Fuldblodspolitikeren Anne Baastrup er dum ~
Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-10-05 04:37

I den bedste sendetid kunne vi i aftes se Anne Baastrup og Christine
Antorini blive udsat for en delmængde af den danske PISA test.

Eleverne i 9. klasse klarede testen med ca. 57 % rigtige svare.

Christine Antorini klarede opgaven med beskedne 62 %

Værre var det dog for Anne Baastrup der var nede på 52 %, altså under 9.
klasses niveau.

Begge havde travl med at bortforklare og Anne Baastrup mente test var spild
af tid.

Kun en idiot stemmer på en idiot og Anne Baastrup er dum som en dør. Kun en
tumpe stemmer SF.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 04-10-05 08:31

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spild af tid.
>
> Kun en idiot stemmer på en idiot og Anne Baastrup er dum som en dør. Kun

Så var den der igen: idiot, dum, tumpe . . .
Har du selv prøvet at tage en PISA-test, Thorkild?
Hvis ikke så knyt sylten.

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-10-05 14:04

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> Så var den der igen: idiot, dum, tumpe . . .
> Har du selv prøvet at tage en PISA-test, Thorkild?
> Hvis ikke så knyt sylten.

Nu klarer jeg mig normalt godt i en sådan test, det er jeg ikke bange for.

Men jeg hæfter mig ved det ikke bekymrer dig at vore politikere end ikke når
9. klasses niveau i et land der ligger i den tunge ende.

Det er nok fordi du selv ligger i den tunge ende. Beklageligt at folk som
dig har nogen poster ud i det politiske, sådan en inkompetence burde have
nul politisk indflydelse.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 04-10-05 15:06

> Nu klarer jeg mig normalt godt i en sådan test, det er jeg ikke bange for.

Med andre ord - det har du ikke!

> [...]
> dig har nogen poster ud i det politiske, sådan en inkompetence burde have

Passer meget godt med din verdensanskuelse: alle dem der ikke er enige med
dig (dvs. alle idioterne, tumperne, fjolserne, nasserne, m.fl.) skal have
nul politisk indflydelse.
Flot af en dansker år 2005 at kunne udtrykke sig så klart.

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-10-05 21:09

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> [...]

Du skal da være velkommen til at stille mig overfor sådan en test, det tager
jeg helt roligt. Den slags klarer jeg mig normalt rigtigt godt i.

> [...]
> nul politisk indflydelse.
> Flot af en dansker år 2005 at kunne udtrykke sig så klart.

Det passer nok mere med at jeg ikke er enig med tåber som dig og påviser din
indsigt er så ringe du ikke børe deltage i den offentlige beslutningsproces
på udvalgsniveau.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 04-10-05 22:10

> [...]
>>

> Det passer nok mere med at jeg ikke er enig med tåber som dig og påviser
> din indsigt er så ringe du ikke børe deltage i den offentlige

Tak Thorkild, din guddommelige evne til at svine andre til og promovere dig
selv svigter ikke.

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 05-10-05 05:38

> [...]
> meddelelse news:4342e14e$0$49021$14726298@news.sunsite.dk...

> Tak Thorkild, din guddommelige evne til at svine andre til og promovere

Endnu et fantastisk indlæg fra John Schmidt.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 05-10-05 09:38

> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> Endnu et fantastisk indlæg fra John Schmidt.
>
> Thorkild

Tak fordi du anerkender at jeg ramte hovedet på sømmet.

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 06-10-05 03:39

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en
> meddelelse news:4343588e$0$49014$14726298@news.sunsite.dk...

> Tak fordi du anerkender at jeg ramte hovedet på sømmet.

Du har vist ikke ramt ret meget i din tid.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 10-10-05 20:13

> [...]
> dig har nogen poster ud i det politiske, sådan en inkompetence burde have

Snakke uden om prøver du, men går den, niks

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-10-05 03:41

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en
> meddelelse news:43427dc2$0$49008$14726298@news.sunsite.dk...

> Snakke uden om prøver du, men går den, niks

Næ, jeg er såmænd temmelig overbevist om jeg klarer mig bedre end til 9.
klasses niveau. Og ærlig talt, hvis ikke man finder det kedeligt at
folketingspolitikere ligger væsentlig under 9. klasses niveau, så er det
måske fordi man selv har det lidt tungt med det boglige.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 11-10-05 09:45

> [...]
> folketingspolitikere ligger væsentlig under 9. klasses niveau, så er det
> måske fordi man selv har det lidt tungt med det boglige.

