En omskiftelig politiker
Fra : Per Rønne

Dato : 05-10-05 05:39

Jeg ser netop på:

http://www.bt.dk/politik/artikel:aid=392324/

følgende:

Partiet er godkendt af Indenrigsministeriet, og selv om det først er
klar til at blive prøvet hos vælgerne ved valget den 11. november, så
skal byrådet i Farum i aften godkende, at den nuværende CD'er, tidligere
Venstre-mand og før det DKP'er Bent Jensen endnu en gang har skiftet
parti.
Bent Jensen blev i sin tid medlem af Venstre på grund af Brixtofte, og
da Brixtofte meldte sig ind i CD fulgte Bent Jensen hans partiskift. Nu
forlader Bent Jensen så også dét parti for at følge Brixtofte over i
hans nye Velfærdspartiet.
==

En omskiftelig politiker, må man sige. Den eneste konstans synes at være
hans trofasthed over for en kandidat til 12 års tugthus ...
--
Per Erik Rønne

Fra : John Schmitt

Dato : 05-10-05 09:40

""Per Rønne"" <spam@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> En omskiftelig politiker, må man sige. Den eneste konstans synes at være
> hans trofasthed over for en kandidat til 12 års tugthus ...

Hans bekendtskab betød også introduktion til de dyre vine, så bajerne kom i
anden række . .

Fra : Tveskaeg

Dato : 05-10-05 09:49

On Wed, 5 Oct 2005 06:39:10 +0200, spam@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>En omskiftelig politiker, må man sige. Den eneste konstans synes at være
>hans trofasthed over for en kandidat til 12 års tugthus ...

Bent Jensen har i mange gået under øgenavnet "det politiske kompas".

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 06-10-05 04:56

""Per Rønne"" <spam@RQNNE.invalid> wrote in message
> [...]
>
> En omskiftelig politiker, må man sige. Den eneste konstans synes at være
> hans trofasthed over for en kandidat til 12 års tugthus ...

Hvad vil du med det indlæg Per ?

Går vi et niveau højere op er det vel mest venstre fløjen der er flygtet fra
deres partier.

Thorkild

Fra : Tveskaeg

Dato : 07-10-05 10:48

On Thu, 6 Oct 2005 05:55:52 +0200, "Thorkild Poulsen"
<thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

>Går vi et niveau højere op er det vel mest venstre fløjen der er flygtet fra
>deres partier.

Hehe hvem husker ikke Peter Wivel, tidligere chef redaktør på
berlingske tidende og forhenværende medlem af direktionen samme steds.

Han havde også mange gode borgerlige meninger at øse ud af indtil
ekstra bladet udstillede ham ved at bringe en gammelt billede fra
1970.

På billedet ses en person med hippie hår og iført afghaner pels stikke
hovedet op over plankeværket inde fra christiania. Udtrykket i
ansigtet efterlader et indtryk at her er der en der lige røget en
ordentlig fed.

Personen var Peter Wivel, 30 år senere sad han som chef redaktør og
direktionsmedlem på en af landets største borgerlige aviser.

Fra : Croc®

Dato : 07-10-05 13:05

On Fri, 07 Oct 2005 11:47:30 +0200, Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

> [...]
>
>Personen var Peter Wivel, 30 år senere sad han som chef redaktør og
>direktionsmedlem på en af landets største borgerlige aviser.

Som fjolset ødelagde totalt.

Regards Croc®

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 06-10-05 10:39

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> on torsdag 6.
oktober 2005 at 5:55 +0100 wrote:
>Går vi et niveau højere op er det vel mest venstre fløjen der er flygtet
>fra
>deres partier.

Arhh, der er vel forskel på den almindelige vælgervandring (Her kunne man
da pege på at eksempelvis Kristenfemokraterne og CDs vælgere ganske har
forladt dem , og de vandringer som politikerne foretager.

