Så er det Ramadan, o.a.
Fra : Knud Larsen

Dato : 04-10-05 10:03

Både glæde og sorg:

CAIRO, Egypt - The Middle East is jittery as it heads into Ramadan, the
Islamic holy month of fasting and spiritual introspection that has become a
time of increased attacks by suicide bombers who believe they receive extra
blessings.
From Iraq to Lebanon to the Sinai, the month of prayer and after-dark
feasting is now a month of heightened security.

Egyptian police planned increased watchfulness throughout the month, while
insisting no specific threats had been received. But Israel warned its
citizens to stay away from Egypt's beach resorts in the Sinai peninsula,
calling the threat of attacks substantial.

Militants have not issued specific Ramadan-related threats, but the spike
in violence in recent years - especially suicide attacks in Iraq - has been
notable.

One possible reason is the belief by some Islamic extremists that those
who die in combat for a holy cause during Ramadan are especially blessed.

"This is a month that has a spiritual feel to it, which condones the issue
of jihad (holy war)," said Diaa Rashwan, an Egyptian expert on Islamic
groups. Tradition holds the Prophet Muhammad led his forces in winning
battles against nonbelievers during Ramadan, the ninth and holiest month on
the Islamic calendar, which is based on the cycles of the moon.

---------------------

Iøvrigt vil jeg benytte lejligheden til at komplimentere Pakistans præsident
Musharraf for hans modige positive omtale af jøder på et møde med
amerikanske sådanne, for et par uger siden.

Musharrafs historiske tale
af Daniel Pipes
New York Sun
20. September 2005

"Denne baggrund afslører tydeligt det historiske i den pakistanske
præsident, Pervez Musharrafs tale til American Jewish Congress den 17.
september. Som et yderligere sammenfald pegede også han på George Soros som
et symbol på jødisk finansiel dygtighed, men ganske anderledes. (end måden
hvorpå Malaysias præsident gjorde det, som bevis på jødernes
nederdrægtighed, min tilføjelse)

Idet Mr. Musharraf roste de jødiske grupper i USA, bemærkede han, at de
"stod forrest i modstanden mod den etniske udrensning af muslimer i
Bosnien," og han tilføjede: "Jeg er blevet fortalt, at den største
bidragyder til den bosniske sag var den jødisk-amerikanske forretningsmand
og filantrop George Soros.""

Fantastisk, ellers hører man endog, internationale muslimer helt
rutinemæssigt medtage Bosnien, som et sted hvor "vi" har dræbt dem i flæng.

Tænk hvis man kunne få lidt kendsgerninger og realiteter ind i diskussionen
mellem korsfarerne og månemændene, det var dog en begyndelse.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 04-10-05 14:19

Knud Larsen wrote:

> Iøvrigt vil jeg benytte lejligheden til at komplimentere Pakistans
> præsident Musharraf for hans modige positive omtale af jøder på et
> møde med amerikanske sådanne, for et par uger siden.

Gad vide hvad der fik Musharraf til at holde tale ved "Council for World
Jewry" [Det hed den].

Musharraf kaldte komsammenen af 350 deltagere "the most distinguished
and influential community in America".

Måske havde det noget med det at gøre.

Så sagde han: "Noting that the thorny Kashmir and Palestinian disputes
are ripe for resolution, he said, "We ought to put our collective weight
behind a push for their final solution.""

Nu begynder jeg at ane et mere kendt motiv for kupmageren, generalen og
præsidenten Musharraf.

Han vil have, hvad han kalder for "the most distinguished and
influential community in America" til at stille sig bag en løsning på
Kashmir-problemet.

Men Musharraf er nu ikke den første muhamedanske statsleder til at holde
tale for "Council for World Jewry". Recep Tayyip Erdogan gjorde det
sidste år. Der blev han tildelt en pris som årets "profile of courage"
fordi han var vred over bombningen af HSBC-bankfilialen i Istanbul og
ville bekæmpe terrorisme.

Nok lidt vigtigere lod "Counsil for World Jewry" EU forstå, at der
øjeblikkeligt skulle gøres noget for at få optaget Tyrket i EU. Og det
var jo nok det, det handlede om for den tyrkiske statsleder.

