Camre og indvandrerne
Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 04-10-05 05:26

M. Camre siger at danskerne får færre børn pga. "indvandrerbyrden".

Her er en bedre idé: Giv indvandrerne skylden for fedmeepidemien!

Fremstil normaldanskeren i den reproduktive aldersklasse som
nedslået, stresset og *trøstespisende* som reaktion på summen af
alle tænkelige indvandrerproblemer.

Det må der for pokker være stemmer i, hva´?

hvm

Fra : Martin

Dato : 04-10-05 06:20

Henrik Veber Madsen skrev:

> [...]
> nedslået, stresset og *trøstespisende* som reaktion på summen af
> alle tænkelige indvandrerproblemer.
>
> Det må der for pokker være stemmer i, hva´?

Har du et link?

Martin
----------

Fra : Per Rønne

Dato : 04-10-05 06:39

Henrik Veber Madsen <hvm@mail.uni2.dk> wrote:

> M. Camre siger at danskerne får færre børn pga. "indvandrerbyrden".

Det er naturligvis noget vås. Når danskerne får for få børn til at kunne
reproducere sig selv, så skyldes det naturligvis i første række en
forkælet generation, der først at fremmest er interesseret i at
realisere sig selv. Og som gennem p-pillle og kondom har fået muligheder
for at gøre det.

Og så gør velfærdsstaten at det ikke får /personlige/ konsekvenser for
folk ikke at få børn, der kan forsørge dem i deres alderdom.
--
Per Erik Rønne

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 04-10-05 09:02

Per Rønne wrote:

> Det er naturligvis noget vås.

Nej. Masser af danskere afstår fra at få børn, fordi de ikke synes, de
har råd til det.

> Når danskerne får for få børn til at
> kunne reproducere sig selv, så skyldes det naturligvis i første række
> en forkælet generation, der først at fremmest er interesseret i at
> realisere sig selv.

De to ting er ikke i modstrid med hinanden. Det koster nu engang at
skulle realisere sig selv, og børn koster rigtig meget.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-10-05 09:38

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Nej. Masser af danskere afstår fra at få børn, fordi de ikke synes, de
> har råd til det.

Tidligere kunne man sagtens have 3-4 børn sovende i et fælles kammer,
med køjeseng.

Ja, helt op omkring 1970 havde man pænt store børnefamilier boende i
halvandetværelses lejligheder, hvor forældrene sov i kammeret, muligvis
med den mindste i en vugge inde hos dem. Mens resten af børnene sov på
sofaen, på sammenklappelige drømmesenge eller på udrullede madradser
placeret på gulvet.

Og hvor mange af datidens børn mener at de burde have været aflivet som
fostre, fordi de ikke kunne vokse op i et strandvejspalæ?

> De to ting er ikke i modstrid med hinanden. Det koster nu engang at
> skulle realisere sig selv, og børn koster rigtig meget.

Ejendommeligt, så, at folk i 1950 fik flere børn end de får i dag. Hvis
jeg beder om hjælp fra min Mathematica:

Solve[1.02^n == 3, n]

får jeg følgende resultat:

{{n -> 55.4781}},

eller med andre ord så er det danske samfunds rigdom steget til tre
gange det den var i begyndelsen af 1950. Den har nemlig vokset med 2%
p.a. i årevis.
--
Per Erik Rønne

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 04-10-05 11:53

Per Rønne wrote:

> Tidligere kunne man sagtens have 3-4 børn sovende i et fælles kammer,
> med køjeseng.

Tjo, men tiderne har ændret sig. Nu vil folk have mere at byde deres
børn, og det koster jo. Når der så skal bruges en masse samfundsmidler
på perkere, medfører det, at der bliver færre danske børn.

Fra : John Schmitt

Dato : 04-10-05 12:07

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Tjo, men tiderne har ændret sig. Nu vil folk have mere at byde deres
> børn, og det koster jo. Når der så skal bruges en masse samfundsmidler
> på perkere, medfører det, at der bliver færre danske børn.

Jeg tror at dine "perkere" bidrager til samfundet - forstå mig ret, over en
bred kam ikke i samme grad som "gammeldanskerne", men nok til at deres
bidrag mere end opvejer deres evt. belastning af samfundets økonomi.
Hvis man med et tryllegreb fjernede alle "perkerne" ville samfundet være
totalt på røven fra dag ét.
Danskerne laver færre børn, fordi de har andet at lave - når "perkerne" får
andet at lave, nemlig arbejde og karriere, falder deres fertilitet
tilsvarende. Familier af pakistanere og tyrkere her i Farum Midtpunkt, som
har arbejde og uddannelse, har de sædvanlige 2-3 børn.