Fakta er, at du ikke har taget en PISA-test, "du tror", "du er overbevist" .

Det siger alt om din argumentationsevne.

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-10-05 10:41

> Fakta er, at du ikke har taget en PISA-test, "du tror", "du er overbevist"
> .
>
> Det siger alt om din argumentationsevne.

Du skal være velkommen til at præsentere mig for en PISA test. Jeg kender de
resultater fra test jeg har været gennem og du kan godt pakke sammen lille
ven, det vil ganske enkelt være umuligt at komme ned på Antorini eller
Baastrup niveau.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 11-10-05 11:30

> [...]
> de resultater fra test jeg har været gennem og du kan godt pakke sammen
> lille ven, det vil ganske enkelt være umuligt at komme ned på Antorini

I dit tilfælde - OP!

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-10-05 16:03

--
Mvh,
Thorkild Poulsen

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 04-10-05 08:39

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message
> [...]
spild
> af tid.
>
> Kun en idiot stemmer på en idiot og Anne Baastrup er dum som en dør. Kun

Intelligens er stærkt overvurderet - Det eneste politikerne *skal* kunne er
at gøre deres visioner og holdninger levende så folk "køber" dem; det
praktiske med at implementere dem er netop det man har embedsmændene til
(det har selvfølgeligt fungeret omvendt i mange år her i landet ... fordi
politikerne er kujoner).

Ronald Reagan var heller ikke den skarpeste kniv i skuffen - alligevel
lykkedes det ham at genrejse USA efter årtiers depression og misvækst
simpelthen fordi han kunne inspirere folk og havde gode rådgivere til det
praktiske.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 04-10-05 09:49

Frithiof Andreas Jensen wrote:
> [...]
> lykkedes det ham at genrejse USA efter årtiers depression og misvækst
> simpelthen fordi han kunne inspirere folk og havde gode rådgivere til

Og så ser vi bort fra den gældsætning, "genrejsningen medførte".

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 04-10-05 11:52

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Og så ser vi bort fra den gældsætning, "genrejsningen medførte".

Er det låner eller skyldner's problem, tror du?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 04-10-05 12:09

Frithiof Andreas Jensen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Er det låner eller skyldner's problem, tror du?

Begge har et problem; men det er klart skyldner, som har det største
problem. Det er ikke sjovt at miste sin kredit(tro)værdighed. Det koster
rigtig dyrt.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-10-05 14:02

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Og så ser vi bort fra den gældsætning, "genrejsningen medførte".

Skal vi ikke blive enige om de positive effekter af væksten i kølvandet på
Reagans periode langt overvejer gælden.

Thorkild

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 04-10-05 14:43

Thorkild Poulsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Skal vi ikke blive enige om de positive effekter af væksten i
> kølvandet på Reagans periode langt overvejer gælden.

Hellere tæring efter næring. Det giver ikke så store tømmermænd, når
festen er slut.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-10-05 21:22

> Hellere tæring efter næring. Det giver ikke så store tømmermænd, når
> festen er slut.

Helt uenig, hele vesten har nydt godt af den vækst Reagan skabte.

Du kan jo evt. se på Robert Barro da han var i Danmark.

Topøkonom: Drop gælds-betaling og sænk skatten

Så længe pengene fosser ind i statskassen, kan man ikke få politikerne til
at spare op til skattelettelser. Det mener en af verdens førende økonomer,
som anbefaler den danske regering at se stort på statsgælden og sænke
skatterne. Bendt Bendtsen betegner forslaget som spændende.

Af Morten Bjørn Hansen

Betal mindre af på statsgælden og sænk skatterne i stedet.

En kættersk tanke i dansk økonomisk politik, men ikke desto mindre
anbefalingen fra en af verdens førende økonomer, Robert J. Barro, professor
ved Harvard University i USA, der gæster Danmark i disse dage.

Argumentet er enkelt: Så længe pengene fosser ind i statskassen, kan man
ikke få politikerne til at spare på pengene. Derfor, mener Barro, bør man
sætte dem kniven for struben ved at gennemføre ufinansierede
skattelettelser - kun således kan man holde snor i den offentlige sektor og
samtidig skabe solid økonomisk vækst i samfundet.