Noget for noget. Det er politik det her - ledsaget af pæne ord om
hinanden og så en lille medalje.

Festligheden foregik i HSBC-banken i New York.

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-10-05 17:16

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Gad vide hvad der fik Musharraf til at holde tale ved "Council for World
> Jewry" [Det hed den].

Uha da da.

> Musharraf kaldte komsammenen af 350 deltagere "the most distinguished
> and influential community in America".

Så den var dog ikke international.

> Måske havde det noget med det at gøre.

Det ville da være mærkeligt andet, men det er nu ikke rigtigt, der er langt
mere indflydelsesrige communities, fx de 50 mio i koalitionen af kristne.

> [...]
>
> Han vil have, hvad han kalder for "the most distinguished and
> influential community in America" til at stille sig bag en løsning på

Selvfølgelig vil han det, og bag Palæstina-problemet.

> [...]
> sidste år. Der blev han tildelt en pris som årets "profile of courage"
> fordi han var vred over bombningen af HSBC-bankfilialen i Istanbul og

Tyrkiet samarbejder jo også med Israel på flere områder, mens Pakistan er
verdens mest USA og Israel-fjendtlige land udover PA, så det kunne virkelig
koste Musharraf noget, og der var da også demonstrationer i Pakistan.

> Nok lidt vigtigere lod "Counsil for World Jewry" EU forstå, at der
> øjeblikkeligt skulle gøres noget for at få optaget Tyrket i EU. Og det
> var jo nok det, det handlede om for den tyrkiske statsleder.

Men det har de jo ikke en skid at gøre med, der skulle han jo hellere være
taget til Frankrig.

> Noget for noget. Det er politik det her - ledsaget af pæne ord om
> hinanden og så en lille medalje.

Naturligvis er det politik, hvad skulle det ellers være?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 04-10-05 18:21

Knud Larsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Uha da da.

?? Er det igen et eller vedr. jøder, man ikke må sige?

> Så den var dog ikke international.

Jo; men afholdt af den amerikanske afdeling af verdensjødedomsrådet [det
må jeg godt skrive?]

> Det ville da være mærkeligt andet, men det er nu ikke rigtigt,

Du ved hvordan de er de der muhamedanske statsledere. Sidst var det
vidst en malaysisk statsleder, som mente jøderne var den mest
indflydelelsesrige gruppering i USA. De tilstedeværende jøder virkede
alligevel ikke pikerede over Musharraf's påstand. Stående klapsalver var
dagens orden.

> der er
> langt mere indflydelsesrige communities, fx de 50 mio i koalitionen.
> af kristne.

Hvilken koalition? Denne her:
http://www.thestate.com/mld/state/news/local/12676171.htm

Den er døende.

> Selvfølgelig vil han det, og bag Palæstina-problemet.

Naturligvis. Jeg vurderede bare lidt på hans prioriteter og motiver.

> Tyrkiet samarbejder jo også med Israel på flere områder,

Noget for noget.

> mens
> Pakistan er verdens mest USA og Israel-fjendtlige land udover PA, så
> det kunne virkelig koste Musharraf noget, og der var da også
> demonstrationer i Pakistan.

Jow, der gik da også to års hemmelige forhandlinger forud for Musharrafs
optræden. Vi har nok kun fat i en lille del af det, der drev Musharraf
til varmt at gribe massemorderen Sharons hånd i FN for så tre dage
senere at give møde ved det jødiske verdensråd.

> Men det har de jo ikke en skid at gøre med,

Njaahh .. måske de kunne lade et ord falde. Måske er de så 'influental'
som Musharraf fik sagt.

> der skulle han jo hellere
> være taget til Frankrig.

Nogen gange er en omvej hurtigere.

> Naturligvis er det politik, hvad skulle det ellers være?

"Idel glæde og ih hvor er vi glade for hinanden".