JS

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 04-10-05 13:00

John Schmitt wrote:
> [...]
> over en bred kam ikke i samme grad som "gammeldanskerne", men nok til
> at deres bidrag mere end opvejer deres evt. belastning af samfundets

Der tager du fejl. Beregning efter beregning viser, at
nettoomkostningerne ved tredieverdensindvandrerne andrager langt over
tyve milliarder Dkr årligt.

> Hvis man med et tryllegreb fjernede alle "perkerne" ville samfundet
> være totalt på røven fra dag ét.

Tværtimod. Det ville være paradisisk. Du vil ikke kunne nævne et eneste
område, hvor Danmark ville lide afsavn ved deres forsvinden. Kom nu ikke
med de der falafler - vi kan fint lave dem selv, hvis vi ikke kan
undvære dem.

> [...]
> deres fertilitet tilsvarende. Familier af pakistanere og tyrkere her
> i Farum Midtpunkt, som har arbejde og uddannelse, har de sædvanlige

Og erfaringen viser at deres børn er og bliver en fortsat udgift. Det er
ren misforståelse af situationen, når man slår på danskeres lave
fødselstal. Lavt fødselstal er absolut ikke et problem for samfundet.

Fra : NoTrabajo

Dato : 04-10-05 13:25

> Og erfaringen viser at deres børn er og bliver en fortsat udgift. Det
> er ren misforståelse af situationen, når man slår på danskeres lave
> fødselstal. Lavt fødselstal er absolut ikke et problem for samfundet.

Jo, det er et stort problem, at der bliver færre danskere, mens
muhamedanerne formerer sig som r......
--
NoTrabajo

Fra : GB

Dato : 04-10-05 14:42

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jo, det er et stort problem, at der bliver færre danskere, mens
> muhamedanerne formerer sig som r......

Kaniner? Lyserøde?

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Jim

Dato : 04-10-05 17:01

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Kaniner? Lyserøde?

Jeg troede, der skulle stå radiser.....

Fra : Bo Warming

Dato : 04-10-05 17:33

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote in message
> "GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg troede, der skulle stå radiser.....
r... = røde metastaser af en malign cancer?

Domstole skal ikke være litterære smagsdommere om hvorvidt den ene
metafor er mere forhånende end den anden. Rotter er søde, syns jeg -
som forsøgsdyr er det ikke så kedelige som kaniner.Jeg har som
biokemi-universitetslærer aflivet snese af rotter og kaniner (andre
nænnede det ikke) og det er klart at rotter er interessantest, sødest,
og mest menneskelige - og de har ikke bidraget til epidemier i over
hundred år.

Kun hvius der direkte opfordres til aflivning af medmennesker, incl
flygtninge-gæster, skal der gives dom efter straffelov om
*meddelagtighed i vold*.
Vi behøver ikke censur-lov OVERHOVEDET.

Fra : John Schmitt

Dato : 04-10-05 15:14

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i

> Jo, det er et stort problem, at der bliver færre danskere, mens
> muhamedanerne formerer sig som r......

Sålænge de er ved samfundets bund formerer de sig ligesom danskerne gjorde i
30'erne.
Når de kommer op ad den sociale rangstige vil deres feritilitet ligne vores.
Det gør den for mange af de indvandrere jeg kender, hvor både far og mor har
uddannelse og er i arbejde.

JS

Fra : John Schmitt

Dato : 04-10-05 15:12

> [...]
>
> Der tager du fejl. Beregning efter beregning viser, at
> nettoomkostningerne ved tredieverdensindvandrerne andrager langt over

Det må du gerne dokumentere!

> [...]

> ren misforståelse af situationen, når man slår på danskeres lave
> fødselstal. Lavt fødselstal er absolut ikke et problem for samfundet.

Næh - der tager du fejl, procenten af indvandrerunger der går i gymnasiet er
da lavere end danskerne, men det er alligevel en god del af dem der går i
gymnasiet, mange bliver læger, pædagoger, politikere og andet - du lever i
en anden verden, prøv at besøge den virkelige verden!

JS

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-10-05 16:19

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det må du gerne dokumentere!

Jeg citerer lige mig selv:

"Nettoudgiften dengang i 1995 var 11,5 mia. kroner for ikke-vestlige
indvandrere, og bruttoudgiften, - som jo er det tal vi bruger for alle andre
udgifter - var 20,5 mia kroner. Det var iøvrigt Marianne Jelved som havde
igangsat undersøgelsen. Hvis vi ekstrapolerer til i dag, så er brutto på en
40 - 50 mia. kr, men der er ikke lavet bruttoundersøgelser siden, - tallene
ser nok lidt for forskrækkende ud. Rockwool Fonden har flere gange lavet
undersøgelser af hvad hver indvandrer og efterkommer koster netto, og det
ligger på ca overskuddet fra to typedanske skatteydere. "