»Hvis man først skal finde pengene til skattelettelser via besparelser i den
offentlige sektor, er det oftest politisk umuligt. Derfor mener jeg, at I
skal reducere afbetalingen på statsgælden og i stedet sænke de høje
marginalskatter. Det vil sikre, at de offentlige udgifter beskæres på
sigt,« siger Robert J. Barro.

Udbudseffekt indregnes

I mere end ti år har netop afviklingen af den offentlige gæld af hensyn til
fremtidens forsørgerbyrde været et ufravigeligt element i Danmarks
økonomiske politik. Men selv om Økonomi- og Erhvervsminister Bendt Bendtsen
(K) afviser at fravige den strategi lige nu, inspirerer Barros idé ham.

»Det er en spændende betragtning. Der er ingen tvivl om, at skatten på
arbejde er en af hindringerne for den økonomiske vækst. I første ombæring
skal skattelettelserne dog være finansierede, men jeg er ikke i tvivl om, at
udbudseffekterne bør indregnes fremover,« siger Bendt Bendtsen med
henvisning til, at skattelettelser vil tilskynde befolkningen til at yde en
ekstra indsats.

Vil I være åbne for at reducere gældsafdragene på statsgælden for at finde
flere penge til skattelettelser?

»Det for tidligt at lægge sig fast på. Jeg har ikke tænkt mig at fravige den
linie, vi har lagt for den økonomiske politik. Men vi ved selvfølgelig ikke,
hvordan verden ser ud om et år,« siger Bendtsen.

Dansk økonomi har i øjeblikket et overskud på betalingsbalancen på to
procent af BNP (bruttonationalproduktet), de offentlige finanser er i plus
med to procent af BNP og inflationen er på omkring to procent.

»Men lønstigningerne er på over fire procent, så hvis vi skal have øget
vækst, må vi øge arbejdsudbuddet. Skattelettelser er væsentlige i den
sammenhæng,« siger Bendt Bendtsen.

Robert J. Barro er i dag en af hovedtalerne på en økonomisk konference i
København arrangeret af Bendt Bendtsens ministerium.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 04-10-05 21:43

Thorkild Poulsen wrote:

> Helt uenig, hele vesten har nydt godt af den vækst Reagan skabte.

Nej. Gældsætning virker kun lokalt og kun for en tid. Derefter bliver
det værre end hvis man slet ikke havde optaget lån. Ligesom at pisse i
bukserne for at holde sig varm.

> [...]
> stedet sænke de høje marginalskatter. Det vil sikre, at de offentlige
> udgifter beskæres på sigt,« siger Robert J. Barro.

Ren neocon-logik. Fjern muligheden for at have en stor offentlig sektor
ved gennem økonomisk uansvarlighed at smadre det økonomiske grundlag for
det, så forsvinder den store offentlige sektor. Keine hexerei, nur
behändigkeit.

Barro beviser ikke, at Reagans gældsætning af AFK var noget positivt.
Din eneste pointe synes at være, at en stor offentlig sektor er noget
ondt.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-10-05 21:48

> Nej. Gældsætning virker kun lokalt og kun for en tid. Derefter bliver
> det værre end hvis man slet ikke havde optaget lån. Ligesom at pisse i
> bukserne for at holde sig varm.

Det er da kun hvis det sker på Anker Jørgensen metoden, når det sker i form
af skattelettelser skaber det vækst.

Skattelettelser er en investering i vækst der kommer hele befolkningen til
gode.

> [...]
>
> Barro beviser ikke, at Reagans gældsætning af AFK var noget positivt.
> Din eneste pointe synes at være, at en stor offentlig sektor er noget

En stor offentlig sektor er naturligvis noget ondt, men det ændrer ikke på
at lav skat skaber vækst.

Thorkild

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 05-10-05 00:38

Thorkild Poulsen wrote:
> [...]
> i form af skattelettelser skaber det vækst.
>
> Skattelettelser er en investering i vækst der kommer hele

Lånt vækst skal afleveres tilbage - med rentes rente.

> En stor offentlig sektor er naturligvis noget ondt, men det ændrer
> ikke på at lav skat skaber vækst.

