-05 21:29

> On Thu, 06 Oct 2005 00:16:03 +0200, Egon Stich wrote:
>>
> Priserne falder altså og indtjeningen stiger. Hvorfor er det noget skidt?

Fordi forbrugere betaler til pengesækkene.
Som er for grådige.
Og fordi det sinker udviklingen.

> Der er ikke noget der er gratis.

Nej.
Men uden liberalister, kunne meget være billigere.
Og visse ting bør anses som samfundsopgaver.
Og ikke være tag selv bord for kapitalister.

MVH
Egon

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 06-10-05 22:21

On Thu, 06 Oct 2005 22:28:45 +0200, Egon Stich wrote:

> Fordi forbrugere betaler til pengesækkene.

Jeg kan ikke se at det skulle være værre end at pengene bliver sjusket
væk. Din telefoni er blevet bedre og billigere. Internetforbindelserne
når ud til en overvældende del af befolkningen og det er frit for
konkurrerende virksomheder at komme med billigere og bedre tilbud.

> Som er for grådige.
> Og fordi det sinker udviklingen.

Har du lyst til at forklare lidt om den fantastiske udvikling der foregik
mens telefonien var monopoliseret af staten?

> Nej.
> Men uden liberalister, kunne meget være billigere.

Monopolisering har aldrig gjort noget billigere.

> Og visse ting bør anses som samfundsopgaver. Og ikke være tag selv
> bord for kapitalister.

Nej, det er naturligvis bedre at det er et tagselvbord for nasserøve og
inkompetente embedsmænd.

--
MVH
osv...

Fra : Egon Stich

Dato : 07-10-05 14:54

> [...]
> når ud til en overvældende del af befolkningen og det er frit for
> konkurrerende virksomheder at komme med billigere og bedre tilbud.

"Sjusket væk"?
Det er da alene en religiøs påstand.
Billigere tilbud?
Når man er bundet til et monopols kobber?
Men for liberale har virkeligheden jo aldrig talt.

> Har du lyst til at forklare lidt om den fantastiske udvikling der foregik
> mens telefonien var monopoliseret af staten?

Uha - uha..
Det er "statens skyld", at udviklingen ikke kom i tiden før
privatiseringen???

> Nej, det er naturligvis bedre at det er et tagselvbord for nasserøve og
> inkompetente embedsmænd.

Tag selv bord?
Du vrøvler.
Og indser ikke, at embedsmænd kan være særdeles kompetente.
Og i hvert fald IKKE er hæmmet af kapitalistisk personlig grådighed.

Var det forresten ikke 4 gange dyrere, samme ydelse koster for danskerne i
forhold til i sverige?

Det dokumenterer da i høj grad "privatiseringens" væsen.
Og hvorledes man udnytter sin monopolstilling her i landet.

MVH
Egon

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 07-10-05 18:46

On Fri, 07 Oct 2005 15:53:50 +0200, Egon Stich wrote:

> "Sjusket væk"?
> Det er da alene en religiøs påstand.

Hvad fik vi da for alle de mange penge vi indbetalte da det var et monopol?

> Billigere tilbud?
> Når man er bundet til et monopols kobber?
> Men for liberale har virkeligheden jo aldrig talt.

Ergo må du være liberal. Hvem er det du mener der er bundet til et
monopols kobber og hvem er dette monopol?
Inden du svarer, så prøv lige om du kan finde ud af hvad et monopol er.

> Uha - uha..
> Det er "statens skyld", at udviklingen ikke kom i tiden før
> privatiseringen???

Det virker som om du tror at udvikling udelukkende har noget med tid at
gøre. Hvis vi alle sidder med hænderne i lommen i 10 år, så sker der
ikke noget udvikling.
Så fortæl nu hvorfor der skete meget lidt udvikling til en meget høj
pris.

> Tag selv bord?
> Du vrøvler.

Du skulle prøve at argumentere.

> Og indser ikke, at embedsmænd kan være særdeles kompetente.
> Og i hvert fald IKKE er hæmmet af kapitalistisk personlig grådighed.

Nej, bare personlig grådighed.

> Var det forresten ikke 4 gange dyrere, samme ydelse koster for danskerne i
> forhold til i sverige?

Er TDC da Sveriges statsmonopol?

> Det dokumenterer da i høj grad "privatiseringens" væsen.
> Og hvorledes man udnytter sin monopolstilling her i landet.

Man kan få billigere og hurtigere forbindelser end TDC vil levere.
Hvordan får du det til at blive et monopol?

--
MVH
osv...