Brutto vil man slet ikke lave mere, fordi det forudsætter at indvandrerne
ikke var her, og det er jo lidt for teoretisk. Men en mere moderat brutto
kunne man godt lave, dvs man inkluderer de 5 - 6 mia til
Integrationsministeriet, den ene mia. til tolkebistand osv osv, men dropper
at se på hvad indvandrere koster i hospitalsbehandlinger fx. Under alle
omstændigheder så bruger man nu kun netto-tal dvs tal hvor man ser på hvad
indvandrere og efterkommere *får* i ydelser, og hvad de selv betaler, og der
lander man på noget med de omtalte "overskuddet for to gennemsnitsdanskere"
koster hver indvandrer. Også Marianne Jelveds undersøgelse i
Indenrigsministeriet brugte den beregning og kom frem til at hver indvandrer
kostede overskuddet fra tre typedanskere.

Hvorfor tror du at Velfærdskommissionene regner på hvor meget skatten skal
op om 25 år når vi forudsætter samme indvandring som nu, indvandring som
under Nyrup, og det teoretiske, at der overhovedet ingen indvandring finder
sted? De når iøvrigt til at bruttoskatten skal stige henholdsvis 2%, 8,5%
og 12,5% i de tre scenarier, dvs ingen, som nu, og som før Fogh, - så du må
op med pungen.

HVIS indvandrerne havde samme erhvervsfrekvens som danskerne, ville de
tilføje 20 - 30 mia. til budgettet, - men det får de heller ikke de første
mange årtier. Som man kunne høre i dag på "Jobpatruljen" så "kan" arabiske
kvinder ikke arbejde fuldtids for de skal passe manden og hjemmet, som de
selv siger. Der blev fremsat det forslag at arabiske kvinder skulle have ret
til fuld kontanthjælp, samtidig med at de havde et halvdagsjob, det ville
beskæftigelsesministeren dog ikke rigtig gå med til. Flere af de arabiske
kvinder i Århus ville alligevel ikke interviewes af den arabiske
radiomedarbejder, for de var bange for at deres sagsbehandler lyttede med,
og opdagede at de ikke var interesseret i at arbejde, og så burde de
egentlig ikke have kontanthjælp.
Anyway, de arabiske kvinder kommer ikke på arbejdsmarkedet før om måske100
år?, så om man nogen sinde når til at indvandrere betaler for sig selv, det
er nok meget tvivlsomt, og det regner Velfærdskommissionen, da heller ikke
med, tværtimod, de kommer til at koste mere og mere. Men så må vi glæde os
over at bybilledet er blevet mere festligt, og at Colaerne er raslet ned i
pris

Fra : Per Rønne

Dato : 04-10-05 16:37

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> [...]
> og 12,5% i de tre scenarier, dvs ingen, som nu, og som før Fogh, - så du må

Hvorfor skulle den stige, hvis der slet ingen indvandring var?
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-10-05 21:52

""Per Rønne"" <spam@RQNNE.invalid> wrote in message

> Hvorfor skulle den stige, hvis der slet ingen indvandring var?

De regner jo ikke med, at vi så ikke får flere "efterkommere" og
efterkommere efter efterkommere, og man skal nok op på fem-seks generationer
før tingene udjævner sig på et nyt niveau, men intet tyder på at fx arabiske
kvinder vil få samme erhvervsfrekvens som danske, det ville betyde at deres
kultur var helt forsvundet.

Fra : John Schmitt

Dato : 04-10-05 16:55

> [...]
> undersøgelser af hvad hver indvandrer og efterkommer koster netto, og det
> ligger på ca overskuddet fra to typedanske skatteydere. "

Jeg tror ikke en døjt på de tal - det er simpelthen ikke rigtigt. Et flertal
af invadrerne er i arbejde, de kan betale for de øvrige. Hvis der er lavet
en bergning, der viser det du påstår, så er den lavet med netop det formål!

> [...]
> kunne man godt lave, dvs man inkluderer de 5 - 6 mia til
> Integrationsministeriet, den ene mia. til tolkebistand

I milliard til tolkebistand? Det svarer til 3-4.000 tolke fuldtidsansat!
Er alle dine tal så fantastiske?

> [...]
> Også Marianne Jelveds undersøgelse i Indenrigsministeriet brugte den
> beregning og kom frem til at hver indvandrer kostede overskuddet fra tre

Hver indvandrer, eller hver indvandrer uden for arbejdsmarkedet, eller alle
indvandrere, børn og pensionister under ét?

> [...]
> finder sted? De når iøvrigt til at bruttoskatten skal stige henholdsvis
> 2%, 8,5% og 12,5% i de tre scenarier, dvs ingen, som nu, og som før

Er kommisionen færdig og har aflagt rapport?

> [...]
> ret til fuld kontanthjælp, samtidig med at de havde et halvdagsjob, det
> ville beskæftigelsesministeren dog ikke rigtig gå med til.