Måske lidt underligt så, at et traditionelt skatteplaget Danmark er så
succesfuldt og har haft så meget mere vækst gennem årene end en hel
masse traditionelt mindre skatteplagede lande.

Nej, lav skat skaber ikke vækst. Danmark har haft lav skat i tusind år
uden videre vækst. Investeringer, bedre teknologi, forbedret adgang til
naturressourcer sammen med stabilitet skaber vækst i borgernes økonomi.
Høj skat er en måde at sikre midler til de nødvendige investeringer i
infrastruktur og borgernes uddannelse.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 05-10-05 05:43

> Lånt vækst skal afleveres tilbage - med rentes rente.

Skal vi ikke lige fastslå gælden steg under den socialdemokratiske regering
men som anddel af BNP faldt den. Balancen mellem afdrag og vækst er et skøn,
men Reagans mod var fantastisk og daner grundlaget for den vestlige velstand
i dag.

Modsat den socialdemokratiske spendere politik i 90'erne, de brugte blot en
masse penge.

> Måske lidt underligt så, at et traditionelt skatteplaget Danmark er så
> succesfuldt og har haft så meget mere vækst gennem årene end en hel
> masse traditionelt mindre skatteplagede lande.

Jeg fatter ikke Danmark har lavere vækst end USA, der blev skabt ideelle
vækstbetingelser med kartoffelkuren, men de blev pisset bort.

> [...]
> naturressourcer sammen med stabilitet skaber vækst i borgernes økonomi.
> Høj skat er en måde at sikre midler til de nødvendige investeringer i

Jeg synes du skal forklare en økonom at lavere skat ikke skaber vækst, det
er dog noget af det dummeste jeg har hørt.

Thorkild

Fra : Jens

Dato : 05-10-05 09:02

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> Jeg synes du skal forklare en økonom at lavere skat ikke skaber vækst, det
> er dog noget af det dummeste jeg har hørt.

En stor del af verdens befolkning betaler ikke skat. De befinder sig i
den del af verden, hvor der ikke sker en skid i form af vækst. Så lav -
eller ingen - skat skaber ingenting i sig selv.
--

Jens F

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 06-10-05 03:41

"Jens" <spam@finds.dk> wrote in message

> En stor del af verdens befolkning betaler ikke skat. De befinder sig i
> den del af verden, hvor der ikke sker en skid i form af vækst. Så lav -
> eller ingen - skat skaber ingenting i sig selv.

Hvordan vil du sætte skatten ned i et land hvor ingen betaler skat ?

Thorkild

Fra : Jens

Dato : 06-10-05 08:11

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> "Jens" <spam@finds.dk> wrote in message

> Hvordan vil du sætte skatten ned i et land hvor ingen betaler skat ?

Hvis lavere skat betød højere vækst, skulle væksten være højest, hvor
skatten er lavest. Det er den ikke. Så dit argument holder ikke. (Hint:
Det er en smule mere kompliceret end som så)
--

Jens F

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 06-10-05 08:26

> Hvis lavere skat betød højere vækst, skulle væksten være højest, hvor
> skatten er lavest. Det er den ikke. Så dit argument holder ikke. (Hint:
> Det er en smule mere kompliceret end som så)

Sikke noget vrøvl, der spiller mange andre faktorer ind, infrastruktur,
uddannelse, kultur osv.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 06-10-05 09:36

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

Jens >> (Hint: Det er en smule mere kompliceret end som så)

> Sikke noget vrøvl, der spiller mange andre faktorer ind, infrastruktur,
> uddannelse, kultur osv.

Sagde Thorkild, som på den måde gav den forrige ret.
Mon han læser hvad der står?

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 06-10-05 23:46

> [...]
>
> Jens >> (Hint: Det er en smule mere kompliceret end som så)

> Sagde Thorkild, som på den måde gav den forrige ret.

Jeg afslørede nok nærmere et mere nuanceret forhold til tingene end din
indsigt tillader.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 07-10-05 12:07

> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> Jeg afslørede nok nærmere et mere nuanceret forhold til tingene end din
> indsigt tillader.
>
> Thorkild

Ta-daa!

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 07-10-05 13:36

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> [...]