Fra : T.Liljeberg

Dato : 05-10-05 05:30

On Tue, 4 Oct 2005 19:21:19 +0200, in dk.politik "Henrik Svendsen"
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Hvilken koalition? Denne her:
>http://www.thestate.com/mld/state/news/local/12676171.htm
>
>Den er døende.

Desværre er det jo kun en af mange grupper. Andre kristne-politiske
grupper er stadig meget indflydselsesrige. Desuden, med Bush i det
Hvide Hus og Republikansk flertal, så har den kristne højrefløj langt
mindre brug for interessegrupper af den art - de er jo direkte
repræsenterede i det politiske system.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 05-10-05 15:10

T.Liljeberg wrote:

> [...]
> Hvide Hus og Republikansk flertal, så har den kristne højrefløj langt
> mindre brug for interessegrupper af den art - de er jo direkte

Ved ikke rigtig. Det fra Biblen, Bush ønsker fremmet, ser altsammen ud
til at komme fra GT, og neoconerne, der nok er de mest afgørende, er
ikke ligefrem præget af kristne abbonnenter eller kristendom. Så er der
nogen kristne, der vil have Bush til at myrde Hugo Chavez. Ikke lige det
jeg forstår ved et kristent agenda.

Jesu budskab om at elske alle og vende den anden kind til og "ikke af
denne verden", er det budskab med de allerringeste kår blandt gutterne
bag Bush.

Bush selv er en klovn. En hadsk, løgnagtig og småtbegavet af slagsen;
men stadig en klovn, der offentligt ville vakle hylende og savlende
omkring i det spiritusmisbrug, han har genoptaget, hvis han skulle stå
på egne ben i mere end 24 timer.
http://www.nationalenquirer.com/celebrity/63426

Eller genoptaget og genoptaget - det stoppede vist aldrig:
http://www.dailykos.com/storyonly/2005/9/22/213828/811

Her er en optimistisk artikel om Bush:
http://www.afterdowningstreet.org/?q=node/3167

Fra : Poul Nielsen

Dato : 05-10-05 10:04

> Både glæde og sorg:

Ja glædelig Ramadan

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-10-05 11:49

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> wrote in message

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>

> Ja glædelig Ramadan

Det må vi håbe.

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-10-05 16:35

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> "Poul Nielsen" <555@get2net.dk> wrote in message

> Det må vi håbe.

Jeg ser lige nogen, der ikke får så glædelig en Ramadan, - fra BBC:

The team from the Laboratory of Pharmacology and Toxicology in Casablanca
surveyed 81 patients and found 58% of patients taking part in Ramadan
changed their medication programme.

The majority stopped taking medication altogether with a few changing their
doses or the times they took their medicine.

They also analysed research carried out in other areas.

In Kuwait, two thirds of 325 patients taking part in Ramadan changed their
treatment with one in five taking their daily medicines in a single dose.

An Iranian study also revealed that, of 124 people with epilepsy, 27
suffered a seizure during Ramadan. Twenty of those were not taking
antiepileptic drugs during daylight hours.

The report said doctors and scientists in the Muslim world should be
encouraged to follow up their patients during Ramadan to make sure they were
using medication correctly.

It also said more research was needed to see if treatment could be modified
during Ramadan.

Writing in the British Medical Journal, the authors warned: "Patients
arbitrarily modify the times of doses, the number of doses, the time span
between doses and even the total daily dosage of drugs during the month of
Ramadan, often without seeking medical advice."

They said this behaviour could alter the activity of drugs in the body,
which could lead to failures in medicine and harmful to the patient.

Ja, ham Allah er en streng herre, egentlig burde en muslim slet ikke tage
medicin, når det nu er Allahs vilje at man er syg, og det er der da også
nogen, der retter sig efter. Lige som en muslim ikke må købe en forsikring,
fordi en evt. ulykke er noget Allah bestemmer, og det er ikke tilladt at
forsikre sig imod Allahs vilje. Forsikringer sælges ikke i muslimske lande.

Lovreligion er et bevis på, at mennesket ikke er kommet længere end for
10.000 år siden, nok tværtimod. Mon vi aldrig kommer over troen på nisser,
trolde og ildånder, - sikkert ikke.