Arabiske kvinder er et lille mindretal af indvandrerne . .

> [...]
> burde de egentlig ikke have kontanthjælp.
> Anyway, de arabiske kvinder kommer ikke på arbejdsmarkedet før om måske

Så er de jo døde - tror du ikke at deres børn og børnebørn reagerer
anderledes?
Min erfaring her fra Farum siger, at det vil de gøre . . .

> [...]
> over at bybilledet er blevet mere festligt, og at Colaerne er raslet ned i

Du dokumenterede ved at citerer dig selv - kom med henvisninger til det du
bygger på, så skal jeg nok læse det og kritisere det!

JS

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-10-05 22:00

> [...]
> er lavet en bergning, der viser det du påstår, så er den lavet med netop

Ja, Marianne Jelved er jo kendt for sine racistiske anti-indvandringstanker.
Et flertal af indvandrerne er IKKE i arbejde, nogle og fyrre procent af dem
mellem 16 og 65 er i arbejde.

> I milliard til tolkebistand? Det svarer til 3-4.000 tolke fuldtidsansat!
> Er alle dine tal så fantastiske?

Ikke mine tale, ministeriets tal.

> Hver indvandrer, eller hver indvandrer uden for arbejdsmarkedet, eller
> alle indvandrere, børn og pensionister under ét?

Se selv på nogle af undersøgelserne, de er svjv stadig på Nettet.

> Er kommisionen færdig og har aflagt rapport?

Nej, men den har aflagt delrapport på netop det område.

> Arabiske kvinder er et lille mindretal af indvandrerne . .

Og? Det samme gælder somaliske, tyrkiske, pakistanske, og til en vis grad
iranske.

> Så er de jo døde - tror du ikke at deres børn og børnebørn reagerer
> anderledes?
> Min erfaring her fra Farum siger, at det vil de gøre . . .

De ændrer naturligvis ikke deres kultur på et par generationer, en arabiske
kvinde *skal* først og fremmest være hjemme og passe manden og børnene, det
er næsten alle af dem enige om, også de helt unge.

> Du dokumenterede ved at citerer dig selv - kom med henvisninger til det du
> bygger på, så skal jeg nok læse det og kritisere det!

Du kan selv finde de originale kilder på Nettet, det er bare et par
søgninger.

Fra : John Schmitt

Dato : 04-10-05 22:53

> [...]
> børnene, det er næsten alle af dem enige om, også de helt unge.

> Du kan selv finde de originale kilder på Nettet, det er bare et par

Med andre ord, du har dem ikke . . .

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-10-05 23:29

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Med andre ord, du har dem ikke . . .

Jeg har titusinder af kilder, jeg gider ikke gøre arbejdet for dig.

Her er en bid fra Rockwoolfondens år 2000 rapport:

I modsætning til dette billede modtager de ikke-vestlige
indvandrere i meget betydeligt omfang midlertidige ydelser.
59 pct. (i aldersgruppen 18-66 år inkl.) modtog i
1998 en eller anden form for midlertidig ydelse - især
kontanthjælp og a-dagpenge. En korrektion for køns- og
aldersfordelingen reducerer kun tallet lidt, nemlig til 53
pct. Lægger man hertil andelen, der modtager førtidspension,
skærpes konklusionen til, at i alt 36 pct. af de voksne
danskere, og 65 pct. af de voksne indvandrere fra ikkevestlige
lande (64 pct., hvis man korrigerer for køn og
alder) i 1998 modtog overførselsindkomster af denne art.
En særlig analyse af konjunktursvingningernes påvirkning
af andelen på passiv forsørgelse (nu i alderen 25-59 år i
1998) viser, at der under konjunkturopsvinget i de senere
år er væsentligt flere ikke-vestlige indvandrere og efterkommere,
der forbliver offentligt forsørgede, end det gælder
for danskerne. Og omvendt er der en større andel blandt danskerne, der
forbliver fuldt selvforsørgende
sammenlignet med de ikke-vestlige indvandrere.
Man kan imidlertid ikke på denne baggrund entydigt konkludere,
at højkonjunkturen har været mest til gavn for
danskerne. Andre analyser viser, at beskæftigelsesfrekvensen
faktisk er steget mere for de ikke-vestlige indvandrere
end for danskerne – simpelthen fordi der som
udgangspunkt var en væsentligt lavere andel beskæftigede
blandt indvandrerne.

Rockwool fonden henviser også til Indenrigsministeriets 1995 rapport,
hvorefter nettopudgiften af ikke-vestlige indvandrere var på 11,3 mia
kroner, - og siden da er der kommet 60% flere og inflationen har været på
ialt godt 30%, OG beskæftigelsesprocenten er lige så lav nu.