Og ej heller her får du det sidste ord i og med dine bidrag har være
fuldstændig idiotiske.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 07-10-05 16:19

> Og ej heller her får du det sidste ord i og med dine bidrag har være
> fuldstændig idiotiske.
>
> Thorkild

Er du virkelig så stupid: Manden siger at tingene er mere komplicerede,
hvorefter du siger sludder og vrøvl og giver eksempler på at tingene er mere
komplicerede!
Husk lige at læse før du brokker dig.

JS

Fra : Egon Stich

Dato : 06-10-05 20:49

> [...]
>

> Sikke noget vrøvl, der spiller mange andre faktorer ind, infrastruktur,

En mand, der kan svare således på et spørgsmål:
Hvad er han?

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 05-10-05 13:09

> Jeg synes du skal forklare en økonom at lavere skat ikke skaber vækst, det
> er dog noget af det dummeste jeg har hørt.
>
> Thorkild

Hvis økonomi var en exat videnskab, med teorier, der var afprøvet så mange
gange, at man 100% sikkert kunne forudsige udfaldet af endnu et experiment,
ville dit skrigeri have mening.
Men økonomi er jo alene en religion.
En økonom kan altid "bevise" hvad som helst, der tilfældigvis falder sammen
med hans egen politiske drømme.

Derfor dur dine skrigerier ikke, men er at sammenligne med en
vækkelsesprædikants udgydelser i et vestjydsk sogn i 1800 tallet.

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 06-10-05 03:42

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> [...]
>
> Derfor dur dine skrigerier ikke, men er at sammenligne med en
> vækkelsesprædikants udgydelser i et vestjydsk sogn i 1800 tallet.

Du er et ævlehoved uden indsigt Hans Egon. Find en økonom der ikke regner
med en korrelation mellem skat og vækst.

Thorkild

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 05-10-05 16:22

Thorkild Poulsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Skal vi ikke lige fastslå gælden steg under den socialdemokratiske
> regering men som anddel af BNP faldt den.

Nej, det skal vi ikke fastslå. Staten var gældfri i begyndelsen af
70'erne, så det ville være fysisk umuligt for Anker at optage enorme lån
og samtidig se et fald i statsgælden i forhold til bnp. Der kan have
været et isoleret øjeblik, hvor det fandt sted; men set over Ankers
regeringsperioder, så stod Danmark med en gigantisk (ja uendelig) meget
større gældi forhold til bnp ved slutningen end ved starten.

Den samlede offentlige gældskvote i forhold til bnp toppede i 1993 og
lå da på 80 procent. I dag har vi udsigt til noget nede omkring 35
procent.

> Balancen mellem afdrag og
> vækst er et skøn, men Reagans mod var fantastisk og daner grundlaget
> for den vestlige velstand i dag.

Vås. Teknologi og investeringer er grundlaget. Reaganomics er en
dødssejler, og vi vel snart se et USA i dyb krise - nemlig når resten af
verden ikke længere gider financiere USAs underskud.

> Modsat den socialdemokratiske spendere politik i 90'erne, de brugte
> blot en masse penge.

Det samme gjorde Reagan. Blot brugte han dem på våben, hvor Anker smed
de lånte penge ud til noget andet.

> Jeg fatter ikke Danmark har lavere vækst end USA, der blev skabt
> ideelle vækstbetingelser med kartoffelkuren, men de blev pisset bort.

Den amerikanske vækst er lånefinancieret. Vi kunne "prale" med langt
højere vækst end USA, hvis vi også ville gå ud og gældsætte os til
sikker økonomisk ruin. I stedet sender vi penge ud af landet for at
mindske vor gæld. Det medfører en mindre vækst på kort sigt; men en
større vækst på længere sigt.

> Jeg synes du skal forklare en økonom at lavere skat ikke skaber
> vækst, det er dog noget af det dummeste jeg har hørt.

Du tror åbenbart, at lavere skat tilfører samfundet flere midler; men
sådan fungerer det ikke. Midlerne er de samme, det er blot færre af dem,
der håndteres af det offentlige og flere af dem, der håndteres af
forbrugerne. Du kan selv regne ud, at det sidste kan medføre noget meget
uheldigt for de statslige finanser. Du kan f.eks. bare tage et kik på de
amerikanske finanser.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 06-10-05 03:52

> [...]
> regeringsperioder, så stod Danmark med en gigantisk (ja uendelig) meget
> større gældi forhold til bnp ved slutningen end ved starten.