Fra : Egon Stich

Dato : 08-10-05 20:58

> On Fri, 07 Oct 2005 15:53:50 +0200, Egon Stich wrote:
>
> Man kan få billigere og hurtigere forbindelser end TDC vil levere.
> Hvordan får du det til at blive et monopol?
>
> --
Hvem ejer kobberet?
Er langt den overvejende del af udbydere ikke bundet til dette?
Hvad tror du, har financieret de lyslederkabler, der ligger mange steder,
men er forbeholdt erhvervsvirksomheder?
Mon ikke privatkunderne?
Som nu også skal financiere de svenske forbrugere.

MVH
Egon

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 09-10-05 01:21

On Sat, 08 Oct 2005 21:58:25 +0200, Egon Stich wrote:

> Hvem ejer kobberet?

Hvilket kobber?
Det du mener, er "hvem ejer TDCs kabler?" og det er jo et noget tåbeligt
spørgsmål.

> Er langt den overvejende del af udbydere ikke bundet til dette?

Kun dem der ikke vil bruge alternative forbindelser eller selv grave
kabler ned.

> Hvad tror du, har financieret de lyslederkabler, der ligger mange steder,
> men er forbeholdt erhvervsvirksomheder?

Det har firmaerne der har lagt dem i jorden.
Hvis du har lyst til at betale for at få en fiber ind i din bolig, kan du
da sagtens få det.

> Mon ikke privatkunderne?
> Som nu også skal financiere de svenske forbrugere.

Tror du selv på at et privat firma frivilligt smider penge væk på andre
firmaer (eller svenskere for den sags skyld) uden at det giver dem selv et
overskud?

--
MVH
osv...

Fra : T.Liljeberg

Dato : 09-10-05 05:52

On Sun, 09 Oct 2005 02:20:58 +0200, in dk.politik "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>Kun dem der ikke vil bruge alternative forbindelser eller selv grave
>kabler ned.

Man kunn jo gøre som i USA, hvor de udbydere, der arvede
monopol-kobberet per lov er forpligtet til at give adgang til andre.
Det skal lige siges, at der er masser af problemer med den lov i USA,
men princippet er måske ikke så ringe?

Fra : Svend Poulsen

Dato : 09-10-05 09:54

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> monopol-kobberet per lov er forpligtet til at give adgang til andre.
> Det skal lige siges, at der er masser af problemer med den lov i USA,

TDC er ved lov forpligtet til at give adgang til deres kobber for andre
operatører.

Svend

Fra : Egon Stich

Dato : 10-10-05 11:36

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> TDC er ved lov forpligtet til at give adgang til deres kobber for andre
> operatører.
>

> Svend

Og denne lov var jo en ren gave til aktionærerne.
Og en hindring for reel konkurrence.
Faktisk er der her tale om "ret til skatteudskrivning" til fordel for
ejerne.

MVH
EWgon

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 09-10-05 10:42

On Sat, 08 Oct 2005 21:52:21 -0700, T.Liljeberg wrote:

> Man kunn jo gøre som i USA, hvor de udbydere, der arvede
> monopol-kobberet per lov er forpligtet til at give adgang til andre.

Sådan er det skam allerede og staten blander sig oven i købet i hvor
meget der skal betales for adgangen.

--
MVH
osv...

Fra : Svend Poulsen

Dato : 06-10-05 05:02

> [...]
>
> Det bliver sgu ikke gratis.

> Prøv at overvej hvornår der skete størst udvikling i infrastrukturen,

Nej og hvis man tager USA som eksempel, så måtte staten købe elnettet
tilbage, da der ikke blev investeret i nettet, så der jævnlig var
strømsvigt, men udbyttet udlodet til aktionærer.

Svend

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 05-10-05 23:16

Frank E. N. Stein skrev:

> Hvis kabler havde du tænkt dig trafikken skulle igennem?

COMX
Dansk bredbånd og NVE
NESA
Andelsnet
Stofa
Trådløse net.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 06-10-05 00:02

On Thu, 06 Oct 2005 00:15:44 +0200, Niels Elgaard Larsen wrote:

> COMX
> Dansk bredbånd og NVE
> NESA
> Andelsnet
> Stofa
> Trådløse net.

Pointen var at Telmore ikke selv har kabler og derfor skal købe sig til
trafikken. Det behøver ikke at blive mærkbart billigere end at købe
direkte fra en af ovenstående.

--
MVH
osv...

Fra : Martin Andersen

Dato : 06-10-05 07:14

Frank E. N. Stein wrote:

> Pointen var at Telmore ikke selv har kabler og derfor skal købe sig til
> trafikken. Det behøver ikke at blive mærkbart billigere end at købe
> direkte fra en af ovenstående.

Er det ikke et dårligt eksempel at bruge Telmore, der
ejes af TDC ?

Martin.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 06-10-05 09:26

On Thu, 06 Oct 2005 08:13:49 +0200, Martin Andersen wrote:

> [...]
>>> Andelsnet

> Er det ikke et dårligt eksempel at bruge Telmore, der
> ejes af TDC ?