"For Danmark foreligger en enkelt, men - trods dataproblemer tilbage i
tiden, som måske overvurderer indvandrernes træk på den offentlige
sektor - kvalificeret analyse, nemlig Økonomiministeriets beregninger
af omfordelingen via den offentlige sektor i året 1995 (Økonomisk
oversigt. December 1997). Analysen viste, at når man ser bort fra de
ikke-fordelbare udgifter og indtægter, sker der en nettooverførsel på
godt 11 mia. kr. til indvandrere fra tredjelande, eller de såkaldte
gruppe 2-lande” (82.000 kr. pr. person over 18 år). Den hjemlige
befolkning afleverede netto små 59 mia. kr. (15.000 kr. pr. voksen),
og indvandrere fra den industrialiserede verden (“gruppe 1-lande”) 1
mia., eller 10.600 kr. pr. person.

Med velvilligt samarbejde fra ministeriet, incl. omkring bearbejdning
af data fra Lovmodellen, har analysen kunnet justeres og udvides.
Justeringen går især på en udskillelse af det offentliges omkostninger
før asylfasen: De bør regnes for en del af grænsekontrolpolitikken, og
ikke som en overførsel af ressourcer til indvandrerne.

Udvidelsen går på, at analysen udover året 1995 nu også har kunnet
inkludere 1991 og 1996 - med bl.a. de konsekvenser, at konklusionerne
bliver sikrere, og at der trods alt åbner sig visse af
kohorteanalysens muligheder: De indvandrere, som i 1991 havde været
0-5 år i Danmark, har jo - hvis de stadig er her - i 1996 været her i
5-10 år. Hovedresultaterne af den nye analyse er vist i tabel 1. "

Find selv resten, men her er forklaringen på at Rockwool Fonden fandt et
mindre tal end Ministeriet, de medtager ikke asyl-udgifter. Men som du kan
se kostede en indvandrer netto 82.000 kr og hver typedansker leverede netto
15.000 kr ud over det vedkommende selv modtog af ydelser. Rockwool Fonden
får det ned på at hver indvandrer kun koster netto-overskuddet fra to
typedanskere.

Her er en lille positiv bid fra Københavns kommunes
beskæftigelsesborgmester, om tal fra Rockwool Fonden:

Nå, den havde jeg ikke på klipboardet, men det var om at kun 24% af de
ikke-vestlige er på kontanthjælp og i København er beskæftigelsesprocenter
højere end landsgennemsnittet, da den er på hele 48%, mod landsgennemsnittet
på ca 45%.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 04-10-05 16:35

John Schmitt wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det må du gerne dokumentere!

Jaja, du skal selvfølgelig ikke dokumentere din påstand; men okay - no
problemo:

Knud (og Rockwool-fonden og Danmarks Statistik) har dokumenteret det
utallige gange i dpi:
http://makeashorterlink.com/?A55421BEB

En lille artikel om emnet, hvor nationaløkonom, professor og tidligere
overvismand Niels Kærgård skriver, det det vil koste langt over 30
milliarder årligt, hvis ikke integrationen kommer igang. Niels Kærgård
er jo indvandrerven og giver selvfølgelig regeringen skylden; men hermed
har du også tallene fra vennesiden.
http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=532900:fid=100100534/

Du burde anstændigvis også kunne huske, at DF for nogen år siden fik
udvirket, at Danmarks Statistik udregnede udgiften. Tallet dengang blev
en udgift på i omegnen af 20 milliarder årligt. Siden er det kun blevet
værre.

> [...]
> af dem der går i gymnasiet, mange bliver læger, pædagoger, politikere
> og andet - du lever i en anden verden, prøv at besøge den virkelige

Come on. Det skorter da ikke på beretninger fra virkeligheden om, hvor
elendigt det går på uddannelsesområdet for hankøns 2.generations
perkere. Det er hunkønnnet af dem, der klarer sig i gymnasiet; hvilket i
sig selv ikke siger en bønne. Nogen få af pigerne bliver senere læger og
lærere (vist ikke politikere); men det forslår som en skrædder i
helvede. Hvilket selv en Niels Kærgård kan konstatere.

Vi er vist ved at komme tilbage i "enkeltstående tilfælde" og "Danmarks
fremtidige ingeniører og læger". Hvis du har fulgt med i dpi, så ved du,
hvad jeg hentyder til.

Fra : John Schmitt

Dato : 04-10-05 17:07

> [...]
> problemo:
>
> Knud (og Rockwool-fonden og Danmarks Statistik) har dokumenteret det

Igen lutter Knud Larsen citater . .

> [...]
> milliarder årligt, hvis ikke integrationen kommer igang. Niels Kærgård
> er jo indvandrerven og giver selvfølgelig regeringen skylden; men hermed

"Det uafhængige institut Dream fastslår i en analyse, at hvis integration
ikke forbedres, vil det belaste statsbudgettet med godt 35 mia. kr. hver
eneste år frem til 2040. "

Her står ikke noget om brutto, netto, om det er alle indvandrere eller om
det er indvandrere i arbejdsduelig alder!