Jeg mener den socialdemokratiske regering vi havde i 90'erne.

> Den samlede offentlige gældskvote i forhold til bnp toppede i 1993 og
> lå da på 80 procent. I dag har vi udsigt til noget nede omkring 35
> procent.

Jeg er da glad for du hælder vand på min mølle.

Det ændrer blot ikke på det faktum at der ikke blev afdraget så meget som en
krone over den socialdemokratiske regeringsperiode.

> Vås. Teknologi og investeringer er grundlaget. Reaganomics er en
> dødssejler, og vi vel snart se et USA i dyb krise - nemlig når resten af
> verden ikke længere gider financiere USAs underskud.

Vrøvlehoved, teknologi og investeringer kom netop grundet de lavere skatter.

> Det samme gjorde Reagan. Blot brugte han dem på våben, hvor Anker smed
> de lånte penge ud til noget andet.

Jamen der kommer da også noget positivt ud af militærudvikling, e.g.
internettet og østblokkens fald.

Anker pissede blot det hele væk til ingen verdens nytte.

> [...]
> sikker økonomisk ruin. I stedet sender vi penge ud af landet for at
> mindske vor gæld. Det medfører en mindre vækst på kort sigt; men en

Jeg ser da gerne USA gør mere ved deres balanceproblemer, men generelt
overskygger værdien af deres vækst gældsætningen.

> [...]
> forbrugerne. Du kan selv regne ud, at det sidste kan medføre noget meget
> uheldigt for de statslige finanser. Du kan f.eks. bare tage et kik på de

Det ændrer bare ikke på at lavere skatter skaber vækst og øget offentligt
forbrug skaber behov for højere skatter og er den direkte vej mod samfundets
ruin.

Lad dog folk selv bruge deres penge.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 05-10-05 13:05

> En stor offentlig sektor er naturligvis noget ondt, men det ændrer ikke på
> at lav skat skaber vækst.
>
> Thorkild

Ufatteligt, at du til stadighed fremturer med dette.
Det er jo løgn..!!
Du kan ikke fremkomme med et eneste bevis på påstandens rigtighed.
Det eneste lavere skat frembringer, er flere udstødte.
Og flere rige.

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 06-10-05 03:53

> [...]
> Du kan ikke fremkomme med et eneste bevis på påstandens rigtighed.
> Det eneste lavere skat frembringer, er flere udstødte.

Du er en indsigtsløs tumpe Hans Egon, læs dog lidt om hvad OECD til
eksempel, skriver om sagen.

Thorkild

Fra : NoTrabajo

Dato : 04-10-05 08:43

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i

> Kun en idiot stemmer på en idiot og Anne Baastrup er dum som en dør.
> Kun en tumpe stemmer SF.

For en gangs skyld er jeg enig med Thorkild.

Indsigtsfulde personer stemmer DF.
--
NoTrabajo

Fra : John Schmitt

Dato : 04-10-05 08:59

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i

> For en gangs skyld er jeg enig med Thorkild.
>
> Indsigtsfulde personer stemmer DF.
> --
> NoTrabajo

Har du taget en PISA-test "arbejdssky" ?

JS

Fra : Per Rønne

Dato : 04-10-05 09:38

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> I den bedste sendetid kunne vi i aftes se Anne Baastrup og Christine

Måske skulle du angive hvor nærmere? Der er jo mulighed for at vi kan se
det på nettet, eller at der sker genudsendelse.

Foreløbig aner vi jo ikke om det var på DR1 eller Kanal 5.
--
Per Erik Rønne

Fra : Tveskaeg

Dato : 05-10-05 01:37

On Tue, 4 Oct 2005 05:36:47 +0200, "Thorkild Poulsen"
<thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

>Kun en idiot stemmer på en idiot og Anne Baastrup er dum som en dør. Kun en
>tumpe stemmer SF.

Anne Baastrup er ca. 90% dummere end en spånplade!

Fra : Jim

Dato : 05-10-05 02:46

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> Anne Baastrup er ca. 90% dummere end en spånplade!

Altså noget nær det samme som Villy 'amerikansk luftbase under indlandsisen'
Søvndal.
Hvis det fortsætter sådan i rød stue, så kan de snart danne deres helt eget
parti.
Jeg forslår, at det skal hedde IQ65.

J.