Jeg opfattede ikke valget af Telmore som et eksempel.
--
MVH
osv...

Fra : Egon Stich

Dato : 05-10-05 16:21

> [...]
flere
> konkurrenter på markedet, hvilket vore regering skal sørge for.

Det "sørger" regeringen IKKE for.
De skylder jo for bidragene til partikassen.

MVH
Egon

Fra : Jim

Dato : 05-10-05 16:39

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> flere

> Det "sørger" regeringen IKKE for.
> De skylder jo for bidragene til partikassen.

Skylder for bidragene til hvaffor en fisk?

Fra : Egon Stich

Dato : 05-10-05 19:56

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Skylder for bidragene til hvaffor en fisk?

Du må da være bekendt med, at det er dansk erhvervsliv, der betaler venstre
og konservatives valgkampe og propaganda iøvrigt?
Det er jo derfor, nævnte partier altid har nægtet, at gøre bidragslisterne
offentlige.
Deres vælgere skulle jo nødigt gøres opmærksomme på, hvem der bestemmer,
hvilken "musik", der skal spilles.
Man kan vel kalde det en form for forsøg på at skjule korruption?

MVH
Egon

Fra : NoTrabajo

Dato : 05-10-05 16:48

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i

> Desværre har TDC denne udmelding:
> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=23831

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=23831:
»De danske bredbåndskunder skal ikke begynde at glæde sig for tidligt.
For selvom den danske telegigant TDC i dag onsdag har lanceret bredbånd
til det svenske privatmarked for omkring 250 kroner for 28 Mb/s, så har
selskabet ikke aktuelle planer om lignende tilbud i Danmark, hvor
selskabet på deres hjemmeside reklamerer med en 1 Mb/s-forbindelse til
359 kroner per måned«

Og ikke nok med at man skal betale de ovennævnte 359 kr., man skal også
betale for en telefonlinje ved siden af. Sådan er det hos de fleste
danske bredbåndsudbydere, man skal lægge prisen for en
tvangstelefonlinje oven i abonnementsprisen for bredbåndsforbindelsen.
- Svinestreg!
--
NoTrabajo

Fra : TBC

Dato : 05-10-05 17:05

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> danske bredbåndsudbydere, man skal lægge prisen for en
> tvangstelefonlinje oven i abonnementsprisen for bredbåndsforbindelsen.

I den grad. Heldigvis tror jeg det er noget af der der ændres

"Forslaget omfatter en række initiativer, der skal forbedre konkurrencen på
bredbåndsmarkedet. Forslaget vil blandt andet fokusere på at forbedre
mulighederne for at udbyde ip-telefoni, oplyses det i statsministerens
lovkatalog for 2005." ( http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=23822 )

....Skal man "forbedre mulighederne for at udbyde ip-telefoni" må det vel
nødvendigvis betyde at forbrugerne ikke skal tvinges en PSTN eller TDC's
mega svinestreg af en såkaldt "bærelinjeafgift" ned i halsen?

TBC

Fra : Egon Stich

Dato : 05-10-05 19:59

> [...]
> danske bredbåndsudbydere, man skal lægge prisen for en
> tvangstelefonlinje oven i abonnementsprisen for bredbåndsforbindelsen.

Ja.
Og så er det, for mig, ufatteligt, at liberalister fortsat påstår, at
privatisering er vejen til lavere priser.
Ligeså ufatteligt er det, at samme højlydt klapper i hænderne, hver gang det
offentliggøres, hvor meget udbyttet, læs tyveriet, er steget..!!

MVH
Egon
'

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 05-10-05 23:20

Egon Stich skrev:

> Og så er det, for mig, ufatteligt, at liberalister fortsat påstår, at
> privatisering er vejen til lavere priser.

Du mener at det havde været bedre hvis vi stadig havde det gamle
Teledanmark, eller KTAS, JTAS, osv. For ca 20 år siden kostede det 48
øre/minut at ringe til Jylland. Nu kan jeg ringe til Canada med Musimi for
16øre/minut, eller gratis hvis det er en IP-telefon.

> Ligeså ufatteligt er det, at samme højlydt klapper i hænderne, hver gang
> det offentliggøres, hvor meget udbyttet, læs tyveriet, er steget...!!

Men det er jo mest en sag for TDC-kunder, selvom vi nok er enige om
konkurrencen burde sikres bedre.

--
Niels

Fra : Egon Stich

Dato : 05-10-05 23:45

"Niels Elgaard Larsen" <elgaard@agol.dk> skrev i en meddelelse
Egon Stich skrev:

> [...]

øre/minut at ringe til Jylland. Nu kan jeg ringe til Canada med Musimi for
16øre/minut, eller gratis hvis det er en IP-telefon.