> [...]

Her står ikke noget om brutto, netto, om det er alle indvandrere eller om
det er indvandrere i arbejdsduelig alder!
Kilden vil jeg gerne se.

> [...]
>
> Vi er vist ved at komme tilbage i "enkeltstående tilfælde" og "Danmarks
> fremtidige ingeniører og læger". Hvis du har fulgt med i dpi, så ved du,

Nej dpi har jeg ikke mave til - men du dokumenterer ved at citere en anden
nyhedsgruppe, men ikke nogen kilder!

JS

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 04-10-05 18:55

John Schmitt wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Igen lutter Knud Larsen citater . .

Han er rigtig stærk på dette område.

> [...]
>
> Her står ikke noget om brutto, netto, om det er alle indvandrere
> eller om det er indvandrere i arbejdsduelig alder!

Ah, kom nu - ikke alle disse udflugter. Det er de samlede udgifter, og
det er ikke svenskere, der skal integreres, og om det er brutto eller
netto er i denne sammenhæng ligegyldigt. Her fastslår vi bare, at der er
tale om en gigantisk udgift.

> Her står ikke noget om brutto, netto, om det er alle indvandrere
> eller om det er indvandrere i arbejdsduelig alder!
> Kilden vil jeg gerne se.

Vi har gennem årene været igennem det her til hudløshed. Der er tale om
indvandrere fra tredieverdenslande, og det er den samlede omkostning -
altså både for unge og gamle og folk i arbejde og for dem uden arbejde.
Udgiften slet og ret. Knud giver en glimrende gennemgang af 1995
undersøgelsen.

Faldt lige over denne her:

"Der ligger et trecifret milliardbeløb i velfærdsforbedring for det
danske samfund og venter på at blive samlet op, i takt med at
indvandrerne kommer lige så godt i arbejde som de gamle danskere".
Mogens Lykketoft og Anne-Marie Meldgaard i Jyllands-Posten 30.12.2003

Du kan evt. spørge Lykketoft om dokumentation for hans syn på, de
gigantiske omkostninger ved indvandrerne.

"et trecifret milliardbeløb". Herregud - småpenge.

> Nej dpi har jeg ikke mave til - men du dokumenterer ved at citere en
> anden nyhedsgruppe, men ikke nogen kilder!

Jeg citerer da Knud, og Knud angiver adskillige kilder. Stoler du ikke
på ham? Her kommer Eyvind Vesselbo med nogen forsigtige tal:
http://vesselbo.dk/ind2_027.htm

Her kommer Kristian Thulesen Dahl med nogen tal:
"Den anden ting ved det her med de arbejdsløse, som er ganske
interessant at iagttage, er den rapport, vi fik her for et par uger
siden, der viser, at hvis indvandrere var i beskæftigelse som den
almindelige gennemsnitsdansker, så lå der her et økonomisk potentiale på
33 mia. kr. Sagt på en anden måde: Gennem den måde, vi har indrettet
samfundet på, koster indvandrere og deres efterkommere altså 33 mia. kr.
årlig. "
http://www.folketinget.dk/Samling/20021/salen/L229_BEH1_106_3_288.htm

Og nu synes jeg ærlig talt, du skal holde op med at snakke udenom og i
stedet forholde dig til, at perkerne er en gigantisk udgift for det
danske samfund.

Fra : John Schmitt

Dato : 04-10-05 22:28

> Han er rigtig stærk på dette område.

Indrømmet han er stærk i at citere sig selv . . .

Mit problem er, at også grupper af gammeldanskere belaster statsbudgettet
med adskillige milliarder hvert år, nemlig alle dem på overførselsindkomst -
hvad jeg vil vide er: er det sammenlignelige grupper vi taler om. Det kan
ikke nytte noget, at man bare siger at indvandrerne koster 30-35 milliarder,
hvis det er dem alle sammen, inklusive børn, pensionister, su-modtagere og
ældre.

> [...]
>
> Du kan evt. spørge Lykketoft om dokumentation for hans syn på, de
> gigantiske omkostninger ved indvandrerne.

Ja men så må Fogh jo bare i gang!

> "et trecifret milliardbeløb". Herregud - småpenge.

> Jeg citerer da Knud, og Knud angiver adskillige kilder.

Nej det gør han faktisk ikke, han nævner Berligeren, som jeg læste, og så
sig selv som kilde!

> Stoler du ikke
> på ham? Her kommer Eyvind Vesselbo med nogen forsigtige tal:
> http://vesselbo.dk/ind2_027.htm

Forsigtige - ja det halve af hvad I ellers påstår: " Allerede i dag koster
indvandrere og flygtninge mere arbejdskraft, end de lægger i det danske
samfund. Det koster 14 mia. årligt "

> [...]
> 33 mia. kr. Sagt på en anden måde: Gennem den måde, vi har indrettet
> samfundet på, koster indvandrere og deres efterkommere altså 33 mia. kr.