Her er der tale om en politiker, der skifter parti med samme inderlige
vellyst som salig Karen Jespersen, der formåede over en relativ kort
årrække at skifte fra den yderste venstrefløj til socialdemokraterne og
siden har opgivet at være med der også.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 07-10-05 08:07

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in message

> Arhh, der er vel forskel på den almindelige vælgervandring (Her kunne man
> da pege på at eksempelvis Kristenfemokraterne og CDs vælgere ganske har
> forladt dem , og de vandringer som politikerne foretager.

Panik før lukketid, ganske som med DKP, SAP og hvad de ellers hed. Senere
dannede de enfoldighedspartiet, men eksempelvis gik Ole Sohn til SF.

> [...]
> vellyst som salig Karen Jespersen, der formåede over en relativ kort
> årrække at skifte fra den yderste venstrefløj til socialdemokraterne og

Ja, og så er der folk som John Iversen, Christine Antorini og andre.

Thorkild

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 07-10-05 09:11

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> on fredag 7. oktober
2005 at 9:06 +0100 wrote:
>Panik før lukketid, ganske som med DKP, SAP og hvad de ellers hed. Senere
>dannede de enfoldighedspartiet, men eksempelvis gik Ole Sohn til SF.

Panikfaktoren har da helt givet spillet en rolle. Min pointe var blot at
der er forskel på vælgervandringer og politikervandringer.

>Ja, og så er der folk som John Iversen, Christine Antorini og andre.

Ja og Frank Dahlgaard, Louise Frevert m.fl.
Ikke fordi der er noget grundlæggende forkert i at et menneske skifter
holdning og tager konsekvensen af det og skifter parti. Der er blot nogle
stykker i mellem, hvor det opportunistiske præg blivber mere tydeligt end
hos andre. DEt gælder for Bent Jensen, ganske som det var tilfældet med
eks. Karen Jespersen. Og så bliver det en lidt anden sag, hvor vælgersnyd
ligger ret tæt på.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Per Rønne

Dato : 07-10-05 09:48

> [...]

> stykker i mellem, hvor det opportunistiske præg blivber mere tydeligt end

Professor Bent Jensen? Han er jo ikke engang politiker, men historiker.

> ganske som det var tilfældet med eks. Karen Jespersen.

Hun har da om nogen bevæget sig væk fra VS. Og det er vel i dag hendes
udlændingepolitik der i dag er Socialdemokratiets.
--
Per Erik Rønne

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 07-10-05 10:26

spam@RQNNE.dk (Per Rønne) on fredag 7. oktober 2005 at 10:47 +0100 wrote:

>Professor Bent Jensen? Han er jo ikke engang politiker, men historiker.

))
Ikke den Bent Jensen, men Farum-politikeren

>Hun har da om nogen bevæget sig væk fra VS. Og det er vel i dag hendes
>udlændingepolitik der i dag er Socialdemokratiets.

Ja, det har hun. Det jeg beskæftigde mig med var den politikervandring som
Karen Jespersens karriere er udtryk for.
Det forekommer mig at hun har skiftet holdninger alt efter, hvor stærk
personlig indflydelse hun har kunnet opnå. Det svækker efter min
opfattelse troværdigheden til den politik hun fører (for tiden, kunne man
fristes til at sige).

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 07-10-05 11:34

> [...]
> personlig indflydelse hun har kunnet opnå. Det svækker efter min
> opfattelse troværdigheden til den politik hun fører (for tiden, kunne man

Hun er vel bare fulgt med tiden og blevet klogere med alderen.

De synspunkter VS havde er jo håbløst forældede i dag.

Thorkild

Fra : Knud Larsen

Dato : 08-10-05 09:32

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> "Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in message

> Hun er vel bare fulgt med tiden og blevet klogere med alderen.
>
> De synspunkter VS havde er jo håbløst forældede i dag.

VS var imod indvandring i 1970erne.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-10-05 09:57

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> VS var imod indvandring i 1970erne.