Her blander du en hel masse ting sammen i een stor pærevælling.
Er det sådan, liberalister "ressonerer"?
Det minder påfaldende om en religion. Man har nogle mantraer, som man
bevistløst aflirer.
På 20 år er der sket en stor teknisk udvikling.
Det eneste vi har fået ud af denne, er at gevinsten nu falder i
kapitalisters lommer.
I stedet for brugernes.

> [...]
> det offentliggøres, hvor meget udbyttet, læs tyveriet, er steget..!!

Men det er jo mest en sag for TDC-kunder, selvom vi nok er enige om

I et land, der tillader private monopoler, har konkurrence dårlige vilkår.
Atter en ting, jeg ikke kan forstå, liberalister ikke kan/vil se.

MVH
Egon

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 06-10-05 21:31

Egon Stich skrev:

> I et land, der tillader private monopoler, har konkurrence dårlige vilkår.
> Atter en ting, jeg ikke kan forstå, liberalister ikke kan/vil se.

Jeg forsvarer ikke monopoler. Og TDC er ikke et eksempel på den bedste form
for privatisering. Man skulle have gjort op med monopolet ved at sælge det
i mindre stykker. Men det gjorde den socialdemokratiske regering altså
ikke.

Men det er eksempel på at et privat monopol trods alt er bedre end et
statsligt monopol. Bl.a. fordi monopolet trods alt er mindre. Der er nu
andre selskaber, vi kan bruge ikke-TDC telefoner og vi må selv grave kabler
ned i jorden.

--
Niels

Fra : Egon Stich

Dato : 06-10-05 21:57

Egon Stich skrev:

> [...]

andre selskaber, vi kan bruge ikke-TDC telefoner og vi må selv grave kabler

Privatisering af infrastruktur, kan aldrig være godt for samfundet.
Kun for de fremtidige ejere.

Her ligger en stor fejl i den liberale ideologi.
Den baserer sig på "privat grådighed".
Og så er det jo "godt" at forhindre, at noget som helst kan blive til gavn
for folket.
Som f.ex. "gratis" internetforbindelse til enhver bolig.
Det er jo med privatisering i praksis umuliggjort.

Grave kabler ned?
Hvorfor det?
De ligger der jo..!!

MVH
Egon

Fra : Jesper

Dato : 05-10-05 16:15

dktekno <dktekno@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg synes simpelthen det er noget svineri!
>
> TDC vil tilbyde Sverige 24 Mbit til 250 kr./md. mens danskerne skal betale

Stem med fødderne i stedet for:

http://www.nesa.dk/privat/produkter/fibernet.htm

Fra : Egon Stich

Dato : 05-10-05 16:20

> [...]
>
> Jeg synes simpelthen det er noget svineri!
>
> TDC vil tilbyde Sverige 24 Mbit til 250 kr./md. mens danskerne skal betale

Privatiseringens velsignelser.
Og i følge de liberale tågehoveder, er det billigst.!
Men de er jo heller ikke for kloge.

MVH
Egon

Fra : Tveskaeg

Dato : 06-10-05 11:10

On Wed, 5 Oct 2005 16:26:56 +0200, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

>Staten bør gribe ind for TDC! NU!

Det vil ALDRIG ske sålænge dyremoses politiske åndsfæller sidder på
taburetterne.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 06-10-05 22:41

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) den 5. oktober 2005 kl. 17:14 +0100
skrev:
>Stem med fødderne i stedet for:
>
>http://www.nesa.dk/privat/produkter/fibernet.htm
Med det tempo, der fremgår af
http://www1.nesa.dk/kabellaegning/gis/viewer.jsp
vil det nok tage dem et par hundrede år

Hilsen Sverre.

Fra : Jesper

Dato : 07-10-05 16:47

Sverre Stokke <sverre@enterpol.dk> wrote:

> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) den 5. oktober 2005 kl. 17:14 +0100

> [...]

Kommer på min vej til næste år

Fra : PerX ...

Dato : 09-10-05 15:31

In article <4343e2a7$0$49011$14726298@news.sunsite.dk>,
dktekno@gmail.com says...
> http://www.computerworld.dk/art/30099?a=fp&i=1
>
> Jeg synes simpelthen det er noget svineri!
>
> TDC vil tilbyde Sverige 24 Mbit til 250 kr./md. mens danskerne skal betale
> 470 kr./måneden for 2 MBit.

Sådan er det med kapitalismen. Stem på nogen andre.

Fra : XXX

Dato : 09-10-05 23:04

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in

> In article <4343e2a7$0$49011$14726298@news.sunsite.dk>,
> dktekno@gmail.com says...

> Sådan er det med kapitalismen. Stem på nogen andre.

Hørt!

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 10-10-05 17:55

> Hørt!

Undskyld, men der er vist noget I har misforstået. TDC er et 'planøkonomisk'
levn, som når markedskræfterne kommer til at virke, vil skulle sænke
priserne i Danmark også.

/K