Jeg synes at Dansk Fjolseparti og deres støtteparti Venstre skal se at få
fingeren ud og så komme i gang med integrationen, det er dem der har
magten - de kunne lære noget af Farum tror jeg, selv om jeg ellers er indædt
Brixtoftemodstander.

> Og nu synes jeg ærlig talt, du skal holde op med at snakke udenom og i
> stedet forholde dig til, at perkerne er en gigantisk udgift for det
> danske samfund.

Ansvaret?

JS

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-10-05 23:50

> Indrømmet han er stærk i at citere sig selv . . .

Det er baseret på at indvandrere burde have samme arbejdsfrekvens som
gammeldanskere.

> [...]
> vi taler om. Det kan ikke nytte noget, at man bare siger at indvandrerne
> koster 30-35 milliarder, hvis det er dem alle sammen, inklusive børn,

Som bekendt betaler vi 6-700 milliarder i skat, mange af pengene siger man
"kommer tilbage" i form af hospitaler, skoler, politi, militær osv osv, og
derudover er der et beløb, som kan bruges til dem der lever af
overførselsindkomster. Her er der så et overskud fra en
gennemsnitsskatteyder mens en gennemsnitsindvandrerskatteyder er
nettoforbruger af dette overskud.

> [...]

> indvandrere og flygtninge mere arbejdskraft, end de lægger i det danske

Det er fordi der er mange forskellige måder at opgøre udgiften på, nogle ser
også på hvad vi mister ved den lave erhvervsfrekvens, og andre medtager
udgifter til integration, tolke, danskundervisning, ekstra til
tosprogsskoler, osv osv osv. De 14 mia. må være det absolutte minimum, når
man kun medtager sociale ydelser.

Det svenske Indvandrerværk havde iøvrigt i omkring en uge, en undersøgelse
på Nettet, som viste at de svenske indvandrere kostede over 100 mia. kr.
brutto, men den røg af i en vis fart, da man fik øje på den. De danske
koster naturligvis 30 - 40 mia. brutto, når man ekstrapolerer ministeriets
tal fra 1995 til i dag.

> [...]
> fingeren ud og så komme i gang med integrationen, det er dem der har
> magten - de kunne lære noget af Farum tror jeg, selv om jeg ellers er

I følge nyeste Rockwool rapport er det kun ca 50% af indvandrerne der
opfylder kvalifikationerne for selv det ringeste job, - og af
kontanthjælpsmodtagerne er man enige om, at kun ca 30% reelt står til
rådighed for arbejdsmarkedet. Tror du Venstre kan trylle?

> Ansvaret?

Ja, du vil naturligvis synge den kendte sang: "Det hele er vores skyld", og
det er det da også, idet vi havde verdens mest liberale asylregler under
Nyrup, og åbnede grænserne for såkaldt familiesammenføring uden betingelser
i 1983. Men lige nu er der jo lidt mere styr på sagerne, spørgsmålet er om
det holder i længden, De Radikale rykker i tøjret og vil have sluserne åbnet
igen, - det går jo så fint, som de siger?

Fra : John Schmitt

Dato : 05-10-05 09:43

> [...]
> spørgsmålet er om det holder i længden, De Radikale rykker i tøjret og vil
> have sluserne åbnet igen, - det går jo så fint, som de siger?

Ansvaret for ikke at komme i gang i dag - fortiden kan man ikke ændre på?

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-10-05 10:16

> Ansvaret for ikke at komme i gang i dag - fortiden kan man ikke ændre på?

Vi laver jo syttenhundrede tiltag, men der er ikke altid interesse for at
komme i arbejde, som også nydanske på områderne beretter om, - tonsvis af
undskyldninger. Selvfølgelig er der også mange der *gerne* vil i arbejde,
men fx da man lavede denne "garanti for rengøringsjob" for et par uger
siden, med 101 deltagere så kom 12 i arbejde, de andre havde forskellige
undskyldninger for at det ikke lige passede. En arabisk kvinde sagde i går
på det nye jobpatrulje-program: "Hvis man bliver sendt ud til noget man ikke
kan lide, så gider man ikke", og det er da helt rigtigt, arbejde er ikke
altid sjovt, - som en gammeldansk ung sagde: "Det har jeg prøvet ,og det var
der ikke meget sjov ved", - moderne tider.