Det var jo det generelle venstrefløjssynspunkt dengang - hvor
indvandring sås som et højrefløsstandpunkt, der skulle bruges til at
knægte fagbevælgelse og overenskomster, og nedsætte den danske arbejders
løn.
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 08-10-05 10:47

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> VS var imod indvandring i 1970erne.

Gu var de ej.

Thorkild

Fra : Knud Larsen

Dato : 08-10-05 18:30

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> Gu var de ej.

I "begyndelsen" var de, senere ændrede de mening, da indvandringen var et
faktum. Men det VAR arbejdsgiverforeningen, der fik gennemtrumfet at
"gæstearbejderne" kunne få deres familie til Danmark efter 1973, hvor der
ellers var sat en stopper for indvandringen.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 09-10-05 07:32

> [...]
> "gæstearbejderne" kunne få deres familie til Danmark efter 1973, hvor der
> ellers var sat en stopper for indvandringen.

Mig bekendt har Preben Wilhjelm under hele processen nedtonet betydningen af
indvandring, specielt husker jeg VS forestillinger om hvor mange indvandrere
der ville komme til Danmark. Som alt andet rødt slog disse forudsigelser
fejl.

Og så var VS jo et underligt parti, på et tidspunkt foreslog de at stemme
for alle borgerlige forslag for at fremme det tidspunkt hvor revolutionen
ville komme.

Thorkild

Thorkild

Fra : Bo Warming

Dato : 09-10-05 07:49

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

HanneReintoft og Aksel Larsen havde i ti år enormt følgeskab mht at
fordømme kapitalismens import af fremmedarbejdere=
LØNTRYKKERE=SKRUEBRÆKKERE

> [...]
>
> Og så var VS jo et underligt parti, på et tidspunkt foreslog de at
> stemme for alle borgerlige forslag for at fremme det tidspunkt hvor

Fascisten Preben Wilhjelm sendte sine brunskjorter imod Glistrup 1 maj
1983 i Fælledparken for at drukne ham i søen men de fik kun tilsvinet
hans ansigt og os medkæmperes ansigter med ætsende alkydmaling i
plastposer - malingbomber. Næste år var det i elektriske pærer. De
blev ved i 8 år med gadevold imod ytringsfriheden, og da Wilhelm var
journalisters helgen, lod de som om han ikke vidste om det, og da han
fornylig udgav selvbiografi var det pludselig "rådne grønsager" de
kastede med, kun. JEg var arrangør hvert år og så aldrig en tomat, et
æg eller lignende, men autonomes systematiske hærværk og tyveri af
mødeudstyr fra vore biler, var milliondyrt og politiet gjorde aldrig
andet end at holde afstand, dog kun 10 meters afstand, så politiet var
sikre på at vi ville blive overdøvet af støjsendere.

For at støtte VS ungdom lagde politiet nogle få martyrer i håndjern,
så de bagefter fik erstatning for uretmæssig anholdelse.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 07-10-05 11:48

2005 at 12:34 +0100 wrote:
>Hun er vel bare fulgt med tiden og blevet klogere med alderen.
>
>De synspunkter VS havde er jo håbløst forældede i dag.

Tjaaa, det kan man jo mene. Nu er det jo ikke det der er pointen - den
vandring hun foretog er jo ikke sket i dag.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 07-10-05 11:47

Tveskaeg <nobody@noone.com> on fredag 7. oktober 2005 at 11:47 +0100 wrote:
>Han havde også mange gode borgerlige meninger at øse ud af indtil
>ekstra bladet udstillede ham ved at bringe en gammelt billede fra
>1970.

Arhh hold nu op - de borgerlige meninger fortsatte han da med.
Og forresten, mener du det samme i dag som for 30 år siden?
Eller mener du at det er suspekt at man ændrer standpunkt?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 08-10-05 11:09

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> on lørdag 8. oktober