Anyway, så er det jo et spændende tiltag med dette nye P1 program, hvor fem
nydanskere skal forsøge at støve 25.000 jobs op. Ved ikke om du tilfældigvis
så udvælgelsen af dem på DR2 i går aftes, et meget spændende program, og det
var nogle utrolig sympatiske og velkvalificerede unge de ansatte til jobbet.
Glimrende at man fik lidt indblik i de forskellige etniske grupper af
nydanskere, af typen der ikke fiser rundt på gaden. Der kommer vist flere
udsendelser med disse personer, - glimrende.

Der var også den nylige 48 timers tænketank med 48 personer, som skulle
komme op med nye ideer til forbedret integration, - man har skam prøvet
mange ting. I jobprogrammet på P1, viste det sig jo, at der var mange ledige
jobs, og at arbejdsgiver heller ikke havde noget imod piger med tørklæde, de
får bare ingen ansøgninger fra nydanskere, - og hvorfor ikke? nydanskerene
havde ikke undersøgt sagen, og vidste ikke noget om hvor der var åbninger,
alt for mange giver bare op efter sytten ansøgninger. Man kan jo ikke gå
rundt og ringe på hos nydanskerne, og spørge om de ikke nok vil søge hos
os, - men det er jo så det, man gør i P1-programmet, og man finder både folk
der er interesserede, og folk der absolut ikke vil have arbejde, selv om de
pro forma står til rådighed. Som man kunne se i DR2 programmet, så sagde de
ene af to nydanske journalister at indvandrere ikke vil være journalister
for det "mener vi ikke der er nogen status i" vi vil være læger, advokater
og ingeniører, som han sagde. Det er et andet problem siger nydanske
"sagsbehandlere": for mange nydanske unge vil have jobs, de overhovedet ikke
har uddannelse til, og vil ikke røre fx et butiksjob, eller andet som de
*kan* få. Her spiller den ikke-vestlige kultur med hvad der giver prestige,
og hvad man kan komme hjem til landsbyen og fortælle at sønnen laver i
Danmark, - håndværker? glem det, det er jo lavstatus i fx Pakistan. Det er
*mange* specielle problemer udover sprogproblemer og forståelse for hvordan
samfundet her fungerer.

Men: We can but try, og det gør vi så.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-10-05 10:52

> [...]

> altid sjovt, - som en gammeldansk ung sagde: "Det har jeg prøvet ,og det var
> der ikke meget sjov ved", - moderne tider.

Forleden læste jeg lidt om forsøget. For det første var det et gammelt
forsøg, fra før kontanthjælpsgrænsen blev indført, så det kan godt være
at motivationen i dag ville blive større.

For det andet var de slet ikke sikret job. Men det er rigtigt nok at en
del af dem bare ikke var motiverede.
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-10-05 11:51

> [...]
> at motivationen i dag ville blive større.
>
> For det andet var de slet ikke sikret job. Men det er rigtigt nok at en

20 var sikret job, men man droppede ud, længe før man nåede dertil.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-10-05 12:09

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@RQNNE.invalid> wrote in message

> 20 var sikret job, men man droppede ud, længe før man nåede dertil.

Og dem der droppede ud fik så også de sanktioner som bortfald af
kontanthjælp, de skulle have.
--
Per Erik Rønne

Fra : Kim Larsen

Dato : 04-10-05 09:31

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

"Henrik Veber Madsen" <hvm@mail.uni2.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Mon ikke de også er skyld i alkoholisme og stor-rygning ?

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-10-05 10:23

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message

> [...]

> alle tænkelige indvandrerproblemer.
>
> Det må der for pokker være stemmer i, hva´?
>

> Mon ikke de også er skyld i alkoholisme og stor-rygning ?

I alkoholisme jo, de drikker jo ikke deres andel af det importerede
spiritus. Storrygning skal nok komme, efterhånden som vandpiber bliver
indført i alle offentlige institutioner.

Fra : Peter Bang

Dato : 04-10-05 12:08

> [...]
>nedslået, stresset og *trøstespisende* som reaktion på summen af
>alle tænkelige indvandrerproblemer.
>
>Det må der for pokker være stemmer i, hva´?

Ligesom Søren og Fætter Jesper, den lystige Ulla, og senest altså
lederaspiranten Louise, evner Mogens at analysere sig frem til de
utroligste årsager til alverdens problemer. Endnu et eksempel på
folkepartiets efterhånden enorme hjernetrust.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 04-10-05 12:07

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> on tirsdag 4. oktober 2005 at 10:01
+0100 wrote:
>Nej. Masser af danskere afstår fra at få børn, fordi de ikke synes, de
>har råd til det.

Hvor ved du egentlig det fra?
Har du en kilde hvor man kan læse mere?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 04-10-05 13:01

Frank Løkkegaard wrote:

> Hvor ved du egentlig det fra?

Jeg kender en masse mennesker i den fødedygtige alder.

> Har du en kilde hvor man kan læse mere?

Næh, prøv Google og se om du kan finde frem til noget andet end det, min
erfaring fortæller.